МАТЕМАТИКА
За підручником «Математика. Автор: Г.П. Лишенко (2021)» для 4 класу (3 годин на тиждень) І семестр
№ уроку |
Дата уроку |
Тема уроку |
|
Примітки |
||||||
Повторення та узагальнення матеріалу за 3 клас |
|
|||||||||
|
|
Повторення нумерації чисел у межах 1000, додавання і віднімання в межах 100. Розв’язування задач.(с. 3-4, № 1-14) |
Виявлення простих математичних залежностей у навколишньому світі. Допитливість, прагнення шукати і пропонувати нові ідеї |
|
||||||
|
|
Запис трицифрових чисел сумою розрядних доданків. Узагальнення різних способів додавання трицифрових чисел. Складання і розв’язування задач, що містять збільшення (зменшення) на кілька одиниць. (с. 5-7, № 15-27) |
|
|||||||
|
|
Повторення співвідношення між компонентами і результатом множення. Складання і розв’язування задач на четверте пропорційне та рівняння. (с. 7-8, № 28-39) |
Моделювання процесів та ситуацій із застосуванням математичних відношень та вимірювань
|
|
||||||
|
|
Повторення зміни результатів множення і ділення при зміні компонентів дій, способів усного ділення. Складання і розв’язування виразів за схемами або текстами та задач за короткими записами. (с. 8-10, № 40-51) |
|
|||||||
|
|
Удосконалення множення і ділення з числами 1 та 0. Підбирання значення невідомого у нерівностях, розв’язування задач на різницеве порівняння двох добутків Уточнення знань про ділення з остачею. (с. 11-13, № 52-75) |
Усвідомлення ролі математичних знань та вмінь в особистому і суспільному житті людини |
|
||||||
|
|
Обчислення виразів з множенням і діленням чисел на 10 і 100.Уточнення поняття «круглі числа» і «розрядні числа». Розв’язування задач та рівняння на 2 дії. (с. 14-15, № 75-87) |
Формування знань, умінь, ставлень, що є основою компетентнісного підходу, забезпечують подальшу здатність успішно навчатися |
|
||||||
|
|
Повторення знаходження частини числа. Розв’язування задач з частинами. (с. 15-17, № 87 - 98) |
|
|||||||
|
|
Знаходження чисел за значенням їх частин. Побудова геометричних фігур. (с. 17-19, № 99 -110) |
|
|||||||
|
|
Складання рівнянь і виразів за схемами, складання і розв’язування задач за короткими записами. Обчислення виразів на кілька дій, складання і розв’язування задач за короткими записами. (с. 19-22, № 110-133) |
|
|
||||||
|
|
Діагностувальна робота з теми «Повторення та узагальнення матеріалу за 3 клас» |
|
|
||||||
Письмове множення і ділення трицифрових чисел |
|
|||||||||
|
|
Аналіз діагностувальної роботи. Ознайомлення з письмовим множенням трицифрових чисел. Уточнення способів пошуку плану розв’язування задач.(с. 24-26, № 134-144) |
Опанування уміннями і навичками, необхідними для подальшого навчання. Організація власного навчального середовища |
|
||||||
= |
|
Дослідження способів ділення суми кількох доданків на число. Ознайомлення з письмовим діленням трицифрових чисел на одноцифрове. Розв’язування задач двома способами. (с. 26-28, № 145-155) |
|
|||||||
|
|
Формування уміння виконувати письмове ділення. Обчислення значення виразів зі змінними за їх даними. Складання задач за виразами або короткими записами та розв’язування їх. (с. 28-31, № 156-178) |
Усвідомлення ролі математичних знань та вмінь в особистому і суспільному житті людини |
|
||||||
|
|
Дослідження множення числа на добуток. Ознайомлення з письмовим множенням двоцифрових чисел на розрядні числа. Складання задач за короткими записами. ( с. 31-33, № 179-190) |
||||||||
|
|
Ознайомлення з множенням двоцифрового числа на двоцифрове. Складання за текстами вирази, задачі за короткими записами і розв’язування їх. (с. 33-35, № 191-201) |
Готовність брати відповідальність за власні рішення. Вміння організовувати свою діяльність для досягнення цілей
|
|
||||||
|
|
Формування уміння множити двоцифрові числа на двоцифрові. Розв’язування задач з частинами. (с. 35-36, № 202-211) |
|
|||||||
|
|
Дослідження ділення числа на добуток. Ознайомлення з письмовим діленням трицифрових чисел на розрядні. Розв’язування задач та рівнянь.( с. 36-38, № 212-223) |
|
|
||||||
|
|
Ділення трицифрових чисел на двоцифрові. Складання обернених задач до даних.( с. 38-39, № 224-234) |
Виявлення простих математичних залежностей у навколишньому світі. Допитливість, прагнення шукати і пропонувати нові ідеї |
|
||||||
|
|
Формування уміння розв’язувати задачі, що містять збільшення ( зменшення) числа у кілька разів. Повторення видів кутів. (с. 40 -41, № 235 -245) |
|
|||||||
|
|
Ділення трицифрових чисел з остачею. Порівняння задач та складання їх за схемами і виразами. (с. 41-43, № 246-256) |
|
|||||||
Дроби |
|
|||||||||
|
|
Ознайомлення з дробами. Знаходження дробу від числа Розв’язування задач з частинами. (с. 44-49, № 257-278) |
Усвідомлення ролі математичних знань та вмінь в особистому і суспільному житті людини |
|
||||||
|
|
Дослідження дробів, що дорівнюють 1. Розв’язування задач з дробами. Складання рівнянь за схемами.(с. 49-51, № 279-289) |
|
|||||||
|
|
Знаходження числа за значенням його дробу. Знаходження периметра прямокутника, обчислення значення виразу зі змінною. (с. 51-52, № 290-300) |
Готовність брати відповідальність за власні рішення. Вміння організовувати свою діяльність для досягнення цілей |
|
||||||
|
|
Розглядання дробу як частки від ділення. Розв’язування задач з дробами та буквеними даними. Розв’язування рівняння на 2 дії. Побудова квадрату.(с. 53-55, № 301-321) |
|
|||||||
|
|
Діагностувальна робота з теми «Письмове множення і ділення трицифрових чисел. Дроби» |
|
|||||||
Нумерація багатоцифрових чисел |
|
|||||||||
|
|
Аналіз діагностувальної роботи. Утворення, порівняння та запис чисел у межах 2000 та розрядні числа 5-го розряду. Розв’язування задач та обчислення виразів. (с. 56-59, № 322-344) |
Опанування уміннями і навичками, необхідними для подальшого навчання. Допитливість, прагнення шукати і пропонувати нові ідеї |
|
||||||
|
|
Розрядний склад чотирицифрових чисел. Уточнення поняття «Кут. Порівняння кутів». Ускладнені задачі на знаходження третього доданку. (с. 59-62 , № 345-356) |
|
|||||||
|
|
Запис чотирицифрових чисел. Розв’язування задач на суму двох добутків двома способами. (с. 62-64, № 357-366) |
|
|||||||
|
|
Визначення у числі загальної кількості десятків, сотень, тисяч. Коло і круг та їх елементи. Задачі на 4-е пропорційне з буквеними даними.(с. 64-66, № 367-379) |
|
|
||||||
П’ятицифрові числа |
|
|||||||||
|
|
Утворення, запис, розкладання на розрядні доданки п’ятицифрових чисел. Повторення письмового додавання трицифрових чисел та розв’язування задач. (с. 67-68, № 380-392) |
Моделювння процесів та ситуацій із застосуванням математичних відношень та вимірювань
|
|
||||||
|
|
Утворення, запис, розкладання на розрядні доданки п’ятицифрових чисел. Розв’язування ускладнених задач. Повторення письмового віднімання трицифрових чисел.(с. 69-70, № 393-403) |
|
|||||||
|
|
Утворення, запис, розкладання на розрядні доданки п’ятицифрових чисел. Розв’язування задач. (с. 70-72, № 404-414) |
|
|||||||
|
|
Визначення загальної кількості десятків, сотень, одиниць тисяч. Розв’язування задач на спільну роботу. Ділення трицифрових чисел з перевіркою.(с. 72-73, № 415-425) |
Допитливість, прагнення шукати і пропонувати нові ідеї |
|
||||||
Шестицифрові числа. |
|
|||||||||
|
|
Ознайомлення з числами від 100000 до 199999. Задача з дробами на знаходження третього доданку. (с. 74-75, № 426-437) |
Виявлення простих математичних залежностей у навколишньому світі |
|
||||||
|
|
Ознайомлення з розрядними числами шостого розряду. Мільйон. Розв’язування рівняння на 2 дії та задач з дробами.(с. 75-77, № 438-449) |
|
|||||||
|
|
Визначення розрядного складу шестицифрових чисел. Розв’язування задач. Порівняння багатоцифрових чисел Ознайомлення з класами і розрядами чисел..(с. 77-81, №450-469) |
Готовість брати відповідальність за власні рішення. Вміння організовувати свою діяльність для досягнення цілей |
|
||||||
|
|
Читання та запис багатоцифрових чисел. Визначення загальної кількості одиниць кожного розряду у числі. Розв’язування задач на 4-е пропорційне способом відношень.(с.81-85, № 470-491) |
|
|||||||
|
|
Ознайомлення з десятковою системою числення та римською нумерацією. Розв’язування рівнянь, задач на 4-е пропорційне та обернених задач.(с. 85-88, № 492-502) |
|
|||||||
|
|
Діагностувальна робота з теми «Нумерація багатоцифрових чисел» |
|
|
||||||
Величини |
|
|||||||||
|
|
Аналіз діагностувальної роботи. Узагальнення знань про довжину та систему мір довжини. Заміна одних одиниць довжини іншими. Розв’язування задач з одиницями довжини. (с.89-91, № 503-513) |
Усвідомлення ролі математичних знань та вмінь в особистому і суспільному житті людини |
|
||||||
\ |
|
Узагальнення знань про масу та систему мір маси. Заміна одних одиниць маси іншими. Розв’язування задач з одиницями маси.(с.91-92, № 514-524) |
|
|||||||
|
|
Розв’язування задач з одиницями маси та об’єму. Обчислення виразів на дії різного ступеня та нерівності. (с. 92-94, № 525-538) |
Моделювання процесів та ситуацій із застосуванням математичних відношень та вимірювань. Опанування уміннями і навичками, необхідними для подальшого навчання |
|
||||||
|
|
Узагальнення знань про час та систему мір часу. Заміна одних одиниць часу іншими. Розв’язування задач з одиницями часу. (с. 94-98 , № 539-563) |
|
|||||||
|
|
|||||||||
|
|
Заміна менших одиниць вимірювання часу більшими. Розв’язування задач з величиною «Час» (с. 98-100, № 564-574) |
|
|||||||
Швидкість. Час. Відстань. |
|
|||||||||
|
|
Ознайомлення з величиною «швидкість». Розв’язування завдань на знаходження швидкості об’єктів.(с. 100-101, № 575-585) |
Вміння організовувати свою діяльність для досягнення цілей |
|
||||||
ї |
|
Знаходження відстані, яку подолав об’єкт за його швидкістю і часом руху. Розв’язування задач на рух.(с. 102-103-, № 586-596) |
Виявлення простих математичних залежностей у навколишньому світі. Допитливість, прагнення шукати і пропонувати нові ідеї |
|
||||||
ї |
|
Визначення часу руху за даною відстанню і швидкістю. Знаходження периметра прямокутної ділянки. (с. 103-105, № 597-608) |
|
|||||||
ї |
|
Розв’язування задач з величинами : швидкість, час і відстань. Складання і вибір схем і формул до таких задач.(с. 106-107, № 609-619) |
Готовність брати відповідальність за власні рішення.
Виявлення простих математичних залежностей у навколишньому світі
|
|
||||||
|
|
Розрізнення поняття «геометричні тіла» і «плоскі фігури». Розв’язування задач з величинами : швидкість, час і відстань. (с. 107-108, № 620 -629) |
|
|||||||
Одиниці вимірювання площі |
|
|||||||||
|
|
Формування уявлень про площу фігури. Порівняння площі фігур з клітинками. Повторення знаходження числа за значенням його дробу. (с. 109-110, № 630-641) |
Опанування уміннями і навичками, необхідними для подальшого навчання |
|
||||||
|
|
Ознайомлення з одиницею площі «квадратний сантиметр». Обчислення виразів і розв’язування рівнянь на 3дії.(с. 111-112, № 642-651) |
|
|||||||
|
|
Обчислення площі прямокутника. Розв’язування нерівностей. Обчислення виразів на 4 дії. Складання і розв’язування задач , в яких знаходиться площа прямокутника. (с. 112-115, № 652-673) |
|
|||||||
|
|
Ознайомлення з іншими одиницями вимірювання площі. Розв’язування задач зі швидкістю. (с. 116-118, № 674-685) |
Готовнсть брати відповідальність за власні рішення. Вміння організовувати свою діяльність для досягнення цілей |
|
||||||
|
|
Обчислення площі ділянок прямокутної форми за їх планом. Порівняння іменованих чисел з одиницями площі.(с. 118 -120, № 686-696) Розв’язування задач різних видів. (с. 120-122, № 697-706) |
|
|||||||
|
|
Обчислення площі за допомогою палетки. Розв’язування задач на обчислення площі і периметра прямокутника. (с. 122-124, № 707-718) |
Виявлення простих математичних залежностей у навколишньому світі |
|
||||||
|
|
Обчислення виразів на декілька дій різного ступеня. Повторення задач різних видів.(с. 124-125, № 719-727) |
|
|||||||
|
|
Діагностувальна робота з теми «Величини. Швидкість. Час. Відстань. Вимірювання площі» |
|
|
||||||
|
|
Аналіз діагностувальної роботи. Розв’язування задач з дробами, на обчислення площ і периметрів прямокутників. Обчислення виразів зі змінною. (с. 125-126, № 728-738) Повторення вивченого матеріалу. Підсумковий урок за І семестр |
Виявлення простих математичних залежностей у навколишньому світі
|
|
||||||
ПОГОДЖУЮ
Директор гімназії _____________________________________________________________Жанна РОМАН