Календарне планування, "Вступ до історії",5 клас (підручник, автор В.С.Власов).

Про матеріал

Складено у відповідності до Навчальної програми для загальноосвітніх навчальних закладів Історія України. - Наказ Міністерства освіти і науки України від 21.02.2019 № 236

Перегляд файлу

 

5  КЛАС

Вступ до історії (35 годин,1 година на тиждень)

 

  • Власов В.С.   Історія України (Вступ до історії). 5 клас. - К.: «Генеза»,  2018,- 256 с.

 

  • Навчальна програма для загальноосвітніх навчальних закладів Історія України. - Наказ Міністерства освіти і науки України від 21.02.2019 № 236

 

Тема уроку

Дата   

Прим.

ВСТУП. ЩО ТАКЕ ІСТОРІЯ.

1

Що таке минуле, сучасне і майбутнє.

Багатоманітність історії. Історія як наука та навчальний предмет. Історія України – складова європейської історії. Підручник з історії.

 

§ 1

Тема 1. ВІДЛІК ЧАСУ В ІСТОРІЇ

2

Календарний та історичний час.

Підрахунок історичного часу. Робота зі шкалою часу.

 

§ 2

3

Культурні епохи європейської історії

(Первісне суспільство, Античність, Середні віки, Новий час).

Історія України на шкалі часу.

 

§ 3

4

Пр/зан.1       Відлік часу в історії, робота зі шкалою часу.

  • співвіднести рік - століття - тисячоліття;  - встановити тривалість історичної події;
  • розмістити події на шкалі часу, у хронологічній таблиці;
  • встановити хронологічну послідовність подій (за допомогою шкали часу);
  • розв’язати історичну задачу на обчислення часу.

 

§ 4

5

Узагальнення. тематичний контроль.

 

С. 32

Тема 2. ДЕ ВІДБУВАЄТЬСЯ ІСТОРІЯ

 

6

Географічний та історичний простір.

Робота з історичною картою.

 

§ 5

7

Україна на картах упродовж історії.

Територіальні межі Русі-України, Королівства Руського (Галицько-Волинської держави), Козацької республіки / Війська Запорозького / Гетьманщини та їх зміни.

 

§ 6

8

Терени творення нової України.

Держава Україна та її сусіди. Історико-географічні регіони України та їх особливості

 

§ 6

9

Пр/зан.2  Історико-географічні регіони, територія рідного краю 

               та рідне місто(село) на карті.

     - Позначити та підписати на контурній карті історико-

       географічні регіони, територію рідного краю, рідне 

       місто (село).

 

 

§ 7

10

Узагальнення. тематичний контроль

 

С. 56

Тема 3. ДЖЕРЕЛА ДО ВИВЧЕННЯ ІСТОРІЇ

11

Історичні джерела та їх різновиди.

Виявлення та збереження історичних джерел.

 

§  8

12

Робота з історичними джерелами.

Залучення різних джерел для достовірного відображення минулого.

 

§  9

13

Місця, де зберігають історичні джерела.

Критичне ставлення до джерельних відомостей.

 

§  10

14

Пр/зан.3  Про що можна дізнатися із сімейного фотоальбому.

  •  Інформація про минуле з візуальних джерел (сімейного фотоальбому)

 

§ 12

15

Узагальнення. тематичний контроль

 

С. 88

Тема 4. ІСТОРІЯ УКРАЇНИ В ПАМ’ЯТКАХ

16

Пам’ятки історії як джерело історико-культурної інформації.

Пам’ятник як витвір мистецтва для увічнення пам’яті про подію або особу.

 

§ 13

17

Княжа Русь-Україна: Володимир і Данило Галицький

Робота з візуальними і писемними джерелами, які зберігають пам’ять про історію України

 

§ 13

18

Козацька Україна: Богдан Хмельницький.

 

§ 14

19

Новітня Україна: на шляху до державної незалежності

Українська революція

 

§ 15

20

Голодомор

 

§ 16

21

Друга світова війна

 

§ 17

22

Проголошення незалежності України,

Ухвалення Конституції України, Революція Гідності,

Небесна Сотня).

 

§ 18

23

Пр/зан.4  Пам’ятка історії або пам’ятник, установлений

                у рідному краї.

 - розповісти (усно або письмово) про відвідану пам’ятку історії   

   або пам’ятник, установлений  у рідному краї.

 

§ 20

24

Узагальнення. тематичний контроль

 

С.142

Тема 5. ДОСЛІДНИКИ ІСТОРІЇ

25

Головні цілі пізнання минулого.

Фах історика. Що таке історичний факт, історична особа, історичне дослідження.

 

§ 21

26

Історичні праці про Україну та їхні автори:

руські літописи («Повість минулих літ» літописця Нестора) та козацькі (Літопис Самійла Величка)

 

§ 22

27

Історичні праці ХІХ – початку ХХ ст.

«Історія України-Руси» Михайла Грушевського. Художні твори про минуле України

 

§ 23

28

Пр/зан.5 Повідомлення з історії родини, підготувати

            презентацію родового дерева.

 

С.85

29

Узагальнення. тематичний контроль

 

 

Тема 6. УСЕ МАЄ МИНУЛЕ

30

Праця і господарство: колись і сьогодні.

Традиційні заняття українців. Від натурального до ринкового господарства. Застосування досягнень науки

 й техніки у виробництві та його наслідки

 

§ 25

31

Місто та село.

Заняття та умови життя населення в українських містах

і селах у минулому і тепер.

 

§ 26-27

 

32

Наука та освіта. Медицина. Спорт. Школи й університети на українських теренах. Зростання ролі розумової праці. Турбота про здоров’я. Аптеки. Як колись проводили вільний час.

 

§ 28

33

Пр/зан.6  Ігри на дозвіллі.

 - на основі інформації від батьків (родичів), а також доступних   

   писемних і речових джерел порівняти власні ігри (іграшки)

   на дозвіллі та  ігри  батьків.

 

 

34

Узагальнення. тематичний контроль

 

§ 29

35

Резерв

 

 

 

1

Середня оцінка розробки
Структурованість
5.0
Оригінальність викладу
4.0
Відповідність темі
5.0
Загальна:
4.7
Всього відгуків: 1
Оцінки та відгуки
  1. Школа Людмила Леонідівна
    Загальна:
    4.7
    Структурованість
    5.0
    Оригінальність викладу
    4.0
    Відповідність темі
    5.0
doc
Додано
25 серпня 2020
Переглядів
3536
Оцінка розробки
4.7 (1 відгук)
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку