№ п/п
|
Дата
|
Зміст навчального матеріалу
|
Практичні
завдання
|
1
|
|
Розділ І. Візуальні мистецтва
Тема. 1. Архітектура Європи Архітектура романського стилю.
Перлини готики. Взірці архітектури бароко. Архітектура класицизму. Модерн в архітектурі. Проведення конференції на тему: “Образи міста у світовому мистецтві ”.
|
Стилістика архітектурних споруд нашого міста
|
2
|
|
Тема 2. Архітектура Близького і Далекого Сходу Культова арабо-мусульманська архітектура. Мавританський стиль. Храми Індії. Храми Далекого Сходу. Велика Китайська стіна.
|
Малюнок фрагментів культових споруд архітектури Близького і Далекого Сходу.
|
3
|
|
Тема 3. Скульптура - гімн людині Античні скульптори (Мірон, Фідій, Пракситель та ін.). Мікеланджело - втілене відчуття форми (“Оплакування Христа”, “Давид”, “Мойсей”, гробниця Медичі та ін.). Творчість О. Родена. Орієнтовне практичне завдання: Бесіда на тему: “Чому Мікеланджело називали водночас “учнем давніх” і “порушником традицій””?
|
Презентація «Роботи Мікеланждело»
|
4
|
|
Тема 4. Образотворче мистецтво Італії: Епоха “титанів” Леонардо да Вінчі. Живопис як одна з форм втілення всеосяжної геніальної натури митця (“Джоконда”, “Тайна вечеря”). Рафаель. Зображення чистоти та чарівності жіночого образу, його духовного зв'язку з природою (“Сікстинська мадонна”, “Прекрасна садівниця”), благородного і духовного спілкування людей (фреска “Афінська школа”). Орієнтовне практичне завдання: Відвідування музеїв образотворчого мистецтва.
|
Робота в групах
«Мадонна»
Презентація митців та їх робіт
|
5
|
|
Тема 5. Видатні живописці Іспанії Ель Греко - поєднання візантійських та готичних традицій у творчості. Дієго Веласкес: вершина іспанського живопису ХVІІ ст. Франсіско Гойя - найвизначніший, неперевершений живописець і графік ХІХ ст. Сальвадор Далі - яскравий виразник модерністських течій у культурі ХХ ст.
|
Малюнки у стилі сюрреалізму
|
6
|
|
Тема 6. Фламандський і голландський живопис . Російський живопис
Творчість П. П. Рубенса. Рембрандт - “великий голландець”. Жанри (побутовий, портретний, біблійний). Історичний живопис (І. Рєпін, В. Суріков, В. Васнецов). Пейзажний живопис (І. Левітан). Портрети В. Сєрова. Геній М. Врубеля.
|
Створення “живих сценок” за сюжетами картин.
|
7
|
|
Тема 8. Образотворче і декоративно-прикладне мистецтво Далекого Сходу Естетичний феномен китайського живопису. Жанри: портрет, пейзаж, каліграфічне письмо. Порцеляна - гордість китайського мистецтва. Символічне навантаження кольору.
|
Орієнтовне практичне завдання: а) малювання тушшю сувоїв; б) виготовлення ескізу малої пластики в китайському стилі.
|
8
|
|
Тема 9. Декоративно-прикладне мистецтво Близького Сходу Багдадська книжкова мініатюра. Турецьке гончарне мистецтво. Дамаські тканини. Іранське килимарство.
|
Орієнтовні практичні завдання: а) малювання орнаменту за східними мотивами (ескіз килима, тканини, книжкової мiніатюри, гончарного витвору); б) відвідування музею, де зберігаються зразки арабо-мусульманського мистецтва.
|
9
|
|
Тема 11. Паркова культура Версаль - зразок Європейського парку. Природні парки Великої Британії. Духовне начало японського ландшафтного саду. Філософія ікебани та чайної церемонії. Орієнтовне практичне завдання: а) зробити проект або макет куточка “англійського саду” для шкільного подвір'я; б) підготувати літературний вечір на тему: “Парк як “дійова особа” у творчості видатних письменників”; в) проведення вечора з однокласниками та вчителями за чаюванням у японському стилі. Прикрашення церемонії ікебаною, аранжованою власноруч (груповий метод роботи).
Узагальнення
|
Проект куточка “англійського саду” для шкільного подвір'я.
|
10
|
|
Розділ ІІ. Музичне мистецтво
Тема 1. Європейська музична культура Відень - центр європейської музичної культури (В. А. Моцарт та ін.) Великі композитори-романтики (Ф. Шопен, Ф. Ліст та ін.). Французькі шансоньє. Орієнтовне практичне завдання: підготовка і проведення вечора “Віденський вальс”.
|
|
11
|
|
Тема 2. Музична культура Індії і Далекого Сходу Індійський танець. Значення поз, жестів, позицій рук (мудра). Манера співу. Музика і танець в індійському кінематографі. Пентатоніка. Китайська опера. Традиційні музичні інструменти. Орієнтовне практичне завдання: Опанування основними позиціями рук індійського танцю.
|
Опанування основними позиціями рук індійського танцю.
|
12
|
|
Тема 3. Музичні ритми Америки Види і напрями сучасної популярної музики: блюз, джаз, рок- і поп-музика. Видатні музиканти і співаки. Орієнтовні практичні завдання: а) спів під караоке пісень видатних американських співаків (Е. Преслі, Л. Мінеллі, Ф. Синатра та ін.); б) підготовка та проведення “Карнавалу в Ріо” (вивчення основних фігур латиноамериканських танців).
Узагальнення
|
Вивчення основних фігур латиноамери-
канських танців.
|
13
|
|
Розділ ІІІ. Театральне мистецтво
Тема 1. Японський театр Театр Но: єдність драми, танцю та речитативу. Театр Кабукі.
|
|
14
|
|
Тема 2. Італія - батьківщина оперного мистецтва. Російський балет. Творці оперних шедеврів (Дж. Россіні, Дж. Пуччіні, Дж. Верді). Театр Ла Скала. Школа бельканто.
Російський балет. Видатні композитори (П. Чайковський, І. Стравінський та ін.) і виконавці (Г. Павлова, В. Ніжинський, Г. Уланова, М. Плісецька та ін.). Орієнтовне практичне завдання: Відвідування балетних вистав професійних театрів.
|
|
15
|
|
Розділ ІV. Кіномистецтво
Тема 1. Європейське кіномистецтво Франція - батьківщина мистецтва кіно (видатні режисери, актори). Кіно Італії. Орієнтовне практичне завдання: “Фотопроби” на виконання ролей у екранізації творів французької літератури, що вивчаються за програмою “Зарубіжна література”.
|
|
16
|
|
Тема 2. Кіно США . “Система зірок”. Основні жанри американського кіно (пригодницький, мюзикл, бойовик, фантастика, фільми “жахів”, фільми “катастроф” та ін.). Мультфільми У. Діснея (29 призів Оскара). Діснейленд. Орієнтовні практичні завдання: а) підготувати відеовечір “Зоряний небо схил Голлівуду”; б) провести “кінопроби” на виконання ролей (відеозйомка, фотозйомка, перегляд) у екранiзації творів американської літератури, що вивчаються за програмою “Зарубіжна література”; в) малювання улюблених персонажів мультфільмів У. Діснея, створення мультфільмів.
|
Малювання улюблених персонажів мультфільмів У. Діснея, створення мультфільмів.
|
17
|
|
Розділ V. Простір культури і зустрічі в ньому.
Тема 1. Мистецтво - посередник між культурами
Смисл будь-якої культури - її “провідність” щодо інших культур. Зразки взаємопроникнення культур різних національних картин світу. Україна в сучасному мистецькому світовому просторі. Орієнтовні практичні завдання: а) сформулювати “Закон культурного плюралізму”, який містив би правила шанобливого ставлення до інших культур; б) самостійно підготувати і провести бесіди, присвячені внеску українських митців у світову духовну культуру; в) підготовка і проведення вечорів на теми: 1) “Щасливим є той, хто тримає в собі декілька світів”; 2) “Гумор різних країн”. Узагальнення
|
|