Українська література
6 клас
Українська література. 5-9 класи. Програма для загальноосвітніх навчальних закладів з українською мовою навчання. Українська література. 5-9 класи / упоряд. К.В. Таранік-Ткачук, М.П. Бондар, О.М. Івасюк та ін.оновлення програми відповідно до наказів Міністерства освіти і науки України № 52 від 13.01.2017 р та №201 від10.02.2017 р.:: від 07.06.2017 № 804 зі змінами
Підручник: О. М. Авраменко. Українська літ. Підручник для 6 кл. загальноосвіт. навч. закл. – К. : Грамота, 2014.
Українська література
6 клас
Українська література. 5-9 класи. Програма для загальноосвітніх навчальних закладів з українською мовою навчання. Українська література. 5-9 класи / упоряд. К.В. Таранік-Ткачук, М.П. Бондар, О.М. Івасюк та ін. оновлення програми відповідно до наказів Міністерства освіти і науки України № 52 від 13.01.2017 р та №201 від10.02.2017 р.:: від 07.06.2017 № 804 зі змінами
Підручник: О. М. Авраменко. Українська літ. Підручник для 6 кл. загальноосвіт. навч. закл. – К. : Грамота, 2014.
Всього уроків |
70 |
РМ |
Контрольна робота |
Позакласне читання |
Література рідного краю |
Виразне читання |
I семестр |
32 |
2(у+п) |
3 |
2 |
2 |
1 |
II семестр |
38 |
2(у+п) |
3 |
2 |
2 |
1 |
Контрольна робота – 3+3 із них Контрольний твір (I сем.-1 ;II сем.1) Перевірка зошитів 4+5
I семестр
№ |
Зміст програмового матеріалу |
Дата |
Прим. |
|
Вступ. Загадково прекрасна і славна давнина України (12 год.) |
|
|
1 |
Книжка в житті людини. Творча майстерня автора від давнини до сьогодення. Зміни формату книги впродовж віків. Сучасний читач і його роль у новому «житті» твору. |
|
|
2 |
Календарно-обрядові пісні. Роль і місце пісні в житті українців. Головні календарні обряди. Народна обрядова пісня, її різновиди.ТЛ: народна пісня, колискова, рефрен, анафора.
|
|
2пісні нап. (за виб.уч. |
3 |
Пісні літнього циклу: русальні, купальські, жниварські. «У ржі на межі», «Ой бiжить, біжить мала дівчина», «Проведу я русалочки до бору» (русальні); «Заплету віночок», «Ой вінку мій, вінку», «Купайло, Купайло!» (купальські); «Маяло житечко, маяло», «Там у полі криниченька» (жниварські). |
|
|
4 |
Пісні зимового циклу: «Ой хто, хто Миколая любить», «Засівна», «Нова радість стала», «Добрий вечір тобі, пане господарю!», «Щедрик, щедрик, щедрівочка». |
|
|
5 |
Веснянки: «Ой весна, весна — днем красна», «Ой кувала зозуленька», «А в кривого танця». |
|
|
6 |
Народні колискові пісні. «Ой ти, коте, коточок», «Ой ну, люлі, дитя, спать». Провідні мотиви, лексичні особливості колискових. |
|
|
7 |
Література рідного краю№1Календарно-обрядові пісні рідного краю.
|
|
|
8 |
Пісні літературного походження. «Ще не вмерла Україна» П. Чубинського та М. Вербицького – національний гімн нашої держави. |
|
напам’ять + 1 пісню на вибір (ур. 9-10) |
9 |
Легенда про дівчину-Україну, яку Господь обдарував піснею, та її зв’язок із «Молитвою» О. Кониського й М. Лисенка, духовним гімном України. ТЛ: гімн. |
|
|
10 |
«Ой, у лузі червона калина похилилася» С. Чарнецького і Г. Труха – пісня, що стала народною. Патріотичні мотиви пісень літературного походження.
|
|
|
11 |
ПЧ №1. Українські народні перекази та легенди: «Скелі Мангупа», «Шандровський соляний колодязь» |
|
|
12 |
Контрольна робота №1 за тему «Загадково прекрасна і славна давнина України» (різнорівневі завдання). |
|
|
|
Загадково прекрасна і славна давнина України (10 год.) |
|
|
13 |
Микола Вороний. «Євшан-зілля». Коротко про письменника. Патріотичні почуття й толерантне ставлення до інших народів. |
|
|
14 |
Роль слова, пісні, історії в житті будь-якої людини. Краса природи рідного краю. ТЛ: ліричний герой, ліро-епічний твір, поема. |
|
|
15 |
Тарас Шевченко. «Думка» («Тече вода в синє море…»). Відомості про перебування в Санкт-Петербурзі. |
|
|
16 |
Т. Шевченко. «Іван Підкова». Патріотичні мотиви творів Т. Шевченка. Зображення історичного минулого. Героїзм та відвага козаків та їхнього ватажка. Специфіка ліричних і ліро-епічних творів. |
|
|
17 |
Володимир Рутківський. «Джури козака Швайки». («На козацьких островах»). Творчість відомого українського письменника. Твір про волелюбних, сміливих героїв, які вміють вистояти у складних ситуаціях. |
|
|
18 |
Незвичайні здібності козаків-характерників. Сміливість і відвага козацьких джур Грицика та Санька. Засудження підступності, жорстокості та підлості зрадників. |
|
|
19 |
Тема боротьби українських козаків проти татарської орди. |
|
|
20 |
РЗМ №1 (у). Висловлювання власних суджень про геройство та вміння з честю вийти з найскладніших ситуацій козака-характерника Швайки та його юних помічників Грицика та Санька. |
|
|
21 |
Контрольна робота №2 за тему «Загадково прекрасна і славна давнина України» (різнорівневі завдання) |
|
|
22 |
Література рідного краю№2 Г. Могильницька. «Українське сонцеколо» |
|
|
|
Я і світ (10 год.) |
|
|
23 |
Леся Українка. (Лариса Петрівна Косач). Дитинство поетеси, роль родини у її вихованні. |
|
|
24 |
ВЧ№1 «Як дитиною бувало…». Неповторний світ дитинства в цих поезіях. |
|
напам’ять |
25 |
Леся Українка. Мрії», «Тиша морська». Образ мужньої, сильної духом дівчинки, її життєрадісний погляд на світ, вільнолюбство, впевненість, розвинена уява. Значення мистецтва в житті людини. Гармонія людини і природи. |
|
|
26 |
В. Винниченко. «Федько-Халамидник». Цікава історія з життя письменника. |
|
|
27 |
Художня розповідь про дивовижного хлопчика Федька, його життя і пригоди, стосунки з однолітками. Добро і зло, благородство і підлість у творі. |
|
|
28 |
Щедрий на добро внутрішній світ героя. Федько як особистість. ТЛ: головний герой, другорядні герої. РЗМ №2 (п). Написання листа літературному героєві. |
|
|
29 |
ПЧ №2. В.Винниченко «Кумедія з Костем». |
|
|
30 |
Станіслав Чернілевський. «Теплота родинного інтиму». «Забула внучка в баби черевички». Настрої та почуття, висвітлені в поезіях (любов, доброта, висока духовність). Образ рідної людини та важливість родинних цінностей. |
|
|
31 |
Контрольна робота №3 за тему «Я і світ»Контрольний твір за творчістю Л. Українки, В. Винниченка, С. Чернілевського (за вибором учня) |
|
|
32 |
Урок узагальнення та систематизації знань |
|
|
|
Я і світ (10 год.) |
|
|
33 |
Ірина Жиленко. «Жар-птиця», «Підкова». Cвіт дитинства — вічне джерело сили, натхнення, мрій, фантазій. |
|
|
34 |
«Гном у буфеті». Поетичні роздуми про дружбу, доброту, красу, про людське щастя і шляхи до нього, про те, що може врятувати сучасний світ. |
|
|
33 |
Ігор Калинець. «Стежечка», «Блискавка», «Веселка», «Криничка», «Дим» (зб. «Дивосвіт») (на вибір) Талановитий український поет, автор віршів для дітей. Персоніфіковані образи природних явищ – дивовижне й незвичайне в повсякденному житті.
|
|
напам’ять 1 вірш на вибір |
34 |
Емма Андієвська. Сучасна українська письменниця і художниця. Її казки-притчі.
|
|
|
35 |
«Казка про яян». Добро і любов до світу. Порушення питань моралі, дружби, сили слова. |
|
|
36 |
«Говорюща риба». Принципи толерантного ставлення до інших, вірності мріям, прагнення гармонії зі світом. ТЛ: притча.
|
|
|
37 |
Прихований повчальний зміст творів.
|
|
|
38 |
Література рідного краю№3. Н.Мовчан-Карпусь «Рідні кольори». |
|
|
39 |
ПЧ №3. Євген Гуцало Оповідання «До Танаськи по молоко». |
|
|
40 |
Контрольна робота №4 Я і світ (різнорівневі завдання). |
|
|
|
Пригоди і романтика (18 год.) |
|
|
41 |
Всеволод Нестайко. «Тореадори з Васюківки». Визнаний у світі український дитячий письменник.
|
|
|
42 |
Пригодницький захопливий сюжет, мрія і дійсність, смішне, комічне, романтичне в його пригодницькій повісті для дітей. ТЛ: повість, пригодницький твір.
|
|
|
43+ |
Образи Яви Реня та Павлуші Завгороднього. Поведінка героїв, їхні вчинки, моральний вибір у різних життєвих ситуаціях.
|
|
|
44 |
«Тореадори з Васюківки». Проблеми у творі.
|
|
|
45 |
РЗМ №3 (у). Усне переказування епізодів повісті з докладним цитуванням авторського тексту. |
|
|
46
|
Ярослав Стельмах. «Митькозавр з Юрківки, або Химера лісового озера». Таємничі, веселі й незвичайні події в повісті, передані образним словом. |
|
|
47 |
Допитливість, винахідливість, кмітливість хлопчиків — головних героїв.
|
|
|
48 |
Реальні (звичайні) та пригодницькі події у повісті.
|
|
|
49 |
Особливості будови повісті Я. Стельмаха «Митькозавр з Юрківки, або Химера лісового озера». |
|
|
50 |
ПЧ №4. Ярослав Стельмах. «Найкращий намет». |
|
|
51 |
Леся Воронина — сучасна письменниця, авторка багатьох книг для дітей.
|
|
|
52 |
«Таємне Товариство боягузів, або засіб від переляку № 9». Фантастична, романтична, багатоепізодна повість про виховання гідності та мужності.
|
|
|
53 |
Клим Джура – рятівник світу. Еволюція Клима від боягуза до супергероя.
|
|
|
54 |
РЗМ№4(п) Характеристика образу головного героя Клима. |
|
|
55 |
Роль сім'ї у формуванні життєвих переконань людини. Стосунки між різними поколіннями в родині. ТЛ: сюжет, його елементи. Проблема сміливості і боягузтва у творі. |
|
|
56 |
Контрольна робота №5 Контрольний твір |
|
|
57 |
Література рідного краю№4. А. Михайлівський. «Чорнушка». |
|
|
|
Гумористичні твори (10год.) |
|
|
58 |
Гумористичне й сатиричне зображення. Жанрова різноманітність гумористичних творів (анекдоти, байки, усмішки, гуморески, співомовки та ін.). Роль гумору в житті українців. Леонід Глібов. «Щука». Визначний український байкар, поет. ТЛ: гумор, сатира, байка, алегорія, мораль.
|
|
|
59 |
«Муха і Бджола»,«Жаба і Віл». Викривальна і повчальна спрямованість байок письменника. Побудова байки. |
|
|
60 |
УВЧ№2. Виразне читання байок. Декламування напам’ять. |
|
|
61 |
Степан Руданський. «Добре торгувалось». Співомовки С.Руданського — унікальне явище у світовому письменстві.
|
|
|
62 |
«Запорожці у короля». Висміювання моральних вад, негативних рис характеру, авторська симпатія до простої людини, до її розуму, кмітливості, почуття гумору, вміння посміятися над власною безпорадністю, вміння відстояти свою гідність. ТЛ: гумореска, співомовка.
|
|
|
63 |
Павло Глазовий. «Еволюція», «Найважча роль».
|
|
|
64+ |
«Заморські гості», «Кухлик». Іронічно-пародійна, викривальна спрямованість гумористичних і сатиричних творів. |
|
напам’ять (1навибір |
65 |
Контрольна робота №6 Гумористичні твори(різнорівневі завдання).
|
|
|
66 |
Урок-підсумок. Бесіда про твори, які вивчалися впродовж року й викликали найбільше зацікавлення. |
|
|
1