Календарне планування уроків біології людини у 9 класі
(індивідуальне навчання)
№ п/п |
Н З Л |
Теми уроків |
Кількість годин |
Дата
|
Примітки
|
|||||||||||
Вступ |
|
|||||||||||||||
1 |
2 |
Біологія як наука. Предмет біології. Основні галузі біології та її місце серед інших наук. Рівні організації біологічних систем. Основні методи біологічних досліджень |
1 |
|
|
|||||||||||
Екологічна безпека і сталий розвиток
|
||||||||||||||||
|
Тема 1. Хімічний склад клітини |
|
||||||||||||||
2 |
1 |
Вода та її основні фізико-хімічні властивості. Інші неорганічні сполуки. Органічні молекули. Поняття про біологічні макромолекули – біополімери. Білки, їхня структурна організація та основні функції. Ферменти, їхня роль у клітині. Лабораторні дослідження: Властивостей ферментів |
1 |
|
|
|||||||||||
3 |
2 |
Вуглеводи. Ліпіди. Нуклеїнові кислоти. Роль нуклеїнових кислот як носія спадкової інформації. АТФ. Практичні роботи № 1. Розв’язання елементарних вправ зі структури білків та нуклеїнових кислот Узагальнення |
1 |
|
|
|||||||||||
|
|
«Екологічна безпека і сталий розвиток» «Здоров’я і безпека»
|
||||||||||||||
|
Тема 2. Структура клітини |
|
||||||||||||||
4 |
2 |
Методи дослідження клітин. Типи мікроскопії. Структура еукаріотичної клітини: клітинна мембрана Структура еукаріотичної клітини: цитоплазма . Структура еукаріотичної клітини: основні клітинні органели. Ядро, його структурна організація та функції. Типи клітин та їхня порівняльна характеристика: прокаріотична та еукаріотична клітина. Типи клітин та їхня порівняльна характеристика: рослинна та тваринна клітина. Лабораторні роботи 1. Вивчення структурно-функціональної різноманітності клітин |
1 |
|
|
|||||||||||
5 |
1 |
Обмін речовин та енергії. Основні шляхи розщеплення органічних речовин в живих організмах. Клітинне дихання. Біохімічні механізми дихання. Фотосинтез: світлова та темнова фаза. Хемосинтез. Базові принципи синтетичних процесів у клітинах та організмах |
1 |
|
|
|||||||||||
6 |
4 |
Контрольна робота №1 |
1 |
|
|
|||||||||||
|
|
«Здоров’я і безпека» «Екологічна безпека і сталий розвиток» |
||||||||||||||
|
Тема 4. Збереження та реалізація спадкової інформації |
|
||||||||||||||
7 |
1,2 |
Гени та геноми. Будова генів та основні компоненти геномів про- та еукаріотів. Основні типи РНК. Генетичний код .Подвоєння ДНК, репарація пошкоджень ДНК. Транскрипція. Біосинтез білка. Поділ клітин: клітинний цикл, мітоз. Мейоз. Рекомбінація ДНК. Статеві клітини та запліднення. Етапи індивідуального розвитку. Практичні роботи 2. Розв’язування елементарних вправ з реплікації, транскрипції та трансляції Лабораторні дослідження: фаз мітозу (на прикладі клітин кореня цибулі). Узагальнення і систематизація знань. |
1 |
|
|
|||||||||||
«Екологічна безпека і сталий розвиток» «Здоров’я і безпека |
||||||||||||||||
|
Тема 5. Закономірності успадкування ознак |
|
||||||||||||||
8 |
1 |
Класичні методи генетичних досліджень. Генотип та фенотип. Алелі. Закони Менделя.
|
1 |
|
|
|||||||||||
33 |
|
Ознака як результат взаємодії генів.
|
Практичні роботи 3. Складання схем схрещування.
|
|
|
|||||||||||
34 |
|
Поняття про зчеплення генів і кросинговер.
|
|
|
|
|||||||||||
35 |
|
Генетика статі й успадкування, зчеплене зі статтю.
|
|
|
|
|||||||||||
36 |
|
Форми мінливості.
|
Лабораторні дослідження мінливості в рослин і тварин.
|
|
|
|||||||||||
37 |
|
Мутації: види мутацій, причини та наслідки мутацій.
|
|
|
|
|||||||||||
38 |
|
Спадкові захворювання людини. Генетичне консультування. Сучасні методи молекулярної генетики
|
Проект Складання власного родоводу та демонстрація успадкування певних ознак (за вибором учня) / родовід родини видатних людей (за вибором учня) |
|
|
|||||||||||
39 |
|
|
|
|
|
|||||||||||
40 |
|
Узагальнюючий урок з теми «Закономірності успадкування ознак» |
|
|
|
|||||||||||
|
|
«Здоров’я і безпека» «Екологічна безпека і сталий розвиток» |
||||||||||||||
|
Тема 6. Еволюція органічного світу (орієнтовно 7 год) |
|
||||||||||||||
41 |
|
Популяції живих організмів та їх основні характеристики. |
|
|
|
|||||||||||
42 |
|
Еволюційні фактори. Механізми первинних еволюційних змін.
|
|
|
|
|||||||||||
46 |
|
Механізми видоутворення.
|
|
|
|
|||||||||||
47 |
|
Розвиток еволюційних поглядів. Теорія Ч. Дарвіна. Роль палеонтології, молекулярної генетики в обґрунтуванні теорії еволюції.
|
|
|
|
|||||||||||
48 |
|
Еволюція людини. Етапи еволюції людини.
|
|
|
|
|||||||||||
49 |
|
Світоглядні та наукові погляди на походження та історичний розвиток життя |
|
|
|
|||||||||||
50 |
|
Узагальнюючий урок з теми «Еволюція органічного світу» |
|
|
|
|||||||||||
|
Тема 7. Біорізноманіття (розглядається опційно, орієнтовно 4 год) |
|
||||||||||||||
51 |
|
Основи еволюційної філогенії та систематики.
|
|
|
|
|||||||||||
52 |
|
Основні групи організмів: бактерії, археї, еукаріоти. |
|
|
|
|||||||||||
53 |
|
Огляд основних еукаріотичних таксонів
|
|
|
|
|||||||||||
54 |
|
Неклітинні форми життя: віруси. |
|
|
|
|||||||||||
|
Тема 8. Надорганізмові біологічні системи (орієнтовно 7 год) |
|
||||||||||||||
55 |
|
Екосистема. Різноманітність екосистем |
|
|
|
|||||||||||
56 |
|
Харчові зв’язки, потоки енергії та колообіг речовин в екосистемах.
|
|
|
|
|||||||||||
57 |
|
Біотичні, абіотичні та антропічні (антропогенні, техногенні) фактори.
|
|
|
|
|||||||||||
58 |
|
Стабільність екосистем та причини її порушення.
|
|
|
|
|||||||||||
59 |
|
Біосфера як цілісна система. .
|
|
|
|
|||||||||||
60 |
|
Захист і збереження біосфери, основні заходи щодо охорони навколишнього середовища |
Проект (дослідницький) Виявлення рівня антропогенного та техногенного впливу в екосистемах своєї місцевості |
|
|
|||||||||||
61 |
|
Узагальнення знань |
|
|
|
|||||||||||
|
«Здоров’я і безпека» «Екологічна безпека і сталий розвиток» |
|||||||||||||||
|
Тема 9. Біологія як основа біотехнології та медицини (орієнтовно 7 год) |
|
||||||||||||||
62 |
|
Введення в культуру рослин Одомашнення тварин. |
|
|
|
|||||||||||
63 |
|
Поняття про селекцію. Методи селекції рослин Методи селекції тварин. |
|
|
|
|||||||||||
64 |
|
Огляд традиційних біотехнологій. |
|
|
|
|||||||||||
65 |
|
Основи генетичної та клітинної інженерії. |
|
|
|
|||||||||||
66 |
|
Роль генетичної інженерії в сучасних біотехнологіях і медицині. |
|
|
|
|||||||||||
67 |
|
Генетично модифіковані організми |
|
|
|
|||||||||||
68 |
|
Повторення вивченого |
|
|
|
|||||||||||
69 |
|
Узагальнюючий урок з теми «Біологія як основа біотехнології та медицини» |
|
|
|
|||||||||||
|
|
|||||||||||||||
|
|
|||||||||||||||
|
|
|
|
|
|
|||||||||||
|
|
|
|
|
|
|||||||||||