Календарне планування уроків хімії в 7 класі.
Складене згідно нової редакції програми«Хімія для 7-9 класів загальноосвітніх навчальних закладів Державного стандарту базової і повної середньої освіти», оновлена редакція 2017р..
1, 5 годин на тижнень всього 52,5 годин
Календарне планування уроків хімії в 7 класі.
Складене згідно нової редакції програми «Хімія для 7-9 класів загальноосвітніх навчальних закладів Державного стандарту базової і повної середньої освіти», оновлена редакція 2017р..
1, 5 годин на тижнень всього 52,5 годин
№ п/п |
№ В темі |
Тема уроку |
Практичні роботи Навчальні проекти |
Дата проведення уроку |
примітка |
|||
І семестр |
А |
Б |
В |
|
||||
Вступ |
|
|
|
|
||||
|
1 |
Хімія — природнича наука. Речовини та їх перетворення у навколишньому світі. |
|
04/09 |
05/09 |
03/09 |
|
|
|
2 |
Короткі відомості з історії хімії. Правила поведінки учнів у хімічному кабінеті |
Навчальні проекти 1. Хімічні речовини навколо нас. 2. Історичне значення вогню. |
11/09 |
12/09 |
07/09 |
|
|
|
3 |
Ознайомлення з лабораторним посудом та обладнанням кабінету хімії, маркуванням небезпечних речовин. Правила безпеки під час роботи з лабораторним посудом та обладнанням кабінету хімії. |
Демонстрації 1. Взаємодія харчової соди (натрій гідрогенкарбонату) з оцтом (водним розчином етанової кислоти). 2. Зміна забарвлення природних індикаторів у середовищі побутових хімікатів і харчових продуктів. Лабораторні досліди 1. Дослідження будови полум’я. 2. Ознайомлення з маркованням небезпечних речовин (на прикладі побутових хімікатів). |
13/09 |
14/09 |
10/09 |
|
|
|
4 |
Практична робота 1. Правила безпеки під час роботи в хімічному кабінеті. Прийоми поводження з лабораторним посудом, штативом і нагрівними приладами. Будова полум’я |
Практична робота 1.
|
18/09 |
19/09 |
17/09 |
|
|
ТЕМА 1. ПОЧАТКОВІ ХІМІЧНІ ПОНЯТТЯ |
|
|
|
|
||||
|
1 |
Фізичні тіла. Матеріали. Молекули. Атоми. Речовини. Як вивчають речовини. Спостереження й експеримент у хімії. |
Домашній експеримент 1. Взаємодія харчової соди із соком квашеної капусти, лимонною кислотою, кефіром. |
25/09 |
26/09 |
21/09 |
|
|
|
2 |
Фізичні властивості речовин. Чисті речовини і суміші (однорідні, неоднорідні). Способи розділення сумішей. |
Лабораторні досліди 3. Ознайомлення з фізичними властивостями речовин.Опис спостережень. Формулювання висновків. |
27/09 |
28/09 |
24/09 |
|
|
|
3 |
Практична робота 2. Розділення неоднорідної суміші |
Практична робота 2 Розділення сумішей.. |
02/10 |
03/10 |
01/10 |
|
|
|
4 |
Хімічні елементи, їхні назви і символи. Поширеність хімічних елементів у природі.
|
|
09/10 |
10/10 |
05/10 |
|
|
Тематична атестація 1 |
||||||||
|
5 |
Ознайомлення з періодичною системою хімічних елементів Д.І. Менделєєва. |
Демонстрації 3. Періодична система хімічних елементів. 4. Зразки металів і неметалів. 5. Дослід, що ілюструє закон збереження маси речовин (реальний або віртуальний). |
11/10 |
12/10 |
08/10 |
|
|
|
6 |
Маса атома. Атомна одиниця маси. Відносні атомні маси хімічних елементів. |
|
16/10 |
17/10 |
19/10 |
|
|
|
7 |
Різноманітність речовин Метали й неметали. Металічні та неметалічні елементи |
Лабораторні досліди 4. Ознайомлення зі зразками простих і складних речовин. 5-9. Дослідження хімічних реакцій, що супроводжуються виділенням газу, випаданням осаду, зміною забарвлення, появою запаху, тепловим ефектом. |
23/10 |
24/10 |
22/10 |
|
|
|
8 |
Прості та складні речовини. Багатоманітність речовин. |
|
25/10 |
26/10 |
05/11 |
|
|
|
9 |
Хімічні формули речовин. |
|
06/11 |
07/11 |
09/11 |
|
|
Тематична атестація 2 |
||||||||
|
10 |
Валентність хімічних елементів. |
|
13/11 |
14/11 |
12/11 |
|
|
|
11 |
Складання формул бінарних сполук за валентністю елементів. |
|
15/11 |
16/11 |
19/11 |
|
|
|
12 |
Узагальнення вивченого з теми «Початкові хімічні поняття». |
|
20/11 |
21/11 |
23/11 |
|
|
|
13 |
Відносна молекулярна маса, її обчислення за хімічною формулою. |
|
27/11 |
28/11 |
26/11 |
|
|
|
14 |
Розрахункові задачі 1.Обчислення відносної молекулярної маси речовини за її формулою |
Розрахункові задачі 1. Обчислення відносної молекулярної маси речовини за її формулою. |
29/11 |
30/11 |
03/12 |
|
|
|
15 |
Масова частка елемента в складній речовині |
Розрахункові задачі 2. Обчислення масової частки елемента в складній речовині. 3. Обчислення маси елемента в складній речовині за його масовою часткою. |
04/12 |
05/12 |
07/12 |
|
|
|
16 |
Розрахункові задачі 2. Обчислення масової частки елемента в складній речовині. |
Розрахункові задачі 2. Обчислення масової частки елемента в складній речовині. 3. Обчислення маси елемента в складній речовині за його масовою часткою. |
11/12 |
12/12 |
10/12 |
|
|
|
|
Фізичні та хімічні явища. Хімічні реакції та явища, що їх супроводжують. |
Навчальні проекти 3. Хімічні явища у природі. 4. Хімічні явища у побуті. 5. Використання хімічних явищ у художній творчості й народних ремеслах. 6. Речовини і хімічні явища в літературних творах і народній творчості. |
13/12 |
14/12 |
17/12 |
|
|
|
|
Узагальнення вивченого Контрольна робота |
|
18/12 |
19/12 |
21/12 |
|
|
Календарне планування уроків хімії в 7 класі. ІІ семестр 7 клас |
|||||
Тема 2. Кисень |
|
|
|
||
|
Хімічні властивості речовин |
Лабораторні досліди 5-9. Дослідження хімічних реакцій, що супроводжуються виділенням газу, випаданням осаду, зміною забарвлення, появою запаху, тепловим ефектом. |
12.01 |
15.01 |
10.01 |
|
Практична робота. Дослідження фізичних і хімічних явищ |
Практична робота. |
16.01 |
19.01 |
17.01 |
|
Закон збереження маси речовин під час хімічних реакцій. |
|
23.01 |
22.01 |
17.01 |
|
Схема хімічної реакції. Хімічні рівняння. |
|
26.01 |
29.01 |
24.01 |
|
Повітря, його склад. Оксиген. Поширеність Оксигену в природі. Кисень, склад його молекули, поширеність у природі. |
|
30.01 |
02.02 |
31.01 |
|
Добування кисню в лабораторії та промисловості. Реакція розкладу. Поняття про каталізатор. Способи збирання кисню. Доведення наявності кисню |
|
06.02 |
05.02 |
31.01 |
|
Практична робота 4. Добування кисню з гідроген пероксиду, збирання, доведення його наявності |
Практична робота 4. |
09.02 |
12.02. |
07.02 |
|
Хімічні властивості кисню: взаємодія з простими речовинами (вуглець, водень, сірка, магній, залізо, мідь). Реакція сполучення |
|
13.02 |
16.02 |
14.02 |
|
Поняття про оксиди, окиснення (горіння, повільне окиснення, дихання) |
|
20.02 |
19.02 |
14.02 |
|
Умови виникнення та припинення горіння Маркування небезпечних речовин |
|
23.02 |
26.02 |
21.02 |
Тематична атестація 4 |
|||||
|
Колообіг Оксигену в природі. |
|
27.02 |
02.03 |
28.02 |
|
Озон. |
|
06.03 |
05.03 |
28.02 |
|
Проблема чистого повітря. |
Навчальні проекти 6. Проблема забруднення повітря та шляхи розв’язування її |
09.03 |
12.03 |
07.03 |
|
Застосування та біологічна роль кисню |
Навчальні проекти 7. Дослідження зміни концентрації вуглекислого газу у класній кімнаті під час занять |
13.03 |
16.03 |
14.03 |
Тема 3. Вода |
|||||
|
Вода, склад и молекули, поширеність у природі, фізичні властивості. |
|
20.03 |
19.03 |
14.03 |
|
Вода — розчинник. Розчин і його компоненти: розчинник, розчинена речовина. |
|
23.03 |
02.04 |
21.03 |
|
Кількісний склад розчину. Масова частка розчиненої речовини. |
|
03.04 |
13.04 |
04.04 |
|
Обчислення масової частки і маси розчиненої речовини в розчині. |
Розрахункові задачі |
06.04 |
16.04 |
11.04 |
|
Виготовлення розчину.
|
|
10.04 |
23.04 |
11.04 |
|
Виготовлення розчину. |
міні-проект10. Дослідження фізичних і хімічних властивостей вод |
17.04 |
27.04 |
18.04 |
Тематична атестація 5 |
|||||
|
Взаємодія води з оксидами. Поняття про гідрати оксидів: кислоти й основи. Поняття про індикатори |
|
20.04 |
30.04 |
25.04 |
|
Значення води і водних розчинів у природі та житті людини. |
|
24.04 |
07.05 |
25.04 |
|
Міні-проект 9. Дослідження якості води з різних джерел |
04.05 |
11.05 |
02.05 |
|
|
Охорона водойм від забруднення. |
Міні-проект 8. Проблема збереження чистоти водойм |
08.05 |
14.05 |
16.05 |
|
Очищення води на водоочисних станціях (екскурсія на водоочисну станцію). Очищення води в домашніх умовах |
Міні-проект 11 Способи очищення води в побуті |
11.05 |
21.05 |
23.05 |
|
Контрольна робота |
|
15.05 |
25.05 |
23.05 |
|
Узагальнення вивченого |
|
18.05 |
|
|
|
Узагальнення вивченого |
|
22.05 |
|
|
Тематична атестація 6 |