8 клас
(70 год., 2 год. на тиждень)
Усього — 70 год. На тиждень — 2 год Текстуальне вивчення творів — 54 год Повторення й узагальнення — 2 год Література рідного краю — 4 год Позакласне читання — 4 год Розвиток мовлення — 4 год (у межах годин на текстуальне вивчення) Резервний час — 6 год
8 клас
(70 год., 2 год. на тиждень)
Усього — 70 год. На тиждень — 2 год Текстуальне вивчення творів — 54 год Повторення й узагальнення — 2 год Література рідного краю — 4 год Позакласне читання — 4 год Розвиток мовлення — 4 год (у межах годин на текстуальне вивчення) Резервний час — 6 год
Семестри |
І |
ІІ |
Контрольні роботи у формі: • контрольного класного твору; • виконання інших завдань (тестів, відповідей на запитання тощо) |
3
1 2 |
3
1 2 |
Уроки розвитку мовлення (РМ) |
2 (у+п) |
2 (у+п) |
Уроки позакласного читання (ПЧ) |
2 |
2 |
Література рідного краю (ЛРК) |
2 |
2 |
Уроки виразного читання (ВЧ) |
1 |
1 |
Перевірка зошитів |
4 |
5 |
І СЕМЕСТР
№ |
Дата |
Зміст уроку |
Прим. |
|||
|
|
Вступ. Усна народна творчість. Українські історичні пісні.(10 год.) |
|
|||
1 |
|
Художня література як одна з форм духовної діяльності людини. Різновиди образів. Аналіз художнього твору. ТЛ:поглиблення понять про художній образ, художній твір. |
|
|||
2 |
|
Пісні про звитяжну боротьбу козаків з турецько-татарськими нападниками. "Зажурилась Україна", "Та, ой, як крикнув же козак Сірко".ТЛ: історичні пісні. |
|
|||
3 |
|
Пісні про боротьбу проти соціального та національного гніту. "Ой Морозе, Морозенку", "Максим козак Залізняк". |
|
|||
4 |
|
Пісні про боротьбу проти соціального та національного гніту. "Чи не той то хміль"."За Сибіром сонце сходить". Образи історичних осіб, лицарів-оборонців рідної землі, створені народною уявою. |
|
|||
5 |
|
Пісні Марусі Чурай. "Засвіт встали козаченьки", "Віють вітри, віють буйні", "Ой не ходи, Грицю...".. Легендарна поетеса з Полтави. Трагічна історія її життя. Пісні, що стали народними. |
|
|||
6 |
|
Українські народні думи. Героїчний епос українського народу. Різновиди дум. Кобзарі та лірники – виконавці народних дум. ТЛ:думи. |
|
|||
7 |
|
"Маруся Богуславка". Проблема вибору, душевна роздвоєність Марусі Богуславки між любов'ю до рідної землі і становищем дружини турецького вельможі. |
|
|||
8 |
|
УПЧ №1. Українські історичні пісні та народні думи. Народна дума "Буря на Чорному морі". |
|
|||
9 |
|
РМ №1. Створення уявних словесних портретів героїв народних пісень та дум (усно). |
|
|||
10 |
|
Контрольна робота №1 за темою «Вступ. Усна народна творчість» (різнорівневі завдання). |
|
|||
Світ української поезії. Тарас Шевченко, Леся Українка (11 год.)
|
||||||
11 |
|
Тарас Шевченко. Викуп поета з неволі, причини його покарання царем, арешт, перебування в казематі, заслання. "Думи мої,думи мої...". Усвідомлення власної місії поета. ТЛ: філософська лірика. |
|
|||
12 |
|
Т. Шевченко. "Ой три шляхи широкії". Роздуми автора про плинність, скороминущість життя людини на землі, про її долю. |
|
|||
13 |
|
Т. Шевченко. "Мені однаково, чи буду". Роздуми автора про власну долю, долю України. |
|
|||
14 |
|
РМ №2. Письмовий аналіз поетичного твору. |
|
|||
15 |
|
ЛРК №1. Поетична Одещина. Загальна характеристика розвитку поетичного слова в Одесі. Оспівування міста, моря, степу в поетичній творчості письменників рідного краю. Г.Зленко. Цикл сонетів «На тлі Одеси». |
|
|||
16 |
|
Леся Українка.Життя поетеси, її мужність і сила духу. «Давня весна». Тема гармонійного єднання людини з природою. |
|
|||
17 |
|
Леся Українка."Хотіла б я піснею стати...". Потужне ліричне начало, романтичність, волелюбність, оптимізм, мрія і дійсність як провідні мотиви. |
|
|||
18 |
|
Леся Українка. «Давня казка». Ідея вільної творчості, вільнолюбства людини. |
|
|||
19 |
|
Леся Українка. «Давня казка». Проблеми і мотиви: роль митця в суспільстві, служіння музі й народові, суть людського щастя, вдячності. |
|
|||
20 |
|
Урок виразного читання №1. Виразне читання напам’ять віршів Т.Шевченка, Лесі Українки. |
|
|||
21 |
|
Контрольна робота №2 за темою«Світ української поезії». Контрольний письмовий твір-роздум за творами Т. Шевченка і Лесі Українки. («Роль поета в житті й визвольній боротьбі народу за поемою Лесі Українки «Давня казка». «Філософська лірика Т. Г. Шевченка»).
|
|
|||
Світ української поезії. В. Сосюра, В. Підпалий, В. Голобородько. Із сучасної української поезії.(11 год.)
|
||||||
22 |
|
В. Сосюра. «Любіть Україну!». Коротко про поета. Патріотичні, інтимні, пейзажні мотиви його творів. Патрiотичний пафос вірша «Любіть Україну!». |
|
|||
23 |
|
В. Сосюра. «Васильки» - взірець інтимної лірики. «Осінь» («Облітають квіти, обриває вітер…»). Щирість ліричного самовираження. ТЛ: громадянська лірика, інтимна лірика, пейзажна лірика. |
|
|||
24 |
|
В. Підпалий. «…Бачиш: між трав зелених…», «Зимовий етюд» Щирість почуттів поета. Ідея гуманізму, людяності, бережливого ставлення до природи. |
|
|||
25 |
|
В. Голобородько. «З дитинства: дощ» («Я уплетений…»).Самобутня постать поета в українській літературі. Оригінальність, простота висловлення глибоких почуттів, важливих думок. ТЛ: вільний вірш. |
|
|||
26 |
|
В. Голобородько. «Наша мова», «Теплі слова». Наскрізний патріотизм, філософічність, фольклорна основа його поезій, народознавчі аспекти. |
|
|||
27 |
|
Із сучасної української поезії (кінця ХХ — початку ХХІ ст.). Розмаїття сучасної лірики. В.Герасим’юк. «Чоловічий танець». І. Малкович. «З янголом на плечі», «З нічних молитов». Прагнення зазирнути у світ душі звичайної людини, осмислити її призначення та сенс життя. |
|
|||
28 |
|
А. Мойсієнко. «Жовтень жовті жолуді». І. Павлюк «Дівчинка». Поєднання в поезіях глибинної історичності бачення світу із відчуттям сучасної присутності в ньому. |
|
|||
29 |
|
Г. Кирпа. «Мій ангел такий маленький…», «Коли до вас темної ночі…». Поєднання в поезіях глибинної історичності бачення світу із відчуттям сучасної присутності в ньому. |
|
|||
30 |
|
Контрольна робота №3 за темою «Світ української поезії» (різнорівневі завдання) |
|
|||
31 |
|
ЛРК №2. Українська проза. Утвердження гуманістичних цінностей у прозових творах письменників Одещини. Жанрове та стильове розмаїття. Проблема істинної цінності людини в творі В. Полтавчука «На березі ріки». |
|
|||
32 |
|
УПЧ №2. О.Гончар. «Бригантина». |
|
|||
ІІ СЕМЕСТР
Національна драма. З української прози.
|
|||||
33 |
|
І. Карпенко-Карий. Короткі відомості про життя і творчість видатного українського драматурга ХІХ ст., про театр «корифеїв». |
|
|
|
34 |
|
І.Карпенко-Карий. Трагікомедія «Сто тисяч» - класичний взірець українського «театру корифеїв». ТЛ: драматичний твір (поглиблено), комедія, трагікомедія. |
|
|
|
35 |
|
І.Карпенко-Карий. «Сто тисяч». Проблема бездуховності людини, засліпленої прагненням до наживи. |
|
|
|
36 |
|
І.Карпенко-Карий. «Сто тисяч». Проблема влади грошей – наскрізна і «вічна» у світовому мистецтві. |
|
|
|
37 |
|
І.Карпенко-Карий. «Сто тисяч». Засоби сатиричного змалювання. |
|
|
|
38 |
|
РМ №3. Дискусія про бездуховність людини, яка є проявом зла, про сенс людського життя, інші думки, викликані прочитанням твору (за п’єсою І.Карпенка-Карого «Сто тисяч»). Актуальність п’єси і в наш час. |
|
|
|
39 |
|
М. Коцюбинський. «Дорогою ціною». Коротко про письменника. Пригодницький романтичний сюжет повісті. |
|
|
|
40 |
|
М.Коцюбинський. «Дорогою ціною».Проблема волі людини та можливостей її здобуття. |
|
|
|
41 |
|
М.Коцюбинський. «Дорогою ціною». Протест Остапа і Соломії проти кріпосницької наруги – протест проти будь-якого насильства над людиною. |
|
|
|
42 |
|
М.Коцюбинський. «Дорогою ціною». Кохання Остапа і Соломії як центральний мотив у творі. Час і вічність у повісті, символічні образи. |
|
|
|
43 |
|
М.Коцюбинський. «Дорогою ціною». Романтичність, мужність і сила волі української жінки Соломії. |
|
|
|
44 |
|
Урок виразного читання №2. Виразне читання напам’ять і коментування найцікавіших епізодів повісті «Дорогою ціною» М.Коцюбинського. |
|
|
|
45 |
|
Контрольна робота №4 за темою «Національна драма. З української прози».Контрольний письмовий твір-роздум за творчістю І.Карпенка-Карого, М.Коцюбинського. («Мої роздуми над вчинками героїв п’єси І.Карпенка-Карого «Сто тисяч», «Згубний вплив грошей на героїв п’єси І.Карпенка-Карого «Сто тисяч». «Дорогою ціною… здобути бажану волю»). |
|
|
|
З української прози. О. Довженко, Н. Бічуя, В. Дрозд.
|
|||||
46 |
|
О. Довженко. Видатний український кінорежисер і письменник. «Ніч перед боєм» — твір про героїзм, самовідданість, патріотичні почуття українців, проявлені під час воєнного лихоліття. |
|
|
|
47 |
|
О. Довженко. «Ніч перед боєм». Образи діда Платона і діда Савки — представників українського трудового народу. Їхній моральний урок для солдатів. |
|
|
|
48 |
|
ЛРК №3. Прозаїки Одещини про боротьбу з німецько-фашистськими загарбниками. Лідія Селютіна. «Брати». |
|
|
|
49 |
|
ПЧ №3. Сторінки історії у творах українських прозаїків.Наталена Королева. «Легенди старокиївські». |
|
|
|
50 |
|
Ніна Бічуя. «Шпага Славка Беркути». Повість про школу й проблеми дорослішання. Особливості композиції твору. |
|
|
|
51 |
|
Ніна Бічуя. «Шпага Славка Беркути».Роль батьків у вихованні дітей та їхньому дозвіллі. |
|
|
|
52 |
|
Ніна Бічуя. «Шпага Славка Беркути». Проблема особистості в сучасному світі. |
|
|
|
53 |
|
Ніна Бічуя. «Шпага Славка Беркути».Образи героїв твору. |
|
|
|
54 |
|
Ніна Бічуя. «Шпага Славка Беркути». Осмислення важливості моральних чеснот у житті людини, дружби та підтримки батьків. |
|
|
|
55 |
|
В. Дрозд.«Білий кінь Шептало». Проблема людини в суспільстві, її знеосіблення. |
|
|
|
56 |
|
В. Дрозд. «Білий кінь Шептало». Алегоричність образу коня Шептала. |
|
|
|
57 |
|
РМ №4.Письмовий докладний переказ уривку з оповідання «Білий кінь Шептало» В.Дрозда із творчим завданням про уміння зберегти власну індивідуальність у сучасному жорстокому світі, залишатися людиною в будь-яких ситуаціях. |
|
|
|
58 |
|
Контрольна робота №5 за темою «З української прози. О. Довженко, Н. Бічуя, В.Дрозд(тестові завдання). |
|
|
|
З української прози. Український гумор. Ю. Винничук, В.Чемерис.
|
|||||
59 |
|
Юрій Винничук. «Місце для дракона». Повість – казка про сучасний світ, у якому й досі живуть «драконячі закони». |
|
|
|
60 |
|
Ю.Винничук. «Місце для дракона». Парадокс: дракон Грицько – поет і християнин. |
|
|
|
61 |
|
Ю.Винничук. «Місце для дракона». Роздуми про добро і зло, вірність і зраду, доцільність самопожертви. |
|
|
|
62 |
|
Валентин Чемерис. «Вітька + Галя, або Повість про перше кохання». Гумористична повість про життя і пригоди школярів із села Великі Чаплі. Виразне читання твору. |
|
|
|
63 |
|
В. Чемерис. «Вітька + Галя, або Повість про перше кохання». Виразне читання твору. |
|
|
|
64 |
|
В. Чемерис. «Вітька + Галя, або Повість про перше кохання». Дружба і перше кохання, вірність і перший поцілунок, дуель і перше побачення. |
|
|
|
65 |
|
В. Чемерис. «Вітька + Галя, або Повість про перше кохання». Дитячі проблеми в дорослому житті, передані засобами гумору.Образи Вітька Горобця, Федька Котигорошка, Галі Козачок. |
|
|
|
66 |
|
Контрольна робота №6 за темою «З української прози. Український гумор. В. Дрозд, Ю. Винничук, В.Чемерис. (розлогі відповіді на запитання). |
|
|
|
67 |
|
ПЧ №4. Остап Вишня. «Мисливські усмішки» («Відкриття охоти»). Презентація літератури для читання на літо. |
|
|
|
68 |
|
ЛРК №4. Гумор і сатира. Одещина сміється. С.Олійник - ветеран українського гумористичного цеху. Викриття нероб, охочих поживитися чужим коштом . «Пригода в лісосмузі», «Пес Барбос і повчальний крос» - улюблені гуморески українського села. |
|
|
|
69 |
|
Підсумковий урок. Бесіда про твори, що вивчалися упродовж року й викликали найбільше роздумів, суперечок, зацікавлення. |
|
|
|
70 |
|
Підсумковий урок. Семестрове та річне оцінювання. |
|
|
|
Для вивчення напам’ять