Складено у відповідності до Навчальної програми для загальноосвітніх навчальних закладів Історія України. - Наказ Міністерства освіти і науки України від 21.02.2019 № 236
|
|
|
|
№ |
Тема уроку |
Дата |
Прим. |
||||
ВСТУП. ЩО ТАКЕ ІСТОРІЯ. |
|||||||
1 |
Що таке минуле, сучасне і майбутнє. Багатоманітність історії. Історія як наука та навчальний предмет. Історія України – складова європейської історії. Підручник з історії. |
|
§ 1 |
||||
Тема 1. ВІДЛІК ЧАСУ В ІСТОРІЇ |
|||||||
2 |
Календарний та історичний час. Підрахунок історичного часу. Робота зі шкалою часу. |
|
§ 2 |
||||
3 |
Культурні епохи європейської історії (Первісне суспільство, Античність, Середні віки, Новий час). Історія України на шкалі часу. |
|
§ 3 |
||||
4 |
Пр/зан.1 Відлік часу в історії, робота зі шкалою часу.
|
|
§ 4 |
||||
5 |
Узагальнення. тематичний контроль. |
|
С. 32 |
||||
Тема 2. ДЕ ВІДБУВАЄТЬСЯ ІСТОРІЯ |
|
||||||
6 |
Географічний та історичний простір. Робота з історичною картою. |
|
§ 5 |
||||
7 |
Україна на картах упродовж історії. Територіальні межі Русі-України, Королівства Руського (Галицько-Волинської держави), Козацької республіки / Війська Запорозького / Гетьманщини та їх зміни. |
|
§ 6 |
||||
8 |
Терени творення нової України. Держава Україна та її сусіди. Історико-географічні регіони України та їх особливості |
|
§ 6 |
||||
9 |
Пр/зан.2 Історико-географічні регіони, територія рідного краю та рідне місто(село) на карті. - Позначити та підписати на контурній карті історико- географічні регіони, територію рідного краю, рідне місто (село).
|
|
§ 7 |
||||
10 |
Узагальнення. тематичний контроль |
|
С. 56 |
||||
Тема 3. ДЖЕРЕЛА ДО ВИВЧЕННЯ ІСТОРІЇ |
|||||||
11 |
Історичні джерела та їх різновиди. Виявлення та збереження історичних джерел. |
|
§ 8 |
||||
12 |
Робота з історичними джерелами. Залучення різних джерел для достовірного відображення минулого. |
|
§ 9 |
||||
13 |
Місця, де зберігають історичні джерела. Критичне ставлення до джерельних відомостей. |
|
§ 10 |
||||
14 |
Пр/зан.3 Про що можна дізнатися із сімейного фотоальбому.
|
|
§ 12 |
||||
15 |
Узагальнення. тематичний контроль |
|
С. 88 |
||||
Тема 4. ІСТОРІЯ УКРАЇНИ В ПАМ’ЯТКАХ |
|||||||
16 |
Пам’ятки історії як джерело історико-культурної інформації. Пам’ятник як витвір мистецтва для увічнення пам’яті про подію або особу. |
|
§ 13 |
||||
17 |
Княжа Русь-Україна: Володимир і Данило Галицький Робота з візуальними і писемними джерелами, які зберігають пам’ять про історію України |
|
§ 13 |
||||
18 |
Козацька Україна: Богдан Хмельницький. |
|
§ 14 |
||||
19 |
Новітня Україна: на шляху до державної незалежності Українська революція |
|
§ 15 |
||||
20 |
Голодомор |
|
§ 16 |
||||
21 |
Друга світова війна |
|
§ 17 |
||||
22 |
Проголошення незалежності України, Ухвалення Конституції України, Революція Гідності, Небесна Сотня). |
|
§ 18 |
||||
23 |
Пр/зан.4 Пам’ятка історії або пам’ятник, установлений у рідному краї. - розповісти (усно або письмово) про відвідану пам’ятку історії або пам’ятник, установлений у рідному краї. |
|
§ 20 |
||||
24 |
Узагальнення. тематичний контроль |
|
С.142 |
||||
Тема 5. ДОСЛІДНИКИ ІСТОРІЇ |
|||||||
25 |
Головні цілі пізнання минулого. Фах історика. Що таке історичний факт, історична особа, історичне дослідження. |
|
§ 21 |
||||
26 |
Історичні праці про Україну та їхні автори: руські літописи («Повість минулих літ» літописця Нестора) та козацькі (Літопис Самійла Величка) |
|
§ 22 |
||||
27 |
Історичні праці ХІХ – початку ХХ ст. «Історія України-Руси» Михайла Грушевського. Художні твори про минуле України |
|
§ 23 |
||||
28 |
Пр/зан.5 Повідомлення з історії родини, підготувати презентацію родового дерева. |
|
С.85 |
||||
29 |
Узагальнення. тематичний контроль |
|
|
||||
Тема 6. УСЕ МАЄ МИНУЛЕ |
|||||||
30 |
Праця і господарство: колись і сьогодні. Традиційні заняття українців. Від натурального до ринкового господарства. Застосування досягнень науки й техніки у виробництві та його наслідки |
|
§ 25 |
||||
31 |
Місто та село. Заняття та умови життя населення в українських містах і селах у минулому і тепер. |
|
§ 26-27
|
||||
32 |
Наука та освіта. Медицина. Спорт. Школи й університети на українських теренах. Зростання ролі розумової праці. Турбота про здоров’я. Аптеки. Як колись проводили вільний час. |
|
§ 28 |
||||
33 |
Пр/зан.6 Ігри на дозвіллі. - на основі інформації від батьків (родичів), а також доступних писемних і речових джерел порівняти власні ігри (іграшки) на дозвіллі та ігри батьків. |
|
|
||||
34 |
Узагальнення. тематичний контроль |
|
§ 29 |
||||
35 |
Резерв |
|
|
||||
1