Календарне планування "Всесвітня історія" за програмою 2022р., 7 клас

Про матеріал
Календарне планування уроків всесвітньої історії для 7-х класів у 2022/2023 н.р. 35 годин (1 година на тиждень) Програма для загальноосвітніх навчальних закладів: Історія України. Всесвітня історія.6–11 класи, затвердженими наказом МОН № 698 від 03.08.2022 р.)
Перегляд файлу

Календарне планування уроків

всесвітньої історії для 7-х класів у 2022/2023 н.р.

35 годин (1 година на тиждень)

Програма для загальноосвітніх навчальних закладів: Історія України. Всесвітня історія.6–11 класи, затвердженими наказом МОН № 698 від 03.08.2022 р.)

з/п

Тема уроку

Дата

 

Скор.

Примітка

РОЗДІЛ 1.  ПЕРШІ СЕРЕДНЬОВІЧНІ ДЕРЖАВИ

1

Повторення. Велике переселення народів. Розселення слов’ян.  Вступ: Середньовіччя як період розвитку людства. Періодизація

 

 

Практична робота: внести у синхронізовану хронологічну таблицю відомості про Велике переселення народів,

2

Утворення варварських королівств. Франкська держава.

 

 

Практична робота: внести у синхронізовану хронологічну таблицю відомості про Франкське королівство,  позначити на контурній карті «варварські» королівства.

3

Хлодвінг. Завоювання Карла Великого. Імперія франків.Розподіл імперії

 

 

Практична робота: внести у синхронізовану хронологічну таблицю відомості про Франкську  імперію;  позначити на контурній карті «варварські» королівства, імперію Карла Великого

4

Візантійська імперія доби Юстініана. Розквіт Візантії за Македонскої династії та династії Комнінів. Культура Візантії.

 

 

 

Практична робота: внести у синхронізовану хронологічну таблицю відомості про  Візантійську імперію;  позначити на контурній карті Візантію

5

Природно-географічні умови Аравії. Виникнення ісламу. Мухаммед

 

 

 

6

Арабські завоювання та халіфати. Розвиток арабо-мусульманської культури. .

 

 

Практична робота: внести у синхронізовану хронологічну таблицю відомості про  перші Арабські халіфати (Омейядів і Аббасидів), об’єднання арабів під владою Мухаммада, виникнення ісламу та ісламського літочислення; –   позначити на контурній карті напрямки завойовницьких походів арабів, Арабський халіфат;

7

Практичне заняття. Зіставити організації влади у «варварських королівствах», Франкській імперії, Візантійській імперії, перших Арабських халіфатах.

 

 

 

8

Узагальнення. Тематичне оцінювання

 

 

Тести, письмово

РОЗДІЛ 2. СЕРЕДНЬОВІЧНИЙ СВІТ ЗАХІДНОЇ ЄВРОПИ

9

Зв'язок людини і природи. Рух населення. Внутрішня і воєнна колонізація

 

 

 

10

Три стани середньовічного суспільства. Феодалізм.

 Практична робота:  зіставити (на основі витягів з доступних джерел) правове становище різних груп середньовічного населення Західної Європи.

 

 

 

11

Організація християнської церкви в Середньовіччі.

 

 

Практична робота: підготувати (з використанням кількох видів джерел) і представити усне повідомлення (п’єску, живу картинку) на теми «У феодальному замку», «У міському будинку (майстерні, крамниці)», «У селянській господі» (на вибір учителя/учениця або учнів/учениць);

12

Узагальнення

 

 

 

РОЗДІЛ 3. ЄВРОПЕЙСЬКЕ СУСПІЛЬСТВО І ДЕРЖАВИ В X – XV СТОЛІТТЯХ

13

Скандинавія в добу середньовіччя. Походи вікінгів та їхні завоювання.

 

 

Практична робота: внести в синхронізовану хронологічну таблицю відомості про походи вікінгів, нормандське завоювання Англії; позначити на контурній карті напрямки походів вікінгів,

14

Хрестові походи. Держави хрестоносців. Духовно-рицарські ордени. Середньовічні держави: від роздробленості до станово-представницьких монархій.

 

 

Практична робота: внести в синхронізовану хронологічну таблицю відомості про Хрестові походи, позначити на контурній карті територію поширення християнства, Хрестових походів

15

Реконкіста. Династична унія Ізабелль I і Фернандо II та утворення Королівства Іспанія.

 

 

Практична робота: внести в синхронізовану хронологічну таблицю відомості про Реконкісту, утворення королівства Іспанія, позначити на контурній карті кордони Королівства Іспанія.

16

Франція у ХІ–ХV ст. Столітня війна. Консолідація влади в руках французьких королів.

 

 

Практична робота: внести в синхронізовану хронологічну таблицю відомості про Столітню війну, перше скликання Генеральних штатів у Франції позначити на контурній карті кордони Королівства Франція

17

Англія в ХІ–ХV ст. «Велика хартія вольностей». Війна троянд.

 

 

Практична робота: внести в синхронізовану хронологічну таблицю відомості про перше скликання англійського парламенту позначити на контурній карті кордони Королівства Англія

18

Практичне заняття. Встановити  Цінність «Великої хартії вольностей» для сучасних європейців, її значення для становлення європейської правової культури. (на основі витягів з тексту документа)

 

 

 

19

Священна Римська імперія: устрій та боротьба за політичний провід між світськими і духовними володарями,

 

 

Практична робота: внести в синхронізовану хронологічну таблицю відомості про утворення Священної Римської імперії, позначити на контурній карті кордони  Священної Римської імперії

20

Італійські торговельні республіки (Генуя, Венеція).

 

 

Практична робота: внести в синхронізовану хронологічну таблицю відомості про позначити на контурній карті кордони  італійських торговельних республік, найбільші міста Європи, основні торговельні шляхи Середньовіччя

21

Практичне заняття.  Зіставити Устрій станово-представницької монархії у Франції та в інших державах Західної Європи (монархіях, середньовічних республіках); тезово (усно або письмово) представити результати зіставлення (висновки);

 

 

 

22

Узагальнення. Тематичне оцінювання

 

 

Тести, письмово

РОЗДІЛ 4. МАТЕРІАЛЬНИЙ І ДУХОВНИЙ СВІТ ЄВРОПЕЙСЬКОГО СЕРЕДНЬОВІЧЧЯ

23

Церковний розкол 1054 р. Католицька церква в ХІ–ХV cт. Тома Аквінський. Середньовічні єресі й боротьба з ними.

 

 

Практична робота: внести у синхронізовану хронологічну таблицю відомості про  розкол християнської церкви; позначити на контурній карті межі поширення впливу католицької і православної церков.

24

Середньовічні школи та університети. Наукові й технічні досягнення. Книгодрукування.

Практична робота: створити повідомлення «Книга і культура читання в Середньовіччі»

 

 

Практична робота: внести в синхронізовану хронологічну таблицю відомості про  винайдення книгодрукування; позначити на контурній карті та надписати університетські центри й міста, пов’язані з початком Відродження;

25

Архітектура і мистецтво. Раннє Відродження. Гуманізм.

Практична робота: Описати Повсякденне життя середньовічного студента/учня описати (на основі доступних джерел)

 

 

Практична робота: внести в синхронізовану хронологічну таблицю відомості про час поширення романського і готичного мистецьких стилів, раннє Відродження;
 

26

Практичне заняття.  «Середньовічні замки та собори: візитна картка туристичної Європи». підготувати ілюстровану уявну екскурсію

 

 

 

27

Узагальнення. Тематичне оцінювання

 

 

 

РОЗДІЛ 5. КРАЇНИ ЦЕНТРАЛЬНОЇ ТА СХІДНОЇ ЄВРОПИ В X – XV СТ.

28

Чернечі лицарські ордени ( Тевтонський, Лівонський, орден Мечоносців) та християнізація Східної Європи. Велике князівство Литовське за правління Ольгерда ( Дмитра) Гедиміновича.

 

 

 

Практична робота: внести в синхронізовану хронологічну таблицю відомості про утворення Литовського королівства, правління володарів держав Східної та Центральної Європи, позначити на контурній карті територію Литовського королівства

29

Польське королівство за Казимира ІІІ.  Угорське королівство за Іштвана І. Гуситські війни у Чехії.

 

 

Практична робота: внести в синхронізовану хронологічну таблицю відомості про утворення Польського, Угорського, Чеського королівств, гуситські війни, правління володарів держав Східної та Центральної Європи; позначити на контурній карті території Польського, Угорського, Чеського королівств, територію поширення гуситського руху і гуситських воєн.

30

Монгольське панування. Новгородська боярська республіка. Устрій та територіальні загарбання Великого князівства Московського XIV – на початку XVІ ст.

 

 

Практична робота: внести в синхронізовану хронологічну таблицю відомості про утворення Новгородської боярської республіки, Великого Московського князівства, Грюнвальдську битву, правління володарів держав Східної та Центральної Європи; позначити на контурній карті території Золотої Орди, Новгородської боярської республіки, Великого князівства Московського, місце Грюнвальдської битви.

31

 Утворення Османської імперії. Правління Мехмеда ІІ. Культура Османської імперії.

 

 

Практична робота: внести в синхронізовану хронологічну таблицю відомості про утворення Османської імперії, падіння Константинополя; позначити на контурній карті території Османської імперії, напрямки завойовницьких походів турків-османів.

32

Практичне заняття.  Виявити в пам’ятках культури народів Центрально-Східної Європи прояви візантійської, руської та західноєвропейської (католицької) культурних традицій

 

 

 

33

Узагальнення. Тематичне оцінювання

 

 

Тести, письмово

Розділ 6. СЕРЕДНЬОВІЧНИЙ СХІД (оглядово). Узагальнення

34

Держава і суспільство в середньовічному Китаї. Досягнення китайської культури. Індія в період політичної децентралізації (дроблення). Делійський султанат. Досягнення індійської культури. Японія.

 

 

Практичне заняття.  Уявна екскурсія до середньовічних пам’яток культури Китаю та Індії;

 

35

Узагальнення

 

 

Практичне заняття.:підготувати індивідуальний або колективний проект (вікторину, квест та ін.) про культурні досягнення середньовічного Сходу, які мали вплив на формування європейського культурного простору.

 

 

doc
Додано
23 серпня 2022
Переглядів
8701
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку