Хімія 11 клас
(Всього – 70 год, 2 год на тиждень )
Програма: Навчальна програма з хімії для 10-11 класів
Рівень стандарту (затверджена наказом МОН України від 23.10.2017 р. № 1407)
Підручник: Хімія Попель П. П., Крикля Л. С., 2019
ІІ семестр
№ з/п |
Дата |
Тема уроку |
Практична частина |
Очікувані результати навчальних досягнень учнів |
Домашнє завдання |
Приміт ки |
Тема 1. Неорганічні речовини і їхні властивості (32 год) |
|
|
||||
33 |
15.01.20 |
Повтори інструктаж з БЖД. Неметали. Загальна характеристика неметалів. Фізичні властивості. |
Демонстрації 8. Зразки неметалів.
|
Учень/учениця: Знаннєвий компонент називає найпоширеніші у природі металічні й неметалічні елементи; представників класів неорганічних сполук за систематичною номенклатурою; пояснює суть явища алотропії; відмінності властивостей алотропних модифікацій Оксигену, Сульфуру, Карбону, Фосфору їхнім кількісним складом або будовою; суть явища адсорбції; антропогенні і природні причини появи в атмосфері оксидів неметалічних елементів; наводить приклади алотропних модифікацій Оксигену, Сульфуру, Карбону, Фосфору; сполук неметалічних елементів з Гідрогеном (гідроген хлорид, гідроген сульфід, амоніак); взаємозв’язків між речовинами. Діяльнісний компонент складає рівняння, що підтверджують відновні властивості металів, зокрема алюмінію і заліза (реакцій з неметалами, водою, кислотами і солями в розчинах); окисні властивості неметалів (кисень, сірка, вуглець, хлор) в реакціях з воднем і металами; відновні властивості водню й вуглецю в реакціях з оксидами металічних елементів; реакцій, які характеризують особливості водних розчинів гідроген хлориду (з основами), гідроген сульфіду (з лугами), амоніаку (з кислотами); реакцій, які характеризують хімічні властивості та одержання оснόвних, кислотних та амфотерних оксидів; кислот, основ, амфотерних гідроксидів (Алюмінію і Цинку), середніх і кислих солей; реакцій нітратної і концентрованої сульфатної кислот з магнієм, цинком, міддю; характеризує метали і неметали, їхні фізичні властивості та застосування (у тому числі сплавів металів); застосування гідроген хлориду, гідроген сульфіду, амоніаку; фізичні та хімічні властивості (взаємодія з магнієм, цинком, міддю) нітратної і концентрованої сульфатної кислот; застосування гідроксидів Натрію і Кальцію; поширення солей у природі; складає план дослідження та експериментально встановлює генетичні зв’язки між неорганічними і органічними речовинами; порівнює фізичні та хімічні властивості металів (алюміній і залізо) і неметалів, оксидів металічних і неметалічних елементів; особливості водних розчинів гідроген хлориду, гідроген сульфіду, амоніаку; основ (гідроксидів Натрію і Кальцію); аналізує і тлумачить результати досліджень; прогнозує рН середовища кислотних і лужних ґрунтів; установлює генетичні зв’язки між основними класами неорганічних сполук; проводить якісні реакції й визначає в розчинах йони: Феруму(2+), Феруму(3+), осаджуючи їх лугами, Барію, амонію, силікат- і ортофосфат-іони; досліджує якісний склад солей; адсорбційну здатність активованого вугілля та аналогічних лікарських препаратів; аналізує види жорсткості води і пропонує безпечні способи усунення жорсткості води у побуті; дотримується правил безпеки під час виконання хімічних дослідів; обчислює кількість речовини, масу або об’єм продукту за рівнянням хімічної реакції, якщо один із реагентів взято в надлишку, обґрунтовуючи обраний спосіб розв’язання. Ціннісний компонент робить висновки на основі спостережень; обґрунтовує значення алотропних перетворень; причини існування кислотних і лужних ґрунтів; оцінює біологічне значення металічних (Кальцію, Калію, Натрію, Магнію, Феруму) і неметалічних (Оксигену, Нітрогену, Карбону, Фосфору, галогенів) елементів; найважливіших представників основних класів неорганічних сполук; доводить практичну значущість явища адсорбції, металів і неметалів та сполук металічних і неметалічних елементів; уплив жорсткої води на побутові прилади і комунікації; висловлює судження щодо біологічної ролі озону і його застосування, екологічних наслідків викидів в атмосферу оксидів Карбону, Нітрогену, Сульфуру; кислотних дощів, парникового ефекту, нераціонального використання мінеральних добрив. |
§ 14 Підгот. навч. проект 1 |
|
34 |
16.01.20 |
Алотропія. Алотропні модифікації речовин неметалічних елементів.
|
Навчальний проект 1. Штучні алмази у техніці. Демонстрації 9. Моделі кристалічних ґраток алотропних модифікацій Карбону і Сульфуру (у тому числі 3D-проектування). |
§ 15 Повтор. «Загальна характеристика неметалів» |
|
|
35 |
22.01.20 |
Явище адсорбції. Інструктаж з БЖД. |
Лабораторний дослід 1. Дослідження адсорбційної здатності активованого вугілля та аналогічних лікарських препаратів. |
§ 16 |
|
|
36 |
23.01.20 |
Окисні та відновні властивості неметалів. |
|
§ 17ст.95-96 № 121, 122 Повтор. «Алотропія» |
|
|
37 |
29.01.20 |
Застосування неметалів. |
|
§ 17 ст.97-98 |
|
|
38 |
30.01.20 |
Сполуки неметалічних елементів з Гідрогеном. Особливості водних розчинів цих сполук, їх застосування. |
|
§ 18,19 №142 |
|
|
39 |
05.02.20 |
Оксиди неметалічних елементів, їх уміст в атмосфері. |
|
§20 Повтор. «Окисні та відновні властивості неметалів» |
|
|
40 |
06.02.20 |
Кислоти. Кислотні дощі. |
Навчальний проект 5. Кислотні дощі |
§21 №160 Повтор. «Оксиди неметалічних елементів» |
|
|
41 |
12.02.20 |
Особливості взаємодії металів з нітратною і концентрованою сульфатною кислотами. |
|
Повтор. §21 № 158,161 |
|
|
42 |
13.02.20 |
Розрахункові задачі 2. Обчислення кількості речовини, маси або об’єму продукту за рівнянням хімічної реакції, якщо один із реагентів взято в надлишку. |
|
§22 № 167 |
|
|
43 |
19.02.20 |
Розрахункові задачі 2. Обчислення кількості речовини, маси або об’єму продукту за рівнянням хімічної реакції, якщо один із реагентів взято в надлишку. |
|
Повтор. §22 №170 |
|
|
44 |
20.02.20 |
Узагальнення і систематизація знань з теми: «Неметали». (Самостійна робота) |
|
Повторити Властивості кислот |
Тематична |
|
45 |
26.02.20 |
Загальна характеристика металів. Фізичні властивості металів на основі їхньої будови. |
Демонстрації 7. Зразки металів і їхніх сплавів.
|
§ 23 Повтор. «Будова атома» |
|
|
46 |
27.02.20 |
Алюміній: фізичні і хімічні властивості. |
|
§24 Повтор. «Витискувальний ряд металів» |
|
|
47 |
04.03.20 |
Залізо: фізичні і хімічні властивості. |
|
§25 № 196 |
|
|
48 |
05.03.20 |
Застосування металів та їхніх сплавів. |
|
Вивч. конспект |
|
|
49 |
11.03.20 |
Основи. Властивості, гідроксидів Натрію і Кальцію. |
|
§26 ст.158-160 №210 |
|
|
50 |
12.03.20 |
Застосування гідроксидів Натрію і Кальцію. |
|
§26 ст.161 |
|
|
51 |
18.03.20 |
Солі, їх поширення в природі. Середні та кислі солі. |
|
§27 №218 Підгот. проект 8 |
|
|
52 |
19.03.20 |
Поняття про жорсткість води та способи її усунення. |
Навчальний проект 8. Усунення тимчасової і постійної жорсткості води. |
§28 Підгот.до практичної роботи №1 |
|
|
53 |
01.04.20 |
Інструктаж з БЖД. |
Практична робота № 1. Дослідження якісного складу солей. |
Повтор §23-28 Підгот. до узагальнення |
|
|
54 |
02.04.20 |
Узагальнення і систематизація знань. |
|
Повторити «Застосування металів» |
Тематична |
|
55 |
08.04.20 |
Сучасні силікатні матеріали. |
|
§29 |
|
|
56 |
09.04.20 |
Мінеральні добрива. Поняття про кислотні та лужні ґрунти. |
|
§30 Підгот. проекти 2,3,4,6,7 |
|
|
57 |
15.04.20 |
Представлення результатів навчальних проектів |
2. Раціональне використання добрив та проблема охорони довкілля. 3. Запобігання негативному впливові нітратів на організм людини. 4. Неорганічні речовини у фармації (або домашній аптечці) і харчовій промисловості. 6. Дослідження рН ґрунтів своєї місцевості. Складання карти родючості. 7. Властивості і застосування карбонатів, нітратів і ортофосфатів лужних і лужноземельних металічних елементів, солей амонію. |
Повтор. §27 |
|
|
58 |
16.04.20 |
Якісні реакції на деякі йони. Інструктаж з БЖД. |
Лабораторні досліди 3-6. Виявлення у розчині катіонів Феруму(2+), Феруму(3+), Барію, амонію. |
§31 |
|
|
59 |
22.04.20 |
Якісні реакції на деякі йони. Інструктаж з БЖД. |
Лабораторні досліди 7, 8. Виявлення у розчинах силікат- і ортофосфат-іонів. |
§31 |
|
|
60 |
23.04.20 |
Біологічне значення металічних і неметалічних елементів. |
|
§32 |
|
|
61 |
29.04.20 |
Генетичні зв’язки між основними класами неорганічних сполук. |
|
§33 № 267 Підгот. до практичної роботи 2 |
|
|
62 |
30.04.20 |
Інструктаж з БЖД. |
Практична робота № 2. Генетичні зв’язки між неорганічними речовинами. |
Повтор. §33 Підгот. до контрольної роботи |
|
|
63 |
06.05.20 |
Контрольна робота з теми: «Неорганічні речовини і їхні властивості». |
|
|
Повтор. металічні та неметалічні елементи |
|
Наскрізні змістові лінії Громадянська відповідальність Кислотні дощі. Поняття про жорсткість води та способи її усунення. Здоров’я і безпека Явище адсорбції. Застосування водних розчинів гідроген хлориду, гідроген сульфіду, амоніаку. Кислотні дощі. Властивості і застосування гідроксидів Натрію і Кальцію. Поняття про жорсткість води та способи її усунення. Екологічна безпека і сталий розвиток Явище адсорбції. Застосування водних розчинів гідроген хлориду, гідроген сульфіду, амоніаку. Кислотні дощі. Підприємливість і фінансова грамотність Фізичні властивості металів на основі їхньої будови. Алюміній і залізо: фізичні і хімічні властивості. Застосування металів та їхніх сплавів. Застосування неметалів. Застосування водних розчинів гідроген хлориду, гідроген сульфіду, амоніаку. Властивості і застосування гідроксидів Натрію і Кальцію. Поняття про жорсткість води та способи її усунення. Обчислення кількості речовини, маси або об’єму продукту за рівнянням хімічної реакції, якщо один із реагентів взято в надлишку. |
||||||
Тема 5. Хімія і прогрес людства (3 год.) |
||||||
64 |
07.05.20 |
Роль хімії у створенні нових матеріалів, розвитку нових напрямів технологій, розв’язанні продовольчої, сировинної, енергетичної, екологічної проблем. |
|
Учень/учениця: Знаннєвий компонент наводить приклади застосування хімічних сполук у різних галузях та у повсякденному житті. Ціннісний компонент оцінює значення хімії у створенні нових матеріалів, розвитку нових напрямів технологій, розв’язанні продовольчої, сировинної, енергетичної, екологічної проблем; усвідомлює значення нової філософії у хімії і власної громадянської позиції для реалізації концепції сталого розвитку суспільства; причинно-наслідкові зв’язки у природі та її цінність і цілісність; право на власний вибір і прийняття рішення; відповідальність за збереження довкілля від шкідливих викидів; популяризує хімічні знання; критично ставиться до хімічної інформації з різних джерел; висловлює судження щодо значення хімічних знань як складника загальної культури людини; про вплив діяльності людини на довкілля та охорону його від забруднень; виробляє власні ставлення до природи як найвищої цінності. |
§34,35 |
|
65 |
13.05.20 |
«Зелена» хімія: сучасні завдання перед хімічною наукою та хімічною технологією. |
|
§36 Підгот. проекти 15,16 |
|
|
66 |
14.05.20 |
Представлення результатів навчальних проектів |
15. Вирішення проблеми утилізації різних видів електричних ламп. 16. Підготовка есе іноземною мовою «Роль хімії у моєму житті». |
Повтор. §34-36. Підгот. до узагальнення |
|
|
67 |
20.05.20 |
Узагальнення і систематизація знань |
|
|
|
|
68 |
21.05.20 |
Повторення: Розрахункові задачі 2. Обчислення кількості речовини, маси або об’єму продукту за рівнянням хімічної реакції, якщо один із реагентів взято в надлишку. |
|
Розв’язати задачу |
|
|
69 |
27.05.20 |
Повторення: Якісні реакції на деякі йони |
|
Закріпити вивчений матеріал |
|
|
70 |
28.05.20 |
Підсумковий урок |
|
|
Тематична |
|
Наскрізні змістові лінії Громадянська відповідальність. Здоров’я і безпека. Екологічна безпека і сталий розвиток. Підприємливість і фінансова грамотність. Роль хімії у створенні нових матеріалів, розвитку нових напрямів технологій, розв’язанні продовольчої, сировинної, енергетичної, екологічної проблем. «Зелена» хімія. |