Біологія 8 Г клас, 70 год., 2 год. на тиждень.
НАВЧАЛЬНІ ПРОГРАМИ ДЛЯ 5-9 (10) КЛАСІВ СПЕЦІАЛЬНИХ ЗАГАЛЬНООСВІТНІХ НАВЧАЛЬНИХ ЗАКЛАДІВ ДЛЯ ДІТЕЙ СЛІПИХ ТА ЗІ ЗНИЖЕНИМ ЗОРОМ
Біологія 8-10 КЛАСИ
Укладач: Батіщева Р. П., вчитель біології, спеціаліст вищої кваліфікаційної категорії, «учитель-методист» КЗ «ХСНВК ім.В.Г.Короленка»;
Київ - 2016
.
№ п/п |
Тема уроку |
Кількі- сть годин |
Дата |
Примітки |
Вступ (1 година) |
||||
|
Первинний інструктаж з ТБ під час занять з біології.
|
1 |
|
|
Тема 2. Процеси життєдіяльності тварин (18 годин)
|
||||
|
Особливості обміну речовин гетеротрофного організму. Живлення і травлення |
1 |
|
|
|
Різноманітність травних систем. |
1 |
|
|
|
Дихання та газообмін у тварин. Органи дихання, їх різноманітність та функції. |
1 |
|
|
|
Значення процесів дихання для вивільнення енергії в клітині. |
1 |
|
|
|
Транспорт речовин у тварин. Незамкнена та замкнена кровоносні системи. |
1 |
|
|
|
Кров, її основні функції. |
1 |
|
|
|
Практична робота 1: .Порівняння будови кровоносної системи хребетних тварин |
1 |
|
|
|
Виділення, його значення для організму. Органи виділення тварин. |
1 |
|
|
|
Опора і рух. Види скелета. |
1 |
|
|
|
Значення опорно-рухової системи. Два типи симетрії як відображення способу життя. Способи пересування тварин. |
1 |
|
|
|
Практична робота 2: Порівняння будови скелетів хребетних тварин. |
1 |
|
|
|
Тематичне оцінювання |
1 |
|
|
|
Покриви тіла тварин, їх різноманітність та функції. Органи чуття їх значення. |
1 |
|
|
|
Нервова система, її значення і розвиток у різних тварин. |
1 |
|
|
|
Практична робота 3: Порівняння будови головного мозку хребетних тварин (на муляжах/моделях).
|
1 |
|
|
|
Розмноження та його значення. Форми розмноження тварин. |
1 |
|
|
|
Статеві клітини та запліднення. Розвиток тварин (з перетворенням та без перетворення). Періоди та тривалість життя тварин.
|
1 |
|
|
|
Міні-проект (за вибором) Майстерність маскування. Як бачать тварини.
|
1 |
|
|
|
Тематичне оцінювання |
1 |
|
|
Тема 3. Поведінка тварин (8 годин) |
||||
|
Поведінка тварин, методи її вивчення. Вроджена і набута поведінка. Способи орієнтування тварин. Хомінг. Міграції тварин. |
1 |
|
|
|
Форми поведінки тварин: дослідницька, харчова, захисна, гігієнічна, репродуктивна (пошук партнерів, батьківська поведінка та турбота про потомство), територіальна, соціальна |
1 |
|
|
|
Практичні роботи 4: Визначення форм поведінки (або типів угруповань) тварин (за відео матеріалами або описом). |
1 |
|
|
|
Типи угруповань тварин за К. Лоренцем. Ієрархія у групі. |
1 |
|
|
|
Комунікація тварин. Використання тваринами знарядь праці. |
1 |
|
|
|
Елементарна розумова діяльність. Еволюція поведінки тварин, її пристосувальне значення. |
1 |
|
|
|
Міні-проект (за вибором): Угруповання тварин. Чому мігрують тварини. Як спілкуються тварини. Як вчаться пташенята. Як тварини користуються знаряддями праці. Турбота про потомство. Як тварини визначають напрям руху |
1 |
|
|
|
Контрольна робота |
1 |
|
|
Тема 4. Організми і середовище існування ( 6 годин)
|
||||
|
Поняття про популяцію, екосистему та чинники середовища. |
1 |
|
|
|
Ланцюги живлення і потік енергії. Взаємозв’язок компонентів екосистеми. |
1 |
|
|
|
Співіснування організмів в угрупованнях. Вплив людини та її діяльності на екосистеми. |
1 |
|
|
|
Екологічна етика. |
1 |
|
|
|
Природоохоронні території. Червона книга України. |
1 |
|
|
|
Червона книга України. |
1 |
|
|
|
Узагальнення Подібність у будові та проявах життєдіяльності рослин, бактерій, грибів, тварин - свідчення єдності живої природи |
1 |
|
|
|
Міні-проект : Як тварини пристосовані до життя в різних умовах. Заповідні території України. Тематичне оцінювання |
1 |
|
|
Біологія людини |
||||
Вступ ( 3 години) |
||||
|
Організм людини як біологічна система. Різноманітність клітин організму людини. |
1 |
|
|
|
Тканини. Органи. Фізіологічні системи
Демонстрування муляжів органів, мікропрепаратів тканин людини |
1 |
|
|
|
Регуляторні системи організму людини. Значення знань про людину для збереження її здоров’я. |
1 |
|
|
Тема 1. Обмін речовин та перетворення енергії в організмі людини ( 4 год)
|
||||
|
Обмін речовин та перетворення енергії в організмі людини – основна властивість живого. Харчування та обмін речовин. Їжа та її компоненти. |
1 |
|
|
|
Склад харчових продуктів. Значення компонентів харчових продуктів.
|
1 |
|
|
|
Харчові та енергетичні потреби людини.
Дослідницький практикум Самоспостереження за співвідношенням ваги і росту тіла. |
1 |
|
|
|
Проект Збалансоване харчування. |
1 |
|
|
Тема 2. Травлення(7 годин) |
||||
|
Огляд будови травної системи. |
1 |
|
|
|
Значення травлення. |
1 |
|
|
|
Система органів травлення. Демонстрування моделей зубів,муляжів органів травлення. Лабораторні дослідження:зовнішньої будови зубів (за муляжами, моделями). |
1 |
|
|
|
Процес травлення: ковтання, перистальтика, всмоктування. Дослідницький практикум:Дія ферментів слини на крохмаль. |
1 |
|
|
|
Регуляція травлення(Травні залози; ферменти) |
1 |
|
|
|
Харчові розлади та їх запобігання. |
1 |
|
|
|
Тематичне оцінювання |
1 |
|
|
Тема 3. Дихання (5 годин) |
||||
|
Значення дихання. Система органів дихання. Демонструваннямуляжів легень, моделі гортані. |
1 |
|
|
|
Газообмін у легенях і тканинах. |
1 |
|
|
|
Дихальні рухи. Нейрогуморальна регуляція дихальних рухів. Демонстрування моделі, що пояснює вдих і видих; досліду з виявлення вуглекислого газу у повітрі, що видихається. |
1 |
|
|
|
Профілактика захворювань дихальної системи. |
1 |
|
|
|
Узагальнення і систематизація знань. |
1 |
|
|
Тема 4 Виділення. Терморегуляція(5 годин) |
||||
|
Виділення - важливий етап обміну речовин. Будова сечовидільної системи. Демонстрування нирки. |
1 |
|
|
|
Захворювання нирок та їх профілактика. |
1 |
|
|
|
Значення і будова шкіри. |
1 |
|
|
|
Терморегуляція. Перша допомога при термічних пошкодженнях шкіри (опіки, обмороження), тепловому та сонячному ударі. Захворювання шкіри та їх профілактика.Проект:Визначення типу шкіри на різних ділянках обличчя та складання правил догляду за власною шкірою. |
1 |
|
|
|
Тематичне оцінювання |
1 |
|
|
Тема 5. Транспорт речовин (10 годин) |
||||
|
Внутрішнє середовище організму. Кров, її склад та функції. Лімфа |
1 |
|
|
|
Групи крові та переливання крові. |
1 |
|
|
|
Зсідання крові.Лабораторні роботи № 1: Мікроскопічна будова крові людини |
1 |
|
|
|
Серце: будова та функції. Демонстрування муляжів серця. |
1 |
|
|
|
Робота серця.Лабораторні дослідження № 5: вимірювання частоти серцевих скорочень. |
1 |
|
|
|
Система кровообігу. Будова та функції кровоносних судин. Рух крові. Демонстрування кровоносних судин; вимірювання артеріального тиску. Дослідницький практикум: Самоспостереження за частотою серцевих скорочень упродовж доби, тижня. |
1 |
|
|
|
Імунна система. Імунітет. Специфічний і неспецифічний імунітет. Імунізація. Алергія. СНІД. |
1 |
|
|
|
Кровотечі. Серцево-судинні хвороби та їх профілактика. |
1 |
|
|
|
Контрольна робота |
1 |
|
|
|
Підсумки ІІ семестру |
1 |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|