Українська література 6 клас
Форми контролю |
Кількість |
|
І семестр |
ІІ семестр |
|
Контрольні роботи: |
4 |
3 |
|
1 |
1 |
|
2 |
2 |
Уроки розвитку мовлення (РМ) |
2 (у+п) |
2 (у+п) |
Уроки позакласного читання (ПЧ) |
2 |
2 |
Уроки літератури рідного краю |
2 |
2 |
Уроки виразного читання |
1 |
1 |
проза |
1 |
1 |
поезія |
1 |
1 |
Аудіювання |
1 |
1 |
Перевірка зошитів |
4 |
5 |
№ п/п |
Дата |
Зміст навчально- пізнавальної діяльності
|
Тема І. ВСТУП |
||
|
01.09 |
Художня література як вид мистецтва. Своєрідність мистецького світосприймання. Художній образ у літературі та інших видах мистецтва. Текстуально вивчені в 5 класі та самостійно прочитані учнями художні твори Т.Л. Мистецтво, художній образ, література як вид мистецтва |
Тема ІІ. МІФИ ПРАДАВНЬОЇ УКРАЇНИ |
||
|
06.09 |
Міф як найдавніша форма світогляду людини. Міфи про створення світу (космогонічні). «Сокіл-Род», «Прадуб» (за Сергієм Плачиндою, за вибором учителя). Побудова та символіка космогонічних міфів Т.Л. Міф, види міфів |
|
08.09 |
Міфи про створення людини (антропогонічні). «Дажбог і Жива» (за Сергієм Плачиндою) |
|
13.09 |
Дара Корній. «Лісовик» (із книги «Чарівні істоти українського міфу. Духи природи»). Коротко про письменницю та її твори для дітей. Химерний світ чарівних істот праукраїнської міфології. Втілення прадавньої міфології, звичаїв та обрядів українців |
|
15.09 |
Урок мовленнєвого розвитку № 1. Укладання ілюстрованого словничка чарівних істот праукраїнської міфології або складання власних міфів (письмово) |
|
20.09 |
Діагностична контрольна робота № 1. Вступ. Міфи прадавньої України |
Тема ІІІ. НАРОДНІ ПІСНІ. КАЛЕНДАРНО-ОБРЯДОВІ ПІСНІ |
||
|
22.09 |
Народні календарно-обрядові пісні, їх різновиди. Зимова обрядовість українців. Українські колядки й щедрівки, їх зміст і значення. «Нова радість стала» (давні й нові варіанти), «Щедрик, щедрик, щедрівочка…» Т.Л. Календарно-обрядові пісні та їх види Колядку чи щедрівку напам’ять |
|
27.09 |
Весняні й літні обрядові пісні. Веснянки. Закликання весни, символічне значення відновлення природи. Народні ігри, що супроводжувались піснями. «Благослови, мати, весну закликати», «Кривий танець» Т.Л. Рефрен, анафора Веснянку напам’ять |
|
29.09 |
Позакласне читання № 1. Календарно-обрядові пісні нашого регіону |
|
04.10 |
Купальські пісні, їх походження, тематика. «Купайло, Купайло, де ти зимувало?». Художні особливості календарно-обрядових пісень |
|
06.10 |
Література рідного краю № 1. Народні пісні нашої місцевості |
|
11.10 |
Діагностична контрольна робота № 2. Народні пісні. Календарно-обрядові пісні |
Тема ІV. МУДРІСТЬ БАЙКИ |
||
|
13.10 |
Григорій Сковорода. «Бджола і Шершень». Замальовка життєпису письменника. Повчальний характер і художні особливості байки. Ідея спорідненої праці в ній. Алегоричні образи Бджоли і Шершня. Т.Л. Байка (повторення), гумор (повторення), сатира. Мораль байки |
|
18.10 |
Леонід Глібов. «Вовк і кіт». Розповідь про видатного українського байкаря. Викривальна й повчальна спрямованість байок письменника. Композиційні елементи та виховна спрямованість байок Л. Глібова. Т.Л. Алегорія “Вовк і кіт” напам’ять |
|
20.10 |
Микита Годованець. «Голуб і Лелека». Коротко про письменника. Тема патріотизму в байці. Діалоги персонажів та їх роль у розкритті алегоричного змісту твору |
|
25.10 |
Виразне читання № 1. Виразне читання байок. Інсценізація байок (усно) |
Тема V. ЛІРИЧНІ ПОСЛАННЯ УКРАЇНИ |
||
|
27.10 |
Павло Чубинський. Національний гімн України «Ще не вмерла Україна…». «Я поклявся перед народом…». Історія створення гімну як символу держави, розповідь про його автора. Вираження у гімні (славні) патріотизму та прагнення народу до свободи, утвердження справедливості Т.Л. Громадянська лірика. Гімн. (славень) «Ще не вмерла Україна…» напам’ять |
|
08.11 |
Позакласне читання № 2. Олександр Кониський, Микола Лисенко. «Молитва за Україну» або Номан Челебіджіхан. Національний гімн кримських татар або Степан Чернецький. «Ой у лузі червона калина похилилася» |
|
10.11 |
Тарас Шевченко. «І досі сниться: під горою...». Розповідь про останні роки поета на засланні. Візуалізований образ України у вірші. Пейзажні картини українського села. “І досі сниться...” (напам’ять) Т.Л. Ліричний герой (поглиблення поняття) |
|
15.11 |
Іван Франко. «Розвивайся ти, високий дубе…». Розповідь про поетичну творчість Івана Франка, її джерела. Мрії автора про свободу й незалежність України. Символічний зміст вірша, художні особливості, зв’язок із фольклором. |
|
17.11 |
Микола Вороний. «Євшан-зілля». Коротко про письменника. Літописна основа поеми. Символ євшану. Краса природи рідного краю. Тема національної пам’яті. Т.Л. Ліро-епічний твір. Поема. Ліричний відступ |
|
22.11 |
Михайло Ткач. «Моя Україна». Коротко про письменника, його пісенну лірику. Символічне втілення образу Батьківщини у пісні «Моя Україна». Мотив патріотизму через єднання людини з рідною природою. Дмитро Кремінь. «Літа мої і зими…» (уривок із вірша «Книга Буття чи Батия»). Коротко про письменника. Патріотичні мотиви, спадкоємність поколінь, відображена в рідній мові Т.Л. Композиція ліричного твору |
|
24.11 |
Урок мовленнєвого розвитку № 2. Любов до рідної землі (усно) |
|
29.11 |
Діагностична контрольна робота № 3. Мудрість байки. Ліричне послання України |
Тема VІ. РІЗДВЯНІ ДИВА |
||
|
01.12 |
Ігор Калинець. «Вертеп маленького хлопчика». Розповідь про долю письменника Атмосфера різдвяної урочистості, святковості, протиставлення її сумним спогадам героя про батьків, які змушені зустрічати Різдво далеко від сина. Аудіювання Т.Л. Оповідання (поглиблення поняття), різдвяне оповідання, художня деталь |
|
06.12 |
Богдана Матіяш. «Єва і білосніжна квітка лілії». Коротко про письменницю. Характер Єви, її дивовижні здібності. Незвичайні перетворення напередодні Різдва Т.Л. Різдвяна казка, різдвяна повість-казка |
|
08.12 |
Тема добра, милосердя та винагороди за них. Ідея різдвяної казки «Єва і білосніжна квітка лілії» |
|
13.12 |
Олександр Гаврош. «Різдвяна історія ослика Хвостика» (скорочено). Коротко про письменника. Незвичайні пригоди ослика як шлях до мрії. Основні події й дива в різдвяній повісті. |
|
15.12 |
Характеристика образів повісті-казки. Яскравість і колоритність персонажів. Художні деталі у творі «Різдвяна історія ослика Хвостика» |
|
20.12 |
Письмовий твір. Чи потрібні дива у наш час |
|
22.12 |
Діагностична контрольна робота № 4. Різдвяні дива |
|
27.12 |
Виразне читання № 2 уривки улюбленого твору |
|
29.12 |
Література рідного краю № 2. |
Тема VІІ. РОМАНТИКА ПРИГОД І ФАНТАСТИКА |
||
|
|
Леся Воронина. «Таємне товариство боягузів, або засіб від переляку № 9» (скорочено). Коротко про письменницю. Будні сучасних школярів у повісті. Основні події та пригоди. |
|
|
Фантастичне у творі. Тонкий гумор у змалюванні неймовірних перетворень. Т.Л. Фантастичне у творі. Тонкий гумор у змалюванні неймовірних перетворень, жанрові форми повісті, пригодницька науково-фантастична повість |
|
|
Характери персонажів та засоби їх творення |
|
|
Урок мовленнєвого розвитку № 3. Анкета головного героя твору Клим Джура (письмово). Його дорослішання (письмово) |
|
|
Володимир Арєнєв. «Сапієнси» (скорочено). Коротко про письменника-фантаста. Зображення буднів Школи зореплавства. Пригоди друзів Сашка Ненарока й Мишка Неборака. Проблема дружби й обов’язку |
|
|
Образи дорослих космонавтів зорельота і вчителів. Мудрість і виваженість вчинків наставників, готовність до самопожертви |
|
|
Науково-фантастичні елементи, яскраві картини майбутнього у повісті. Науковий шлях до розкриття таємниць буття Всесвіту і людини в ньому |
|
|
Неда Неждана. «Зоряна мандрівка». Коротко про письменницю. Неймовірні міжпланетні мандри двох клоунів. Чарівні істоти та роль цих образів у композиції казки-шоу Т.Л. Драма як рід літератури, фантастична драма-казка |
|
|
Виразне читання № 3. Добро і зло у п’єсі, групування персонажів. Гуманістичні цінності як шлях до гармонії у Всесвіті |
|
|
Письмовий твір. Дружба: самопожертва чи обов’язок |
|
|
Діагностична контрольна робота № 5. Романтика пригод і фантастика |
Тема VІІІ. ПОЕТИЧНЕ БАЧЕННЯ СВІТУ |
||
|
|
Леся Українка. «Тиша морська». Розповідь про письменницю та її подорожі до Криму. Художня майстерність зображення мариністичного пейзажу. Настроєва тональність вірша Т.Л. ейПейзажна лірика “Тиша морська” напам’ять |
|
|
Ліна Костенко. «Осінній день, осінній день, осінній…», «Дощ полив» (один твір за вибором учителя). Розповідь про письменницю. Розкриття в поезіях мотиву гармонії людини і природи. Поетичний звукопис у зображенні пейзажів вірш напам’ять за вибором учнів
|
|
|
Ірина Жиленко. «Підкова». Розповідь про письменницю, автобіографізм її поезії. Мрії ліричної героїні про здійснення бажань |
|
|
Оксана Радушинська. «Як дивно пахне перший сніг», «Гупають яблука – трави толочать» (один твір за вибором учителя). Біографічна довідка про письменницю. Чуттєві образи картин рідної природи |
|
|
Виразне читання № 4. Засоби художньої виразності в поезіях |
|
|
Позакласне читання № 3. Поезія українських поетів про природу |
|
|
Діагностична контрольна робота № 6. Поетичне бачення світу |
|
|
Література рідного краю № 3. Поети рідного краю |
Тема ІХ. ДИТИНСТВО ВИДАТНИХ УКРАЇНЦІВ |
||
|
|
Марина Павленко. «Янголи для Павлуся Тичини», «Небезпечні польоти Василька Симоненка» (Із книги «Райдуга в решеті. Про Павла Тичину, Надію Суровцову, Василя Симоненка, Василя Стуса, Ірину Жиленко») (один–два твори за вибором учителя) |
|
|
Розповідь про письменницю. Світ дитинства талановитої особистості в художньо-біографічних оповіданнях Т.Л. Художньо-біографічні твори |
|
|
Становлення головного героя в процесі дорослішання |
|
|
Характеристика образів персонажів |
|
|
Аудіювання. Художньо-біографічний твір (уривок) |
|
|
Урок мовленнєвого розвитку № 4. Один день із дитячих років відомого українця (усно) |
|
|
|
Тема Х. ГУМОР І САТИРА |
||
|
|
Остап Вишня. «Як ми колись учились», «Перший диктант» (один твір за вибором учителя). Замальовка життєвого шляху письменника. Тонкий ліризм і гумористичне зображення дитинства Т.Л. гумор (повторення), усмішка |
|
|
Автобіографізм гумористичних творів. Особливості жанру усмішки |
|
|
Олександр Виженко. «Небилиця», «Велике Цабе» (один твір за вибором учителя). Розповідь про письменника Т.Л. гумореска |
|
|
Доброзичлива іронія в гуморесках про сучасне життя |
|
|
Іван Андрусяк. «28 днів із життя Бурундука» (скорочено). Коротко про письменника. Захопливі шкільні пригоди Івася Бондарука Т.Л. Жанри гумористичних творів: гумористична повість |
|
|
Тема дорослішання в повісті: досвід самостійного мислення, прийняття власних рішень, відповідальності за їхні наслідки |
|
|
Морально-етична проблематика: повість про самопізнання та вибір справжніх цінностей. Риси гумору |
|
|
Засоби змалювання фантастичного. Казкові мотиви у сучасному сюжеті |
|
|
Позакласне читання № 4. Павло Глазовий «Кухлик» «Найважча роль» |
|
|
Діагностична контрольна робота № 7. Гумор і сатира |
|
|
Література рідного краю № 4. Літературні твори письменників-земляків за вибором учителя. |