Календарне планування уроків біологія 8 клас
(70 годин – 2 години на тиждень, із них 6 годин – резервних)
Складено згідно навчальної Програми з біологіядля 6 – 9 класів загальноосвітніх навчальних закладів»
Затверджені Міністерством освіти і науки України
наказ МОН України від 07.06 2017 р. № 804 "Про оновленінавчальніпрограми для учнів 5-9 класівзагальноосвітніхнавчальнихзакладів»
Підручник з біології 8 клас, Задорожний К.М., видавництво "Ранок" ,нова програма. 2016 рік Робочий зошит 8 клас. Біологія. В.О. Віркун
Вступ (орієнтовно 4 год.) |
|
Наскрізні змістові лінії |
Компетентісний потенціал навчального предмета |
Громадянська відповідальність (націлює на усвідомлення відповідальності за власне життя і здоров’я своє та оточуючих) Здоров’я і безпека (зорієнтовує на формування в учнів розуміння, що здоров’я — найвища особистісна й суспільна цінність) |
1. Спілкування державною (і рідною у разі відмінності) мовами. 2. Спілкування іноземними мовами (читати й тлумачити біологічну номенклатуру й термінологію іноземною мовою). 3. Інформаційно-цифрова компетентність (Використовувати техніку для досліджень). 4. Уміння вчитися впродовж життя (організовувати й оцінювати свою навчальнопізнавальну діяльність, зокрема самостійно чи в групі планувати й проводити спостереження та експеримент). |
№ з/п |
Дата |
Корекція дати |
Тема уроку |
Лабораторні, практичні роботи, дослідницькі практикуми |
Домашнє завдання |
|
1 |
|
|
Організм людини, як біологічна система. |
|
|
|
2 |
|
|
Організм людини. Клітини і тканини. Лабораторне дослідження №1. Ознайомлення з препаратами тканин людини. |
Лабораторне дослідження №1. Ознайомлення з препаратами тканин людини. |
|
|
3 |
|
|
Організм людини. Органи й фізіологічні системи. |
|
|
|
4 |
|
|
Узагальнення та систематизація знань з теми: « Вступ. Організм людини, як біологічна система». (тестова письмова робота) |
|
|
|
Тема 1. Обмін речовин та перетворення енергії в організмі людини (орієнтовно 4 год.) |
||||||
Наскрізні змістові лінії |
Компетентісний потенціал навчального предмета |
|||||
Здоров’я і безпека (зорієнтовує на усвідомлення значення збалансованого харчування для збереження здоров’я людини) Сталий розвиток і екологічна грамотність (спрямовує на формування в учнів розуміння прав споживача, які передбачають запровадження обов’язкового маркування якісного складу харчових продуктів) |
1. Спілкування державною (і рідною у разі відмінності) мовами. 2. Спілкування іноземними мовами (читати й тлумачити біологічну номенклатуру й термінологію іноземною мовою). 3. Математична компетентність (застосовувати математичні методи для розв’язання біологічних проблем, розуміти й використовувати математичні моделі природних явищ і процесів). 4. Інформаційно-цифрова компетентність (шукати, обробляти та зберігати інформацію біологічного характеру, критично оцінюючи її). 5. Уміння вчитися впродовж життя (організовувати й оцінювати свою навчальнопізнавальну діяльність, зокрема самостійно чи в групі планувати й проводити спостереження та експеримент, ставити перед собою цілі й досягати їх, вибудовувати власну траєкторію розвитку впродовж життя). 6. Ініціативність і підприємливість (прогнозувати вплив біології на розвиток технологій, нових напрямів підприємництва). 7. Екологічна грамотність і здорове життя (застосовувати набутий досвід задля збереження власного здоров’я та здоров’я інших). |
|||||
№ з/п |
Дата |
Корекція дати |
Тема уроку |
Лабораторні, практичні роботи, дослідницькі практикуми |
|
Домашнє завдання |
|
5 |
|
|
Харчування та обмін речовин. |
|
|
|
|
6 |
|
|
Їжа та її компоненти. Міні-проект. Збалансоване харчування. |
Міні-проект. Збалансоване харчування. |
|
|
|
7 |
|
|
Харчові та енергетичні потреби людини. Дослідницький практикум №1. Самоспостереження за співвідношенням ваги і росту тіла. |
Дослідницький практикум №1. Самоспостереження співвідношенням ваги і росту тіла. |
за |
|
|
8 |
|
|
Узагальнення та систематизація знань з теми: «Обмін речовин та перетворення енергії в організмі людини» (тестова письмова робота) |
|
|
|
|
Тема 2. Травлення (орієнтовно 5 год.) |
|||||||
Наскрізні змістові лінії |
Компетентісний потенціал навчального предмета |
||||||
Здоров’я і безпека (зорієнтовує на: - усвідомлення важливості дотримання гігієни харчування; профілактики захворювань зубів та інших органів травної системи; небезпеки харчових отруєнь; - розуміння негативного впливу на травлення алкогольних напоїв і тютюнопаління) |
1. Спілкування державною (і рідною у разі відмінності) мовами. 2. Спілкування іноземними мовами (читати й тлумачити біологічну номенклатуру й термінологію іноземною мовою). 3. Основні компетентності у природничих науках і технологіях (оцінювати значення біології для сталого розвитку). 4. Уміння вчитися впродовж життя (організовувати й оцінювати свою навчальнопізнавальну діяльність, зокрема самостійно чи в групі планувати й проводити спостереження та експеримент, ставити перед собою цілі й досягати їх, вибудовувати власну траєкторію розвитку впродовж життя). 5. Екологічна грамотність і здорове життя (застосовувати набутий досвід задля збереження власного здоров’я та здоров’я інших). |
||||||
№ з/п |
Дата |
Корекція дати |
Тема уроку |
Лабораторні, практичні роботи, дослідницькі практикуми |
Домашнє завдання |
|
9 |
|
|
Травна система |
|
|
|
10 |
|
|
Як працює травна система Лабораторне дослідження №5. Зовнішня будова зубів (за муляжами, моделями). |
Лабораторне дослідження №5. Зовнішня будова зубів (за муляжами, моделями). |
|
|
11 |
|
|
Регуляція травлення. Вплив на травну систему алкоголю й тютюнокуріння. Дослідницький практикум №2. Дія ферментів слини на крохмаль. |
Дослідницький практикум №2. Дія ферментів слини на крохмаль. |
|
|
12 |
|
|
Захворювання органів травної системи. |
|
|
|
13 |
|
|
Узагальнення та систематизація знань з теми: «Травлення» (тестова письмова робота) |
|
|
|
Тема 3. Дихання (орієнтовно 4 год.) |
||||||
Наскрізні змістові лінії |
Компетентісний потенціал навчального предмета |
|||||
Здоров’я і безпека (зорієнтовує на розуміння негативного впливу тютюнопаління й забрудненого повітря на дихання та здоров’я людини) Сталий розвиток і екологічна грамотність (спрямовує на усвідомлення учнями важливості підтримання чистоти повітря в громадських місцях, зокрема необхідність провітрювання класних кімнат) |
1. Спілкування державною (і рідною у разі відмінності) мовами. 2. Спілкування іноземними мовами (читати й тлумачити біологічну номенклатуру й термінологію іноземною мовою). 3. Основні компетентності у природничих науках і технологіях (оцінювати значення біології для сталого розвитку). 4. Уміння вчитися впродовж життя (організовувати й оцінювати свою навчальнопізнавальну діяльність, зокрема самостійно чи в групі планувати й проводити спостереження та експеримент, ставити перед собою цілі й досягати їх, вибудовувати власну траєкторію розвитку впродовж життя). 5. Екологічна грамотність і здорове життя (застосовувати набутий досвід задля збереження власного здоров’я та здоров’я інших). |
|||||
№ з/п |
Дата |
Корекція дати |
Тема уроку |
Лабораторні, практичні роботи, дослідницькі практикуми |
Домашнє завдання |
|
14 |
|
|
Дихальна система. |
|
|
|
15 |
|
|
Робота дихальної системи й регуляція дихання. |
|
|
|
16 |
|
|
Проблеми дихальної системи. |
|
|
|
17 |
|
|
Узагальнення та систематизація знань з теми:«Дихання» (тестова письмова робота) |
|
|
|
Тема 4. Транспорт речовин (7 год.) |
||||||
Наскрізні змістові лінії |
Компетентісний потенціал навчального предмета |
|||||
Здоров’я і безпека (зорієнтовує на усвідомлення важливості дотримання: - правил переливання крові для запобігання інфекційних захворювань, що передаються через кров (СНІД, гепатит С тощо); - заходів запобігання хворобам серцево-судинної системи: фізичні навантаження, уникнення емоційних стресів, раціональне харчування, відпочинок на природі тощо) Сталий розвиток і екологічна грамотність (спрямовує на розуміння залежності роботи імунної системи від екологічного стану навколишнього середовища) Громадянська відповідальність (націлює на важливість толерантного ставлення до ВІЛінфікованих; усвідомлення особистої відповідальності за збереження власного здоров’я та здоров’я оточуючих) |
1. Спілкування державною (і рідною у разі відмінності) мовами. 2. Спілкування іноземними мовами (читати й тлумачити біологічну номенклатуру й термінологію іноземною мовою). 3. Основні компетентності у природничих науках і технологіях (оцінювати значення біології для сталого розвитку). 4. Уміння вчитися впродовж життя (організовувати й оцінювати свою навчальнопізнавальну діяльність, зокрема самостійно чи в групі планувати й проводити спостереження та експеримент, ставити перед собою цілі й досягати їх, вибудовувати власну траєкторію розвитку впродовж життя). 5. Соціальна і громадянська компетентності (працювати в команді під час виконання біологічних дослідів і проектів, оцінювати позитивний потенціал та ризики використання надбань біологічної науки для добробуту людини і безпеки довкілля.) 6. Екологічна грамотність і здорове життя (застосовувати набутий досвід задля збереження власного здоров’я та здоров’я інших). |
|||||
№ з/п |
Дата |
Корекція дати |
Тема уроку |
Лабораторні, практичні роботи, дослідницькі практикуми |
Домашнє завдання |
18 |
|
|
Внутрішнє середовище організму. Кров і лімфа. |
|
|
19 |
|
|
Групи крові. Лабораторна робота №1. Мікроскопічна будова крові людини. |
Лабораторна робота №1. Мікроскопічна будова крові людини. |
|
20 |
|
|
Система кровообігу. Серце. Лабораторне дослідження №6. Вимірювання частоти серцевих скорочень. |
Лабораторне дослідження №6. Вимірювання частоти серцевих скорочень. |
|
21 |
|
|
Як працює серце? |
|
|
22 |
|
|
Кровоносні судини. Перша допомого в разі кровотеч. |
|
|
23 |
|
|
Захворювання органів Серцево-судинної системи. Дослідницький практикум №3. Самоспостереження за частотою серцевих скорочень упродовж доби, тижня. |
Дослідницький практикум №3. Самоспостереження за частотою серцевих скорочень упродовж доби, тижня. |
|
24 |
|
|
Узагальнення та систематизація знань з теми: «Транспорт речовин» (тестова письмова робота) |
|
|
Тема 5. Виділення. Терморегуляція (орієнтовно 5 год.) |
|
Наскрізні змістові лінії |
Компетентісний потенціал навчального предмета |
Здоров’я і безпека (зорієнтовує на: - розуміння негативного впливу алкогольних напоїв на функцію нирок; - усвідомлення значення шкіри у пристосуванні організму до умов навколишнього середовища; - на дотримання правил техніки безпеки під час виконання практико-орієнтованих робіт з біології, хімії, фізики, трудового навчання тощо; - дотримання безпечної поведінки в побуті, на пляжі) |
1. Спілкування державною (і рідною у разі відмінності) мовами. 2. Спілкування іноземними мовами (читати й тлумачити біологічну номенклатуру й термінологію іноземною мовою). 3. Основні компетентності у природничих науках і технологіях (оцінювати значення біології для сталого розвитку). 4. Уміння вчитися впродовж життя (організовувати й оцінювати свою навчальнопізнавальну діяльність, зокрема самостійно чи в групі планувати й проводити спостереження та експеримент, ставити перед собою цілі й досягати їх, вибудовувати власну траєкторію розвитку впродовж життя). 5. Соціальна і громадянська компетентності (працювати в команді під час виконання біологічних дослідів і проектів, оцінювати позитивний потенціал та ризики використання надбань біологічної науки для добробуту людини і безпеки довкілля.) 6. Екологічна грамотність і здорове життя (застосовувати набутий досвід задля збереження власного здоров’я та здоров’я інших). |
№ з/п |
Дата |
Корекція дати |
Тема уроку |
Лабораторні, практичні роботи, дослідницькі практикуми |
Домашнє завдання |
|
25 |
|
|
Видільна система |
|
|
|
26 |
|
|
Як працює сечовидільна система |
|
|
|
27 |
|
|
Захворювання органів видільної системи |
|
|
|
28 |
|
|
Покриви тіла й терморегуляція Міні-проект Визначення типу шкіри на різних ділянках обличчя та складання правил догляду за власною шкірою. |
Міні-проект Визначення типу шкіри на різних ділянках обличчя та складання правил догляду за власною шкірою. |
|
|
29 |
|
|
Узагальнення та систематизація знань з теми: «Виділення. Терморегуляція» (тестова письмова робота) |
|
|
|
Тема 6. Опора та рух (орієнтовно 7 год.) |
||||||
Наскрізні змістові лінії |
Компетентісний потенціал навчального предмета |
|||||
Здоров’я і безпека (зорієнтовує на усвідомлення значення рухової активності для збереження фізичного здоров’я людини; на дотримання правил безпечного поводження під час катання на роликах, ковзанах, лижах, скейтах, сноубордах, велосипедах та при використанні різноманітного спортивного приладдя) |
1. Спілкування державною (і рідною у разі відмінності) мовами. 2. Спілкування іноземними мовами (читати й тлумачити біологічну номенклатуру й термінологію іноземною мовою). 3. Основні компетентності у природничих науках і технологіях (оцінювати значення біології для сталого розвитку). 4. Уміння вчитися впродовж життя (організовувати й оцінювати свою навчальнопізнавальну діяльність, зокрема самостійно чи в групі планувати й проводити спостереження та експеримент, ставити перед собою цілі й досягати їх, вибудовувати власну траєкторію розвитку впродовж життя). 5. Соціальна і громадянська компетентності (працювати в команді під час виконання біологічних дослідів і проектів, оцінювати позитивний потенціал та ризики використання надбань біологічної науки для добробуту людини і безпеки довкілля.) 6. Екологічна грамотність і здорове життя (застосовувати набутий досвід задля збереження власного здоров’я та здоров’я інших). 7. Математична компетентність (застосовувати математичні методи для розв’язання біологічних проблем, розуміти й використовувати математичні моделі природних явищ і процесів). 8. Інформаційно-цифрова компетентність (шукати, обробляти та зберігати інформацію біологічного характеру, критично оцінюючи її). |
|||||
№ з/п |
Дата |
Корекція дати |
Тема уроку |
Лабораторні, практичні роботи, дослідницькі практикуми |
Домашнє завдання |
30 |
|
|
Опорно-рухова система |
|
|
31 |
|
|
Кістки і хрящі |
|
|
32 |
|
|
М’язи. Лабораторне дослідження № 2. Мікроскопічна будова кісткової, хрящової та м’язової тканини. |
Лабораторне дослідження № 2. Мікроскопічна будова кісткової, хрящової та м’язової тканини. |
|
33 |
|
|
Як працюють м’язи Лабораторне дослідження 3. Розвиток втоми при статичному і динамічному навантаженні; вплив ритму і навантаження на розвиток втоми. |
Лабораторне дослідження №3. Розвиток втоми при статичному і динамічному навантаженні; вплив ритму і навантаження на розвиток втоми. |
|
34 |
|
|
Як розвивається опорно-рухова система Лабораторне дослідження №4. Вплив ритму і навантаження на розвиток втоми. |
Лабораторне дослідження №4. Вплив ритму і навантаження на розвиток втоми. |
|
35 |
|
|
Захворювання органів опорно-рухової системи. Міні-проект (за вибором): 1. Гіподинамія – ворог сучасної людини. 2. Рухова активність - основа фізичного здоров’я |
Міні-проект (за вибором): 1. Гіподинамія – ворог сучасної людини. 2. Рухова активність - основа фізичного здоров’я |
|
36 |
|
|
Узагальнення та систематизація знань з теми: «Опора та рух» (тестова письмова робота) |
|
|
Тема 7. Зв'язок організму людини із зовнішнім середовищем. Нервова система (орієнтовно 7 год.) |
|
Наскрізні змістові лінії |
Компетентісний потенціал навчального предмета |
Здоров’я і безпека (зорієнтовує на усвідомлення учнями: - значення самовиховання у формуванні особистості; - значення сну для повноцінного функціонування організму; - безпечного впливу соціальних факторів на формування особистості) |
1. Спілкування державною (і рідною у разі відмінності) мовами. 2. Спілкування іноземними мовами (читати й тлумачити біологічну номенклатуру й термінологію іноземною мовою). 3. Основні компетентності у природничих науках і технологіях (оцінювати значення біології для сталого розвитку). 4. Уміння вчитися впродовж життя (організовувати й оцінювати свою навчальнопізнавальну діяльність, зокрема самостійно чи в групі планувати й проводити спостереження та експеримент, ставити перед собою цілі й досягати їх, вибудовувати власну траєкторію розвитку впродовж життя). 5. Екологічна грамотність і здорове життя (застосовувати набутий досвід задля збереження власного здоров’я та здоров’я інших). 6. Інформаційно-цифрова компетентність (шукати, обробляти та зберігати інформацію біологічного характеру, критично оцінюючи її). |
№ з/п |
Дата |
Корекція дати |
Тема уроку |
Лабораторні, практичні роботи, дослідницькі практикуми |
Домашнє завдання |
|
37 |
|
|
Нейрони |
|
|
|
38 |
|
|
Нервова система |
|
|
|
39 |
|
|
Спинний мозок |
|
|
|
40 |
|
|
Головний мозок. Лабораторне дослідження №7. Вивчення будови спинного та головного мозку людини (за муляжами, моделями, пластинчастими препаратами). |
Лабораторне дослідження №7. Вивчення будови спинного та головного мозку людини (за муляжами, моделями, пластинчастими препаратами). |
|
|
41 |
|
|
Вегетативна нервова система |
|
|
|
42 |
|
|
Захворювання нервової системи |
|
|
|
43 |
|
|
Узагальнення та систематизація знань з теми: «Зв'язок організму людини із зовнішнім середовищем. Нервова система» (тестова письмова робота) |
|
|
|
Тема 8. Зв'язок організму людини із зовнішнім середовищем. Сенсорні системи (орієнтовно 7 год.) |
||||||
Наскрізні змістові лінії |
Компетентісний потенціал навчального предмета |
|||||
Здоров’я і безпека (зорієнтовує на усвідомлення учнями: - значення самовиховання у формуванні особистості; - значення сну для повноцінного функціонування організму; - безпечного впливу соціальних факторів на формування особистості) |
1. Спілкування державною (і рідною у разі відмінності) мовами. 2. Спілкування іноземними мовами (читати й тлумачити біологічну номенклатуру й термінологію іноземною мовою). 3. Основні компетентності у природничих науках і технологіях (оцінювати значення біології для сталого розвитку). 4. Уміння вчитися впродовж життя (організовувати й оцінювати свою навчальнопізнавальну діяльність, зокрема самостійно чи в групі планувати й проводити спостереження та експеримент). 5. Обізнаність і самовираження у сфері культури (використовувати природні матеріали та засоби для втілення художніх ідей, пояснювати підґрунтя мистецтва з біологічної точки зору (фізіологія зору, слуху, смаку, нюху тощо). 6. Екологічна грамотність і здорове життя (застосовувати набутий досвід задля збереження власного здоров’я та здоров’я інших). |
|||||
№ з/п |
Дата |
Корекція дати |
Тема уроку |
Лабораторні, практичні роботи, дослідницькі практикуми |
Домашнє завдання |
|
44 |
|
|
Сенсорні системи |
|
|
|
45 |
|
|
Зорова сенсорна система. Лабораторне дослідження №8. Визначення акомодації ока. Лабораторне дослідження №9. Виявлення сліпої плями на сітківці ока. |
Лабораторне дослідження №8. Визначення акомодації ока. Лабораторне дослідження №9. Виявлення сліпої плями на сітківці ока. |
|
|
46 |
|
|
Слухова сенсорна система. Система рівноваги. Лабораторне дослідження №10. Вимірювання порога слухової чутливості. |
Лабораторне дослідження №10. Вимірювання порога слухової чутливості. |
|
|
47 |
|
|
Сенсорні системи смаку й нюху |
|
|
|
48 |
|
|
Сенсорні системи руху, дотику, температури, болю. Дослідницький практикум №4. Дослідження температурної адаптації рецепторів шкіри. |
Дослідницький практикум №4. Дослідження температурної адаптації рецепторів шкіри. |
|
|
49 |
|
|
Порушення роботи сенсорних систем |
|
|
|
50 |
|
|
Узагальнення та систематизація знань з теми: «Зв'язок організму людини із зовнішнім середовищем. Сенсорні системи» |
|
|
|
Тема 9. Вища нервова діяльність (орієнтовно 7 год.) |
||||||
Наскрізні змістові лінії |
Компетентісний потенціал навчального предмета |
|||||
Здоров’я і безпека (зорієнтовує на усвідомлення учнями: - значення самовиховання у формуванні особистості; - значення сну для повноцінного функціонування організму; - безпечного впливу соціальних факторів на формування особистості) |
1. Спілкування державною (і рідною у разі відмінності) мовами. 2. Спілкування іноземними мовами (читати й тлумачити біологічну номенклатуру й термінологію іноземною мовою). 3. Основні компетентності у природничих науках і технологіях (оцінювати значення біології для сталого розвитку). 4. Уміння вчитися впродовж життя (організовувати й оцінювати свою навчальнопізнавальну діяльність, зокрема самостійно чи в групі планувати й проводити спостереження та експеримент). 5. Обізнаність і самовираження у сфері культури (використовувати природні матеріали та засоби для втілення художніх ідей, пояснювати підґрунтя мистецтва з біологічної точки зору (фізіологія зору, слуху, смаку, нюху тощо). 6. Екологічна грамотність і здорове життя (застосовувати набутий досвід задля збереження власного здоров’я та здоров’я інших). |
|||||
№ з/п |
Дата |
Корекція дати |
Тема уроку |
|
|
Лабораторні, практичні роботи, дослідницькі практикуми |
Домашнє завдання |
||
51 |
|
|
Вища нервова діяльність. Дослідницький практикум №5. Визначення типу вищої нервової темпераменту. |
діяльності |
та |
властивостей |
Дослідницький практикум №5. Визначення типу вищої нервової діяльності та властивостей темпераменту. |
|
|
52 |
|
|
Рефлекси. Лабораторне дослідження №11. Визначення реакції зіниць на світло. |
|
|
|
Лабораторне дослідження №11. Визначення реакції зіниць на світло. |
|
|
53 |
|
|
Інстинкти |
|
|
|
|
|
|
54 |
|
|
Мова. Навчання та пам'ять. Лабораторне дослідження №12. Дослідження різних видів пам’яті. |
|
|
|
Лабораторне дослідження №12. Дослідження різних видів пам’яті. |
|
|
55 |
|
|
Мислення та свідомість |
|
|
|
|
|
|
56 |
|
|
Сон. Біоритми |
|
|
|
|
|
|
57 |
|
|
Узагальнення та систематизація знань з теми: «Вища нервова діяльність» (тестова письмова робота) |
|
|
||||
Тема 10. Регуляція функцій організму (орієнтовно 7 год.) |
|||||||||
Наскрізні змістові лінії |
Компетентісний потенціал навчального предмета |
||||||||
Здоров’я і безпека (спрямовує на розуміння учнями: - впливу гормонів на процеси обміну речовин в організмі людини; - профілактику йододефiциту в організмі та інших захворювань, пов’язаних із порушенням функцій ендокринних залоз) |
1. Спілкування державною (і рідною у разі відмінності) мовами. 2. Спілкування іноземними мовами (читати й тлумачити біологічну номенклатуру й термінологію іноземною мовою). 3. Основні компетентності у природничих науках і технологіях (оцінювати значення біології для сталого розвитку). 4. Уміння вчитися впродовж життя (організовувати й оцінювати свою навчальнопізнавальну діяльність, зокрема самостійно чи в групі планувати й проводити спостереження та експеримент). 5. Екологічна грамотність і здорове життя (застосовувати набутий досвід задля збереження власного здоров’я та здоров’я інших). |
||||||||
№ з/п |
Дата |
Корекція дати |
Тема уроку |
Лабораторні, практичні роботи, дослідницькі практикуми |
Домашнє завдання |
|
58 |
|
|
Гомеостаз і регуляція функцій організму. Нервова регуляція |
|
|
|
59 |
|
|
Гуморальна регуляція. Гормони |
|
|
|
60 |
|
|
Ендокринна система |
|
|
|
61 |
|
|
Порушення роботи ендокринної системи |
|
|
|
62 |
|
|
Імунна система. Імунітет |
|
|
|
63 |
|
|
Порушення роботи імунної системи |
|
|
|
64 |
|
|
Узагальнення та систематизація знань з теми: «Регуляція функцій організму» (тестова письмова робота) |
|
|
|
Тема 11. Розмноження та розвиток людини (орієнтовно 5 год.) |
||||||
Наскрізні змістові лінії |
Компетентісний потенціал навчального предмета |
|||||
Здоров’я і безпека (націлює на розуміння учнями необхідності збереження репродуктивного здоров’я молоді та здорового способу життя як необхідної умови народження здорової дитини) |
1. Спілкування державною (і рідною у разі відмінності) мовами. 2. Спілкування іноземними мовами (читати й тлумачити біологічну номенклатуру й термінологію іноземною мовою). 3. Основні компетентності у природничих науках і технологіях (оцінювати значення біології для сталого розвитку). 4. Уміння вчитися впродовж життя (організовувати й оцінювати свою навчальнопізнавальну діяльність, зокрема самостійно чи в групі планувати й проводити спостереження та експеримент, ставити перед собою цілі й досягати їх, вибудовувати власну траєкторію розвитку впродовж життя). 5. Соціальна і громадянська компетентності (працювати в команді під час виконання біологічних дослідів і проектів, оцінювати позитивний потенціал та ризики використання надбань біологічної науки для добробуту людини і безпеки довкілля.) 6. Екологічна грамотність і здорове життя (застосовувати набутий досвід задля збереження власного здоров’я та здоров’я інших). 7. Інформаційно-цифрова компетентність (шукати, обробляти та зберігати інформацію біологічного характеру, критично оцінюючи її). |
|||||
№ з/п |
Дата |
Корекція дати |
Тема уроку |
|
|
Лабораторні, практичні роботи, дослідницькі практикуми |
Домашнє завдання |
65 |
|
|
Репродуктивна система |
|
|
|
|
66 |
|
|
Як працює репродуктивна система |
|
|
|
|
67 |
|
|
Розвиток людини |
|
|
|
|
68 |
|
|
Порушення роботи репродуктивної системи |
|
|
|
|
69 |
|
|
Узагальнення та систематизація знань «Розмноження та розвиток людини» (тестова письмова робота) |
з |
теми: |
|
|
70 |
|
|
Узагальнююче заняття |
|
|
|
|