8 клас. «Мистецтво в культурі минулого»
(до підручника Л.М.Масол «Мистецтво». 8 клас. – Х.:ФОЛІО, 2016. – 240 с.)
№ уроку |
Дата |
Корекція |
Дата |
Корекція |
Дата |
Корекція |
Тема уроку |
Художні твори для сприймання та аналізу-інтерпретації
|
Творчі практичні завдання |
Музичні твори для сприймання та аналізу-інтерпретації |
|||||||||||||||||||||||||
8-А |
8-А |
8-Б |
8-Б |
8-В |
8-В |
||||||||||||||||||||||||||||||
1 семестр Стилі та напрями мистецтва стародавніх епох і цивілізацій: античний, візантійський, романський, готика, Ренесанс |
|||||||||||||||||||||||||||||||||||
1
|
|
|
|
|
|
|
Таємниці мистецтва Давнього Єгипту
|
Піраміди, Великий сфінкс, храми в Луксорі й Карнаку. Скульптура: монументальна і малих форм, рельєфи.
|
Створення рекламного буклету туристичного агентства «Хочу у Єгипет» |
Дж. Верді Опера «Аїда»: Марш |
|||||||||||||||||||||||||
2 |
|
|
|
|
|
|
Таємниці мистецтва Давнього Єгипту (продовження) |
Фрески храму Абу-Сімбел із зображенням танцівниць, арфісток та інших музикантів. Прикраси із зображенням священного скарабея (жука з крилами)
|
Групова робота. Об’єднайтеся у «майстерні ювелірів» та створіть ескізи прикрас за єгипетськими мотивами. Орієнтовні теми: «Сонце – володар світу», «Таємничий скарабей», «Чарівний лотос». |
|
|||||||||||||||||||||||||
3 |
|
|
|
|
|
|
Мистецтво античності – колиска європейської цивілізації
|
Парфенон. Рельєф Аполлон, Афіна і 9 муз. Колони доричного, іонічного і коринфського ордерів (порівняння). Венера Мілоська, Мірон Дискобол. Вазопис (чорнофігурний і червонофігурний) різних форм: кратер, лекіф, амфора. Зображення виконавців на кіфарі, лірі
|
Намалюй давньогрецьку вазу, декоровану орнаментом (графітні і кольорові олівці, фломастери, гелева ручка, тоновий папір).
|
А. Хачатурян Балет «Спартак»: Тріумф Риму, Цирк. |
|||||||||||||||||||||||||
4 |
|
|
|
|
|
|
Мистецтво античності – колиска європейської цивілізації (продовження)
|
Колізей, Пантеон, Триумфальна арка в Римі. Скульптура імператор Август. Фаюмські портрети. Мозаїки із зображенням виконавців на музичних інструментах: кіфара, авлос, гідравлос |
Створення ескізу обгортки для цукерок у давньо-грецьких мотивах (назви цукерок «Прометей», «Елада», «Муза» тощо) |
|
|||||||||||||||||||||||||
5 |
|
|
|
|
|
|
Пам’ятки мистецтва Північного Причорномор’я і Скіфії
|
Нікопольська скіфська срібна амфора. Зразки скіфського золотарства: Пектораль з кургану «Товста Могила», гребінь з кургану Солоха, пластини із зображенням тварин (скіфський «звіриний» стиль). |
Створення ескізу сучасної пекторалі «Моє бачення світу» (простий олівець)
|
С. Прокоф’єв «Скіфська сюїта для симфонічного оркестру» (І ч.) |
|||||||||||||||||||||||||
6 |
|
|
|
|
|
|
Пам’ятки мистецтва Північного Причорномор’я і Скіфії (продовження) |
Херсонес Таврійський: античний амфітеатр. Голова Богині Деметри, майстерня художника (розписи зі склепів у Пантікапеї (Керч). Портрет Понтійського царя Мітрідата УІ Євпатора. Керамічний посуд, монети, прикраси з Ольвії. |
Створити ілюстрацію до пісні «Ольвія» у вигляді колажу із зображенням фрагментів античних споруд різних ордерів на тлі морського пейзажу (кольоровий папір, графітні олівці, сангіна, різнофактурні матеріали). |
|
|||||||||||||||||||||||||
7 |
|
|
|
|
|
|
Мистецькі перлини Візантії та Київської держави
|
Собор Св. Софії в (Стамбул, Турція). Мозаїки церкви Сан-Вітале у.Равенні (Італія).
|
Виконайте замальовки візантійського орнаменту. Поміркуй і запропонуй, як його можна використати у дизайні сучасного одягу та аксесуарів(графітні й кольорові олівці, фломастери)). |
К.Стеценко Всенощна; І.Карабіць |
|||||||||||||||||||||||||
8 |
|
|
|
|
|
|
Мистецькі перлини Візантії та Київської держави (продовження)
|
Спасо-Преображенський собор у Чернігові, Успенський собор у Володимирі-Волинському. Мініатюри з Остромирового Євангелія. Аліпій-іконописець – гравюра з Києво-Печерського патерика. Ікона Вишгородська Богоматір. Собор Св. Софії в Києві: фрески, мозаїки. М.Реріх Скоморохи Скула та Єрошка |
Створи ескіз мозаїки (птах) у візантійському стилі для оформлення інтер’єру (кольоровий папір, різнофактурні матеріали, ).
|
Опера-ораторія «Київські фрески»; Ф.Степурко Духовні твори |
|||||||||||||||||||||||||
9 |
|
|
|
|
|
|
Романський стиль: архітектура, живопис, музика |
Нотр-Дам ля Гранд у Пуатьє, (Франція). Церква Св. Пантелеймона у Галичі. Фреска церкви Св. Климента у Таулі, (Іспанія). Ансамбль у Пізі (Італія). Замок Каркасон (Франція), Аккерманська та Хотинська фортеці. |
Створи ескіз герба своєї школи, класу або міста (кольоровий папір, ножиці, клей).
|
П. Чайковський Опера «Іоланта» (фрагменти на вибір).
|
|||||||||||||||||||||||||
10 |
|
|
|
|
|
|
Лицарський кодекс честі |
В.Карпаччо Портрет Лицаря. Герби міст України, Європи |
Підготувати буктрейлер до улюбленого фільму про лицарів за темою «Справжній лицар» |
С. Прокоф’єв Танок лицарів з балету «Ромео і Джульєтта». |
|||||||||||||||||||||||||
11 |
|
|
|
|
|
|
Готика
|
Собор Паризької Богоматері (портал, химери); Реймський собор (Франція); Собор у Бургосі (Іспанія); Собор Св. Анни у Вільнюсі. Ратуша у Брюгге (Бельгія)
|
Створи ескіз вітража з геометричними або рослинними мотивами для вікна певної форми - круглого, прямокутного або стрільчастого (графітні, кольорові олівці, фломастери). . |
К. Орф Кантата «Карміна Бурана»; |
|||||||||||||||||||||||||
12 |
|
|
|
|
|
|
Готика (продовження) |
Оксфордський університет (Велика Британія). Вітражі капели Сент-Шапель у Парижі. Костьол у Берегово (Закарпатська обл.). Середньовічні мініатюри. Часослов герцога Беррійсього. |
Групова робота. Створіть ескіз календаря (кольорові олівці, фломастери, акварель, пензлі, кольоровий папір, клей). За бажанням розробіть шрифт з елементами готичного стилю
|
О.Респігі Сюїта для оркестру «Церковні вітражі». |
|||||||||||||||||||||||||
13 |
|
|
|
|
|
|
Ідеали й образи Ренесансу
|
Собор Санта Марія дель Фьоре у Флоренції та Собор Св. Петра в Римі (порівняння). Мікеланджело П’єта (1499) і П’єта (1550) - (порівняння). Давид Донателло, Вероккіо, Мікеланджело (порівняння) |
Групова робота. Презентація картин
|
Дж. Палестріна Меса Папи Марчело. |
|||||||||||||||||||||||||
14 |
|
|
|
|
|
|
Ідеали й образи Ренесансу (продовження) |
Рафаель Санті Афінська школа, Сикстинська Мадонна, С.Ботічеллі Мадонна Магніфікат, Тіціан Мадонна з кроликом, Леонардо да Вінчі Мадонна з квіткою (порівняння). Л. Коста Концерт
|
Презентація картин «Мадонна» |
|
|||||||||||||||||||||||||
15 |
|
|
|
|
|
|
Шедеври Північного Відродження
|
Підгорецький замок. Каплиця Боїмів, будинок Корнякта у Львові. Ансамбль Львівського братства Лувр. Ван Ейк Портрет подружжя Арнольфіні, І.Босх Концерт у яйці, П.Брейгель Старший Мисливці на снігу, Фламандські прислів’я; А.Дюрер Автопортрет. Ян і Хуберт ван Ейки Гентський вівтар і Маттіас Грюневальд Ізенгеймський вівтар (порівняння)
|
Намалюй зимовий пейзаж, намагаючись створити настрій природи (гуаш). |
О.Лассо Хори «Луна, «Тік-Так»». М.Скорик Три фантазії для лютні зі Львівської табулатури ХУІ ст. |
|||||||||||||||||||||||||
16 |
|
|
|
|
|
|
Панорама мистецтв: від давніх часів до доби Відродження |
|
|
|
|||||||||||||||||||||||||
II семестр Стилі та напрями мистецтва: бароко, рококо, класицизм, романтизм, реалізм
|
|||||||||||||||||||||||||||||||||||
17 |
|
|
|
|
|
|
Бароко: архітектура, скульптура, живопис
|
Церква на площі Навона (арх. Ф. Барроміні). Площа Св. Петра та Фонтан Фіумі в Римі (арх. Дж.Берніні). Дж Берніні Екстаз Св. Терези. Інтер’єри палаців: Шенбрун у Відні та Еггенберг у Граці (Австрія). Цвінгер. Караваджо Автопортрет; Д.Веласкес Меніни; Рембранд ван Рейн Автопортет, Нічний дозор; П.-П.Рубенс Портрет Гелени Фоурмен з дітьми; Я.Вермеєр Панорама Делфта, Молода жінка з глечиком води; В.К Хеда Натюрморт; А.Босхарт Квітковий натюрморт. |
Колективна робота. Створіть замальовки меблів, дзеркал, світильників тощо для оформлення вітальні у стилі бароко (кольорові олівці).
|
- |
|||||||||||||||||||||||||
18 |
|
|
|
|
|
|
Стихія музики бароко
|
Ф.М. де ля Каве Портрет Антоніо Вівальді; Е.Тобі Портрет Антоніо Страдіварі; Е.Хауссманн Портрет Й.- С.Баха; Б.Деннер Портрет Г.-Ф.Генделя. Караваджо Музиканти, Лютняр. Орган у соборі Св. Стефана у Пассау (Німеччина) – найбільший у світі. |
- |
А. Вівальді Концерт з циклу «Пори року» (за вибором); Й.-С. Бах Токата і фуга ре мінор |
|||||||||||||||||||||||||
19 |
|
|
|
|
|
|
Українське бароко: архітектура, скульптура, живопис
|
Андріївська церква, Маріїнський палац, Брама Заборовського у Києві; Собор Св. Юра у Львові, Успенський собор Почаївської лаври; Катерининська церква у Чернігові; Покровський собор у Харкові. Пінзель Жертвоприношення Авраама. Іконостас Спасо-Преображенської церкви у с. Великі Сорочинці. Ікона Покрови Богородиці; І.Руткович Архангел Гавриїл; Й.Кондзелевич Юрій Змієборець. Невідомий художник Портрет Параскеви Сулими. Сокиринський вертеп. Народні картини «Козак Мамай».
