Календарне планування уроків літературного читання в 4 класі

Про матеріал
Календарне планування уроків літературного читання в 4 класі згідно оновленої Програми та Методичних рекомендацій
Перегляд файлу

ЛІТЕРАТУРНЕ ЧИТАННЯ 4 клас

За підручником В. Науменко    (4 години на тиждень)

  п/п

Тема уроку

Дата

Дата

 

 У країні давнини

 

 

 

Міфи

 

 

1

Вступ.Знайомство з підручником. Вступ до теми. Міфи.  Міфологічні образи у сучасному житті

 

 

2

Єгипетські міфи. Міф «Бог Сонця Ра»

 

 

 3

Єгипетські міфи. Міф «Ра та Апоп».

 

 

4.

Міфи Давньої Греції. Зображення богів в образі людей. Зевс –головний бог грецьких міфів. Чарівні перетворення. Міф «Пан­дора» (переказ К. Гловацької).

 

 

5.

Міфи Давньої Греції. Чарівні перетворення. Міф «Пан­дора» (переказ К. Гловацької) (продовження).

 

 

6.

 Слов’янські міфи. Л. Забашта «Були боги...». Міф «Створення людини».

 

 

7.

Життя і творчість С. Плачинди. Міфологічні образи в художньому творі. С. Плачинда. «Білобог і Чорнобог»  

 

 

8.

 Позакласне читання . Міфи – фантастичні оповідання про створення світу,людини,про діяння богів,обожнених  героїв. Єгипетські міфи, міфи Давньої Греції, Стародавнього Китаю, Стародавньої Індії.

 

 

9.

Повтори і пригадай. Узагальнення і систематизація знань учнів із розділу «Міфи».

 

 

10

Контрольна робота. Аудіювання (письмово)

 

 

 

Від міфу до казки

 

 

11.

Вступ до теми.   Легенди. «Тополя» (народна легенда). Прислів’я. Навчальне аудіювання

 

 

12.

Літературна легенда. Життя і творчість Богдана Чалого. Засновники міста Київ. Б. Чалий, О. Пархоменко «Дума про Кия та його сла­вний рід» (скорочено).

 

 

13.

   Життя і творчість Леонардо да Вінчі. Притчі. Леонар­до да Вінчі «Лебідь». Переказування притчі.

 

 

14.

Види казок. Казки (соціально-побутові). Терпінням і працею всього здобудеш. Л. Костенко «Отак би слухав про царя Салтана...».   .«Золотий черевичок» (українська народна казка)

 

 

15.

Терпінням і працею всього здобудеш  Характеристика персонажів казки .«Золотий черевичок» (продовження)

 

 

16.

 Терпінням і працею всього здобудеш   .«Золотий черевичок» (продовження) Визначення основної думки. Особливості соціально- побутової казки у порівнянні її з чарівною. Прислів’я про відносини між людьми.

 

 

17.

Урок позакласного читання. Народні й літературні легенди про історичні події та героїчні вчинки українців   

 

 

18.

 Згода будує, а незгода руйнує. «Злагода» (киргизька народ­на казка).

 

 

19

Сучасна літературна казка.Леся Воронина – «Суперагент 000. Таємниця золотого кенгуру»

 

 

20

Сучасна літературна казка.  Сашко Дерманський – «Чудове чудовисько»

 

 

21

Сучасна літературна казка.  Ірен Роздобудько – «Духи, що живуть у посуді» 

 

 

22

Повтори і пригадай. Узагальнення знань з теми “Від міфу до казки”.  (с.30)

 

 

23

 Контрольна робота. Читання мовчки.(письмово)  

 

 

 

                                         Краса світу в художньому творі

 

 

 

Лірика. 

 

 

24.

Вступ до теми. Якщо уважно подивитися навколо.  М.Вороний. «Краса!На світі цім краса!»   Василь Сухомлинський “Краса, натхнення, радість і таємниця” Поділ тексту на частини, складання плану

 

 

25.

Позакласне читання. Віночок поетичних творів, у яких оспівана природа України    

 

 

26.

 Життя і творчість Тараса Шевченка. Дитинство по­ета. Б. Лепкий «Про життя і твори Тараса Шевченка» (уривок).  

 

 

27.

 Пейзажна лірика. Художні засоби: епітети, метафори (без називання термінів), порівняння, звукопис.Т. Шевченко «Встала й весна...» (на­пам’ять),

 

 

28.

Дніпро — символ України. Дніпро в поезії Тараса Шевченка. Дніпро в поезії, прозі, живописі, музиці. Художні засоби його зображення. Т.. Шевченко «Реве та стогне Дніпр широкий» опис картини  М Бураченка

 

 

29.

Гімн Дніпру-Славуті. М. Гоголь «Чудовий Дніпро» (ури­вок на вибір напам ’ять).

 

30

Почуття поета, викликані картинами природи. Світло викликає радість, пітьма — смуток. Тарас Шевченко “За сонцем хмаронька пливе”.

 

31

Продовжуємо вивчати життя і творчість Тараса Ше­вченка. Б. Лепкий «Про життя і твори Тараса Шевченка» (уривок).

 

32.

Життя і творчість І. Франка. Р. Завадович «Любив Франко...». І. Франко «Полудень».

 

33.

Позакласне читання. Прозові твори про неповторний світ природи 

 

34

Краса і велич рідної землі.Ганна Черінь. «Українські квіти», «Моя земля», «Іде весна».

 

35.

 Життя і творчість В.Симоненка. Читання віршів у порівнянні. Порівняння зи­мових картин, описаних в поезіях І. Франка та В. Симоненка. І. Франко «Сипле, сипле, сипле сніг...» (на­пам’ять). В. Симоненко «Сама ж господарка на колії до­ріг. ..»(уривок).

 

36.

 Життя і творчість В.Симоненка  Поезія. В.Симоненко – Матері

 

 37

Леся Українка — видатна українська поетеса. Порівняння. Леся Українка “Вже сонечко в море сіда”.   «Пливе білий човник»»

 

 38

Життя і творчість Марко Вовчок. Краса літнього вечо­ра. Марко Вовчок. Опис вечора. Порівняння творів Лесі Українки і Марко Вовчок.

 

 39

Настрої в природі. Леся Українка «Сосна» (напам’ять).

 

40

 Життя і творчість  Ліни Костенко. Краса і почуття, Звуковий образ осінньої ночі. Ліна Костенко “Здивовані квіти”     “Красива осінь вишиває клени

 

41

Позакпасне читання. Біля книжкової полиці в бібліотеці.   Удосконалення вмінь самостійно орієнтуватися у світі дитячих книжок, здійснювати пошук потрібної книжки 

 

42

Кольори і звуки осені. Ліна Костенко“Осінь, ось вона, осінь”Стоять ліси смарагдово-руді”

 

43.

Мова віршів Ліни Костенко.  Л.Костенко «Вже брами літа замикає осінь»

 

44.

 Осінній день в поезії Ліни Костенко і в описі Івана Нечуя-Левицького. Мова творів і настрій. Л. Костенко “Осінній день...”. І. Нечуй-Левицький “День був ясний, сонячний...”

 

45.

 Життя і творчість Дмитра Павличка. Ліричні твори- роздуми. Д. Павличко «Плесо». Складання казки.

 

46

  Що таке вдячність? Д. Павличко “Синиця”, “Яблуко”. Розуміння почуттів персонажа твору і передача їх у самостій­но складеній казці

 

47

 Хліб виростає з зернини.   Д. Павличко “Зернина”; І. Драч “Етюд про хліб”; С.Жупанин “Ходімо в поле, сину”. Обжинкові пісні

 

48

 Позакпасне читання. Малі форми усної народної творчості. Загадки, лічилки, скоромовки

 

49

 Творчість Ірини Жиленко.  Ірина Жиленко – «Жар – птиця, «Підкова»

 

50

 Повтори і пригадай.  Узагальнення знань з теми «Лірика”

 

51

 Контрольна робота. Читання вголос (усно)

 

 

                                                        Пейзаж у прозових творах

 

52.

Вступ до теми. Пейзаж відповідає настрою персонажів твору. І. Сенченко «Чимчикують наші хлопці...».

 

53.

Пейзаж змінюється і настрій персонажа змінюється. В. Чухліб «Чомга і весна» (скорочено).

 

54.

 Пейзаж чудовий, а на душі персонажа — смуток. Спо­кій. Марко Вовчок «Другого дня...». М. Коцюбинський «На небі сонце...».

 

55

  Пейзажем починається твір — визначається його на­стрій. За 0. Гончарем «Солов’їна сторожа» (скорочено).

 

56

 Позакпасне читання. Твори про твоїх ровесників. Визначення теми та персонажів твору М.Коцюбинський – Іванко та Чугайстир    

 

57

Пейзажем починається твір — визначається його на­стрій. За 0. Гончарем «Солов’їна сторожа» (скорочено). Складання сценарію для фільму за змістом оповідання.

 

58

 Враження від подорожі  В.Сухомлинський “На Тарасовій могилі”. 

 

59

  Повтори і пригадай. Узагальнення і систематизація знань учнів із розділу «Пейзаж у прозових творах».

 

60

 Контрольна робота. Усний переказ прочитаного твору

 

 

У країні дитинства

 

61

Вступ до теми. Жанри прози. Оповідання. Є. Гуцало «Дитинство...». І. Сенченко «Скажіть, будь ласка, чи є у вас молодша сестра...».

 

62

 Життя і творчість Б. Грінченка  Б. Грінченко “Ксеня”. (уривок)   

 

63

 Незабутня дитяча дружба. Персонажі оповідання “Ксеня”,   Читання в особах

 

64

 Позакласне читання. Повісті, казки Всеволода Нестайка. “Казка про жарт-птицю, про братів-чарівників, про Веселицю прекрасну та її сестер”

 

65

 Життя і творчість В.Нестайка. Урок чесності. В. Нестайко “Троє за парканом"

 

66

 Урок чесності. В. Нестайко “Троє за парканом"

 

67

Життя і творчість Михайла Слабошпицького. Перна­тий друг. М. Слабошпицький «Славко і жако» (скорочено).

 

68

Пернатий друг. М. Слабошпицький «Славко і жако» (про­довження). Читання в особах 

 

69

Пернатий друг. М. Слабошпицький «Славко і жако» (про­довження).  Складан­ня плану  

 

70п

 Твори про твоїх ровесників.  О.Вишня- «Федьковин зошит»

 

71

 Твори про твоїх ровесників.  А. Григорук «Гра в шашки»   

 

72

Позакласне читання.  Твори про життя твоїх ровесників.   

 

73

Життя і творчість Василя Чухліба. В. Чухліб «Гойдарики». Складання сценарію п'єси.    

 

74

Цікаві події. В. Чухліб «Дикі каченята». Читання в особах. Навчальне аудіювання.

 

75

Життя і творчість Олеся Донченко. Повість. Літера­турний портрет. 0. Донченко «Лісничиха» (уривки): «Дівчинка над струмком».

 

76

Літературний портрет. О. Донченко «Лісничиха» (урив­ки): «Дівчинка над струмком» (продовження) (уривок напам 'ять).

 

77-78

Літературний портрет. 0. Донченко «Лісничиха» (урив­ки): «На лісовій галявині» (скорочено). Поділ тексту на частини. Складання продовження твору.

 

79

 Життя і творчість Олександра Довженка. Життя і внутрішній світ героя твору. О.Довженко «Зачарована Десна» (уривки).

 

80

Позакласне читання. Сторінками дитячих журналів:«Пізнайко»,»Соняшник»,»Джміль»     

 

81.

 Життя і внутрішній світ героя твору. О. Довженко «Зачарована Дес­на» (продовження). 

 

82.

 Спомини про дитинство. О. Довженко «Зачарована Дес­на» (продовження). Створення сценарію кінофільму.

 

83

 Роль і місце письменника у розвитку молодших школярів. Олесь Донченко – Оповідання «Голубий гвинтик»

 

84

Поети про світ дитинства.  Посібник «Джерельце»  Вірш напам’ять

 

85

Повтори і пригадай. Узагальнення і систематизація знань учнів із розділу«У країні дитинства».

 

86

Контрольна робота№5. Аудіювання (письмово).

 

                      У країні гумору

87

Вступ до теми. Життя і творчість Грицька Бойка.

Г. Бойко «Хвастунець», «Відпочити ніколи».

 

88

Позакласне читання.    Гумористичні твори. Жартівливі вірші

 

89.

Гумористичні твори. Жартівливі вірші. Г. Бойко «Викру­тився», «Де Іванко?». Складання веселої розповіді про ви­падок із власного життя. (Вірш Г. Бойка напам’ять на вибір)

 

90.

Життя і творчість Ірини Жиленко. І. Жиленко «Паву­чок — рудий бочок».

 

91.

Життя і творчість Івана Світличного. І. Світличний «Я їм про Хому, а вони про Ярему».

 

92.

  Кумедна ситуація. Я. Бжехва «Стонога» (переклад І. Світличного). Порівняння творів.

 

93.

Життя і творчість Остапа Вишні. Гумористичні опо­відання. Остап Вишня «Бекас».

 

94.

Життя і творчість Григора Тютюнника. Кумедний ви­падок із рибальського життя. Г. Тютюнник «Біла мара».

 

95.

 Кумедний випадок із рибальського життя. Г. Тютюнник «Біла мара» (продовження). Поділ тексту на частини, складання плану. 

 

96

 Позакласне читання.   Байки. Мораль байки

 

97.

Кумедний випадок із рибальського життя. Г. Тютюнник «Біла мара» (продовження).  . Розігрування сценки за твором.

 

98.

 Байки: Є.Гребінка - Лебідь і гуси. П.Глазовий – Неволя, Щедрий дарунок.(напам’ять )

 

99.

Повтори і пригадай. Узагальнення і систематизація знань учнів із розділу «У країні гумору».

 

100.

Контрольна робота№6 Навичка читання мовчки (письмово).

 

 

                       У країні знань

101

Вступ до теми. Твори з науковою інформацією. Науко­во-художні оповідання. Г. Черінь «Мусим вчитись — я і ти...». А. Давидов «Свідки минулих епох» (скорочено).

 

102.

Таємниці відкриваються допитливим. А. Давидов «Свід­ки минулих епох» (продовження). Поділ тексту на частини за поданим планом і переказування змісту.

 

103

Паола Утевська — автор науково-художніх творів. Як виникла писемність? П. Утевська «Гості з далеких бере­гів» (скорочено).

 

104.

Позакласне читання.   Довідкова література: Дитяча енциклопедія «Світ моєї України»  

 

105.

Як виникла писемність? П. Утевська «Гості з далеких берегів» (продовження). Поділ тексту на частини. Переказ змісту твору за планом.

 

106

Науко­во-художні оповідання. Паола Утевська – «Невмирущі знаки»

 

107-108

 Життя і творчість Антіна Лотоцького. Історичні оповідання. А. Лотоцький «Ольга Перевізниківна» (ско­рочено). Поділ тексту на частини.

 

109

Життя і творчість Віктора Близнеця. Повість-казка.В. Близнець «Земля світлячків» (уривки).

 

110.

Пригоди і дива у повісті-казці. Думки героїв твору. В. Близнець «Земля світлячків» (продовження). Передба­чення послідовності розгортання подальших подій.

 

111.

  Науково-художні твори. Алла Коваль  «Сідаємо снідати» 

 

112.

Позакласне читання.   

 

113

Науково-художні твори.   Анатолій Давидов  «Лісовий народець»

 

114

Літературні повісті та оповідання.  Іван Сенченко  «Пастух рогатий»

 

115

   Повтори і пригадай. Узагальнення і систематизація знань учнів із розділу «У країні знань».

 

116

 Контрольна робота№7 Робота з літературним твором (письмово). 

 

                              У країні світової літератури

 

117-118

Вступ до теми. Твори зарубіжних письменників. Жит­тя і творчість Миколи Носова. М. Носов «Мишкова ка­ша» (скорочено). Читання в особах.

 

119

Повість-казка. Життя і творчість Льюїса Керролла.

Л. Керролл «Аліса в Країні Чудес» (Частина І. У кролячій норі).

 

120

 Позакласне читання.   Твори зарубіжних письменників

 

121- 122

 Подорож із реального світу в казковий. Л. Керролл «Алі­са в Країні Чудес» (Частина І. У кролячій норі) 

 

123

Подорож із реального світу в казковий. Л. Керролл «Алі­са в Країні Чудес» (Частина І. У кролячій норі) (продовже­ння). Передбачення послідовності розгортання подальших подій.

 

124-25

 Твій друг.Алан Мілн – «Вінні-Пух. Пригода п’ята , у якій Паць зустрічається зі Слонопотамом»

 

126-27

Редьярд Кіплінг «Приповідка про старого кенгуру»

 

128

Позакласне читання.   

 

129-30

Пауль Маар – «Машина для здійснення бажань, або Суботик повертається в суботу»

 

131

Повтори і пригадай. Узагальнення і систематизація знань з розділу «У країні світової літератури».

 

 

132

Контрольна робота№8  Навичка читання вголос (усно).

 

133

3 думкою про літні канікули. А. Костецький «Канікули».

 

134

Контрольна робота№9 Підсумкова контрольна робота/ Державна підсумкова атестація

 

135

Позакласне читання.  Бібліотечний урок  

 

136

Узагальнення і систематизація знань учнів. Підсумок за рік.

 

 

docx
Додано
27 жовтня 2019
Переглядів
5873
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку