Календарне планування. Українська література 8 клас.

Про матеріал
Календарно-тематичне планування уроків української літератури

8 клас

(70 год., 2 год. на тиждень)

Усього — 70 год. На тиждень — 2 год Текстуальне вивчення творів — 54 год Повторення й узагальнення — 2 год Література рідного краю — 4 год Позакласне читання — 4 год Розвиток мовлення — 4 год (у межах годин на текстуальне вивчення) Резервний час — 6 год

Перегляд файлу
Календарно-тематичне  планування  уроків  української літератури

8 клас

(70 год., 2 год. на тиждень)

Усього — 70 год. На тиждень — 2 год Текстуальне вивчення творів — 54 год Повторення й узагальнення — 2 год Література рідного краю — 4 год Позакласне читання — 4 год Розвиток мовлення — 4 год (у межах годин на текстуальне вивчення) Резервний час — 6 год

Семестри

І

ІІ

Контрольні роботи

у формі:

   контрольного класного твору;

   виконання інших завдань (тестів, відповідей на запитання тощо)

3

 

1

2

3

 

1

2

Уроки розвитку мовлення

(РМ)

2

      +п)

2

     (у+п)

Уроки позакласного читання

(ПЧ)

2

2

Література рідного краю

(ЛРК)

2

2

Уроки виразного читання

(ВЧ)

1

1

Перевірка зошитів

4

5

І СЕМЕСТР

Дата

Зміст уроку

Прим.

 

 

Вступ. Усна народна творчість. Українські історичні пісні.(10 год.)

 

1

 

Художня література як одна з форм духов­ної діяльності люди­ни. Різно­види образів. Аналіз художнього твору. ТЛ:поглиблення по­нять про художній об­раз, художній твір.

 

2

 

Пісні про зви­тяжну боротьбу ко­заків з турецько-татарськими нападниками. "Зажурилась Україна", "Та, ой, як крикнув же козак Сірко".ТЛ: історичні пісні.

 

3

 

Пісні про боротьбу проти соціального та національного гніту. "Ой Морозе, Моро­зенку", "Максим ко­зак Залізняк".

 

4

 

Пісні про боротьбу проти соціального та національного гніту. "Чи не той то хміль"."За Сибіром сонце сходить". Образи історичних осіб, лицарів-оборонців рідної землі, ство­рені народною уявою.

 

5

 

Пісні Марусі Чурай. "Засвіт встали коза­ченьки", "Віють вітри, віють буйні", "Ой не ходи, Гри­цю...".. Легендарна поетеса з Полтави. Трагічна історія її життя. Пісні, що стали народними.

 

6

 

Українські народні думи. Героїчний епос українського народу. Різно­види дум. Кобзарі та лірники – виконавці народних дум.  ТЛ:думи.

 

7

 

"Маруся Богуславка". Проблема вибору, душевна роздвоєність Марусі Богуславки між любов'ю до рідної землі і становищем дружини турецького вельможі.

 

8

 

УПЧ №1. Українські історичні пісні та народні думи. Народна дума "Буря на Чорному морі".

 

9

 

РМ №1. Створення уявних словесних портретів героїв народних пісень та дум (усно).

 

10

 

Контрольна робота №1  за темою «Вступ. Усна на­родна творчість» (різнорівневі  завдання).

 

 

 Світ української поезії. Тарас Шевченко, Леся Українка (11 год.)

 

11

 

Тарас Шевченко. Викуп поета з неволі, причини його покарання царем, арешт, перебування в казематі, заслання. "Думи мої,думи мої...". Усвідомлення власної місії поета. ТЛ: філософська лірика.

 

12

 

Т. Шевченко. "Ой три шляхи широкії". Роздуми автора про плинність, скороминущість життя людини на землі, про її долю.

 

13

 

Т. Шевченко. "Мені однаково, чи буду". Роздуми автора про власну долю, долю України.

 

14

 

РМ №2. Письмовий аналіз поетичного твору.

 

15

 

ЛРК №1. Поетична Одещина. Загальна характеристика розвитку поетичного слова в Одесі. Оспівування міста, моря, степу в поетичній творчості письменників рідного краю. Г.Зленко. Цикл сонетів «На тлі Одеси».

 

16

 

Леся Українка.Життя поетеси, її мужність і сила духу. «Давня весна». Тема гармонійного єднання людини з природою.

 

17

 

Леся Українка."Хотіла б я піснею стати...". Потужне ліричне начало, романтичність, волелюбність, оптимізм, мрія і дійсність як провідні мотиви.

 

18

 

Леся Українка. «Давня казка». Ідея вільної творчості, вільнолюбства людини.

 

19

 

Леся Українка. «Давня казка». Проблеми і мотиви: роль митця в суспільстві, служіння музі й народові, суть людського щастя, вдячності.

 

20

 

Урок виразного читання №1. Виразне читання напам’ять віршів Т.Шевченка, Лесі Українки.

 

21

 

Контрольна робота №2 за темою«Світ української поезії».

Контрольний письмовий твір-роздум за творами Т. Шевченка і Лесі Українки. («Роль поета в житті й визвольній боротьбі народу за поемою Лесі Українки «Давня казка». «Філософська лірика Т. Г. Шевченка»).

 

 

 

Світ української поезії.

В. Сосюра, В. Підпалий, В. Голобородько. Із сучасної української поезії.(11 год.)

 

22

 

В. Сосюра. «Любіть Україну!». Коротко про поета. Патріотичні, інтимні, пейзажні мотиви його творів. Патрiотичний пафос вірша «Любіть Україну!».

 

23

 

В. Сосюра. «Васильки» - взірець інтимної лірики. «Осінь» («Облітають квіти, обриває вітер…»). Щирість ліричного самовираження. ТЛ: громадянська лірика, інтимна лірика, пейзажна лірика.

 

24

 

В. Підпалий. «…Бачиш: між трав зелених…», «Зимовий етюд» Щирість почуттів поета. Ідея гуманізму, людяності, бережливого ставлення до природи.

 

25

 

В. Голобородько. «З дитинства: дощ» («Я уплетений…»).Самобутня постать поета в українській літературі. Оригінальність, простота висловлення глибоких почуттів, важливих думок. ТЛ: вільний вірш.

 

26

 

В. Голобородько. «Наша мова», «Теплі слова». Наскрізний патріотизм, філософічність, фольклорна основа його поезій, народознавчі аспекти.

 

27

 

Із сучасної української поезії (кінця ХХ — початку ХХІ ст.). Розмаїття сучасної лірики. В.Герасим’юк. «Чоловічий  танець». І. Малкович. «З янголом на плечі», «З нічних молитов». Прагнення зазирнути у світ  душі звичайної людини, осмислити її призначення та сенс життя.

 

28

 

А. Мойсієнко. «Жовтень жовті жолуді». І. Павлюк «Дівчинка».

Поєднання в поезіях глибинної історичності бачення світу із відчуттям сучасної присутності в ньому.

 

29

 

Г. Кирпа. «Мій ангел такий маленький…», «Коли до вас темної ночі…». Поєднання в поезіях глибинної історичності бачення світу із відчуттям сучасної присутності в ньому.

 

30

 

Контрольна робота №3  за темою «Світ української поезії» (різнорівневі завдання)

 

31

 

ЛРК №2. Українська проза. Утвердження гуманістичних цінностей у прозових творах письменників Одещини. Жанрове та стильове розмаїття. Проблема істинної цінності людини в творі В. Полтавчука «На березі ріки».

 

32

 

УПЧ №2. О.Гончар. «Бригантина».

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

ІІ СЕМЕСТР

 

Національна драма. З української прози.

 

33

 

І. Карпенко-Карий. Короткі відомості про життя і творчість видатного українського драматурга ХІХ ст., про театр «корифеїв».

 

 

34

 

І.Карпенко-Карий.  Трагікомедія «Сто тисяч» - класичний взірець українського «театру корифеїв». ТЛ: драматичний твір (поглиблено), комедія, трагікомедія.

 

 

35

 

І.Карпенко-Карий. «Сто тисяч». Проблема бездуховності людини, засліпленої прагненням до наживи.

 

 

36

 

І.Карпенко-Карий. «Сто тисяч». Проблема влади грошей – наскрізна і «вічна» у світовому мистецтві.

 

 

37

 

І.Карпенко-Карий. «Сто тисяч». Засоби сатиричного змалювання.

 

 

38

 

РМ №3. Дискусія про бездуховність людини, яка є проявом зла, про сенс людського життя, інші думки, викликані прочитанням твору (за п’єсою І.Карпенка-Карого «Сто тисяч»). Актуальність п’єси і в наш час.

 

 

39

 

М. Коцюбинський. «Дорогою ціною». Коротко про письменника. Пригодницький романтичний сюжет повісті.

 

 

40

 

М.Коцюбинський. «Дорогою ціною».Проблема волі людини та можливостей її здобуття.

 

 

41

 

М.Коцюбинський. «Дорогою ціною». Протест Остапа і Соломії проти кріпосницької наруги – протест проти будь-якого насильства над людиною.

 

 

42

 

М.Коцюбинський. «Дорогою ціною». Кохання Остапа і Соломії як центральний мотив у творі. Час і вічність у повісті, символічні образи.

 

 

43

 

М.Коцюбинський. «Дорогою ціною». Романтичність, мужність і сила волі української жінки Соломії.

 

 

44

 

Урок виразного читання №2. Виразне читання напам’ять і коментування найцікавіших епізодів повісті «Дорогою ціною» М.Коцюбинського.

 

 

45

 

Контрольна робота №4 за темою «Національна драма. З української прози».Контрольний письмовий твір-роздум за творчістю І.Карпенка-Карого, М.Коцюбинського. («Мої роздуми над вчинками героїв п’єси І.Карпенка-Карого «Сто тисяч», «Згубний вплив грошей на героїв п’єси І.Карпенка-Карого «Сто тисяч». «Дорогою ціною… здобути бажану волю»).

 

 

З української прози. О. Довженко, Н. Бічуя, В. Дрозд.

 

46

 

О. Довженко. Видатний український кінорежисер і письменник. «Ніч перед боєм» — твір про героїзм, самовідданість, патріотичні почуття українців, проявлені під час воєнного лихоліття.

 

 

47

 

О. Довженко. «Ніч перед боєм». Образи діда Платона і діда Савки — представників українського трудового народу. Їхній моральний урок для солдатів.

 

 

48

 

ЛРК №3. Прозаїки Одещини про боротьбу з німецько-фашистськими загарбниками. Лідія Селютіна. «Брати».

 

 

49

 

ПЧ №3. Сторінки історії у творах українських прозаїків.Наталена Королева. «Легенди старокиївські». 

 

 

50

 

Ніна Бічуя. «Шпага Славка Беркути». Повість про школу й проблеми дорослішання. Особливості композиції твору.

 

 

51

 

Ніна Бічуя. «Шпага Славка Беркути».Роль батьків у вихованні дітей та їхньому дозвіллі.

 

 

52

 

Ніна Бічуя. «Шпага Славка Беркути». Проблема особистості в сучасному світі.

 

 

53

 

Ніна Бічуя. «Шпага Славка Беркути».Образи героїв твору.

 

 

54

 

Ніна Бічуя. «Шпага Славка Беркути». Осмислення важливості моральних чеснот у житті людини, дружби та підтримки батьків.

 

 

55

 

В. Дрозд.«Білий кінь Шептало». Проблема людини в суспільстві, її знеосіблення.

 

 

56

 

В. Дрозд. «Білий кінь Шептало». Алегоричність образу коня Шептала.

 

 

57

 

РМ №4.Письмовий докладний переказ уривку з оповідання «Білий кінь Шептало» В.Дрозда із творчим завданням про уміння зберегти власну індивідуальність у сучасному жорстокому світі, залишатися людиною в будь-яких ситуаціях.

 

 

58

 

Контрольна робота №5  за темою «З української прози. О. Довженко, Н. Бічуя, В.Дрозд(тестові завдання).

 

 

 

З української прози. Український гумор. Ю. Винничук, В.Чемерис.

 

59

 

Юрій Винничук. «Місце для дракона».

Повість – казка про сучасний світ, у якому й досі живуть «драконячі закони».

 

 

60

 

Ю.Винничук. «Місце для дракона».

Парадокс: дракон Грицько – поет і християнин.

 

 

61

 

Ю.Винничук. «Місце для дракона».

Роздуми про добро і зло, вірність і зраду, доцільність самопожертви.

 

 

62

 

Валентин Чемерис. «Вітька + Галя, або Повість про перше кохання». Гумористична повість про життя і пригоди школярів із села Великі Чаплі. Виразне читання твору.

 

 

63

 

В. Чемерис. «Вітька + Галя, або Повість про перше кохання». Виразне читання твору.

 

 

64

 

В. Чемерис. «Вітька + Галя, або Повість про перше кохання». Дружба і перше кохання, вірність і перший поцілунок, дуель і перше побачення.

 

 

65

 

В. Чемерис. «Вітька + Галя, або Повість про перше кохання». Дитячі проблеми в дорослому житті, передані засобами гумору.Образи Вітька Горобця, Федька Котигорошка, Галі Козачок.

 

 

66

 

Контрольна робота №6  за темою «З української прози. Український гумор. В. Дрозд, Ю. Винничук, В.Чемерис.

(розлогі  відповіді на запитання).

 

 

67

 

ПЧ №4. Остап Вишня. «Мисливські усмішки» («Відкриття охоти»). Презентація літератури для читання на літо.

 

 

68

 

ЛРК №4. Гумор і сатира. Одещина сміється. С.Олійник - ветеран українського гумористичного цеху. Викриття нероб, охочих поживитися чужим коштом . «Пригода в лісосмузі», «Пес Барбос і повчальний крос» - улюблені гуморески українського села.

 

 

69

 

Підсумковий урок. Бесіда про твори, що вивчалися упродовж року й викликали найбільше роздумів, суперечок, зацікавлення.

 

 

70

 

Підсумковий урок. Семестрове  та річне оцінювання.

 

 

 

Для вивчення напам’ять

  1. Пісні Марусі Чурай: «Засвіт встали козаченьки».
  2. Т.Шевченко. «Мені однаково, чи буду…».
  3. Леся Українка. «Хотіла б я піснею стати».
  4. В.Сосюра. «Любіть Україну!».
  5. Із сучасної української поезії (кінця ХХ — початку ХХІ ст.) 1 вірш (на вибір).

 

 

docx
Додано
12 листопада 2018
Переглядів
2259
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку