Календарне планування уроків
всесвітньої історії для 7-х класів у 2023/2024 н. р.
18 годин.
Складено згідно Навчальної програми для ЗЗСО (Наказ Міністерства освіти і науки України від 03 серпня 2022 року № 698)
Підручник: Всесвітня історія: підручник для 7 класу закладів загальної середньої освіти. Щупак І.Я., Бурлака О.В., Піскарьова І.О. – К.:УОВЦ «Оріон», 2020. – 176 с.:іл.
№ уроку |
Дата |
Зміст навчально-пізнавальної діяльності |
Примітки |
|
|
Повторення: Велике переселення народів та його наслідки. Розселення слов’ян. Вступ: Середньовіччя як період розвитку людства. Періодизація. |
|
Розділ 1. Перші середньовічні держави |
|||
|
|
Утворення «варварських королівств». Франкська держава. Хлодвіг. Завоювання Карла Великого. Імперія франків. Розподіл імперії. |
|
|
|
Візантійська імперія доби Юстиніана. Розквіт Візантії за Македонської династії та династії Комнінів. Виникнення ісламу. Культура Візантії. Природно географічні умови Аравії. |
|
|
|
Мухаммад. Арабські завоювання та халіфати. Розвиток арабо мусульманської культури. Практичне заняття №1. Вплив перших середньовічних імперій на європейську історію |
|
Розділ 2. Середньовічний світ Західної Європи |
|||
|
|
Зв’язок людини і природи. Рух населення. Внутрішня і воєнна колонізація |
|
|
|
Три стани середньовічного суспільства. Феодалізм. Організація християнської церкви в Середньовіччі. Практичне заняття №2. Замок. Рицарські традиції. Життя селян. |
|
|
|
Узагальнення до розділів 1-2. Контрольна робота |
|
Розділ 3. ЄВРОПЕЙСЬКЕ СУСПІЛЬСТВО І ДЕРЖАВИ в Х–ХV ст. |
|||
|
|
Скандинавія в Середньовіччі. Походи вікінгів та їхні завоювання. «Хрестові походи». Держави хрестоносців. Духовно-рицарські ордени. Середньовічні держави: від роздробленості до станово-представницьких монархій. Франція у ХІ–ХV ст. Столітня війна. Консолідація влади в руках французьких королів. |
|
|
|
Англія в ХІ–ХV ст. «Велика хартія вольностей». «Війна троянд». Реконкіста. Династична унія Ізабелль I і Фернандо II та утворення Королівства Іспанія. Італійські торговельні республіки (Генуя, Венеція). |
|
|
|
Священна Римська імперія: устрій та боротьба за політичний провід між світськими і духовними володарями. Практична робота №3. Зіставити устрій станово-представницької монархії у Франції та в інших державах Західної Європи (монархіях, середньовічних республіках). |
|
Розділ 4. МАТЕРІАЛЬНИЙ І ДУХОВНИЙ СВІТ ЄВРОПЕЙСЬКОГО СЕРЕДНЬОВІЧЧЯ |
|||
|
|
Церковний розкол 1054 р. Католицька церква в ХІ–ХV ст. Середньовічні єресі й боротьба з ними. Архітектура і мистецтво. Раннє Відродження. Гуманізм. |
|
|
|
Середньовічні школи та університети. Наукові й технічні досягнення. Книгодрукування. Практична робота №4. Підготувати ілюстровану уявну екскурсію «Середньовічні замки та собори: візитна картка туристичної Європи». |
|
Розділ 5. КРАЇНИ ЦЕНТРАЛЬНОЇ ТА СХІДНОЇ ЄВРОПИ в Х–ХV ст. |
|||
|
|
Чернечі лицарські ордени (Тевтонський, Лівонський, орден Мечоносців) та християнізація Східної Європи. Велике князівство Литовське за правління Ольгерда (Дмитра) Гедиміновича. Польське королівство за Казимира ІІІ. |
|
|
|
Угорське королівство за Іштвана І. Гуситські війни у Чехії. Новгородська боярська республіка. Устрій та територіальні загарбання. Великого князівства Московського в ХІV – на початку ХVІ cт. |
|
|
|
Монгольське панування. Утворення Османської імперії. Правління Мехмеда ІІ. Культура Османської імперія. Практична робота № 4. Виявити в пам’ятках культури народів Центрально-Східної Європи прояви візантійської, руської та західноєвропейської (католицької) культурних традицій. |
|
|
|
Узагальнення з тем: «ЄВРОПЕЙСЬКЕ СУСПІЛЬСТВО І ДЕРЖАВИ в Х–ХV ст.», «МАТЕРІАЛЬНИЙ І ДУХОВНИЙ СВІТ ЄВРОПЕЙСЬКОГО СЕРЕДНЬОВІЧЧЯ», «КРАЇНИ ЦЕНТРАЛЬНОЇ ТА СХІДНОЇ ЄВРОПИ в Х–ХV ст.» Контрольна робота №2. |
|
Розділ 6. Середньовічний Схід (оглядово) |
|||
|
|
Держава і суспільство в середньовічному Китаї. Досягнення китайської культури. Індія в період політичної децентралізації (дроблення). Делійський султанат. Досягнення індійської культури. Японія. |
|
|
|
Підсумковий урок |
|