Календарне планування уроків
всесвітньої історії для 7-х класів у 2022/2023 н.р.
35 годин (1 година на тиждень)
Програма для загальноосвітніх навчальних закладів: Історія України. Всесвітня історія.6–11 класи, затвердженими наказом МОН № 698 від 03.08.2022 р.)
№ з/п |
Тема уроку |
Дата
|
Скор. |
Примітка |
РОЗДІЛ 1. ПЕРШІ СЕРЕДНЬОВІЧНІ ДЕРЖАВИ |
||||
1 |
Повторення. Велике переселення народів. Розселення слов’ян. Вступ: Середньовіччя як період розвитку людства. Періодизація |
|
|
Практична робота: внести у синхронізовану хронологічну таблицю відомості про Велике переселення народів, |
2 |
Утворення варварських королівств. Франкська держава. |
|
|
Практична робота: внести у синхронізовану хронологічну таблицю відомості про Франкське королівство, позначити на контурній карті «варварські» королівства. |
3 |
Хлодвінг. Завоювання Карла Великого. Імперія франків.Розподіл імперії |
|
|
Практична робота: внести у синхронізовану хронологічну таблицю відомості про Франкську імперію; позначити на контурній карті «варварські» королівства, імперію Карла Великого |
4 |
Візантійська імперія доби Юстініана. Розквіт Візантії за Македонскої династії та династії Комнінів. Культура Візантії.
|
|
|
Практична робота: внести у синхронізовану хронологічну таблицю відомості про Візантійську імперію; позначити на контурній карті Візантію |
5 |
Природно-географічні умови Аравії. Виникнення ісламу. Мухаммед |
|
|
|
6 |
Арабські завоювання та халіфати. Розвиток арабо-мусульманської культури. . |
|
|
Практична робота: внести у синхронізовану хронологічну таблицю відомості про перші Арабські халіфати (Омейядів і Аббасидів), об’єднання арабів під владою Мухаммада, виникнення ісламу та ісламського літочислення; – позначити на контурній карті напрямки завойовницьких походів арабів, Арабський халіфат; |
7 |
Практичне заняття. Зіставити організації влади у «варварських королівствах», Франкській імперії, Візантійській імперії, перших Арабських халіфатах. |
|
|
|
8 |
Узагальнення. Тематичне оцінювання |
|
|
Тести, письмово |
РОЗДІЛ 2. СЕРЕДНЬОВІЧНИЙ СВІТ ЗАХІДНОЇ ЄВРОПИ |
||||
9 |
Зв'язок людини і природи. Рух населення. Внутрішня і воєнна колонізація |
|
|
|
10 |
Три стани середньовічного суспільства. Феодалізм. Практична робота: зіставити (на основі витягів з доступних джерел) правове становище різних груп середньовічного населення Західної Європи. |
|
|
|
11 |
Організація християнської церкви в Середньовіччі. |
|
|
Практична робота: підготувати (з використанням кількох видів джерел) і представити усне повідомлення (п’єску, живу картинку) на теми «У феодальному замку», «У міському будинку (майстерні, крамниці)», «У селянській господі» (на вибір учителя/учениця або учнів/учениць); |
12 |
Узагальнення |
|
|
|
РОЗДІЛ 3. ЄВРОПЕЙСЬКЕ СУСПІЛЬСТВО І ДЕРЖАВИ В X – XV СТОЛІТТЯХ |
||||
13 |
Скандинавія в добу середньовіччя. Походи вікінгів та їхні завоювання. |
|
|
Практична робота: внести в синхронізовану хронологічну таблицю відомості про походи вікінгів, нормандське завоювання Англії; позначити на контурній карті напрямки походів вікінгів, |
14 |
Хрестові походи. Держави хрестоносців. Духовно-рицарські ордени. Середньовічні держави: від роздробленості до станово-представницьких монархій. |
|
|
Практична робота: внести в синхронізовану хронологічну таблицю відомості про Хрестові походи, позначити на контурній карті територію поширення християнства, Хрестових походів |
15 |
Реконкіста. Династична унія Ізабелль I і Фернандо II та утворення Королівства Іспанія. |
|
|
Практична робота: внести в синхронізовану хронологічну таблицю відомості про Реконкісту, утворення королівства Іспанія, позначити на контурній карті кордони Королівства Іспанія. |
16 |
Франція у ХІ–ХV ст. Столітня війна. Консолідація влади в руках французьких королів. |
|
|
Практична робота: внести в синхронізовану хронологічну таблицю відомості про Столітню війну, перше скликання Генеральних штатів у Франції позначити на контурній карті кордони Королівства Франція |
17 |
Англія в ХІ–ХV ст. «Велика хартія вольностей». Війна троянд. |
|
|
Практична робота: внести в синхронізовану хронологічну таблицю відомості про перше скликання англійського парламенту позначити на контурній карті кордони Королівства Англія |
18 |
Практичне заняття. Встановити Цінність «Великої хартії вольностей» для сучасних європейців, її значення для становлення європейської правової культури. (на основі витягів з тексту документа) |
|
|
|
19 |
Священна Римська імперія: устрій та боротьба за політичний провід між світськими і духовними володарями, |
|
|
Практична робота: внести в синхронізовану хронологічну таблицю відомості про утворення Священної Римської імперії, позначити на контурній карті кордони Священної Римської імперії |
20 |
Італійські торговельні республіки (Генуя, Венеція). |
|
|
Практична робота: внести в синхронізовану хронологічну таблицю відомості про позначити на контурній карті кордони італійських торговельних республік, найбільші міста Європи, основні торговельні шляхи Середньовіччя |
21 |
Практичне заняття. Зіставити Устрій станово-представницької монархії у Франції та в інших державах Західної Європи (монархіях, середньовічних республіках); тезово (усно або письмово) представити результати зіставлення (висновки); |
|
|
|
22 |
Узагальнення. Тематичне оцінювання |
|
|
Тести, письмово |
РОЗДІЛ 4. МАТЕРІАЛЬНИЙ І ДУХОВНИЙ СВІТ ЄВРОПЕЙСЬКОГО СЕРЕДНЬОВІЧЧЯ |
||||
23 |
Церковний розкол 1054 р. Католицька церква в ХІ–ХV cт. Тома Аквінський. Середньовічні єресі й боротьба з ними. |
|
|
Практична робота: внести у синхронізовану хронологічну таблицю відомості про розкол християнської церкви; позначити на контурній карті межі поширення впливу католицької і православної церков. |
24 |
Середньовічні школи та університети. Наукові й технічні досягнення. Книгодрукування. Практична робота: створити повідомлення «Книга і культура читання в Середньовіччі» |
|
|
Практична робота: внести в синхронізовану хронологічну таблицю відомості про винайдення книгодрукування; позначити на контурній карті та надписати університетські центри й міста, пов’язані з початком Відродження; |
25 |
Архітектура і мистецтво. Раннє Відродження. Гуманізм. Практична робота: Описати Повсякденне життя середньовічного студента/учня описати (на основі доступних джерел) |
|
|
Практична робота: внести в синхронізовану хронологічну таблицю відомості про час поширення романського і готичного мистецьких стилів, раннє Відродження; |
26 |
Практичне заняття. «Середньовічні замки та собори: візитна картка туристичної Європи». підготувати ілюстровану уявну екскурсію |
|
|
|
27 |
Узагальнення. Тематичне оцінювання |
|
|
|
РОЗДІЛ 5. КРАЇНИ ЦЕНТРАЛЬНОЇ ТА СХІДНОЇ ЄВРОПИ В X – XV СТ. |
||||
28 |
Чернечі лицарські ордени ( Тевтонський, Лівонський, орден Мечоносців) та християнізація Східної Європи. Велике князівство Литовське за правління Ольгерда ( Дмитра) Гедиміновича.
|
|
|
Практична робота: внести в синхронізовану хронологічну таблицю відомості про утворення Литовського королівства, правління володарів держав Східної та Центральної Європи, позначити на контурній карті територію Литовського королівства |
29 |
Польське королівство за Казимира ІІІ. Угорське королівство за Іштвана І. Гуситські війни у Чехії. |
|
|
Практична робота: внести в синхронізовану хронологічну таблицю відомості про утворення Польського, Угорського, Чеського королівств, гуситські війни, правління володарів держав Східної та Центральної Європи; позначити на контурній карті території Польського, Угорського, Чеського королівств, територію поширення гуситського руху і гуситських воєн. |
30 |
Монгольське панування. Новгородська боярська республіка. Устрій та територіальні загарбання Великого князівства Московського XIV – на початку XVІ ст. |
|
|
Практична робота: внести в синхронізовану хронологічну таблицю відомості про утворення Новгородської боярської республіки, Великого Московського князівства, Грюнвальдську битву, правління володарів держав Східної та Центральної Європи; позначити на контурній карті території Золотої Орди, Новгородської боярської республіки, Великого князівства Московського, місце Грюнвальдської битви. |
31 |
Утворення Османської імперії. Правління Мехмеда ІІ. Культура Османської імперії. |
|
|
Практична робота: внести в синхронізовану хронологічну таблицю відомості про утворення Османської імперії, падіння Константинополя; позначити на контурній карті території Османської імперії, напрямки завойовницьких походів турків-османів. |
32 |
Практичне заняття. Виявити в пам’ятках культури народів Центрально-Східної Європи прояви візантійської, руської та західноєвропейської (католицької) культурних традицій |
|
|
|
33 |
Узагальнення. Тематичне оцінювання |
|
|
Тести, письмово |
Розділ 6. СЕРЕДНЬОВІЧНИЙ СХІД (оглядово). Узагальнення |
||||
34 |
Держава і суспільство в середньовічному Китаї. Досягнення китайської культури. Індія в період політичної децентралізації (дроблення). Делійський султанат. Досягнення індійської культури. Японія. |
|
|
Практичне заняття. Уявна екскурсія до середньовічних пам’яток культури Китаю та Індії;
|
35 |
Узагальнення |
|
|
Практичне заняття.:підготувати індивідуальний або колективний проект (вікторину, квест та ін.) про культурні досягнення середньовічного Сходу, які мали вплив на формування європейського культурного простору.
|