|
Створи живописну композицію «Козак Мамай» у стилі українського народного малярства (гуаш або акварель, пензлі).
|
- |
|||||||||||||||||||||||||
20 |
|
|
|
|
|
|
Музика українського бароко |
М.П.Дилецький Партесні концерти, Г.О. Кониський Балаганний театр |
|
|
|||||||||||||||||||||||||
21 |
|
|
|
|
|
|
Галантний стиль - рококо
|
Екстер’єри та інтер’єри палацу Амалієнбург (Німеччина) та Келуш (Португалія). Мейсенська порцеляна. Ж.-Б.Лемуан Барельєфи залу готелю Субіз у Парижі. Ф.Буше Портет мадам де Помпадур; Ж.-Б.Ватто Актори французького театру; Л.К.Пфанцельт Бартоломео Растреллі; Е.М.Фальконе Зима.Собор Рівздва Богородіиці у Козельці. Невідомий художник Портрет С.Дараган. А.Рукерс Клавесин |
Виготов овальну рамку для фотографій, придумай для неї декор у стилі рококо (паперопластика). Виліпи декоративну скульптуру – дрібну пластику «Пастораль» за мотивами мейсенської порцеляни (пластилін, стеки). |
Л.-К. Дакен Зозуля; Ж.-Б. Люллі Гавот; Ф. Куперен Будильник; Ж.-Ф. Рамо Тамбурин, Ригодон. У. Берд Волинка, Флейта і барабан. |
|||||||||||||||||||||||||
22 |
|
|
|
|
|
|
Класицизм: архітектура, скульптура, живопис
|
Собор будинку інвалідів у Парижі; східний фасад Лувру; арка миру в Мілані; палац і парк у Версалі (Франція). Палац гетьмана Розумовського у Батурині; палац Потоцьких в Одесі. А.Канова Амур і Психея. І Мартос Пам’ятник А. де Рішельє в Одесі. Фонтан Діана на площі Ринок у Львові. |
Намалюй архітектурний пейзаж із класичною будівлею (графітний олівець, гелева ручка, фломастери). |
- |
|||||||||||||||||||||||||
23 |
|
|
|
|
|
|
Класицизм: архітектура, скульптура, живопис (продовження) |
Н.Пуссен Танок під музику часу, Пейзаж з Поліфеном; К.Лоррен Асканій, що полює на оленя Сильвіни; Ж.-Л. Давид Присяга Гораціїв; А.Лосенко Володимир і Рогнеда; В.Боровиковський Портрет графіні Безбородько з доньками; Д.Левицький Портрет Катерини Нелідової ; Л.Долинський Портрет митрополита Леона Шептицького.
|
|
|
|||||||||||||||||||||||||
24 |
|
|
|
|
|
|
Класицизм: музика
|
Т.Гарді Портрет Й.Гайдна; Б.Крафт Портрет В.-А.Моцарта; Й.-К.Штілер Портрет Л. ван Бетховена. Кармонтель Моцарт із сім єю; К.Шльосер Бетховен за роботою вдома |
- |
Й. Гайдн, В.-А. Моцарт, Л. ван Бетховен,В.-А. Моцарт
|
|||||||||||||||||||||||||
25 |
|
|
|
|
|
|
Класицизм: музика (продовження)
|
Портрети: М.Березовський, А.Ведель, Д.Бортнянський |
|
М.Березовський, А.Ведель «Херувимська»Д.Бортнянський |
|||||||||||||||||||||||||
26 |
|
|
|
|
|
|
Романтизм в образотворчому мистецтві
|
Е.Делакруа Свобода на барикадах; Т.Жеріко Поранений кірасир; К.Д.Фрідріх На вітрильнику; В.Тернер Пожежа в будинку парламенту; В.Блейк Ілюстрації до «Божественної комедії» Данте; |
Намалюй фантастичний пейзаж (акварель, пензлі)
|
- |
|||||||||||||||||||||||||
27 |
|
|
|
|
|
|
Романтизм в образотворчому мистецтві (продовження) |
К.Брюллов Автопортрет, Вершниця; А.Мокрицький Портрет дружини, Дівчина на карнавалі; В.Штернберг Пастушок, Садиба Г.С.Тарновського в Качанівці; І.Айвазовський Феодосія. Захід сонця. |
|
|
|||||||||||||||||||||||||
28 |
|
|
|
|
|
|
Музика доби романтизму
|
Е.Делакруа Портрет Шопена; Г.Ф.Керстінг Портрет Ніколо Паганіні; |
- |
Ф.Шопен А.Дворжак Н.Паганіні Ф.Ліст |
|||||||||||||||||||||||||
29 |
|
|
|
|
|
|
Музика доби романтизму (продовження) |
Й.Кріхубер Роберт Шуман; В.А.Рідер Портрет Ф.Шуберта |
|
Р.Шуман М.Калачевський |
|||||||||||||||||||||||||
30 |
|
|
|
|
|
|
Реалістичний стиль в образотворчому мистецтві
|
Ф.Гойя Повітряний змій, Дівчина з глечиком; Г.Курбе Автопортрет («Відчайдушний»), Віяльниці; Ф.-Ф.Мілле Збиральниці колосків; О.Дом’є Вагон третього класу; Ж.Бастьєн-Лепаж Лондонський чистильщик взуття; І.Рєпін «Запорожці»; К.Трутовський Вдягають вінок; А.Куїнджі Березовий гай; М.Пимоненко Брід; К.Костанді В люди; В.Орловський Хати в літній день; |
Намалюй реалістичну композицію в побутовому жанрі на тему українських народних обрядів (кольорові олівці, пастель, тонований папір).
|
- |
|||||||||||||||||||||||||
31 |
|
|
|
|
|
|
Реалістичний стиль в образотворчому мистецтві (продовження) |
С.Васильківський Сторожа запорожських вольностей; М.Івасюк В’їзд Б.Хмельницького в Київ, Мати; К.Устиянович Шевченко на засланні; М.Микешин Пам’ятник Б.Хмельницькому в Києві; Л.Позен Лірник
|
|
|
|||||||||||||||||||||||||
32 |
|
|
|
|
|
|
Реалістичний стиль у музичному мистецтві: від бароко до реалізму
|
Дж Больдіні Портрет Дж. Верді; І.Рєпін Портрет М.Мусоргського; О.Головін Портрет Ф.Шаляпіна в ролі Бориса Годунова; І.Білібін Келья у Чудовому монастирі. Ескіз декорацій до опери М.Мусоргського «БорисГодунов». Марка з портретом Роксолани (авт. О.Штанко). |
- |
Дж.Верді М.Мусоргський П.Ніщинський Д.Січинський |
|||||||||||||||||||||||||
33 |
|
|
|
|
|
|
Стильовий синтез. Творчість Тараса Шевченка і Миколи Лисенка
|
Т.Шевченко Автопортрети (1840 і 1860 - порівняння), Портрет дівчини з собакою, Портрет Михайла Щепкіна, У соборі Почаївської лаври, Киргизеня, Селянська родина, Циганка-ворожка, Катерина. Т.Маєргоф Михайло Вербицький. Марки із зображенням М.Лисенка, М.Вербицького. О.Хвостенко-Хвостов Ескізи костюмів до опери М.Лисенка «Тарас Бульба» |
Створи емблему фольклорного фестивалю (графічний матеріал за вибором).
|
М.Вербицький Хор «Заповіт», М.Лисенко Хор «Заповіт», Друга рапсодія для ф-но, Сарабанда «Сонце низенько, вечір близенько», дует «Коли розлучаються двоє». |
|||||||||||||||||||||||||
34 |
|
|
|
|
|
|
Панорама мистецтв: від бароко до реалізму |
|
|
|
|||||||||||||||||||||||||
35 |
|
|
|
|
|
|
Перевіряємо свої досягнення «Турнір знавців стилів мистецтва» |
|
|
|
|||||||||||||||||||||||||