10 – А (1 група) клас.
Інформатика (рівень стандарту) вибіркові модулі
для 10(11) класу
(До підручника «Інформатика 10(11) клас»)
Інформатика (рівень стандарту) : підруч. для 10 (11) кл. закл. загал. серед. Освіти / [О. О. Бондаренко, В. В. Ластовецький, О. П. Пилипчук,
Є. А. Шестопалов]. — Харків : Вид-во «Ранок», 2018.
за навчальною програмою 2018 року
Навчальна програма з інформатики (рівень стандарту) для 10-11 класів загальноосвітніх шкіл, затверджена Наказом Міністерства освіти і науки № 1407 від 23 жовтня 2017 року
2 семестр
Модуль 1. «Математичні основи інформатики» |
|||||
Тема 1. Системи числення (4 год*45/30=6 м-м) |
|||||
1 |
24.01 |
М-М1
М-М2
М-М3 |
У-М
З-П
К-З |
Правила поведінки і безпеки життєдіяльності (БЖ) в комп’ютерному класі. Основні поняття позиційної і непозиційної системи числення. Позиційні і непозиційні системи числення в історії людства. Розгорнута і згорнута форми запису чисел у позиційних системах числення. Арифметичні операції в позиційних системах числення. Практична робота №1. Інструктаж з БЖД. Арифметичні операції в позиційних системах числення. |
|
2 |
29.01 |
М-М4
М-М5
М-М6 |
А-П
С-У
К-Р
|
Перетворення подання чисел у позиційній системі числення з основою Р у подання в десятковій системі числення і навпаки. Системи числення та архітектура комп'ютерів. Взаємозв'язок між системами числення з основами Q = Pm. Практична робота №2. Інструктаж з БЖД. Перетворення подання чисел у позиційній системі числення з основою Р у подання в десятковій системі числення і навпаки. |
|
Тематичне оцінювання |
|||||
Тема 2. Подання даних у комп'ютері (8*45/30 =12 м-м) |
|||||
3 |
7.02 |
М-М1
М-М2 М-М3 |
У-М
З-П З-П |
Інструктаж з БЖД. Подання цілих чисел. Прямий код. Додатковий код. Цілочисельна арифметика в обмеженому числі розрядів |
|
4 |
21.02 |
М-М4
М-М5
М-М6 |
З-П
К-З
А-П
|
Нормалізований запис дійсних чисел. Подання чисел з плаваючою комою. Особливості реалізації дійсночисельної комп'ютерної арифметики. Практична робота №3. Інструктаж з БЖД. Дійсночисельна комп'ютерна арифметика. |
|
5 |
26.02 |
М-М7 М-М8 М-М9 |
З-П З-П З-П |
Інструктаж з БЖД. Подання текстових даних. Подання графічних даних. Подання звукових даних. |
|
6 |
7.03 |
М-М10 М-М11
М-М12 |
С-У К-Р
К-Р |
Методи стиснення цифрової інформації. Практична робота №4. Інструктаж з БЖД. Методи стиснення цифрової інформації. Аналіз навчальних досягнень учнів з теми |
|
Тематичне оцінювання |
|||||
Тема 3. Математична логіка (6х45/30=9 м-м) |
|||||
7 |
21.03 |
М-М1
М-М2 М-М3 |
У-М
З-П К-З |
Поняття висловлювання. Логічні операції. Логічні формули, таблиці істинності, закони математичної логіки. Практична робота №5. Інструктаж з БЖД. «Застосування математичної логіки». |
|
8 |
26.03 |
М-М4 М-М5 М-М6 |
З-П А-П К-Р |
Булеві функції. Канонічні форми логічних формул. Практична робота №6. Інструктаж з БЖД. Булеві функції. |
|
9 |
11.04 |
М-М7 М-М8
М-М9 |
З-П С-У
К-Р |
Інструктаж з БЖД. Елементи схемотехніки Підсумковий урок з теми «Математична логіка». Аналіз навчальних досягнень учнів з теми |
|
Тематичне оцінювання |
|||||
Тема 4. Основи теорії інформації (8х45/30=12 м-м) |
|||||
10 |
25.04 |
М-М1
М-М2
М-М3 |
У-М
З-П
З-П |
Інструктаж з БЖД. Поняття інформації, відомостей, повідомлення, даних. Різні підходи до тлумачення поняття «інформація»: ймовірнісний, комбінаторний, атрибутивний, алгоритмічний, семантичний. Інформація, як основне поняття інформатики. Підходи до визначення кількісної міри для даних, що передаються, опрацьовуються та зберігаються в комп’ютерних системах.Одиниці виміру двійкового коду. |
|
11 |
30.04 |
М-М4
М-М5
М-М6 |
З-П
К-З
А-П
|
Формула Р. Хартлі для знаходження обсягів даних, що передаються каналами зв’язку та її застосування для визначення ефективності систем передавання даних. Використання формули Хартлі-Котельнікова для кодування звукових даних. Практична робота №7. Інструктаж з БЖД. Застосування формули Хартлі |
|
12 |
23.05 |
М-М7
М-М8
М-М9 |
З-П
К-З
А-П |
Формула К. Шенона та області її застосування. Оптимальне кодування повідомлень з використанням закономірностей К. Шенона: в шифруванні різних типів даних (текстових, графічних, звукових, відео). Оптимальне кодування повідомлень з використанням закономірностей К. Шенона: при стисненні даних в ході архівації та опрацюванні мультимедійних даних. Практична робота №8. Інструктаж з БЖД. Застосування закономірностей К.Шенона. |
|
13 |
28.05 |
М-М10
М-М11
М-М12 |
С-У
К-З
К-Р |
Інструктаж з БЖД. Підсумковий урок з теми «Основи теорії інформації». Повторення і систематизація навчального матеріалу за рік. Семестрове оцінювання |
|
Тематичне оцінювання |
10 – А (2 група) клас.
Інформатика (рівень стандарту) вибіркові модулі
для 10(11) класу
(До підручника «Інформатика 10(11) клас»)
Інформатика (рівень стандарту) : підруч. для 10 (11) кл. закл. загал. серед. Освіти / [О. О. Бондаренко, В. В. Ластовецький, О. П. Пилипчук,
Є. А. Шестопалов]. — Харків : Вид-во «Ранок», 2018.
за навчальною програмою 2018 року
Навчальна програма з інформатики (рівень стандарту) для 10-11 класів загальноосвітніх шкіл, затверджена Наказом Міністерства освіти і науки № 1407 від 23 жовтня 2017 року
2 семестр
Модуль 1. «Математичні основи інформатики» |
|||||
Тема 1. Системи числення (6 год*45/30=9 м-м) |
|||||
1 |
17.01 |
М-М1
М-М2
М-М3 |
У-М
З-П
К-З |
Правила поведінки і безпеки життєдіяльності (БЖ) в комп’ютерному класі. Основні поняття позиційної і непозиційної системи числення. Позиційні і непозиційні системи числення в історії людства. Розгорнута і згорнута форми запису чисел у позиційних системах числення. Арифметичні операції в позиційних системах числення. Практична робота №1. Інструктаж з БЖД. Арифметичні операції в позиційних системах числення. |
|
2 |
23.01 |
М-М4
М-М5
М-М6 |
А-П
А-П
К-З
|
Перетворення подання чисел у позиційній системі числення з основою Р у подання в десятковій системі числення і навпаки. Взаємозв'язок між системами числення з основами Q = Pm. Практична робота №2. Інструктаж з БЖД. Перетворення подання чисел у позиційній системі числення з основою Р у подання в десятковій системі числення і навпаки. |
|
3 |
31.01 |
М-М7
М-М8 М-М9 |
З-П
С-У К-Р |
Інструктаж з БЖД. Системи числення та архітектура комп'ютерів. Систематизація вивченого з теми. Аналіз навчальних досягнень учнів. |
|
Тематичне оцінювання |
|||||
Тема 2. Подання даних у комп'ютері (8*45/30 =12 м-м) |
|||||
4 |
14.02 |
М-М1
М-М2 М-М3 |
У-М
З-П З-П |
Інструктаж з БЖД. Подання цілих чисел. Прямий код. Додатковий код. Цілочисельна арифметика в обмеженому числі розрядів |
|
5 |
20.02 |
М-М4
М-М5
М-М6 |
З-П
К-З
А-П
|
Нормалізований запис дійсних чисел. Подання чисел з плаваючою комою. Особливості реалізації дійсночисельної комп'ютерної арифметики. Практична робота №3. Інструктаж з БЖД. Дійсночисельна комп'ютерна арифметика. |
|
6 |
28.02 |
М-М7 М-М8 М-М9 |
З-П З-П З-П |
Інструктаж з БЖД. Подання текстових даних. Подання графічних даних. Подання звукових даних. |
|
7 |
14.03 |
М-М10 М-М11
М-М12 |
С-У К-Р
К-Р |
Методи стиснення цифрової інформації. Практична робота №4. Інструктаж з БЖД. Методи стиснення цифрової інформації. Аналіз навчальних досягнень учнів з теми |
|
Тематичне оцінювання |
|||||
Тема 3. Математична логіка (6х45/30=9 м-м) |
|||||
8 |
20.03 |
М-М1
М-М2 М-М3 |
У-М
З-П К-З |
Поняття висловлювання. Логічні операції. Логічні формули, таблиці істинності, закони математичної логіки. Практична робота №5. Інструктаж з БЖД. «Застосування математичної логіки». |
|
9 |
28.03 |
М-М4 М-М5 М-М6 |
З-П А-П К-Р |
Булеві функції. Канонічні форми логічних формул. Практична робота №6. Інструктаж з БЖД. Булеві функції. |
|
10 |
18.04 |
М-М7 М-М8
М-М9 |
З-П С-У
К-Р |
Інструктаж з БЖД. Елементи схемотехніки Підсумковий урок з теми «Математична логіка». Аналіз навчальних досягнень учнів з теми |
|
Тематичне оцінювання |
|||||
Тема 4. Основи теорії інформації (10х45/30=15 м-м) |
|||||
11 |
24.04 |
М-М1
М-М2
М-М3 |
У-М
З-П
З-П |
Інструктаж з БЖД. Поняття інформації, відомостей, повідомлення, даних. Різні підходи до тлумачення поняття «інформація»: ймовірнісний, комбінаторний, атрибутивний, алгоритмічний, семантичний. Інформація, як основне поняття інформатики. Підходи до визначення кількісної міри для даних, що передаються, опрацьовуються та зберігаються в комп’ютерних системах. |
|
12 |
2.05 |
М-М4 М-М5
М-М6 |
З-П К-З
А-П
|
Одиниці виміру двійкового коду. Формула Р. Хартлі для знаходження обсягів даних, що передаються каналами зв’язку. Застосування формули Р. Хартлі для визначення ефективності систем передавання даних. |
|
13 |
16.05 |
М-М7
М-М8
М-М9 |
З-П
К-З
З-П |
Використання формули Хартлі-Котельнікова для кодування звукових даних. Практична робота №7. Інструктаж з БЖД. Застосування формули Хартлі Формула К. Шенона та області її застосування. |
|
14 |
22.05 |
М-М10
М-М11
М-М12 |
З-П
А-П
А-П |
Оптимальне кодування повідомлень з використанням закономірностей К. Шенона: при стисненні даних в ході архівації та опрацюванні мультимедійних даних. Практична робота №8. Інструктаж з БЖД. Застосування закономірностей К.Шенона. Продовження роботи. |
|
15 |
30.05
|
М-М13
М-М14
М-М15 |
С-У
К-З
К-Р |
Інструктаж з БЖД. Підсумковий урок з теми «Основи теорії інформації». Повторення і систематизація навчального матеріалу за рік. Семестрове оцінювання |
|
Тематичне оцінювання |