Конспект уроку "Профілактика захворювань нервової системи".

Про матеріал
Конспект уроку "Профілактика захворювань нервової системи" містить різноманітні вправи, а саме: "Пелюстки", "Розгадай і поясни", "Сортування", "Скриня очікувань", "Анаграма", "Гімнастика для мозку", "Чек лист", "І. Д. Е. Я." та вікторину "Розпізнай хворобу". Матеріал призначений для вчителів.
Перегляд файлу

Клас _____                                                                            Урок №_____

Тема: ПРОФІЛАКТИКА ЗАХВОРЮВАНЬ НЕРВОВОЇ СИСТЕМИ

Очікувані результати навчання: знаннєвий компонент – учні розуміють будову та функції нервової системи, знають найчастіші захворювання нервової системи;  діяльнісний  компонент – учні класифікують захворювання нервової системи, складають план профілактики захворювань; ціннісний компонент – оцінюють роль факторів навколишнього середовища на розвиток захворювань нервової системи

Ключові компетентності: вільне володіння державною мовою, інформаційно-комунікаційна, природнича, екологічна, навчання впродовж життя.

Тип уроку: комбінований

Обладнання: підручник (авт.. Задорожний), робочі зошити, кольорові пелюстки, роз даткові картки, стікери, мультимедійне обладнання, ПК, презентація до уроку.

Хід уроку

Учні отримують випереджувальне завдання підготувати коротку та цікаву інформацію про одну спадкову хворобу нервової системи (наприклад, хвороба Альцгеймера) або хронічну прогресуючу (міастенія) (на вибір учня)

  1. Організаційний етап (слайд 1)

Вчитель: Вітаю найрозумніших учнів школи! Американський письменник-сатирик  Крістіан Нестел Боуві говорив: -  «Мозок частіше ржавіє, ніж зношується». Як ви вважаєте, що він мав на увазі? (учні обговорюють свої припущення)

Дійсно, ця цитата висловлює ідею, що для збереження психічного здоров'я важливо постійно тренувати і стимулювати мозок, так само, як ми робимо з м'язами нашого тіла. Якщо мозок не отримує достатньої активності, він може "іржавіти", тобто втрачати свою гнучкість, швидкість реакції і когнітивні здібності. Таким чином, важливо займатися постійним саморозвитком, навчанням, розв'язанням складних завдань і викликів, щоб забезпечити мозку необхідну активність і тренування. Тож пропоную потренувати свій сьогодні свій мозок.

  1. Мотивація навчальної діяльності (слайд 2)

Хороший настрій – це запорука продуктивної діяльності та активізації розумових процесів у нашому мозку. Вам вже відомо, що мозок – це складна структура, тож для того, щоб він ефективно працював нам потрібен здоровий сон та позитивний настрій. Я пропоную вам виконати вправу, яка допоможе налаштуватись на роботу.

Вправа «Пелюстки»

Тож  перед вами набір пелюсток (на кожній парті), оберіть ту, яка вам найбільше до вподоби, а потім я запропоную вам налаштування на урок відповідно того кольору, який ви обрали.

(слайд 3)

Червоний: Нехай ваша рішучість буде такою ж яскравою, як червоний. Не зупиняйтеся, поки не досягнете своєї мети!

Помаранчевий:  Помаранчевий колір асоціюється з енергією та оптимізмом. Зарядіться яскравим настроєм і вперед до нових досягнень!

Жовтий: Жовтий - це колір радості та сонячного проміння. Сяйте, як жовте сонечко, та вивчайте біологію з радістю!

Зелений: Нехай ваша усвідомленість буде такою ж глибокою, як зелений колір. Ростіть, навчайтеся і розвивайтесь як зелене листя навесні!

Блакитний: Ловіть свої мрії, ніби блакитний небосхил! Ви можете більше, ніж уявляєте!

Синій: Синій - це колір мудрості. Будьте розумними, обдуманими і завжди готовими до викликів!

Фіолетовий: Фіолетовий - колір креативності та винаходів. Давайте створимо щось чудове разом!

  1. Актуалізація опорних знань

Вчитель: у на сьогодні дуже важлива тема, але перш ніж розпочати, я пропоную пригадати основне з вивченого по темі «Нервова система».

(слайд 4- 5)

І перше для вас завдання – розгадайте зображені ребуси та поясніть значення зашифрованих слів. Вчитель дає додаткові питання до ребусів

Вправа «Розгадай і поясни»

  1. Нейрон клітина нервової тканини. Які існують групи нейронів у організмі людини? (чутливі, рухові, проміжні)
  2. Мозочок відділ головного мозку, що здійснює координацію рухів. Яка будова мозочка? (Він складається з двох півкуль і черв’яка, що їх з’єднує)
  3. Синапс – місце передачі нервового імпульсу від однієї клітини до іншої. Які типи синапсів розрізняють в організмі людини? (електричні та хімічні)
  4. Рефлекс – реакція організму на вплив певних факторів. Як відбувається рефлекс, які складові рефлекторної дуги? (рецептор -чутливий нейрон-нервовий центр-руховий нейрон-робочий орган)

Вправа «Сортування» (слайд 6)

У хмарі слів розміщено багато термінів та понять, які характеризують як центральну нервову систему, так і периферичну. Ваше завдання розподілити терміни та поняття у дві групи «ЦНС» та «ПНС», відповідно записуючи на картках, які є у вас на партах. (Учні вибірково зачитують відсортовані терміни та звіряють з іншими варіантами)

  1. Повідомлення теми уроку (слайд 7)

Вчитель:  як я  вже говорила сьогодні у нас досить цікава тема. Щоб ви поміркували що ми будемо вивчати, я хочу з вами поділитися деякими назвами наприклад, синдром загубленого часу, синдром чужої руки, синдром Котара, бульбарний параліч, міодистрофія Дюшена. Як ви вважаєте, яким чином всі ці назви стосуються нашої теми? (перелічено захворювання нервової системи)

Отже, відновіть правильне розташування слів на слайді, щоб визначити тему уроку (слайд 8)

Тема нашого уроку «Профілактика захворювань нервової системи».

Вправа «Скриня очікувань» (слайд 9)

Які очікування у вас від сьогоднішнього уроку? Висловіть і запишіть свої очікування на стікерах у вигляді мозку і ми помістимо їх у чарівну скриню, щоб зберегти до завершення, а потім подивимося чи справдилися ваші очікування та сподівання.

  1. Сприйняття нового матеріалу (слайд 10)

Вчитель: нервова система має дуже складну будову і принципи функціонування. Кожна її частина має тісний взаємозв’язок не тільки із зовнішнім, але й із внутрішнім середовищем. Також вона дуже чутлива та вразлива і часто піддається різноманітним захворюванням. Таких захворювань існує дуже багато, деякі із них я вам попередньо зачитувала, але це лише маленька їх частина. Насправді, вивчити їх усі неможливо, бо цим займається окрема галузь медицини неврологія та лікарі невропатологи та нейрохірурги. Але, оскільки, порушення роботи нервової системи є дуже частими у житті людини, то ми маємо знайти їх прояви. Усі захворювання умовно можна поділити на інфекційні та неінфекційні.

Презентація домашнього завдання

Ви мали завдання підготувати коротеньку цікаву інформацію  про деякі захворювання. Можете презентувати її, розповісти нам про спадкові та хронічні прогресуючі хвороби нервової системи (учні за бажанням зачитують або розказують інформацію про хвороби нервової системи).

Робота у парах з підручником (слайд 11)

Вчитель: опрацюйте таблицю у підручнику ст. 94-95. Працюючи у парах визначте найпоширеніші причини захворювань нервової системи – інфекційних та неінфекційних (обговорення результатів)

Вправа «Анаграма» (слайд 12)

Тепер я хочу, щоб ми з вами обговорили ще одне важливе питання. Яке саме, вам допоможе зрозуміти вправа «Анаграма». Це слово у якому перемішані букви. Спробуйте відновити правильний порядок слів.

Відповідь: профілактика. Що таке профілактика? Дійсно, хвороби краще попереджати, ніж лікувати. Тому для попередження порушень роботи мозку я пропоную виконати гімнастику для мозку.

Вправа «Гімнастика для мозку» (слайд 13)

Вправа виконується стоячи. Так, як зображено на слайді. Права рука зігнута у лікті, показує кулачок. Ліва рука випрямлена знизу під ліктем правої руки. Так, наче ви тримаєте руку, щоб вийти до дошки, але рука не догори і прямо, а в кулачку. Потім змінюємо позицію рук і тепер навпаки, ліва рука зігнута в лікті і в кулак, а права під нею прямо.  Повторюємо декілька разів якомога швидше.

Вправа «Чек лист» (слайд 14)

Продовжуючи говорити про профілактику, я пропоную вам створити власний чек лист здоров’я нервової системи. На спеціальних аркушах запишіть пункти, які ви вважаєте, потрібно виконувати, щоб наша нервова система була здоровою (учні заповнюють чек лист і обговорюють перелічені пункти)

  1. Узагальнення і систематизація знань

Вікторина «Розпізнай хворобу» (слайд 15)

Виконайте інтерактивну вікторину для закріплення засвоєних знань про хвороби нервової системи

Режим доступу https://wordwall.net/resource/68940002

  1. Рефлексія

Вправа «І.Д.Е.Я.» (слайд 16)

Вчитель: у мене є ідея! Давайте разом по рефлексуємо щодо нашого сьогоднішнього уроку. Дайте відповіді на запитання біля кожної букви моєї ідеї (учні, за бажанням висловлюють свої думки, рефлексують)

  1. Підсумок уроку та оцінювання

Вчитель: дякую вам за рефлексію, адже самооцінювання є дуже важливим етапом самопізнання. Також я хочу, щоб ми пригадали про нашу чарівну скриню. Які очікування ви в неї поклали щодо нашого уроку ? Чи справдилися вони? (Декілька очікувань можна прочитати і запитати в учнів чи вони здійснилися). Якщо ваші очікування здійснилися, то я радію з того, адже це вдалося завдяки нашій спільній роботі, якщо чиїсь очікування не виправдались, то я сподіваюсь, що наступного разу ми обов’язково змінимо цю ситуацію на краще. Ви всі молодці плідно працювали, старалися. Кожен отримає сьогодні свою оцінку в залежності від того, як працював на уроці. Головне не втрачати оптимізму.

  1. Домашнє завдання (слайд 17)

Для всіх учнів – опрацювати матеріал параграфа 38 ст.94

Для учнів високого рівня – знайти і записати інформацію про хвороби нервової системи, які можна попередити з допомогою вакцинації

Творче завдання – скласти сенкан про одну із вивчених захворювань

(слайд 17)

Дякую вам за увагу!

 

docx
До підручника
Біологія 8 клас (Матяш Н.Ю., Остапченко Л.І., Пасічніченко О.М., Балан П.Г.)
Додано
14 березня
Переглядів
250
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку