ЛІТЕРАТУРНЕ ЧИТАННЯ 4 клас
За підручником В. Науменко (4 години на тиждень)
№ п/п |
Тема уроку |
Дата |
Дата |
|
У країні давнини |
|
|
|
Міфи |
|
|
1 |
Вступ.Знайомство з підручником. Вступ до теми. Міфи. Міфологічні образи у сучасному житті |
|
|
2 |
Єгипетські міфи. Міф «Бог Сонця Ра» |
|
|
3 |
Єгипетські міфи. Міф «Ра та Апоп». |
|
|
4. |
Міфи Давньої Греції. Зображення богів в образі людей. Зевс –головний бог грецьких міфів. Чарівні перетворення. Міф «Пандора» (переказ К. Гловацької). |
|
|
5. |
Міфи Давньої Греції. Чарівні перетворення. Міф «Пандора» (переказ К. Гловацької) (продовження). |
|
|
6. |
Слов’янські міфи. Л. Забашта «Були боги...». Міф «Створення людини». |
|
|
7. |
Життя і творчість С. Плачинди. Міфологічні образи в художньому творі. С. Плачинда. «Білобог і Чорнобог» |
|
|
8. |
Позакласне читання . Міфи – фантастичні оповідання про створення світу,людини,про діяння богів,обожнених героїв. Єгипетські міфи, міфи Давньої Греції, Стародавнього Китаю, Стародавньої Індії. |
|
|
9. |
Повтори і пригадай. Узагальнення і систематизація знань учнів із розділу «Міфи». |
|
|
10 |
Контрольна робота. Аудіювання (письмово) |
|
|
|
Від міфу до казки |
|
|
11. |
Вступ до теми. Легенди. «Тополя» (народна легенда). Прислів’я. Навчальне аудіювання |
|
|
12. |
Літературна легенда. Життя і творчість Богдана Чалого. Засновники міста Київ. Б. Чалий, О. Пархоменко «Дума про Кия та його славний рід» (скорочено). |
|
|
13. |
Життя і творчість Леонардо да Вінчі. Притчі. Леонардо да Вінчі «Лебідь». Переказування притчі. |
|
|
14. |
Види казок. Казки (соціально-побутові). Терпінням і працею всього здобудеш. Л. Костенко «Отак би слухав про царя Салтана...». .«Золотий черевичок» (українська народна казка) |
|
|
15. |
Терпінням і працею всього здобудеш Характеристика персонажів казки .«Золотий черевичок» (продовження) |
|
|
16. |
Терпінням і працею всього здобудеш .«Золотий черевичок» (продовження) Визначення основної думки. Особливості соціально- побутової казки у порівнянні її з чарівною. Прислів’я про відносини між людьми. |
|
|
17. |
Урок позакласного читання. Народні й літературні легенди про історичні події та героїчні вчинки українців |
|
|
18. |
Згода будує, а незгода руйнує. «Злагода» (киргизька народна казка). |
|
|
19 |
Сучасна літературна казка.Леся Воронина – «Суперагент 000. Таємниця золотого кенгуру» |
|
|
20 |
Сучасна літературна казка. Сашко Дерманський – «Чудове чудовисько» |
|
|
21 |
Сучасна літературна казка. Ірен Роздобудько – «Духи, що живуть у посуді» |
|
|
22 |
Повтори і пригадай. Узагальнення знань з теми “Від міфу до казки”. (с.30) |
|
|
23 |
Контрольна робота. Читання мовчки.(письмово) |
|
|
|
Краса світу в художньому творі |
|
|
|
Лірика. |
|
|
24. |
Вступ до теми. Якщо уважно подивитися навколо. М.Вороний. «Краса!На світі цім краса!» Василь Сухомлинський “Краса, натхнення, радість і таємниця” Поділ тексту на частини, складання плану |
|
|
25. |
Позакласне читання. Віночок поетичних творів, у яких оспівана природа України |
|
|
26. |
Життя і творчість Тараса Шевченка. Дитинство поета. Б. Лепкий «Про життя і твори Тараса Шевченка» (уривок). |
|
|
27. |
Пейзажна лірика. Художні засоби: епітети, метафори (без називання термінів), порівняння, звукопис.Т. Шевченко «Встала й весна...» (напам’ять), |
|
|
28. |
Дніпро — символ України. Дніпро в поезії Тараса Шевченка. Дніпро в поезії, прозі, живописі, музиці. Художні засоби його зображення. Т.. Шевченко «Реве та стогне Дніпр широкий» опис картини М Бураченка |
|
|
29. |
Гімн Дніпру-Славуті. М. Гоголь «Чудовий Дніпро» (уривок на вибір напам ’ять). |
|
|
30 |
Почуття поета, викликані картинами природи. Світло викликає радість, пітьма — смуток. Тарас Шевченко “За сонцем хмаронька пливе”. |
|
|
31 |
Продовжуємо вивчати життя і творчість Тараса Шевченка. Б. Лепкий «Про життя і твори Тараса Шевченка» (уривок). |
|
|
32. |
Життя і творчість І. Франка. Р. Завадович «Любив Франко...». І. Франко «Полудень». |
|
|
33. |
Позакласне читання. Прозові твори про неповторний світ природи |
|
|
34 |
Краса і велич рідної землі.Ганна Черінь. «Українські квіти», «Моя земля», «Іде весна». |
|
|
35. |
Життя і творчість В.Симоненка. Читання віршів у порівнянні. Порівняння зимових картин, описаних в поезіях І. Франка та В. Симоненка. І. Франко «Сипле, сипле, сипле сніг...» (напам’ять). В. Симоненко «Сама ж господарка на колії доріг. ..»(уривок). |
|
|
36. |
Життя і творчість В.Симоненка Поезія. В.Симоненко – Матері |
|
|
37 |
Леся Українка — видатна українська поетеса. Порівняння. Леся Українка “Вже сонечко в море сіда”. «Пливе білий човник»» |
|
|
38 |
Життя і творчість Марко Вовчок. Краса літнього вечора. Марко Вовчок. Опис вечора. Порівняння творів Лесі Українки і Марко Вовчок. |
|
|
39 |
Настрої в природі. Леся Українка «Сосна» (напам’ять). |
|
|
40 |
Життя і творчість Ліни Костенко. Краса і почуття, Звуковий образ осінньої ночі. Ліна Костенко “Здивовані квіти” “Красива осінь вишиває клени |
|
|
41 |
Позакпасне читання. Біля книжкової полиці в бібліотеці. Удосконалення вмінь самостійно орієнтуватися у світі дитячих книжок, здійснювати пошук потрібної книжки |
|
|
42 |
Кольори і звуки осені. Ліна Костенко“Осінь, ось вона, осінь”Стоять ліси смарагдово-руді” |
|
|
43. |
Мова віршів Ліни Костенко. Л.Костенко «Вже брами літа замикає осінь» |
|
|
44. |
Осінній день в поезії Ліни Костенко і в описі Івана Нечуя-Левицького. Мова творів і настрій. Л. Костенко “Осінній день...”. І. Нечуй-Левицький “День був ясний, сонячний...” |
|
|
45. |
Життя і творчість Дмитра Павличка. Ліричні твори- роздуми. Д. Павличко «Плесо». Складання казки. |
|
|
46 |
Що таке вдячність? Д. Павличко “Синиця”, “Яблуко”. Розуміння почуттів персонажа твору і передача їх у самостійно складеній казці |
|
|
47 |
Хліб виростає з зернини. Д. Павличко “Зернина”; І. Драч “Етюд про хліб”; С.Жупанин “Ходімо в поле, сину”. Обжинкові пісні |
|
|
48 |
Позакпасне читання. Малі форми усної народної творчості. Загадки, лічилки, скоромовки |
|
|
49 |
Творчість Ірини Жиленко. Ірина Жиленко – «Жар – птиця, «Підкова» |
|
|
50 |
Повтори і пригадай. Узагальнення знань з теми «Лірика” |
|
|
51 |
Контрольна робота. Читання вголос (усно) |
|
|
|
Пейзаж у прозових творах |
|
|
52. |
Вступ до теми. Пейзаж відповідає настрою персонажів твору. І. Сенченко «Чимчикують наші хлопці...». |
|
|
53. |
Пейзаж змінюється і настрій персонажа змінюється. В. Чухліб «Чомга і весна» (скорочено). |
|
|
54. |
Пейзаж чудовий, а на душі персонажа — смуток. Спокій. Марко Вовчок «Другого дня...». М. Коцюбинський «На небі сонце...». |
|
|
55 |
Пейзажем починається твір — визначається його настрій. За 0. Гончарем «Солов’їна сторожа» (скорочено). |
|
|
56 |
Позакпасне читання. Твори про твоїх ровесників. Визначення теми та персонажів твору М.Коцюбинський – Іванко та Чугайстир |
|
|
57 |
Пейзажем починається твір — визначається його настрій. За 0. Гончарем «Солов’їна сторожа» (скорочено). Складання сценарію для фільму за змістом оповідання. |
|
|
58 |
Враження від подорожі В.Сухомлинський “На Тарасовій могилі”. |
|
|
59 |
Повтори і пригадай. Узагальнення і систематизація знань учнів із розділу «Пейзаж у прозових творах». |
|
|
60 |
Контрольна робота. Усний переказ прочитаного твору |
|
|
|
У країні дитинства |
|
|
61 |
Вступ до теми. Жанри прози. Оповідання. Є. Гуцало «Дитинство...». І. Сенченко «Скажіть, будь ласка, чи є у вас молодша сестра...». |
|
|
62 |
Життя і творчість Б. Грінченка Б. Грінченко “Ксеня”. (уривок) |
|
|
63 |
Незабутня дитяча дружба. Персонажі оповідання “Ксеня”, Читання в особах |
|
|
64 |
Позакласне читання. Повісті, казки Всеволода Нестайка. “Казка про жарт-птицю, про братів-чарівників, про Веселицю прекрасну та її сестер” |
|
|
65 |
Життя і творчість В.Нестайка. Урок чесності. В. Нестайко “Троє за парканом" |
|
|
66 |
Урок чесності. В. Нестайко “Троє за парканом" |
|
|
67 |
Життя і творчість Михайла Слабошпицького. Пернатий друг. М. Слабошпицький «Славко і жако» (скорочено). |
|
|
68 |
Пернатий друг. М. Слабошпицький «Славко і жако» (продовження). Читання в особах |
|
|
69 |
Пернатий друг. М. Слабошпицький «Славко і жако» (продовження). Складання плану |
|
|
70п |
Твори про твоїх ровесників. О.Вишня- «Федьковин зошит» |
|
|
71 |
Твори про твоїх ровесників. А. Григорук «Гра в шашки» |
|
|
72 |
Позакласне читання. Твори про життя твоїх ровесників. |
|
|
73 |
Життя і творчість Василя Чухліба. В. Чухліб «Гойдарики». Складання сценарію п'єси. |
|
|
74 |
Цікаві події. В. Чухліб «Дикі каченята». Читання в особах. Навчальне аудіювання. |
|
|
75 |
Життя і творчість Олеся Донченко. Повість. Літературний портрет. 0. Донченко «Лісничиха» (уривки): «Дівчинка над струмком». |
|
|
76 |
Літературний портрет. О. Донченко «Лісничиха» (уривки): «Дівчинка над струмком» (продовження) (уривок напам 'ять). |
|
|
77-78 |
Літературний портрет. 0. Донченко «Лісничиха» (уривки): «На лісовій галявині» (скорочено). Поділ тексту на частини. Складання продовження твору. |
|
|
79 |
Життя і творчість Олександра Довженка. Життя і внутрішній світ героя твору. О.Довженко «Зачарована Десна» (уривки). |
|
|
80 |
Позакласне читання. Сторінками дитячих журналів:«Пізнайко»,»Соняшник»,»Джміль» |
|
|
81. |
Життя і внутрішній світ героя твору. О. Довженко «Зачарована Десна» (продовження). |
|
|
82. |
Спомини про дитинство. О. Довженко «Зачарована Десна» (продовження). Створення сценарію кінофільму. |
|
|
83 |
Роль і місце письменника у розвитку молодших школярів. Олесь Донченко – Оповідання «Голубий гвинтик» |
|
|
84 |
Поети про світ дитинства. Посібник «Джерельце» Вірш напам’ять |
|
|
85 |
Повтори і пригадай. Узагальнення і систематизація знань учнів із розділу«У країні дитинства». |
|
|
86 |
Контрольна робота№5. Аудіювання (письмово). |
|
|
У країні гумору |
||
87 |
Вступ до теми. Життя і творчість Грицька Бойка. Г. Бойко «Хвастунець», «Відпочити ніколи». |
|
88 |
Позакласне читання. Гумористичні твори. Жартівливі вірші |
|
89. |
Гумористичні твори. Жартівливі вірші. Г. Бойко «Викрутився», «Де Іванко?». Складання веселої розповіді про випадок із власного життя. (Вірш Г. Бойка напам’ять на вибір) |
|
90. |
Життя і творчість Ірини Жиленко. І. Жиленко «Павучок — рудий бочок». |
|
91. |
Життя і творчість Івана Світличного. І. Світличний «Я їм про Хому, а вони про Ярему». |
|
92. |
Кумедна ситуація. Я. Бжехва «Стонога» (переклад І. Світличного). Порівняння творів. |
|
93. |
Життя і творчість Остапа Вишні. Гумористичні оповідання. Остап Вишня «Бекас». |
|
94. |
Життя і творчість Григора Тютюнника. Кумедний випадок із рибальського життя. Г. Тютюнник «Біла мара». |
|
95. |
Кумедний випадок із рибальського життя. Г. Тютюнник «Біла мара» (продовження). Поділ тексту на частини, складання плану. |
|
96 |
Позакласне читання. Байки. Мораль байки |
|
97. |
Кумедний випадок із рибальського життя. Г. Тютюнник «Біла мара» (продовження). . Розігрування сценки за твором. |
|
98. |
Байки: Є.Гребінка - Лебідь і гуси. П.Глазовий – Неволя, Щедрий дарунок.(напам’ять ) |
|
99. |
Повтори і пригадай. Узагальнення і систематизація знань учнів із розділу «У країні гумору». |
|
100. |
Контрольна робота№6 Навичка читання мовчки (письмово). |
|
|
У країні знань |
|
101 |
Вступ до теми. Твори з науковою інформацією. Науково-художні оповідання. Г. Черінь «Мусим вчитись — я і ти...». А. Давидов «Свідки минулих епох» (скорочено). |
|
102. |
Таємниці відкриваються допитливим. А. Давидов «Свідки минулих епох» (продовження). Поділ тексту на частини за поданим планом і переказування змісту. |
|
103 |
Паола Утевська — автор науково-художніх творів. Як виникла писемність? П. Утевська «Гості з далеких берегів» (скорочено). |
|
104. |
Позакласне читання. Довідкова література: Дитяча енциклопедія «Світ моєї України» |
|
105. |
Як виникла писемність? П. Утевська «Гості з далеких берегів» (продовження). Поділ тексту на частини. Переказ змісту твору за планом. |
|
106 |
Науково-художні оповідання. Паола Утевська – «Невмирущі знаки» |
|
107-108 |
Життя і творчість Антіна Лотоцького. Історичні оповідання. А. Лотоцький «Ольга Перевізниківна» (скорочено). Поділ тексту на частини. |
|
109 |
Життя і творчість Віктора Близнеця. Повість-казка.В. Близнець «Земля світлячків» (уривки). |
|
110. |
Пригоди і дива у повісті-казці. Думки героїв твору. В. Близнець «Земля світлячків» (продовження). Передбачення послідовності розгортання подальших подій. |
|
111. |
Науково-художні твори. Алла Коваль «Сідаємо снідати» |
|
112. |
Позакласне читання. |
|
113 |
Науково-художні твори. Анатолій Давидов «Лісовий народець» |
|
114 |
Літературні повісті та оповідання. Іван Сенченко «Пастух рогатий» |
|
115 |
Повтори і пригадай. Узагальнення і систематизація знань учнів із розділу «У країні знань». |
|
116 |
Контрольна робота№7 Робота з літературним твором (письмово). |
|
У країні світової літератури |
|
|
117-118 |
Вступ до теми. Твори зарубіжних письменників. Життя і творчість Миколи Носова. М. Носов «Мишкова каша» (скорочено). Читання в особах. |
|
119 |
Повість-казка. Життя і творчість Льюїса Керролла. Л. Керролл «Аліса в Країні Чудес» (Частина І. У кролячій норі). |
|
120 |
Позакласне читання. Твори зарубіжних письменників |
|
121- 122 |
Подорож із реального світу в казковий. Л. Керролл «Аліса в Країні Чудес» (Частина І. У кролячій норі) |
|
123 |
Подорож із реального світу в казковий. Л. Керролл «Аліса в Країні Чудес» (Частина І. У кролячій норі) (продовження). Передбачення послідовності розгортання подальших подій. |
|
124-25 |
Твій друг.Алан Мілн – «Вінні-Пух. Пригода п’ята , у якій Паць зустрічається зі Слонопотамом» |
|
126-27 |
Редьярд Кіплінг «Приповідка про старого кенгуру» |
|
128 |
Позакласне читання. |
|
129-30 |
Пауль Маар – «Машина для здійснення бажань, або Суботик повертається в суботу» |
|
131 |
Повтори і пригадай. Узагальнення і систематизація знань з розділу «У країні світової літератури». |
|
132 |
Контрольна робота№8 Навичка читання вголос (усно). |
|
133 |
3 думкою про літні канікули. А. Костецький «Канікули». |
|
134 |
Контрольна робота№9 Підсумкова контрольна робота/ Державна підсумкова атестація |
|
135 |
Позакласне читання. Бібліотечний урок |
|
136 |
Узагальнення і систематизація знань учнів. Підсумок за рік. |
|