Лишнянська гімназія
Бишівської сільської ради Фастівського району Київської області
«ПОГОДЖЕНО» заступник директора з нвр _________ ___________________ «____»__________ 2022 р.
|
«ЗАТВЕРДЖЕНО» Директор___________________ _________ __________________ «_____»___________ 2022 р.
|
Календарно-тематичне планування
з уроків «Етики» та STEM для учнів 5 класу
на 2022 – 2023 навчальний рік
вчитель: Ісакова Юлія Василівна
Обговорено на засіданні МО
_____________________________________________________________
Протокол № _______ від _________________________
Голова МО _______________________________________
Календарно-тематичне планування STEM 5 клас
За модельною навчальною програмою «STEM. 5-6 класи (міжгалузевий інтегрований курс» для закладів загальної середньої освіти
(автори Бутурліна О.В. Артєм’єва О.Є.)
2 години на тиждень
№ п. |
Дата |
Навчальний матеріал |
Примітки |
Дист.н. |
Вступ. (7 годин) |
||||
1. |
|
Що таке STEM-освіта. |
|
|
2. |
|
Які бувають професії? STEM-професії. STEM-галузі. |
|
|
3. |
|
Що таке проєкт. Ознаки проєкту. Резюме проєкту. |
|
|
4. |
|
Проєкт «Створення шкільного STEM-Центру» |
|
|
5. |
|
Шлях до успіху. Мій найважливіший проєкт. |
|
|
6. |
|
Особистість – як найважливіший проєкт. Поняття проєкту. Проєкт від ідеї до втілення. |
|
|
7. |
|
Проєкт «Мій шлях до успіху» |
|
|
Модуль 1. «Людина – людина». Тема дослідження «Я у школі. Моя школа. Мій клас.» (13 годин) |
||||
8. |
|
Я у закладі освіти та класі. Моя школа – це люди, які мене оточують. |
|
|
9. |
|
Я, мої друзі, мої вчителі, люди, які піклуються про мене у школі. |
|
|
10. |
|
Кількісний та якісний склад учасників освітнього процесу закладу освіти. |
|
|
11. |
|
Професії сучасної школи. |
|
|
12. |
|
Умови та засоби навчання. |
|
|
13. |
|
Еволюція засобів навчання. |
|
|
14. |
|
Проблема енергоефективності школи у епоху цифрових засобів навчання. |
|
|
15. |
|
Проєкт «Енергоефективна Школа» |
|
|
16. |
|
Моя школа: територія та будівля. |
|
|
17. |
|
Масштаб. План-схема приміщення та території. Карта. Шкільне подвір’я та будівля на картах Google. Макет. |
|
|
18. |
|
Проєкти «Макет власної школи», «Мій клас», «Навчальний кабінет моєї мрії» |
|
|
19. |
|
Школа майбутнього. Якими я бачу вчителя та учня майбутнього. Яким стане урок майбутнього. |
|
|
20. |
|
Проєкт «Школа майбутнього». |
|
|
Модуль 2. «Людина – природа». Тема «Я у Всесвіті» (16 годин) |
||||
21. |
|
Об’єкти Всесвіту. |
|
|
22. |
|
Оптичні прилади, що дозволяють вивчати Всесвіт. |
|
|
22. |
|
Проекти «Виготовлення «зоряного» ліхтарика», «Зоряний проектор». |
|
|
23. |
|
Виготовлення оптичних приладів для знайомства з зірковим небом. |
|
|
24. |
|
Історія освоєння космосу. |
|
|
25. |
|
Космічні апарати і станції. |
|
|
26. |
|
Члени екіпажу і їх обов’язки. |
|
|
27. |
|
Життєзабезпечення космічної станції. |
|
|
28. |
|
Виготовлення моделі ракети або космічної станції. |
|
|
30. |
|
Виконання проектів у середовищі Scratch «Рух космічного апарату по орбіті». |
|
|
31. |
|
Небезпечні фактори Космосу. |
|
|
32. |
|
Захист космонавтів від переохолодження та ударів космічним сміттям при роботі у відкритому космосі. |
|
|
33. |
|
Проект «Професії космосу сьогодні і у майбутньому». |
|
|
34. |
|
Знання, уміння і навички, необхідні працівникам космічної галузі. Де отримують космічні професії. |
|
|
35. |
|
Україна космічна. |
|
|
36. |
|
Виготовлення інформаційних буклетів (багатосторінкових документів) «Україна космічна» та «Космічні професії». |
|
|
Модуль 3. Людина – техніка. Тема «Сила – це сила!» ( 13 годин) |
||||
37. |
|
Взаємодія тіл. |
|
|
38. |
|
Сили у природі. |
|
|
39. |
|
Сили у природі та техніці. |
|
|
40. |
|
Сили гравітації, пружності, тертя, електромагнітні сили. |
|
|
41. |
|
Сила тертя. |
|
|
42. |
|
Що станеться, якщо сила тертя зникне? |
|
|
43. |
|
Тертя покою та ковзання. |
|
|
44. |
|
Дослідження факторів, що впливають на величину сили тертя. |
|
|
45. |
|
Проєкти «Учора пропало тертя». «Пригоди в країні «Тертя». |
|
|
46. |
|
Прості машини та механізми. |
|
|
47. |
|
Явища та процеси, на яких базується робота простих машин. |
|
|
48. |
|
Сила гравітації. Крила. Чому вони літають? |
|
|
49. |
|
Проект «Крила» (виготовлення моделей літальних об’єктів). |
|
|
Модуль 4. Людина – образ. Тема «Намалюю тобі Сонце. Промінь і світло.» (11 годин) |
||||
50. |
|
Світло. |
|
|
51. |
|
Розкладання білого світла на кольори. |
|
|
52. |
|
Утворення кольорів. |
|
|
53. |
|
Чому світ кольоровий. |
|
|
54. |
|
Чому небо синє, а трава зелена. |
|
|
55. |
|
Світлові ефекти. |
|
|
56. |
|
Фарби. |
|
|
57. |
|
Поети і письменники про сонце і світло. |
|
|
58. |
|
Фотографія – мистецтво світла. |
|
|
59. |
|
Світлина як жанр мистецтва. |
|
|
60. |
|
Проєкт «Намалюю тобі Сонце». |
|
|
Модуль 5. Людина – знак. Тема «Під знаком STEM». (9 годин) |
||||
61. |
|
Знак у системі комунікації людина- людина. |
|
|
62. |
|
Знаки природні та штучні. |
|
|
63. |
|
Класифікація знакових систем за матеріальною природою. |
|
|
64. |
|
Професії у системі «людина-знак». |
|
|
65. |
|
Програміст. Журналіст. Стенограф. |
|
|
66. |
|
Криптограф. Обліковець. Перекладач. |
|
|
67. |
|
Графічні знакові системи. Геральдична символіка. Герб мого регіону. |
|
|
68. |
|
Герб села. Мій сімейний герб. Символічні способи трансляції ідей STEM-освіти. |
|
|
69. |
|
Проєкт «Розробка емблеми «Я обираю STEM» |
|
|
Хакатон учнівських проектів. Фестиваль. STEM-практика (3 години) |
||||
70. |
|
Зустрічі з цікавими людьми. |
|
|
71. |
|
Екскурсії на підприємства. |
|
|
72. |
|
Презентація підсумкових проектів. STEM-фестиваль |
|
|