1
ВСЕСВІТНЯ ІСТОРІЯ
7 КЛАС
1 година на тиждень
35 годин на рік
Складено згідно до навчальної програми « ІСТОРІЯ УКРАЇНИ. ВСЕСВІТНЯ ІСТОРІЯ 6 – 11 КЛАСИ. Навчальна програма для закладів загальної середньої освіти»
Затверджено та надано гриф «Рекомендовано Міністерством освіти і науки України» (наказ Міністерства освіти і науки України від 03 серпня 2022 року № 698)
№ п/п |
Дата уроку |
Зміст навчального матеріалу |
Наскрізні змістові лінії та компетентності |
Примітка |
1 |
|
ПОВТОРЕННЯ. Велике переселення народів та його наслідки. Розселення слов’ян. Вступ: Середньовіччя як період розвитку людства. Періодизація. |
Аксіологічна компетентність Просторова компетентність Інформаційна компетентність Логічна компетентність |
|
Розділ 1. ПЕРШІ СЕРЕДНЬОВІЧНІ ДЕРЖАВИ |
||||
2 |
|
Утворення «варварських королівств». Франкська держава. Хлодвіг. |
Аксіологічна компетентність Просторова компетентність Інформаційна компетентність Логічна компетентність «Громадянська відповідальність» Шанування національної історії, культури, мови, традицій;визнання та сприйняття багатоманітності оточуючого світу
|
|
3 |
|
Завоювання Карла Великого. Імперія франків. Розподіл імперії. |
|
|
4 |
|
Візантійська імперія доби Юстиніана. Розквіт Візантії за Македонської династії та династії Комнінів. Культура Візантії. |
|
|
5 |
|
Природно-географічні умови Аравії. Виникнення ісламу. Мухаммад. Арабські завоювання та халіфати. Розвиток арабо-мусульманської культури. |
Аксіологічна компетентність Просторова компетентність Інформаційна компетентність Логічна компетентність |
|
6 |
|
Практична заняття №1. Позначити на контурній карті «варварські» королівства, імперію Карла Великого, Візантію, напрямки завойовницьких походів арабів, Арабський халіфат. |
|
|
7 |
|
Тематичне контроль з розділу 1 «Перші середньовічні держави» |
|
|
Розділ 2. СЕРЕДНЬОВІЧНИЙ СВІТ ЗАХІДНОЇ ЄВРОПИ |
||||
8 |
|
Зв'язок людини і природи. Рух населення. Внутрішня і воєнна колонізація |
Аксіологічна компетентність Просторова компетентність Інформаційна компетентність Логічна компетентність «Громадянська відповідальність» Шанування національної історії, культури, мови, традицій;визнання та сприйняття багатоманітності оточуючого світу
|
|
9 |
|
Три стани середньовічного суспільства. Феодалізм. |
|
|
10 |
|
Практичне заняття №2. Підготувати (з використанням кількох видів джерел) і представити усне повідомлення (п’єску, живу картинку) на теми «У феодальному замку», «У міському будинку (майстерні, крамниці)», «У селянській господі» (на вибір учителя/учениця або учнів/учениць). |
|
|
11 |
|
Організація християнської церкви в Середньовіччі. |
|
|
12 |
|
Тематичний контроль з розділу 2 «Середньовічний світ західної Європи» |
|
|
Розділ 3. ЄВРОПЕЙСЬКЕ СУСПІЛЬСТВО І ДЕРЖАВИ в Х–ХV ст. |
||||
13 |
|
Скандинавія. Походи вікінгів та їхні завоювання. |
Аксіологічна компетентність Просторова компетентність Інформаційна компетентність Логічна компетентність «Громадянська відповідальність» Шанування національної історії, культури, мови, традицій;визнання та сприйняття багатоманітності оточуючого світу Здоров’я і безпека Чинники, що впливають на раціональний вибір споживача. Відмінності у споживанні людей із різним доходом
|
|
14 |
|
Хрестові походи. Держави хрестоносців. Духовно-рицарські ордени. |
|
|
15 |
|
Середньовічні держави: від роздробленості до станово-представницьких монархій. Реконкіста. Династична унія Ізабелль I і Фернандо II та утворення Королівства Іспанія. |
|
|
16 |
|
Франція у ХІ–ХV ст. Столітня війна Консолідація влади в руках французьких королів.. |
|
|
17 |
|
Англія в ХІ–ХV ст. «Велика хартія вольностей». Війна троянд. |
|
|
18 |
|
Практичне заняття №3. Встановити (на основі витягів з тексту документа) цінність «Великої хартії вольностей» для сучасних європейців, її значення |
|
|
19 |
|
Священна Римська імперія: устрій та боротьба за політичний провід між світськими і духовними володарями. Італійські торговельні республіки (Генуя, Венеція). |
|
|
20 |
|
Тематичне контроль з теми 3 «Європейське суспільство і держави в Х-ХУ ст.» |
|
|
Розділ 4. МАТЕРІАЛЬНИЙ І ДУХОВНИЙ СВІТ ЄВРОПЕЙСЬКОГО СЕРЕДНЬОВІЧЧЯ |
||||
21 |
|
Церковний розкол 1054 р. Католицька церква в ХІ– ХV ст. Середньовічні єресі й боротьба з ними. |
Аксіологічна компетентність Просторова компетентність Інформаційна компетентність Логічна компетентність |
|
22 |
|
Середньовічні школи та університети. Наукові й технічні досягнення. Практичне заняття №3. Описати (на основі доступних джерел) повсякденне життя середньовічного студента/учня. |
«Громадянська відповідальність» Шанування національної історії, культури, мови, традицій;визнання та сприйняття багатоманітності оточуючого світу |
|
23 |
|
Книгодрукування. Архітектура і мистецтво. Раннє Відродження. Гуманізм. |
|
|
24 |
|
Практичне заняття №4. Підготувати ілюстровану уявну екскурсію «Середньовічні замки та собори: візитна картка туристичної Європи». |
|
|
25 |
|
Тематичне контроль з теми 4 «Матеріальний і духовний світ Європейського Середньовіччя» |
|
|
Розділ 5. КРАЇНИ ЦЕНТРАЛЬНОЇ ТА СХІДНОЇ ЄВРОПИ в Х–ХV ст. |
||||
26 |
|
Чернечі лицарські ордени (Тевтонський, Лівонський, орден Мечоносців) та християнізація Східної Європи. |
Аксіологічна компетентність Просторова компетентність Інформаційна компетентність Логічна компетентність «Громадянська відповідальність» Шанування національної історії, культури, мови, традицій;визнання та сприйняття багатоманітності оточуючого світу |
|
27 |
|
Велике князівство Литовське за правління Ольгерда (Дмитра) Гедиміновича. Польське королівство за Казимира ІІІ. |
|
|
28 |
|
Угорське королівство за Іштвана І. Гуситські війни у Чехії. |
|
|
29 |
|
Монгольське панування. Новгородська боярська республіка. Устрій та територіальні загарбання Великого князівства Московського в ХІV – на початку ХVІ cт. |
|
|
30 |
|
Утворення Османської імперії. Правління Мехмеда ІІ. Культура Османської імперії. |
|
|
31 |
|
Практичне заняття №5. Позначити на контурній карті території Польського, Угорського, Чеського королівств, Османської імперії, Золотої Орди, Новгородської боярської республіки, Великого князівства Московського, місце Грюнвальдської битви, територію поширення гуситського руху і гуситських воєн, напрямки завойовницьких походів турків-османів. |
«Здоров’я і безпека» чинники, що впливають на раціональний вибір споживача. Відмінності у споживанні людей із різним доходом
|
|
32 |
|
Тематичне контроль з теми 5 «Країни Центральної та Східної Європи в Х-ХV ст.» |
|
|
Розділ 6. СЕРЕДНЬОВІЧНИЙ СХІД (оглядово) |
||||
33 |
|
Держава і суспільство в середньовічному Китаї. Досягнення китайської культури |
Аксіологічна компетентність Просторова компетентність Інформаційна компетентність Логічна компетентність «Громадянська відповідальність» Шанування національної історії, культури, мови, традицій;визнання та сприйняття багатоманітності оточуючого світу «Здоров’я і безпека» чинники, що впливають на раціональний вибір споживача. Відмінності у споживанні людей із різним доходом
|
|
34 |
|
Індія в період політичної децентралізації (дроблення). Делійський султанат. Досягнення індійської культури. |
|
|
35 |
|
Японія. Практичне заняття №6. Провести уявну екскурсію до середньовічних пам’яток культури Китаю, Японії та Індії. |
|