Календарне планування уроків біології у 8 класі з поглибленим вивченням біології.

Про матеріал
Авторська розробка календарно - тематичного планування уроків біології у 8 класі за навчальною програмою для класів з поглибленим вивченням біології за підручником Н. Ю Матяш. Автор вчитель біології - Носенко Тетяна Михайлівна.
Перегляд файлу

Календарне планування уроків біології  у 8 класі

                                  ( 175 годин  - 5 годин на тиждень, із них 4 години  - резервні)

              Навчальна програма для 8 класів з поглибленим вивченням біології. Затверджена наказом

              Міністерства освіти і науки України від 17.07.2013 № 983.    

           Складено до підручника: Н.Ю Матяш. Біологія: підруч. для 8- кл. загальноосвіт. навч. закл. – Київ: Генеза, 2016.                                                                                   

Дата

 

Зміст уроку

Предметні                  Ключові                   Наскрізні

компетентності         компетентності       змістові лінії

 

 

Вступ ( 11 годин)

Вивчити загальні       -К. у природничих       -Здоров’я і

ознаки, властиві          науках і технологіях;    безпека;

організму людини      -Екологічна                  -Громадянська

як біологічній               грамотність і           відповідальність

 системі та їх                 здорове життя;           -Екологічна          

особливості.                -Спілкування                 безпека та

                                        державною                  сталий                                                                                                                                                                                            

                                        мовою;                         розвиток

                                      -Уміння

                                        навчатися

                                        впродовж

                                        життя

 

                                         

 

 

 

 

 

 

Вивчити загальні       -К. у природничих       -Здоров’я і

ознаки, властиві          науках і технологіях;    безпека;

організму людини      -Екологічна                  -Громадянська

як біологічній               грамотність і           відповідальність

 системі та їх                 здорове життя;           -Екологічна          

особливості.                -Спілкування                 безпека та

                                        державною                  сталий                                                                                                                                                                                            

                                        мовою;                         розвиток

                                      -Уміння

                                        навчатися

                                        впродовж

                                        життя

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Вивчити загальні       -К. у природничих       -Здоров’я і

ознаки, властиві          науках і технологіях;    безпека;

організму людини      -Екологічна                  -Громадянська

як біологічній               грамотність і           відповідальність

 системі та їх                 здорове життя;           -Екологічна          

особливості.                -Спілкування                 безпека та

                                        державною                  сталий                                                                                                                                                                                            

                                        мовою;                         розвиток

                                      -Уміння

                                        навчатися

                                        впродовж

                                        життя

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Вивчити загальні       -К. у природничих       -Здоров’я і

ознаки, властиві          науках і технологіях;    безпека;

організму людини      -Екологічна                  -Громадянська

як біологічній               грамотність і           відповідальність

 системі та їх                 здорове життя;           -Екологічна          

особливості.                -Спілкування                 безпека та

                                        державною                  сталий                                                                                                                                                                                            

                                        мовою;                         розвиток

                                      -Уміння

                                        навчатися

                                        впродовж

                                        життя

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Вивчити загальні       -К. у природничих       -Здоров’я і

ознаки, властиві          науках і технологіях;    безпека;

організму людини      -Екологічна                  -Громадянська

як біологічній               грамотність і           відповідальність

 системі та їх                 здорове життя;           -Екологічна          

особливості.                -Спілкування                 безпека та

                                        державною                  сталий                                                                                                                                                                                            

                                        мовою;                         розвиток

                                      -Уміння

                                        навчатися

                                        впродовж

                                        життя

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Вивчити загальні       -К. у природничих       -Здоров’я і

ознаки, властиві          науках і технологіях;    безпека;

організму людини      -Екологічна                  -Громадянська

як біологічній               грамотність і           відповідальність

 системі та їх                 здорове життя;           -Екологічна          

особливості.                -Спілкування                 безпека та

                                        державною                  сталий                                                                                                                                                                                            

                                        мовою;                         розвиток

                                      -Уміння

                                        навчатися

                                        впродовж

                                        життя

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Вивчити загальні       -К. у природничих       -Здоров’я і

ознаки, властиві          науках і технологіях;    безпека;

організму людини      -Екологічна                  -Громадянська

як біологічній               грамотність і           відповідальність

 системі та їх                 здорове життя;           -Екологічна          

особливості.                -Спілкування                 безпека та

                                        державною                  сталий                                                                                                                                                                                            

                                        мовою;                         розвиток

                                      -Уміння

                                        навчатися

                                        впродовж

                                        життя

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Вивчити загальні       -К. у природничих       -Здоров’я і

ознаки, властиві          науках і технологіях;    безпека;

організму людини      -Екологічна                  -Громадянська

як біологічній               грамотність і           відповідальність

 системі та їх                 здорове життя;           -Екологічна          

особливості.                -Спілкування                 безпека та

                                        державною                  сталий                                                                                                                                                                                            

                                        мовою;                         розвиток

                                      -Уміння

                                        навчатися

                                        впродовж

                                        життя

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Вивчити загальні       -К. у природничих       -Здоров’я і

ознаки, властиві          науках і технологіях;    безпека;

організму людини      -Екологічна                  -Громадянська

як біологічній               грамотність і           відповідальність

 системі та їх                 здорове життя;           -Екологічна          

особливості.                -Спілкування                 безпека та

                                        державною                  сталий                                                                                                                                                                                            

                                        мовою;                         розвиток

                                      -Уміння

                                        навчатися

                                        впродовж

                                        життя

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Вивчити загальні       -К. у природничих       -Здоров’я і

ознаки, властиві          науках і технологіях;    безпека;

організму людини      -Екологічна                  -Громадянська

як біологічній               грамотність і           відповідальність

 системі та їх                 здорове життя;           -Екологічна          

особливості.                -Спілкування                 безпека та

                                        державною                  сталий                                                                                                                                                                                            

                                        мовою;                         розвиток

                                      -Уміння

                                        навчатися

                                        впродовж

                                        життя

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Вивчити загальні       -К. у природничих       -Здоров’я і

ознаки, властиві          науках і технологіях;    безпека;

організму людини      -Екологічна                  -Громадянська

як біологічній               грамотність і           відповідальність

 системі та їх                 здорове життя;           -Екологічна          

особливості.                -Спілкування                 безпека та

                                        державною                  сталий                                                                                                                                                                                            

                                        мовою;                         розвиток

                                      -Уміння

                                        навчатися

                                        впродовж

                                        життя

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Вивчити загальні       -К. у природничих       -Здоров’я і

ознаки, властиві          науках і технологіях;    безпека;

організму людини      -Екологічна                  -Громадянська

як біологічній               грамотність і           відповідальність

 системі та їх                 здорове життя;           -Екологічна          

особливості.                -Спілкування                 безпека та

                                        державною                  сталий                                                                                                                                                                                            

                                        мовою;                         розвиток

                                      -Уміння

                                        навчатися

                                        впродовж

                                        життя

 

 

 

§1

Організм людини як біологічна система

 

§2

Різноманітність тканин в організмі людини

 

§2

Різноманітність тканин в організмі людини

 

§2

Тканини в організмі людини

 

§2

Лабораторне дослідження:

 « Ознайомлення з препаратами тканин людини »

 

 

 

 

§2

Вміст органічних сполук у клітинах людини

 

§3

Органи, фізіологічні системи

 

§3

Регуляторні системи організму людини

 

§4

Науки, які вивчають організм людини

 

§4

Значення знань про людину для збереження її здоров’я

 

 

Узагальнення та систематизація знань з теми: «Вступ »

 

 

Тема 1. Обмін речовин та перетворення енергії в організмі людини ( 8 годин)

 

§5

Обмін речовин та перетворення Е в організмі людини – основна властивість живого

 

§6

Їжа та її компоненти. Склад харчових продуктів

 

§7

Вітаміни та незамінні поживні речовини

 

§7

Харчові та енергетичні потреби людини

 

§7

Індекс маси тіла. Проблеми надмірної ваги, ожиріння

 

§6

Метаболічні розлади. Діабет

 

§

Проект: « Збалансоване харчування »

 

 

Узагальнення з теми: « Обмін речовин »

 

 

Тема 2.Травлення ( 11 годин)

 

§8

Будова та функції травної системи.

 

§9

Процеси травлення в ротовій порожнині та шлунку

 

§9

Лабораторне дослідження: « Зовнішня будова зубів »

 

§9

Секреція. Склад і функції слини

 

§10

Процеси  травлення в кишечнику. Виведення з організму неперетравлених решток їжі

 

§11

Регуляція процесів травлення в організмі людини

 

§12

Захворювання травної системи та їх запобігання

 

§12

Харчові розлади. Профілактика захворювань травної системи

 

 

Дослідницький практикум: « Дія ферментів слини на крохмаль »

 

§12

Мікрофлора шлунково-кишкового тракту.

Роль мікрофлори в перетравлені харчових волокон

 

 

Узагальнення та систематизація знань з теми: « Травлення »

 

 

Тема 3. Дихання (10 годин)

 

§13

Значення дихання для існування організму

 

§13

Система органів дихання

 

§14

Газообмін у легенях і тканинах

 

§15

Дихальні рухи

 

§15

Нейрогуморальна регуляція дихальних рухів

 

§15

Спірометрія

 

§16

Хвороби органів дихання та профілактика їх

 

 

Проект: презентація-  « Шкідливий вплив тютюнокуріння »

 

§16

Вплив забрудненого середовища на дихальну систему

 

 

Узагальнення та систематизація знань з теми:  « Дихання »

 

 

Тема 4. Транспорт речовин ( 13 годин)

 

§17

Внутрішнє рідке  середовище організму. Кров, її склад та функції

 

§18

Еритроцити. Червоні клітини

 

§18

Групи крові, резус фактор. Правила переливання крові

 

§19

Лейкоцити. Тромбоцити. Зсідання крові

 

§19

Лабораторна робота №1: « Мікроскопічна

Будова крові людини »

 

§20

Серце: його будова та функції

 

§21

Поняття про серцевий цикл. Робота серця та її регуляція

 

§22

Будова та функції кровоносних судин

 

§22

Рух крові по замкненій системі кровоносних судин

 

§22

Тиск крові та його регуляція. Гіпертонічна хвороба

 

§22

Лімфа. Лімфатична система, лімфообіг. Захисна роль лімфи

 

§23

Перша допомога при кровотечах. Серцево-судинні хвороби та їх профілактика

 

 

Узагальнення з теми: « Транспорт  речовин »

 

 

Тема 5. Виділення. Терморегуляція (10 годин)

 

§24

Виділення – важливий етап обміну речовин. Будова сечовидільної системи людини

 

§24

Утворення сечі. Роль нирок у підтриманні водно- сольового балансу організму

 

§25

Захворювання органів сечовидільної системи та профілактика їх

 

§26

Будова шкіри та її функції

 

§26

Волосся і нігті. Будова і функції потових і сальних залоз

 

§27

Терморегуляція в організмі людини

 

§27

Захворювання шкіри та профілактика їх

 

 

Проект: « Визначення типу шкіри на різних ділянках обличчя та відповідних правил догляду за шкірою

 

§27

Лабораторна робота: Вивчення будови шкіри у зв’язку з її функціями

 

 

Узагальнення з теми: « Виділення, терморегуляція »

 

 

Тема 6. Опора та рух ( 13 годин)

 

§28

Значення опорно-рухової системи, її будова та функції. Кістки, хрящі

 

§29

Типи кісток скелета людини. З’єднання кісток

 

§30

 Будова скелета людини

 

§30

Будова скелета кінцівок

 

§28

Лабораторне дослідження:                             Мікроскопічна будова кісткової та хрящової тканини

 

§31

Будова і функції скелетних м’язів

 

§32

Робота м’язів та причини їхньої втоми

 

§33

Перша допомога при ушкодженнях опорно-рухової системи

 

§34

Розвиток опорно-рухової системи людини в процесі її індивідуального розвитку

 

§34

Фізична активність і здоров’я людини

 

 

Практична робота  № 1:  Визначення місцезнаходження й функцій окремих кісток, суглобів та м’язів

 

 

Проект:

1. Гіподинамія - ворог сучасної людини

2. Рухова активність – основа фізичного здоров’я

 

 

Узагальнення з теми: « Опора та рух »

 

 

 Тема 7. Зв’язок організму людини із зовнішнім середовищем. Нервова система ( 13 годин)

 

§35

Будова нервової системи людини: центральна і периферична системи

 

§35

Рефлекс, рефлекторна дуга

 

§35

Практична робота №  2: Складання рефлекторної дуги

 

§36

Спинний мозок – будова та функції.

 

§37

Головний мозок людини: стовбурова частина, мозочок

 

§38

 Головний мозок людини: передній мозок

 

 

Тестування: будова спинного та головного мозку людини

 

§38

Кінцевий або великий мозок – будова та функції

 

§39

Соматична нервова система та регуляція рухів тіла

 

§39

Вегетативна нервова система. Регуляція роботи внутрішніх органів

 

§40

Профілактика захворювань нервової системи

 

 

Проект: Довгастий мозок називають 

« життєвим вузлом», аргументовано підтвердьте або спростуйте цю точку зору  

 

 

Узагальнення з теми: « Нервова система »

 

 

Тема 8. Зв’язок організму людини із зовнішнім середовищем. Сенсорні системи ( 14 годин)

 

§41

Загальна характеристика сенсорних систем

 

§41

Типи рецепторів

 

§42

Зорова сенсорна система

 

§42

Лабораторне дослідження: Виявлення сліпої плями на сітківці ока

 

§43

Дефекти зору

 

§44

Сенсорна система слуху

 

§44

Внутрішнє вухо або лабіринт - будова

 

§44

Практична робота № 3: Вимірювання порогу слухової чутливості

 

§45

Сенсорні системи рівноваги, руху

 

§45

Сенсорні системи дотику, температури, болю

 

§46

Сенсорні системи нюху та смаку

 

§46

Рецептори внутрішніх органів

 

§46

Тестування з теми: Сенсорні системи

 

 

Узагальнення з теми: « Сенсорні системи»

 

 

Тема 9. Вища нервова діяльність ( 17 годин)

 

§47

Поняття про вищу нервову діяльність та її основні типи

 

§47

Безумовні рефлекси

 

§48

Умовні рефлекси

 

§48

Формування поведінкових реакцій людини

 

§48

Тестування з теми: Умовні та безумовні рефлекси

 

§49

Поняття про сигнальні системи. Мова

 

§49

Мислення. Свідомість

 

§50

Навчання та пам’ять. Різні види пам’яті

 

§50

Практична робота № 4: Дослідження різних видів пам’яті

 

§51

Біологічні основи психофізіологічної індивідуальності людини

 

§51

Загальна і функціональна спеціалізація кори великих півкуль.

 

§52

Біоритми людини.

 

§52

Сон і неспання.

 

§52

Практична робота № 5: Визначення властивостей уваги

 

§52

Вплив алкоголю, наркотиків, токсинів на нервову систему і поведінку людини

 

§52

Індивідуальні психофізіологічні особливості, здібності, вибір професії

 

 

Узагальнення з теми: « Вища нервова діяльність»

 

 

Тема 9. Регуляція функцій організму

 ( 16 годин)

 

§53

Гомеостаз і регуляція функцій організму

 

§54

Гуморальна регуляція процесів життєдіяльності.

 

§54

Ендокринна система людини

 

§55

Ендокринні залози організму людини

 

§55

Профілактика захворювань ендокринної системи

 

§55

Тестування з теми: Ендокринна система

 

§55

Гіпоталамо - гіпофізарна система

 

§55

Залози внутрішньої та змішаної секреції.

 

§56

Імунна система. Імунітет

 

§56

Специфічний і неспецифічний імунітет. Імунізація

 

§57

Механізми імунних реакцій організму людини

 

§57

Тестування з теми: Імунна система

 

§57

Алергія. СНІД та його профілактика

 

§58

Взаємодія регуляторних систем організму

 

§58

Стрес і фактори, які його спричиняють

 

 

Узагальнення з теми: Регуляція функцій організму

 

 

Тема 10. Розмноження та індивідуальний розвиток людини

( 10 годин)

 

§59

Будова та функції репродуктивної системи людини

 

§59

Захворювання, що передаються статевим шляхом та запобігання їм

 

§60

Статеві клітини. Менструальний цикл. Запліднення

 

§60

Лабораторна робота № 3: Будова статевих клітин

 

§61

Запліднення. Ембріональний період розвитку людини. Плацента, її функції

 

§62

Постембріональний розвиток людини

 

§62

Розвиток тіла та статеве дозрівання. Старіння

 

§62

Безпліддя та штучне запліднення

 

§62

Спадковість і спадкові захворювання

 

 

Узагальнення з теми : Розмноження та індивідуальний розвиток людини

 

 

Тема 11. Адаптація і виживання людини за екстремальних умов

( 8 годин)

 

 

Взаємодія організму з оточуючим середовищем

 

 

Лімітуючи фактори навколишнього середовища, які обмежують життєдіяльність організму ( температура, тиск, кисень, гравітація, вода і поживні речовини)

 

 

Стрес, адаптація, акліматизація і виживання людини за екстремальних умов

 

 

Тестування з теми: Адаптація людини

 

 

Принципи фізіологічної регуляції в екстремальних умовах (гіпо-і гіпертермія; пустелі; високогір’я; гравітація; підводне занурення)

 

 

Спеціальне обладнання та системи захисту людини за екстремальних умов

 

 

Взаємодія різних чинників

 

 

Узагальнення з теми: Адаптація людини

 

 

Тема 12. Організм людини – саморегульована біосистема ( 10 годин)

 

 

Взаємодія регуляторних систем організму людини

 

 

Вітаміни: добова потреба, гіповітаміноз,

авітаміноз

 

 

Порушення обміну речовин, пов’язані з

нестачею чи надлишком хімічних елементів

 

 

Тестування з теми: Організм людини

 

 

Значення якості питної води для збереження здоров’я людини

 

 

ГМО продукти в житті людини

 

 

Спадкова інформація людини

 

 

Сучасні молекулярно-генетичні методи досліджень спадковості людини

 

 

Генофонд людей та його особливості

 

 

Узагальнення з теми: Організм людини

 

 

Тема 13. Біологічні основи здорового способу  життя

 

 

Науки, що вивчають здоров’я людини

 

 

Принципи здорового способу життя

 

 

Безпека і статева культура

 

 

Тестування з теми: Основи здорового способу життя

 

 

Профілактика неінфекційних, інфекційних захворювань людини

 

 

Інвазійні захворювання людини

 

 

Профілактика інвазійних захворювань людини

 

 

Контрольна робота з теми: Основи здорового способу життя

 

 

Тематичне оцінювання

 

 

Підсумковий урок

 

docx
Пов’язані теми
Біологія, 8 клас, Планування
Додано
11 березня
Переглядів
970
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку