Календарне планування Всесвітня історія. 10 клас. профільний рівень (105 год.)

Про матеріал
Календарне планування Всесвітня історія. 10 клас. профільний рівень (105 год.)
Перегляд файлу

Календарне планування Всесвітня історія. 10 клас. профільний рівень (105 год.)

Складено відповідно до навчальної програми  ІСТОРІЯ УКРАЇНИ. ВСЕСВІТНЯ ІСТОРІЯ. 6 – 11 КЛАСИ (наказ Міністерства освіти і науки України від 03 серпня 2022 року No 698)

Дата

К-сть год.

Зміст навчального матеріалу

Державні вимоги до рівня загальноосвітньої підготовки учнів

1.

 

1

Вступ. Повторення вивченого матеріалу за курс всесвітньої історії 9-го класу.

Знати:
основні етапи розвитку суспільства другої половини ХVІІІ ст. початку ХХ ст.;
характерні ознаки «короткого» ХХ століття;;
алгоритми опрацювання зображувальних (візуальних) джерел.;
Розуміти:

– зміст понять: «геополітика», «світова війна», «імперіалізм», «імперія», «націоналізм», «національна держава», «національна революція», «нація»;

Уміти:

– показати на історичній карті держави-метрополії та їхні залежні території;

– визначити основні тенденції політичного, соціально-економічного та культурного розвитку світу на зламі ХІХ–ХХ ст.;

– здобувати та зіставляти інформацію, використовуючи матеріали підручників та різні типи історичних джерел.

2.

 

1

Світ на порозі ХХ ст.: основні тенденції політичного, соціально-економічного та культурного розвитку.

 

 

 

Розділ 1. Передумови Першої світової війни. Війна та революції.

3.

 

1

Початок «Великої війни». Стратегічні плани

ворогуючих сторін, їхні наміри щодо України.

Знати:

– хронологічні межі Першої світової війни:

– дати революції в Російській імперії, вступу у війну Сполучених Штатів Америки (США), приходу до влади більшовиків, розпаду Австро-Угорської імперії, повалення монархічного ладу в Німеччині, Болгарії, Туреччині, Комп’єнського

перемир’я.

Розуміти:

– поняття: «геноцид», «геополітика», «геополітичні інтереси», «ксенофобія», «Перша світова війна», «позиційна війна», «система озброєного миру»;

– вплив економічних і політичних процесів на хід війни;

– наслідки вступу у війну США та виходу з війни Росії;

– передумови розпаду континентальних імперій і

створення національних держав.

Уміти:

– встановити хронологічну послідовність і синхронність подій Першої світової війни, революційних подій у Європі;

– показати на карті зони геополітичних зазіхань держав – Антанти та Троїстого (Четверного) союзу; місця основних битв Першої світової війни;

– визначити передумови Першої світової війни; революцій у Європі, причини і наслідки приходу до влади в Росії більшовиків;

– визначити особливості повсякденного життя під час війни, статус жінки в суспільстві в період війни;

– узагальнити основні політичні, економічні та світоглядні наслідки Першої світової війни та революцій у країнах Європи.

4.

 

1

Фронти війни та характеристика основних

воєнних кампаній.

5.

 

1

Міжнаціональні конфлікти в умовах війни. Людина на

фронті й у тилу.

6.

 

1

Практичне заняття. Перша світова: повсякденне життя в умовах фронту і тилу.

7.

 

1

Російська революція 1917 р. та її вплив на перебіг

війни. Брестський мирний договір Російської

Соціалістичної Федеративної Радянської/Совєтської

Республіки (РСФРР/РСФСР) з державами Четверного

союзу, визнання Української Народної Республіки (УНР). Поразка Німеччини та її союзників. Розпад імперій і утворення нових незалежних держав у Європі.

8.

 

1

Урок узагальнення теми.

9.

 

1

Тематичний контроль.

 

 

 

 

Розділ 2. Облаштування повоєнного світу.

10.

 

1

«14 пунктів» Вудро Вілсона. Паризька мирна конференція. «Українське питання» на Паризькій

конференції.

Знати:

– час роботи Паризької та Вашингтонської конференцій, укладення мирних договорів за підсумками Паризької конференції, підписання пакту Бріана-Келлога;

– статус українських земель відповідно до рішень Паризької мирної конференції.

Розуміти:

– поняття: «демілітаризована зона», «контрибуція», «репарація», «санітарний

кордон», «система колективної безпеки»;

– вплив «14 пунктів» Вудро Вілсона на встановлення повоєнного світового устрою;

– суперечності Версальсько-Вашингтонської системи; цілі та організацію діяльності Ліги Націй;

– причини ревізії повоєнних міждержавних угод.

Уміти:

– встановити хронологічну послідовність підписання угод, що стали основою Версальсько-Вашингтонської системи;

– схарактеризувати (з використанням історичної карти) територіальні зміни, зафіксовані в текстах мирних договорів із Німеччиною та її союзниками;

– дати оцінку рішенням Паризької та Вашингтонської конференцій із позицій інтересів «великих» і «малих» держав;

– визначити джерела нестабільності в Європі;

– висловлювати обґрунтовані судження щодо вжитих державами Антанти та Лігою Націй заходів із підтримання стабільності в Європі.

11.

 

1

Версальський договір. Створення Ліги

Націй. Мирні договори із союзниками Німеччини.

12.

 

1

Вашингтонська конференція. Завершення

формування Версальсько-Вашингтонської системи, її

суперечності.

13.

 

1

Джерела нестабільності міждержавних відносин.

14.

 

1

Початок ревізії повоєнних угод. Пакт Бріана-Келлога.

15.

 

1

Практичне заняття. Вогнища напруги в міжнародних відносинах: причини, сторони та наслідки протистояння.

16.

 

1

Урок узагальнення теми.

17.

 

1

Тематичний контроль.

 

 

 

 

Розділ 3. Провідні держави світу в міжвоєнний період.

17.

 

1

Сполучені Штати Америки. Зростання ролі США на

міжнародній арені. Доба «проспериті». Велика

депресія.

Знати:

– хронологічні межі доби «проспериті», Великої депресії, «Нового курсу», діяльності урядів Народного фронту у Франції, реформування Британської імперії, існування Веймарської республіки, Громадянської війни в Іспанії;

– дати Листопадової революції в Німеччині, приходу до влади фашистів в Італії, нацистів у Німеччині, утвердження комуністичного тоталітаризму (сталінізму) в СРСР/СССР.

Розуміти:

– поняття: «авторитаризм», «авторитарна модель модернізації», «антисемітизм», «державне регулювання економіки», «комуністичний режим», «коренізація», «корпоративна держава», «нацизм (націонал-соціалізм)», «нова економічна політика (неп)», «проспериті», «світова фондова біржа», «тоталітаризм», «фашизм»;

– характер економічного зростання у світі 1920-х рр.;

- причини та характер зближення Веймарської Німеччини та СРСР

– «Новий курс» Франкліна Делано Рузвельта як вимушений перехід до державного регулювання ринкової економіки;

– імперський характер політичного режиму СРСР/СССР;

– цілі та методи політики «великого стрибка» в СРСР/СССР;

– сутність протистояння між тоталітарними режимами та демократичними рухами як визначальну особливість історичного процесу в міжвоєнний період;

– світоглядне наповнення тоталітарних ідеологій, їхню спрямованість проти інтересів людини і засад людяності.

Уміти:

– встановити хронологічну послідовність і синхронність фактів, пов’язаних із економічною стабільністю та світовою кризою у провідних країнах міжвоєнного світу, боротьбою за збереження демократичного устрою і становленням тоталітарних режимів у СРСР/СССР, Італії та Німеччині;

– виявити (з використанням історичної карти та інших джерел) зміни в геополітичній ситуації в Європі у зв’язку з утвердженням тоталітарних режимів;

– схарактеризувати добу «проспериті» в США,

реформування Британської імперії, діяльність Народного фронту у Франції, Веймарську республіку і нацистський режим у Німеччині, фашистський режим в Італії, нову економічну політику та політику «великого стрибка» в СРСР/СССР;

– порівняти стратегії подолання світової економічної кризи, обрані урядами США, Великої Британії, Франції, Німеччини та Італії; комуністичний, фашистський та нацистський тоталітарні режими;

– встановити передумови, механізми та наслідки утвердження тоталітарних режимів в Італії та Німеччині;

– визначити особливості імперського устрою СРСР/СССР;

– висловлювати аргументовані судження про політичну діяльність Адольфа Гітлера, Беніто Муссоліні, Джеймса Макдональда, Едуарда Даладьє, Йосифа Сталіна, Франкліна Рузвельта.

18.

 

1

«Новий курс» Франкліна Рузвельта, його складові та основні наслідки.

19.

 

1

Велика Британія. Особливості розвитку

Великої Британії в 1920–1930-ті рр.

20.

 

1

Спроби реформування Британської імперії.

21.

 

1

Франція. Політичний та соціально-економічний

розвиток Франції в 1920–1930-х рр. Народний фронт і

його уряди.

22.

 

1

Практичне заняття. Європа: політика економії та протекціонізму, впровадження державного контролю над економікою.

23.

 

1

Італія. Становище Італії після Першої світової війни.

Корпоративна держава: ідея та реальність. Встановлення фашистського режиму.

24.

 

1

Німеччина. Листопадова революція та становлення

Веймарської республіки. Повоєнне зближення

Веймарської Німеччини та СРСР.

25.

 

1

Вплив світової економічної кризи в Німеччині на політичне життя країни. Прихід до влади нацистів.

26.

 

1

Нацистська расистська ідеологія та антисемітизм. Політична і соціально-економічна

сутність нацизму.

‘27.

 

1

Тематичний контроль.

28.

 

1

Союз Радянських/Совєтських Соціалістичних

Республік (Радянський/Совєтський Союз, СРСР/СССР) як держава імперського типу. Військово-

промислова модернізація.

29.

 

1

Ознаки та прояви тоталітарного режиму в СРСР/СССР.

30.

 

1

Практичне заняття. Комуністичний тоталітаризм: світоглядне наповнення і спрямованість.

31.

 

1

Виклики міжвоєнного часу. Європа від економічної

стабільності до світової кризи. Запровадження

державного регулювання соціально-економічних

процесів.

32.

 

1

Громадянська війна в Іспанії 1936-1939 рр.

33.

 

1

Європа перед вибором між демократією та авторитаризмом.

34.

 

1

Радикалізація політичного життя.

35.

 

1

Ідеологічне осмислення нових реалій суспільного

життя: комунізм, соціал-реформізм, неолібералізм,

інтегральний націоналізм, фашизм і нацизм.

36.

 

1

Практичне заняття. Тоталітарні режими: державний контроль над публічним життям і суспільною свідомістю.

37.

 

1

Урок узагальнення теми.

38.

 

1

Тематичний контроль.

 

 

 

Розділ 4. Держави Центрально-Східної Європи

39.

 

1

Відновлення польської державності. Становлення

Другої Речі Посполитої.

Знати:

– час утворення нових держав у Центрально-Східній Європі, формування авторитарних режимів у регіоні, утворення Югославії;

– перебіг економічних, політичних і культурних процесів у країнах Центрально-Східної Європи в міжвоєнний період.

Розуміти:

– поняття: «королівська диктатура», «примусова асиміляція», «санація», «сепаратистський рух»;

– особливості політики Польщі в Галичині й на Волині та причини наростання напруги між українцями і поляками внаслідок пацифікації, осадництва та полонізації;

– труднощі становлення нових незалежних держав у Центрально-Східній Європі;

– особливості авторитарних режимів у країнах Центрально-Східної Європи;

– сутність національних проблем у центрально-східноєвропейському регіоні.

Уміти:

– синхронізувати процеси та події в країнах Центрально-Східної Європи;

– схарактеризувати геополітичне становище Центрально-Східної Європи в міжвоєнний період;

– встановити передумови становлення авторитаризму в країнах Центрально-Східної

Європи;

– порівняти розвиток країн регіону в міжвоєнний період;

– висловлювати аргументовані судження про політичну діяльність Томаша Масарика, Юзефа Пілсудського.

40.

 

1

Переворот 1926 р. в Польщі. Режим “санації”.

41.

 

1

Чехословацька республіка.

42.

 

1

Угорська революція. Режим Міклоша Горті.

43.

 

1

Румунія в міжвоєнні роки. Королівська диктатура.

Режим Йона Антонеску.

44.

 

1

Практичне заняття. Центрально-Східна Європа: вибір між демократією й авторитаризмом.

45.

 

1

Тематичний контроль.

46.

 

1

Болгарія в міжвоєнний період. Політична

нестабільність держави. Встановлення королівської

диктатури.

47.

 

1

Утворення Королівства сербів, хорватів і словенців.

48.

 

1

Проголошення Югославії.

49.

 

1

Навчальний проект. Українська еміграція в Центрально-Східній Європі: політична діяльність і  культурне життя.

50.

 

1

Становище національних меншин і міжнаціональні відносини у країнах регіону.

51.

 

1

Практичне заняття. Міжнаціональні відносини у державах Центрально-Східної Європи.

52.

 

1

Урок узагальнення теми.

53.

 

1

Тематичний контроль.

 

 

 

Розділ 5. Держави Азії та Латинської Америки.

54.

 

1

Японія. Мілітаризація економіки, державних

інституцій та суспільної свідомості населення.

Знати:

– час національних революцій в Китаї і Туреччині;

– тенденції економічного та суспільного розвитку країн Азії та Латинської Америки.

Розуміти:

– поняття: «гандизм», «етатизм», «латифундія», «сіонізм», «хунта»;

– вплив суперечностей Версальсько-Вашингтонської системи на розвиток країн Азії й міжвоєнний період;

– витоки та сутність Близькосхідної проблеми.

Уміти:

– синхронізувати події економічного та суспільного життя Японії, Китаю, Індії, мусульманських держав та країн Латинської Америки;

– виявити (за допомогою карти) геополітичні інтереси Японії в міжвоєнний період;

– визначити особливості модернізаційних процесів у країнах Азії та Латинської Америки, антиколоніального руху в Індії та національного руху в Китаї; характерні риси, причини та наслідки мілітаризації Японії;

– проаналізувати економічне та суспільне життя населення в країнах Азії та Латинської Америки з позицій протистояння демократії та авторитаризму;

– висловлювати аргументовані судження про громадсько-політичну діяльність Кемаля Ататюрка, Махатми Ганді, Чан Кайші.

55.

 

1

Зовнішня експансіоністська політика Японії.

56.

 

1

Китай. Національна революція та боротьба за

владу між Комуністичною партією Китаю (КПК) і

Гомінданом.

57.

 

1

Індія. Розгортання антиколоніальної боротьби.

58.

 

1

Навчальний проект. Філософія ненасильства у визвольних рухах ХХ ст. (досвід Махатми Ганді в

діяльності Мартіна Лютера Кінга).

59.

 

1

Історичне есе. Визвольні рухи першої половини ХХ ст. Пере вибором: радикалізм чи ненасильницький опір.

60

 

1

Тематичний контроль.

61.

 

1

Країни Передньої Азії. Розпад Османської імперії

62.

 

1

Модернізація Туреччини та Ірану.

63.

 

1

Основні аспекти Близькосхідної проблеми.

64.

 

1

Історичне есе. Портрет національного лідера на тлі епохи: Кемаль Ататюрк, Махатма Ганді, Сунь Ятсен, Чан Кайші (на вибір учительки/учителя або учениці/учня).

65.

 

1

Латинська Америка: протиборство

демократичних сил і диктаторських режимів.

66.

 

1

Практичне заняття. Азія та Латинська Америка: протиборство демократичних сил і диктаторських режимів.

67.

 

1

Урок узагальнення теми.

68.

 

1

Тематичний контроль.

 

 

 

 

Розділ 6. Передумови Другої світової війни.

69.

 

1

Спроби перегляду Версальсько-Вашингтонської

системи міжнародних договорів. Утворення вогнищ

війни на Далекому Сході, Африці та Європі.

Знати:

– час утворення «Вісі», Мюнхенської угоди, англо-франко-радянських/совєтських переговорів у Москві, дату укладення пакту Молотова-Ріббентропа.

Розуміти:

– поняття: «аншлюс», «Вісь», «Мюнхен», «політика “умиротворення”», «Судетська

проблема»;

– причини кризи Версальсько-Вашингтонської системи;

– зумовленість зовнішньополітичних пріоритетів провідних країн світу суперечностями Версальсько-Вашингтонської системи;

– причини та наслідки провалу проекту системи колективної безпеки (Східного пакту), англо-франко-радянських/совєтських переговорів у Москві;

– наслідки порушення міжнародного права під приводом «захисту співвітчизників в країнах Європи;

– сутність політики «умиротворення» та її роль у наближенні Другої світової війни;

– співвідповідальність СРСР/СССР за розпалювання Другої світової війни.

Уміти:

– визначити (за допомогою історичної карти) вогнища війни на Далекому Сході, в Африці та Європі, сфери впливу Німеччини та СРСР/СССР за таємним протоколом до пакту Молотова-Ріббентропа;

– визначити причини та наслідки політики «умиротворення», радянсько/совєтсько-

німецького зближення й укладення пакту Молотова-Ріббентропа;

– схарактеризувати діяльність Ліги Націй в умовах загострення міжнародних відносин 1930-х рр.;

– порівняти передумови Першої та Другої світових воєн;

– оцінити політичну позицію та діяльність європейських лідерів в умовах назрівання війни.

70.

 

1

Вісь «Берлін–Рим–Токіо». Нарощення озброєнь.

71.

 

1

Політика «умиротворення» агресора. Задоволення

територіальних претензій Німеччини: «аншлюс»

Австрії та Мюнхенська угода. Антикомінтернівський пакт.

72.

 

1

Економічне, політичне та воєнне співробітництво між

радянським/совєтським та нацистським режимами у

1933–1941 рр. Підготовка СРСР/СССР до військового

вторгнення в Європу.

73.

 

1

Англо-франко-радянські/совєтські переговори 1939 р.

74.

 

1

Практичне заняття. Міжнародні відносини в другій половині 1930-х рр. у світлі історичних джерел.

75.

 

1

Радянсько/совєтсько-німецький пакт про ненапад

(пакт Молотова-Ріббентропа) та його наслідки для світу.

76.

 

1

Практичне заняття. Імперська політика Радянського/Совєтського Союзу.

77.

 

1

Навчальний проект. «Українське питання» в міжнародній політиці напередодні Другої світової війни

78.

 

1

Урок узагальнення теми.

79.

 

1

Тематичний контроль.

 

 

 

 

Розділ 7. Друга світова війна.

80.

 

1

Причини, характер, періодизація Другої світової

війни. Характеристика періодів війни.

Знати:

– хронологічні межі Другої світової війни та німецько-радянської війни;

– дати ключових битв/воєнних операцій Другої світової війни, Нюрнберзького і Токійського судових процесів, утворення Організації Об’єднаних Націй

(ООН);

– рішення Нюрнберзького і Токійського процесів над воєнними злочинцями.

Розуміти:

– поняття: «антигітлерівська коаліція», «Велика трійка», «Голокост», «дивна війна», «другий фронт», «колабораціонізм», «лендліз», «нацистський “новий порядок”», «рух Опору»;

– характер, періодизацію, головні події, політичні, економічні та соціальні наслідки Другої світової війни;

– особливості окупаційного режиму та руху Опору на окупованих територіях;

– внесок держав-учасниць антигітлерівської коаліції у досягнення перемоги над нацистською Німеччиною і її союзниками, створення ООН.

Уміти:

– визначити (за допомогою історичної карти) основні театри воєнних дій, місця основних битв, зміни державних кордонів у Європі, передбачені домовленостями у межах «Великої трійки»;

– схарактеризувати течії в русі Опору, стратегії виживання за умов окупаційних режимів;

– визначити передумови і наслідки Голокосту; виклики, перед якими опинилося людство в умовах Другої світової війни;

– обґрунтувати свої судження щодо наслідків і уроків Другої світової війни;

– оцінити роль провідних представників світової політичної та військової еліти: Вінстона Черчіля, Дуайта Ейзенгауера, Йосифа Сталіна, Франкліна Рузвельта та ін. у ключових подіях Другої світової війни.

81.

 

1

Театри воєнних дій.

82.

 

1

 Дипломатія часів війни. Утворення

антигітлерівської коаліції, її значення. 

83.

 

1

Особливості окупаційного режиму,

колабораціонізм, рух Опору, стратегії виживання.

84.

 

1

Практичне заняття. Примусова праця у Третьому Райху. Трагедія в’язнів нацистських концтаборів.

85.

 

1

Людина під час війни. Голокост. Праведники народів світу.

86.

 

1

Навчальний проект. Праведники народів світу: подвиг в ім’я людяності.

87.

 

1

Тематичний контроль.

88.

 

1

Капітуляція нацистської Німеччини та її союзників.

89.

 

1

Ядерне бомбардування Хіросіми і Нагасакі.

90.

 

1

Нюрнберзький і Токійський процеси над воєнними

злочинцями.

91.

 

1

Навчальний проект. Друга світова в об’єктиві кінокамери (в рядках літературних творів).

92.

 

1

Політичні, економічні та соціальні наслідки Другої світової війни.

 

93.

 

1

Історичне есе. «Стратегії виживання та моральний вибір у війні (досвід історичних та/або літературних героїв)».

94.

 

1

Урок узагальнення теми.

95.

 

1

Тематичний контроль.

 

 

 

 

Розділ 8. Повсякденне життя та культура в першій половині ХХ ст.

96.

 

1

Найважливіші досягнення науки і техніки, їх вплив на

повсякденне життя людей.

Знати:

– провідні наукові ідеї міжвоєнного періоду,

– мистецькі здобутки та напрями (течії) модернізму.

Розуміти:

– поняття: «авангардизм», «втрачене покоління», «джаз», «масова культура», «модерн», «мюзикл», «олімпійський рух»;

– передумови виникнення масової культури, олімпійського руху;

– вплив кінематографу на розвиток культури.

Уміти:

– схарактеризувати зміни в повсякденному житті населення в першій половині ХХ ст.;

– визначати тенденції в розвитку культури;

– розповідати про досягнення науки і техніки періоду, пояснювати їхній вплив на повсякденне життя людей;

– висловлювати аргументовані судження про наукову/мистецьку діяльність Альберта Ейнштейна, Сальвадора Далі, Чарлі Чапліна

97.

 

1

Основні ідеї й течії модернізму. Масова культура в міжвоєнний період.

98.

 

1

Суспільно значущі здобутки науки та мистецтва.

99.

 

1

Практичне заняття. «У передчутті війни...» (літературно-мистецька композиція з творів на антивоєнну тематику)

100.

 

1

 Розвиток кінематографу.

101.

 

1

Олімпійський рух.

102.

 

1

Практичне заняття. Кіно: хитання між масовою культурою і мистецтвом (фестиваль кінотрейлерів).

103.

 

1

Урок узагальнення теми.

104.

 

1

Тематичний контроль.

105.

 

1

Урок узагальнення вивченого курсу історії України

 

docx
Додано
19 вересня
Переглядів
259
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку