Календарно-тематичне планування з інтегрованого курсу «Я досліджую світ»
4 клас
відповідно до Типової освітньої програми,
розробленої під керівництвом Р.Б.Шияна
(автори Т. Гільберг, С. Тарнавська, Н. Павич)
7 години на тиждень
№ |
Тема |
Дата |
РОЗДІЛ 1. ПОДОРОЖУЄМО УКРАЇНОЮ І семестр |
||
1 |
Як наука допомагає нам пізнавати навколишній світ. |
|
2 |
Як наука допомагає нам пізнавати навколишній світ. МОВ. Взаємодіємо усно. Виникнення української мови. |
|
Тема 1. Природа України |
||
3 |
Наша країна – Україна. |
|
4 |
Наша країна – Україна. МОВ. Читаємо. Твори українських поетів про рідну мову. |
|
5 |
Для чого потрібні глобуси і карти. |
|
6 |
Для чого потрібні глобуси і карти. Практична робота. Тлумачення карти та вміння знаходити необхідну інформацію на глобусі. |
|
7 |
Про що розповідають карти. МОВ. Науково-популярний текст. Винайдення паперу. |
|
8 |
Про що розповідають карти. Практична робота. Читання фізичної карти півкуль, України та адміністративної карти України. |
|
9 |
Проєкт «Пізнаємо Україну» (Технології) |
|
10 |
Як орієнтуватися на місцевості. МОВ. Робота з інформацією. Інструкція. |
|
11 |
Як орієнтуватися на місцевості. Екскурсія в парк. Орієнтування на місцевості за природніми об’єктами. |
|
12 |
Що таке план місцевості. МОВ. Взаємодіємо письмово. Складання плану прочитаної розповіді. |
|
13 |
Що таке план місцевості. Практична робота. План території школи. |
|
14 |
Що таке масштаб. |
|
15 |
Що таке масштаб. Практична робота. План класної кімнати. |
|
16 |
Яка поверхня України. МОВ. Театралізуємо. Розігрування рольової ситуації «Безпечна поведінка в горах» |
|
17 |
Яка поверхня України. Практична робота(контурна карта). Основні форми земної поверхні України. |
|
18 |
Проєкт «Модель гори» |
|
19 |
Що змінює поверхню Землі. |
|
20 |
Діагностувальна робота. |
|
21 |
Аналіз діагностувальної роботи. Узагальнення та систематизація знань. |
|
22 |
Які країни є сусідами України. |
|
23 |
Які країни є сусідами України. МОВ.Взаємодіємо письмово. Есей «Українського цвіту по всьому світу» |
|
24 |
Проєкт «Зустрічаємо сусідів» (Технології) |
|
25 |
Ми – громадяни України. |
|
26 |
Ми – громадяни України. Колективна творча робота. Створення тематичної виставки «Ми-українці» |
|
27 |
Про великі права маленької дитини. |
|
28 |
Про великі права маленької дитини. МОВ. Взаємодіємо письмово. Обов’язки по господарству. Вживання однорідних членів речення. |
|
29 |
Про великі права маленької дитини. Експеримент. Доступність класної кімнати для людей з інвалідністю. |
|
30 |
Проєкт «Виготовлення ігрового інвентаря» (Технології) |
|
Тема 2. Культурна спадщина України |
||
31 |
Що ми знаємо про свою історію. |
|
32 |
Що ми знаємо про свою історію. Дослід. Опис історичного джерела за планом. |
|
33 |
Що ми знаємо про свою історію. Укр.мова. Читаємо. Міфи давньої України. |
|
34 |
Проєкт «Рукотворні скам’янілості» (Технології) |
|
35 |
Славетні творці української держави. |
|
36 |
Славетні творці української держави. Укр.мова. Читаємо. Патріотка свого часу-Леся Українка. |
|
37 |
Проєкт «Героїчні постаті минулого рідного краю» |
|
38 |
Де шукати скарби України. |
|
39 |
Де шукати скарби України. Екскурсія. Об’єкт світової спадщини ЮНЕСКО – Чернівецький національний університет ім.Ю.Федьковича. |
|
40 |
Де шукати скарби України. Укр.мова. «Жива спадщина» - фольклор. Правопис слів з орфограмою в назвах міфічних істот. |
|
41 |
Аплікація «Соняшник»(Технології) |
|
42 |
Діагностувальна робота. |
|
43 |
Аналіз діагностувальної роботи. Узагальнення та систематизація знань до розділу. |
|
Тема 3. Багатства України |
||
44 |
На які природні ресурси багата Україна. Укр.мова. Досліджуємо медіа. Медалі українських параолімпійців в Токіо 2021. |
|
45 |
На які природні ресурси багата Україна. Практична робота(контурна карта). Корисні копалини України. |
|
46 |
На які природні ресурси багата Україна. Дослід. Властивості руди кольорових металів. |
|
47 |
Проєкт «Виготовлення іграшки з дроту» (Технології) |
|
48 |
Які паливні корисні копалини є на території України. |
|
49 |
Які паливні корисні копалини є на території України. Укр.мова. Читаємо. Легенда. Як чумаки винайшли скло. |
|
50 |
Які паливні корисні копалини є на території України. Практична робота(контурна карта). Позначення умовними знаками будівельних корисних копалин, районів видобутку кам’яного вугілля в Україні. |
|
51 |
Де живе енергія. |
|
52 |
Де живе енергія. Відновлювані джерела енергії. Укр.мова. Взаємодіємо письмово. Нові та застарілі слова. |
|
53 |
Де живе енергія. Дослід. Джерела відновлювальної енергії в Україні. |
|
54 |
Чим можна замінити корисні копалини. |
|
55 |
Чим можна замінити корисні копалини. Укр.мова. Фразеологізми, які містять опис води. |
|
56 |
Чим можна замінити корисні копалини. Проєкт «Зелена енергія» |
|
57 |
Якими способами оберігає людина себе від холоду. |
|
59 |
Якими способами оберігає людина себе від холоду. Дослід. Економне використання води. |
|
60 |
Якими способами оберігає людина себе від холоду. Укр.мова. Розв’язую проблему. «Як зберегти тепло в оселі» |
|
61 |
Проєкт «Виготовлення іграшки «Снігова баба»(Технології) |
|
62 |
Діагностувальна робота. |
|
63 |
Аналіз діагностувальної роботи. Узагальнення та систематизація знань. |
|
64 |
Як заощадити електроенергію. |
|
|
Як заощадити електроенергію. Укр.мова. Будова слова (побутові прилади) |
|
65 |
Як заощадити електроенергію. Проєкт «Як економити теплову та електричну енергію» |
|
66 |
На які водні ресурси багата Україна. |
|
67 |
На які водні ресурси багата Україна. Практична робота (контурна карта). Позначення найбільших річок України. |
|
68 |
На які водні ресурси багата Україна. Укр.мова. Творення слів(будова річки) за допомогою префіксів та суфіксів. |
|
69 |
На які водні ресурси багата Україна. Укр.мова. Театралізуємо. Правила безпечної поведінки на водоймах. |
|
70 |
Озера і болота України. |
|
71 |
Озера і болота України. Екскурсія. Рослини та тварини озера. |
|
72 |
Якою буває погода. |
|
73 |
Якою буває погода. Укр.мова. Взаємодіємо письмово. Визначення частин мови в описі погоди. |
|
74 |
Якою буває погода. Дослід. Існування тиску повітря. |
|
75 |
Якою буває погода. Укр.мова. Досліджуємо мовлення. Народні прикмети хорошої погоди та негоди. |
|
76 |
Які скарби приховує Чорне море. |
|
77 |
Які скарби приховує Чорне море. Практична робота. Рослинний та тваринний світ Чорного моря. |
|
78 |
Які скарби приховує Чорне море. Укр.мова. Назви істот та неістот. |
|
79 |
Які скарби приховує Чорне море. Практична робота. Ланцюги живлення, що сформувалися в Чорному морі. |
|
80 |
Проєкт «Загадковий мешканець Чорного моря» (Технології) |
|
81 |
Діагностувальна робота. |
|
82 |
Аналіз діагностувальної роботи. Узагальнення та систематизація знань. |
|
83 |
Які скарби приховує Азовське море. |
|
84 |
Які скарби приховує Азовське море. Практична робота (контурна карта). Річки, що впадають в Азовське море тка острови Азовського моря. |
|
85 |
Які скарби приховує Азовське море. Укр.мова. Називний відмінок іменників. Рослинний і тваринний світ Азовського моря. |
|
86 |
Дослідницький проєкт «Водойми рідного краю» |
|
87 |
Чому ґрунти є важливим природним ресурсом країни. |
|
88 |
Чому ґрунти є важливим природним ресурсом країни. Дослід. Як різні ґрунти утримують воду. |
|
89 |
Чому ґрунти є важливим природним ресурсом країни. Укр.мова. Робота з інформацією. Розповідь про солончаки або торф’яно-болотяні ґрунти. |
|
Тема 4. Природні зони України |
||
90 |
Де на Землі спекотно, а де – холодно. |
|
91 |
Де на Землі спекотно, а де – холодно. Практична робота (контурна карта). Природні зони України. План характеристики природної зони. |
|
92 |
Подорожуємо зонами мішаних і широколистих лісів. |
|
93 |
Подорожуємо зонами мішаних і широколистих лісів. Укр.мова. Давальний відмінок в назвах рослин та тварин зони мішаних лісів. |
|
94 |
Проєкт «Колективне виготовлення лепбука «Таємничий ліс». |
|
95 |
Подорожуємо лісостепом. |
|
96 |
Подорожуємо лісостепом. Укр.мова. Текст-розповідь про рослину чи тварину зони лісостепу. |
|
97 |
Подорожуємо просторами степу. |
|
98 |
Сходження на Говерлу. |
|
99 |
Сходження на Говерлу. Укр.мова. Есей «»До яких наслідків може призвести знищення карпатських лісів?» |
|
100 |
Сходження на Говерлу. Практична робота (контурна карта). Річки, які беруть початок в Українських Карпатах. |
|
101 |
Проєкт «Карпатська красуня» (Технології) |
|
102 |
Подорож Кримськими горами. |
|
103 |
Подорож Кримськими горами. Укр.мова. Місцевий відмінок іменників. Повідомлення про цікавий природний об’єкт Кримських гір» |
|
104 |
Заповідні території та охорона природи Карпат і Кримських гір. |
|
105 |
Заповідні території та охорона природи Карпат і Кримських гір. Укр.мова. Легенди й перекази про місцеві назви окремих струмків, джерел. |
|
106 |
Проєкт «Природоохоронні території нашого краю» |
|
107 |
Діагностувальна робота. |
|
108 |
Аналіз діагностувальної роботи. Узагальнення та систематизація знань. |
|
109 |
Підсумковий урок за семестр. |
|