Календарне планування уроків художньої культури для учнів 11 класу.

Про матеріал
Календарне планування уроків художньої культури для учнів 11 класу. Н.Є.Миропольська, ЛМ Масол, Е.В.Гайдамака підр. «Художня культура 11 клас» видавничій дім «Освіта» 2012 рік 175 стор. Навантаження 0,5 годин на тиждень
Перегляд файлу

Календарно - тематичне   планування  уроків

курсу « Художня культура»

  1. клас.

 

 

№ п/п

Дата

Зміст  навчального  матеріалу

Практичні

завдання

 

1

 

Розділ І. Візуальні мистецтва

Тема. 1. Архітектура Європи 
     Архітектура романського стилю.

Перлини готики.                                 Взірці архітектури бароко. Архітектура класицизму.    Модерн в архітектурі. 
    
Проведення конференції на тему: “Образи міста у світовому мистецтві ”.

Стилістика архітектурних споруд нашого міста

2

 

Тема 2. Архітектура Близького і Далекого Сходу
Культова арабо-мусульманська архітектура. Мавританський стиль. Храми Індії. Храми Далекого Сходу. Велика Китайська стіна.

 

Малюнок фрагментів культових споруд архітектури Близького і Далекого Сходу.

3

 

Тема 3. Скульптура - гімн людині
Античні скульптори (Мірон, Фідій, Пракситель та ін.). Мікеланджело - втілене відчуття форми (“Оплакування Христа”, “Давид”, “Мойсей”, гробниця Медичі та ін.). Творчість О. Родена.
Орієнтовне практичне завдання:
Бесіда на тему: “Чому Мікеланджело називали водночас “учнем давніх” і “порушником традицій””?

 Презентація «Роботи Мікеланждело»

4

 

Тема 4. Образотворче мистецтво Італії: Епоха “титанів”
Леонардо да Вінчі. Живопис як одна з форм втілення всеосяжної геніальної натури митця (“Джоконда”, “Тайна вечеря”). Рафаель. Зображення чистоти та чарівності жіночого образу, його духовного зв'язку з природою (“Сікстинська мадонна”, “Прекрасна садівниця”), благородного і духовного спілкування людей (фреска “Афінська школа”).
Орієнтовне практичне завдання:
Відвідування музеїв образотворчого мистецтва.

Робота  в групах

«Мадонна»

Презентація митців та їх робіт

5

 

Тема 5. Видатні живописці Іспанії 
Ель Греко - поєднання візантійських та готичних традицій у творчості. Дієго Веласкес: вершина іспанського живопису ХVІІ ст. Франсіско Гойя - найвизначніший, неперевершений живописець і графік ХІХ ст. Сальвадор Далі - яскравий виразник модерністських течій у культурі ХХ ст. 

 

Малюнки у стилі сюрреалізму

6

 

Тема 6. Фламандський і голландський живопис . Російський живопис

Творчість П. П. Рубенса. Рембрандт - “великий голландець”. 
Жанри (побутовий, портретний, біблійний). 
Історичний живопис (І. Рєпін, В. Суріков, В. Васнецов). Пейзажний живопис (І. Левітан). Портрети В. Сєрова. Геній М. Врубеля. 

 

Створення “живих сценок” за сюжетами картин.

7

 

Тема 8. Образотворче і декоративно-прикладне мистецтво Далекого Сходу
Естетичний феномен китайського живопису. Жанри: портрет, пейзаж, каліграфічне письмо. Порцеляна - гордість китайського мистецтва. Символічне навантаження кольору. 
 

Орієнтовне практичне завдання:
а) малювання тушшю сувоїв;  б) виготовлення ескізу малої пластики в китайському стилі.

8

 

Тема 9. Декоративно-прикладне мистецтво Близького Сходу 
Багдадська книжкова мініатюра. Турецьке гончарне мистецтво. Дамаські тканини. Іранське килимарство. 
 

Орієнтовні практичні завдання:
а) малювання орнаменту за східними мотивами (ескіз килима, тканини, книжкової мiніатюри, гончарного витвору); б) відвідування музею, де зберігаються зразки арабо-мусульманського мистецтва.

9

 

Тема 11. Паркова культура 
Версаль - зразок Європейського парку. Природні парки Великої Британії. Духовне начало японського ландшафтного саду. Філософія ікебани та чайної церемонії. 
Орієнтовне практичне завдання:
а) зробити проект або макет куточка “англійського саду” для шкільного подвір'я; б) підготувати літературний вечір на тему: “Парк як “дійова особа” у творчості видатних письменників”; в) проведення вечора з однокласниками та вчителями за чаюванням у японському стилі. Прикрашення церемонії ікебаною, аранжованою власноруч (груповий метод роботи).

Узагальнення

Проект  куточка “англійського саду” для шкільного подвір'я.

10

 

Розділ ІІ. Музичне мистецтво

 Тема 1. Європейська музична культура
Відень - центр європейської музичної культури (В. А. Моцарт та ін.) Великі композитори-романтики (Ф. Шопен, Ф. Ліст та ін.). Французькі шансоньє.
Орієнтовне практичне завдання:
підготовка і проведення вечора “Віденський вальс”.

 

11

 

Тема 2. Музична культура Індії і Далекого Сходу 
Індійський танець. Значення поз, жестів, позицій рук (мудра). Манера співу. Музика і танець в індійському кінематографі. Пентатоніка. Китайська опера. Традиційні музичні інструменти. 
Орієнтовне практичне завдання:
Опанування основними позиціями рук індійського танцю.

Опанування основними позиціями рук індійського танцю.

12

 

Тема 3. Музичні ритми Америки
Види і напрями сучасної популярної музики: блюз, джаз, рок- і поп-музика. Видатні музиканти і співаки.
Орієнтовні практичні завдання:
а) спів під караоке пісень видатних американських співаків (Е. Преслі, Л. Мінеллі, Ф. Синатра та ін.); б) підготовка та проведення “Карнавалу в Ріо” (вивчення основних фігур латиноамериканських танців).

Узагальнення

Вивчення основних фігур латиноамери-

канських танців.

13

 

Розділ ІІІ. Театральне мистецтво

Тема 1. Японський театр 
Театр Но: єдність драми, танцю та речитативу. Театр Кабукі.

 

14

 

Тема 2. Італія - батьківщина оперного мистецтва. Російський балет.
Творці оперних шедеврів (Дж. Россіні, Дж. Пуччіні, Дж. Верді). Театр Ла Скала. Школа бельканто.

Російський балет. Видатні композитори (П. Чайковський, І. Стравінський та ін.) і виконавці (Г. Павлова, В. Ніжинський, Г. Уланова, М. Плісецька та ін.). 
Орієнтовне практичне завдання:
Відвідування балетних вистав професійних театрів.

 

15

 

Розділ ІV. Кіномистецтво

Тема 1. Європейське кіномистецтво 
Франція - батьківщина мистецтва кіно (видатні режисери, актори). Кіно Італії.
Орієнтовне практичне завдання:
“Фотопроби” на виконання ролей у екранізації творів французької літератури, що вивчаються за програмою “Зарубіжна література”.

 

16

 

Тема 2. Кіно США .
“Система зірок”. Основні жанри американського кіно (пригодницький, мюзикл, бойовик, фантастика, фільми “жахів”, фільми “катастроф” та ін.). Мультфільми У. Діснея (29 призів Оскара). Діснейленд. 
Орієнтовні практичні завдання: 
а) підготувати відеовечір “Зоряний небо схил Голлівуду”; б) провести “кінопроби” на виконання ролей (відеозйомка, фотозйомка, перегляд) у екранiзації творів американської літератури, що вивчаються за програмою “Зарубіжна література”; в) малювання улюблених персонажів мультфільмів У. Діснея, створення мультфільмів.

 Малювання улюблених персонажів мультфільмів У. Діснея, створення мультфільмів.

17

 

Розділ V. Простір культури і зустрічі в ньому.

Тема 1. Мистецтво - посередник між культурами

Смисл будь-якої культури - її “провідність” щодо інших культур. Зразки взаємопроникнення культур різних національних картин світу. Україна в сучасному мистецькому світовому просторі.
Орієнтовні практичні завдання:
а) сформулювати “Закон культурного плюралізму”, який містив би правила шанобливого ставлення до інших культур; б) самостійно підготувати і провести бесіди, присвячені внеску українських митців у світову духовну культуру; в) підготовка і проведення вечорів на теми: 
1) “Щасливим є той, хто тримає в собі декілька світів”;
2) “Гумор різних країн”. Узагальнення

 

 

Н.Є.Миропольська, ЛМ Масол, Е.В.Гайдамака підр. «Художня культура 11 клас» видавничій дім «Освіта» 2012 рік 175 стор.

doc
Додано
17 січня 2019
Переглядів
1294
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку