Календарне планування з біології для 8 класу для роботи в інклюзивних класах , для дітей з ослабленим зором

Про матеріал
Календарне планування для ЗАГАЛЬНООСВІТНІХ НАВЧАЛЬНИХ ЗАКЛАДІВ ДЛЯ ДІТЕЙ СЛІПИХ ТА ЗІ ЗНИЖЕНИМ ЗОРОМ
Перегляд файлу

Біологія 8 Г клас, 70 год., 2 год. на тиждень.

НАВЧАЛЬНІ ПРОГРАМИ ДЛЯ 5-9 (10) КЛАСІВ СПЕЦІАЛЬНИХ ЗАГАЛЬНООСВІТНІХ НАВЧАЛЬНИХ ЗАКЛАДІВ ДЛЯ ДІТЕЙ СЛІПИХ ТА ЗІ ЗНИЖЕНИМ ЗОРОМ

Біологія 8-10 КЛАСИ

Укладач: Батіщева Р. П., вчитель біології, спеціаліст вищої кваліфікаційної категорії, «учитель-методист»  КЗ «ХСНВК ім.В.Г.Короленка»;

Київ - 2016

.

№ п/п

Тема уроку

Кількі-

сть

годин

Дата

Примітки

Вступ (1 година)

  1.  

Первинний  інструктаж з ТБ під час занять з біології.

 

1

 

 

Тема 2.  Процеси життєдіяльності тварин (18 годин)

 

  1.  

Особливості обміну речовин гетеротрофного організму. Живлення і травлення

1

 

 

  1.  

Різноманітність травних систем.

1

 

 

  1.  

Дихання та газообмін у тварин. Органи дихання, їх різноманітність та функції.

1

 

 

  1.  

Значення процесів дихання для вивільнення енергії в клітині.

1

 

 

  1.  

Транспорт речовин  у тварин.   Незамкнена та замкнена кровоносні системи.

1

 

 

  1.  

Кров, її основні функції.

1

 

 

  1.  

Практична робота 1:

.Порівняння будови кровоносної системи хребетних тварин

1

 

 

  1.  

Виділення, його значення для організму. Органи виділення тварин.

1

 

 

  1.  

Опора і рух. Види скелета.

1

 

 

  1.  

Значення опорно-рухової системи. Два типи симетрії як відображення способу життя. Способи пересування тварин.

1

 

 

  1.  

Практична робота 2:

Порівняння будови скелетів хребетних тварин.

1

 

 

  1.  

Тематичне оцінювання

1

 

 

  1.  

Покриви тіла тварин, їх різноманітність та функції.   

Органи чуття їх значення.

1

 

 

  1.  

Нервова система, її значення і розвиток у різних тварин.

1

 

 

  1.  

Практична робота 3:

Порівняння будови головного мозку хребетних тварин (на муляжах/моделях).

 

1

 

 

  1.  

Розмноження та його значення. Форми розмноження тварин.  

1

 

 

  1.  

Статеві клітини та запліднення.

Розвиток тварин (з перетворенням та без перетворення). Періоди та тривалість життя тварин.

 

1

 

 

  1.  

Міні-проект (за вибором)

Майстерність маскування.

Як бачать тварини.

 

1

 

 

  1.  

Тематичне оцінювання

1

 

 

Тема 3. Поведінка тварин (8 годин)

  1.  

Поведінка тварин, методи її вивчення.

Вроджена і набута поведінка. Способи орієнтування тварин. Хомінг. Міграції тварин.

1

 

 

  1.  

Форми поведінки тварин: дослідницька, харчова, захисна, гігієнічна, репродуктивна (пошук партнерів, батьківська поведінка та турбота про потомство), територіальна, соціальна

1

 

 

  1.  

Практичні роботи 4:

Визначення форм поведінки (або типів угруповань) тварин (за відео матеріалами або описом).

1

 

 

  1.  

Типи угруповань тварин за К. Лоренцем. Ієрархія у групі.

1

 

 

  1.  

Комунікація тварин. Використання тваринами знарядь праці.

1

 

 

  1.  

Елементарна розумова діяльність. Еволюція поведінки тварин, її пристосувальне значення.

1

 

 

  1.  

Міні-проект (за вибором):

Угруповання тварин.

Чому мігрують тварини.

Як спілкуються тварини.

Як вчаться пташенята.

Як тварини користуються знаряддями праці.

Турбота про потомство.

Як тварини визначають напрям руху

1

 

 

  1.  

Контрольна робота

1

 

 

Тема 4. Організми і середовище існування ( 6 годин)

 

  1.  

Поняття про популяцію, екосистему та чинники середовища. 

1

 

 

  1.  

Ланцюги живлення і потік енергії.

Взаємозв’язок анцюги живлення та потік енергії.організми. зовнішнього середовища компонентів екосистеми.

1

 

 

  1.  

Співіснування організмів в угрупованнях.  Вплив людини та її діяльності на екосистеми.

1

 

 

  1.  

Екологічна етика.

1

 

 

  1.  

Природоохоронні території.

Червона книга України.

1

 

 

  1.  

Червона книга України.

1

 

 

  1.  

Узагальнення

Подібність у будові та проявах життєдіяльності рослин, бактерій, грибів, тварин - свідчення єдності живої  природи

1

 

 

  1.  

Міні-проект :

Як тварини пристосовані до життя в різних умовах.

Заповідні території України.

Тематичне оцінювання

1

 

 

Біологія людини

Вступ ( 3 години)

  1.  

Організм людини як біологічна система.

Різноманітність клітин організму людини.

1

 

 

  1.  

Тканини. Органи. Фізіологічні системи

 

Демонстрування

муляжів органів, мікропрепаратів тканин людини

1

 

 

  1.  

Регуляторні системи організму людини.

Значення знань про людину для збереження її здоров’я.

1

 

 

Тема 1.  Обмін речовин та перетворення енергії в організмі людини ( 4 год)

 

  1.  

Обмін речовин та перетворення енергії в організмі людини – основна властивість живого.

Харчування та обмін речовин.

Їжа та її компоненти.

1

 

 

  1.  

Склад харчових продуктів.

Значення компонентів харчових продуктів.

 

1

 

 

  1.  

Харчові та енергетичні потреби людини.

 

Дослідницький практикум

Самоспостереження за співвідношенням ваги і росту тіла.

1

 

 

  1.  

Проект

Збалансоване харчування.

1

 

 

Тема 2. Травлення(7 годин)

  1.  

Огляд будови травної системи.

1

 

 

  1.  

Значення травлення.

1

 

 

  1.  

Система органів травлення. Демонстрування  моделей зубів,муляжів органів травлення. Лабораторні дослідження:зовнішньої будови зубів (за муляжами, моделями).

1

 

 

  1.  

Процес травлення: ковтання, перистальтика, всмоктування. Дослідницький практикум:Дія ферментів слини на крохмаль.

1

 

 

  1.  

Регуляція травлення(Травні залози; ферменти)

1

 

 

  1.  

Харчові розлади та їх запобігання.

1

 

 

  1.  

Тематичне оцінювання

1

 

 

Тема 3. Дихання (5 годин)

  1.  

Значення дихання. Система органів дихання. Демонструваннямуляжів  легень, моделі гортані.

1

 

 

  1.  

Газообмін у легенях і тканинах.

1

 

 

  1.  

Дихальні рухи. Нейрогуморальна регуляція дихальних рухів.

Демонстрування моделі, що пояснює вдих і видих; досліду з виявлення вуглекислого газу у повітрі, що видихається.

1

 

 

  1.  

Профілактика захворювань дихальної системи.

1

 

 

  1.  

Узагальнення і систематизація знань.

1

 

 

Тема 4 Виділення. Терморегуляція(5 годин)

  1.  

Виділення - важливий етап обміну речовин.  Будова сечовидільної системи. Демонстрування нирки.

1

 

 

  1.  

Захворювання нирок та їх профілактика.

1

 

 

  1.  

Значення і будова шкіри.

1

 

 

  1.  

Терморегуляція. Перша допомога при термічних пошкодженнях шкіри (опіки, обмороження), тепловому та сонячному ударі.

Захворювання шкіри та їх профілактика.Проект:Визначення типу шкіри на різних ділянках обличчя та складання правил догляду за власною шкірою.

1

 

 

  1.  

Тематичне оцінювання

1

 

 

Тема 5. Транспорт  речовин (10 годин)

  1.  

Внутрішнє середовище організму. Кров, її склад та функції. Лімфа

1

 

 

  1.  

Групи крові та переливання крові.

1

 

 

  1.  

Зсідання крові.Лабораторні роботи № 1:

Мікроскопічна будова крові людини

1

 

 

  1.  

Серце: будова та функції. Демонстрування муляжів серця.

1

 

 

  1.  

Робота серця.Лабораторні дослідження № 5:

вимірювання частоти серцевих скорочень.

1

 

 

  1.  

Система кровообігу. Будова та функції кровоносних судин. Рух крові. Демонстрування кровоносних судин;  вимірювання артеріального тиску. Дослідницький практикум: Самоспостереження за частотою серцевих скорочень упродовж доби, тижня.

1

 

 

  1.  

Імунна система. Імунітет. Специфічний і неспецифічний імунітет. Імунізація. Алергія. СНІД.

1

 

 

  1.  

Кровотечі.  Серцево-судинні хвороби та їх профілактика.

1

 

 

  1.  

Контрольна робота

1

 

 

  1.  

 Підсумки ІІ семестру

1

 

 

  1.  

 

 

 

 

  1.  

 

 

 

 

 

docx
Пов’язані теми
Біологія, 8 клас, Планування
Інкл
Додано
5 вересня 2021
Переглядів
1557
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку