Я досліджую світ
4 клас
(за редакцією М. С. Вашуленка, автори Тетяна Єресько, Олена Безкоровайна)
(відповідно до Типової освітньої програми початкової освіти, розробленої під керівництвом Р. Б. Шияна)
І семестр ( 7 годин на тиждень)
№ уроку |
|
Дата
|
|||||||||
Тема уроку |
Галузі, що інтегруються |
Зміст програмового матеріалу |
|||||||||
РОЗДІЛ 1 «Я – ДОСЛІДНИК/ДОСЛІДНИЦЯ ПРИРОДИ» |
|||||||||||
1 |
Із чого все складається? Молекули й атоми |
|
|
|
|||||||
|
|
||||||||||
2 |
Із чого все складається? Молекули й атоми |
Мовно-літературна
Природнича |
Вчимося фантазувати. Казка за опорними словами Властивості води |
|
|||||||
3 |
Із чого все складається? Молекули й атоми Обчислення способом округлення. Розв’язування рівнянь та задач двома способами. |
Математична |
Властивості води
Розв’язування задач, рівнянь |
|
|||||||
4-5 |
Із чого все складається? Тіла та речовини Складаємо розповіді за планом |
Математична |
Розв’язування задач |
|
|||||||
Мовно-літературна |
Текст. План тексту |
||||||||||
Природнича |
Природні та штучні тіла і речовини |
||||||||||
6 |
Вивчаю будову речовин
|
Природнича |
|
|
|||||||
Мовно-літературна |
Складаємо розповідь за темою. |
||||||||||
7 |
Досліджую властивості твердих тіл, рідин і газів Робота над загадками |
Природнича |
|
|
|||||||
Мовно-літературна |
Загадки |
||||||||||
8 |
Як людина використовує речовини? |
Мовно-літературна |
Текст. Ключові слова |
|
|||||||
Природнича |
Природні і штучні матеріали |
||||||||||
9 |
Поводжуся безпечно з речовинами
|
Математична |
Розв’язування задач |
|
|||||||
Природнича |
Термометр. |
||||||||||
Мовно-літературна |
Дієслова |
||||||||||
Соціальна та здоров’я-збережувальна |
Правила безпечної поведінки з хімічними речовинами |
||||||||||
10 |
Поводжуся безпечно з речовинами Ділення з остачею. Виготовлення макета фігури.
|
Соціальна та здоров’я-збережувальна
Математична |
Правила безпечної поведінки з хімічними речовинами
Виготовлення макета фігури |
|
|||||||
11-12 |
Знайомлюся з вірусами Складаємо розповідь за схемою |
Технологічна |
Малюнок вірусу та його «помешкання» |
|
|||||||
Соціальна та здоров’я-збережувальна |
Шляхи зараження вірусами |
||||||||||
Мовно-літературна |
Складаємо доповідь |
||||||||||
Природнича |
Де розмножуються віруси? |
||||||||||
13 |
Знайомлюся з бактеріями |
Природнича |
Корисні і шкідливі бактерії |
|
|||||||
Соціальна та здоров’я-збережувальна |
Захворювання, спричинені шкідливими бактеріями |
||||||||||
Мовно-літературна |
Загадки. |
||||||||||
14 |
Які бувають явища природи? Вірш Олени Трофімової «День став коротшим…» |
Природнича |
Сезонні явища природи |
|
|||||||
Мовно-літературна |
Вірш Олени Трофімової «День став коротшим…» |
||||||||||
15 |
Вчуся розрізняти фізичні явища
|
Математична |
Задачі на знаходження відстані. |
|
|||||||
Природнича Мовно-літературна |
Приклади фізичних явищ |
||||||||||
16 |
Вчуся розрізняти хімічні явища
|
Мовно-літературна |
План. Переказ тексту за планом |
|
|||||||
Природнича |
Ознаки хімічних явищ |
||||||||||
17 |
Вчуся розрізняти хімічні явища Знаходження значень числових виразів. Ділення з остачею. Самостійна робота №2 |
Природнича
Математична |
Знаходження значень числових виразів |
|
|||||||
18 |
Вивчаю біологічні явища
|
Мовно-літературна |
Загадки |
|
|||||||
Природнича |
Взаємозв’язок явищ у природі
|
||||||||||
19 |
Опале листя: користь чи шкода? Робота над віршем Н. Красоткіної |
Мовно-літературна |
Повідомлення. Складаємо повідомлення |
|
|||||||
Природнича |
Утворення перегною |
||||||||||
Соціальна та здоров’я-збережувальна |
Середовище виникнення інфекцій |
||||||||||
Технологічна |
Аплікація з опалого листя |
||||||||||
20 |
Застосовую знання про природу Доповнення тексту
|
Природнича
Мовно-літературна |
Доповнення тексту |
|
|||||||
21 |
Діагностувальна робота «Я – дослідник/дослід ниця природи» |
Природнича
|
Взаємозв’язок явищ у природі |
|
|||||||
22 |
Аналіз діагностувальної роботи |
Природнича
|
Взаємозв’язок явищ у природі |
|
|||||||
РОЗДІЛ 2 «ОБИРАЮ ЗДОРОВ’Я»
|
|||||||||||
23 |
Визначаю складники здоров’я
|
Громадянська та історична |
Спадковість |
|
|||||||
Мовно-літературна |
Вислови про здоров’я |
||||||||||
Соціальна та здоров’я-збережувальна
|
Здоровий спосіб життя |
||||||||||
24 |
Визначаю складники здоров’я Знаходження значень числових та буквених виразів. Розв’язування задач. Діаграма.
|
Соціальна та здоров’я-збережувальна
Математична |
Знаходження значень числових та буквених виразів
|
|
|||||||
25 |
Діагностую своє здоров’я
|
Математична |
Розв’язування задач |
|
|||||||
Соціальна та здоров’я-збережувальна Мовно-літературна
|
Імунітет |
||||||||||
26-27 |
Що впливає на твоє здоров’я? Складаємо розповідь за малюнком
|
Мовно-літературна |
Діалог, розповідь |
|
|||||||
Соціальна та здоров’я-збережувальна |
Небезпечні для здоров’я дії
|
||||||||||
28 |
Чому ми хворіємо?
|
Мовно-літературна |
Вірші Надії Красоткіної |
|
|||||||
Соціальна та здоров’я-збережувальна
|
Причини хвороб |
||||||||||
29 |
Шкіра: друг чи ворог? Науково-популярний текст |
Природнича |
Віруси та бактерії |
|
|||||||
Соціальна та здоров’я-збережувальна
|
Правила особистої гігієни |
||||||||||
Мовно-літературна |
Окличні речення.
|
||||||||||
30 |
Інфекційні захворювання.
|
Мовно-літературна |
Ребуси |
|
|||||||
Соціальна та здоров’я-збережувальна |
Правила профілактики інфекційних захворювань
|
||||||||||
31 |
Неінфекційні захворювання.
|
Соціальна та здоров’я-збережувальна |
Причини захворювань людини |
|
|||||||
Мовно-літературна |
Розповідь про своє здоров’я |
||||||||||
32 |
Неінфекційні захворювання. Нумерація чотирицифрових чисел. Розв’язування задач,які містять зайві дані. |
Мовно-літературна
Математична |
Розповідь про своє здоров’я |
|
|||||||
33 |
Вплив рухової активності на розвиток організму
|
Мовно-літературна |
Вислів |
|
|||||||
Математична |
Розв’язування задач |
||||||||||
Соціальна та здоров’я-збережувальна
|
Види рухової активності |
||||||||||
34 |
Значення харчування для життя і здоров’я людини Вірш Людмили Дзвонок
|
Мовно-літературна |
Вірш Людмили Дзвонок |
|
|||||||
Соціальна та здоров’я-збережувальна |
Поживні речовини. Меню на день |
||||||||||
35-36 |
Визначаю значення вітамінів. Казка за Євгенією Качіною. Прислів’я
|
Мовно-літературна |
Казка за Євгенією Качіною. Прислів’я |
|
|||||||
Соціальна та здоров’я-збережувальна
|
Авітаміноз |
||||||||||
37 |
Чи потрібні організму мікроелементи?
|
Мовно-літературна |
Ребуси |
|
|||||||
Соціальна та здоров’я-збережувальна |
Умови здорового харчування |
||||||||||
38 |
Визначаю страви національної кухні
|
Математична |
Розв’язування задач |
|
|||||||
Мовно-літературна |
Робота з текстом |
||||||||||
Соціальна та здоров’я-збережувальна
|
Українські страви
|
||||||||||
39 |
Визначаю страви національної кухні Нумерація п’ятицифрових чисел. Знаходження значень Буквених виразів. Самостійна робота №5.
|
Мовно-літературна
Математична |
|
|
|||||||
40 |
Досліджую екологічно чисті продукти
|
Мовно-літературна |
.Вислови |
|
|||||||
Природнича |
Органічні продукти |
||||||||||
Соціальна та здоров’я-збережувальна |
Екологічне маркування.
|
||||||||||
41 |
Підсолодити чи ні? Вчимося фантазувати: кінцівка казки |
Мовно-літературна |
Вчимося фантазувати: кінцівка казки |
|
|||||||
Соціальна та здоров’я-збережувальна |
Користь і шкода цукру |
||||||||||
42 |
Чи корисна сіль?
|
Громадянська та історична |
Соляна печера України |
|
|||||||
Мовно-літературна |
Робота з текстом |
||||||||||
Соціальна та здоров’я-збережувальна
|
Значення солі для людини |
||||||||||
43 |
Як зберегти зір? Приказки |
Природнича |
Органи чуття |
|
|||||||
Мовно-літературна |
Приказки |
||||||||||
Соціальна та здоров’я-збережувальна |
Правила збереження зору |
||||||||||
44 |
Як зберегти слух?
|
Природнича |
Сприйняття навколишнього світу |
|
|||||||
Мовно-літературна
|
Спільнокореневі слова |
||||||||||
Соціальна та здоров’я-збережувальна
|
Правила збереження слуху |
||||||||||
45 |
Як зберегти органи смаку та нюху?
|
Природнича |
Роль органів смаку та нюху |
|
|||||||
Соціальна та здоров’я-збережувальна |
Правила збереження органів смаку та нюху |
||||||||||
Громадянська та історична Мовно-літературна
|
Посередники між людським організмом і довкіллям |
||||||||||
46 |
Як зберегти органи смаку та нюху? Множення і ділення чисел як розрядну одиницю.
|
Соціальна та здоров’я-збережувальна
Математична |
Правила збереження органів смаку та нюху |
|
|||||||
47 |
Аналізую емоції.
|
Громадянська та історична |
Види емоцій |
|
|||||||
Соціальна та здоров’я-збережувальна |
Позитивні та негативні емоції |
||||||||||
Мовно-літературна |
Розповідь про випадки зі свого життя |
||||||||||
48 |
Як природа впливає на емоції? Вірш О.Олеся «Все навколо зеленіє» |
Природнича |
Людина-творіння природи |
|
|||||||
Соціальна та здоров’я-збережувальна |
Спілкування з природою |
||||||||||
Мовно-літературна |
Вірш О.Олеся «Все навколо зеленіє» |
||||||||||
49-50 |
Традиції збереження здоров’я в родині Розповідь за планом |
Математична |
Обчислення добутків письмово |
|
|||||||
Мовно-літературна |
|
||||||||||
Громадянська та історична |
Традиції |
||||||||||
Соціальна та здоров’я-збережувальна
|
Активний і пасивний відпочинок |
||||||||||
51 |
Технічні засоби: користь чи шкода?
|
Громадянська та історична |
Раціональний розподіл часу |
|
|
||||||
Математична |
Робота з діаграмою |
||||||||||
Соціальна та здоров’я-збережувальна Мовно-літературна
|
Наслідки для здоров’я |
||||||||||
52 |
Інформація та ситуації, які несуть загрозу життя
|
Громадянська та історична
|
Правдива і неправдива інформація |
|
|||||||
Соціальна та здоров’я-збережувальна Мовно-літературна |
Правила протидії небажаним пропозиціям |
||||||||||
53 |
Інформація та ситуації, які несуть загрозу життя Урок узагальнення знань. |
Соціальна та здоров’я-збережувальна
Математична |
|
|
|||||||
54 |
Вивчаю правила користування джерелами водопостачання |
Математична |
Розв’язування задач |
|
|||||||
Мовно-літературна |
Розповідь за малюнком |
||||||||||
Соціальна та здоров’я-збережувальна |
Як заощадити воду |
||||||||||
55 |
Пожежна безпека Казка «Квітка вогню» (за Надією Красоткіною) |
Мовно-літературна |
Казка «Квітка вогню» (за Надією Красоткіною) |
|
|||||||
Соціальна та здоров’я-збережувальна |
Правила протипожежної безпеки |
||||||||||
56 |
Чи небезпечний газ?
|
Соціальна та здоров’я-збережувальна |
Допомога постраждалому при отруєнні |
|
|||||||
Мовно-літературна |
Дієслова.Час дієслів |
||||||||||
57 |
Звернення по допомогу в різні служби Іменники. Відмінки іменників |
Громадянська та історична |
Надзвичайні ситуації |
|
|||||||
Математична |
Обчислення значень виразів |
||||||||||
Мовно-літературна |
Іменники. Відмінки іменників |
||||||||||
Соціальна та здоров’я-збережувальна |
Служби порятунку |
||||||||||
58 |
Визначаю небезпеку на вулиці
|
Громадянська та історична |
Дорожні знаки |
|
|||||||
Соціальна та здоров’я-збережувальна |
Безпечна поведінка |
||||||||||
59 |
Безпека під час активного дозвілля
|
Мовно-літературна |
Вірш Надії Красоткіної «Здоров’я» |
|
|||||||
Соціальна та здоров’я-збережувальна |
Як уберегтися від травм |
||||||||||
Технологічна |
Малюнок предметів для катання |
||||||||||
60 |
Безпека під час активного дозвілля Площа фігури. Знаходження периметра фігури |
Соціальна та здоров’я-збережувальна Математична |
|
|
|||||||
61-62 |
Як поводитися з незнайомими тваринами
Доповнюємо список практичних порад |
Природнича |
Домашні і дикі тварини |
|
|||||||
Соціальна та здоров’я-збережувальна Мовно-літературна |
Практичні поради |
||||||||||
63-64 |
Поведінка в автономній ситуації на природі Прислів’я |
Мовно-літературна |
Прислів’я |
|
|||||||
Соціальна та здоров’я-збережувальна
|
Боротьба за виживання |
||||||||||
65 |
Безпечна поведінка у громадських місцях
|
Громадянська та історична |
Громадські місця нашого села |
|
|||||||
Соціальна та здоров’я-збережувальна Мовно-літературна |
Небезпечні ситуації |
||||||||||
66 |
Вивчаю правила поведінки з підозрілими предметами
|
Громадянська та історична |
Вибухонебезпечні предмети |
|
|||||||
Соціальна та здоров’я-збережувальна
|
Правила поведінки з піротехнічними засобами |
||||||||||
67 |
Корисні та шкідливі впливи на вибір безпечної поведінки Одиниці площі 1а, 1 га. Співвідношення між одиницями площі
|
Громадянська та історична |
Виправдані і невиправдані ризики |
|
|||||||
Соціальна та здоров’я-збережувальна Мовно-літературна Математична |
Як проводити свій вільний час |
||||||||||
68 |
Застосую знання про здоров’я Будуємо повні відповіді на запитання |
Соціальна та здоров’я-збережувальна Мовно-літературна |
|
|
|||||||
69 |
Діагностувальна робота «Обираю здоров'я» |
Соціальна та здоров’я-збережувальна
|
|
|
|||||||
70-71 |
Аналіз діагностувальної роботи Побудова повних відповідей на запитання |
Мовно-літературна |
|
|
|||||||
РОЗДІЛ 3 «Я -ЛЮДИНА» |
|||||||||||
72 |
Мої духовні та матеріальні цінності |
Мовно-літературна |
Складаємо розповідь «У чому цінність знань» |
|
|||||||
Громадянська та історична |
Спільні цінності |
||||||||||
73 |
Мої захоплення
|
Громадянська та історична
|
Здійснення мрій |
|
|||||||
74
|
Мої захоплення Урок узагальнення знань.
|
Математична |
|
|
|||||||
75 |
Мої досягнення |
Громадянська та історична |
Досягнення українців |
|
|||||||
76 |
Власні потреби Міркуємо уголос |
Громадянська та історична |
Потреби існування та розвитку |
|
|||||||
77 |
Якість життя людини |
Громадянська та історична |
Самовиховання характеру |
|
|||||||
78 |
Час як рідкісний ресурс Вчимося давати пораду |
Математична |
Задачі на визначення часу |
|
|||||||
Громадянська та історична |
Вміння цінувати час |
||||||||||
Технологічна |
Малюнок на тему «Мій вільний час» |
||||||||||
99 |
Різні способи використання свого часу
|
Громадянська та історична |
Пріоритет |
|
|||||||
80 |
Поліпшую власні уміння |
Громадянська та історична |
«Гнучкі навички» |
|
|||||||
Мовно-літературна
|
Оповідання, відгук |
||||||||||
81 |
Поліпшую власні уміння Віднімання числа від суми. Додавання багатоцифрового числа і одноцифрового. Віднімання одноцифрового числа від багатоцифрового. |
Громадянська та історична
Математична |
|
|
|||||||
82-83 |
Успіх у навчанні та подолання труднощів. Вчимося міркувати |
Мовно-літературна |
Чек-лист |
|
|||||||
Громадянська та історична |
Корисні звички |
||||||||||
РОЗДІЛ 3 «Я – СЕРЕД ЛЮДЕЙ» |
|||||||||||
84-85 |
Стосунки між людьми Прислів’я, їх зміст |
Громадянська та історична |
Здорові стосунки |
|
|||||||
86 |
Визначаю родинні стосунки
|
Мовно-літературна |
Прислів’я, їх зміст |
|
|||||||
Математична |
Розв’язування задач |
||||||||||
Громадянська та історична |
Родина – найважливіша цінність |
||||||||||
87 |
Подружнє життя.
|
Громадянська та історична |
Родинне дерево. |
|
|||||||
Математична |
Розв’язування задач
|
||||||||||
88 |
Подружнє життя. Залежність зміни суми від зміни доданка.
|
Громадянська та історична Математична |
Обчислення виразів |
|
|||||||
89 |
Дружні та ділові стосунки |
Громадянська та історична |
Друзі |
|
|||||||
90 |
Взаємодію з іншими людьми. Правила Василя Сухомлинського |
Мовно-літературна |
Правила Василя Сухомлинського |
|
|||||||
Громадянська та історична |
Допомога та розуміння одне одного
|
||||||||||
91 |
Знайомлюся та спілкуюся |
Громадянська та історична |
Правила знайомства |
|
|||||||
Мовно-літературна |
Українська народна казка |
||||||||||
92 |
Будую дружні стосунки Дієслова, вжиті в переносному значенні |
Мовно-літературна |
Дієслова, вжиті в переносному значенні |
|
|||||||
Громадянська та історична |
Правила дружби |
||||||||||
Технологічна |
Виготовлення новорічного подарунка |
||||||||||
93 |
На що впливають друзі |
Мовно-літературна |
Прислів’я, їх зміст |
|
|||||||
Громадянська та історична |
Позитивний та негативний вплив друзів |
||||||||||
94 |
Визначаю вплив рішень та поведінки |
Громадянська та історична |
Дружня компанія |
|
|||||||
Соціальна та здоров’я-збережувальна |
Булінг |
||||||||||
95 |
Визначаю вплив рішень та поведінки Додавання і віднімання складених іменованих чисел, виражених в одиницях довжини. |
Соціальна та здоров’я-збережувальна
Математична |
Булінг |
|
|||||||
96 |
Вивчаю ситуації шкільного життя |
Мовно-літературна |
Складаємо розповідь за ситуацією |
|
|||||||
Громадянська та історична |
Конфлікти |
||||||||||
97 |
Вплив груп на безпеку людей Переказ тексту за опорними словами
|
Математична |
Розв’язування задач |
|
|||||||
Мовно-літературна |
Переказ тексту за опорними словами |
||||||||||
Громадянська та історична |
Позитивний та негативний вплив груп |
||||||||||
98 |
Мережа Інтернет та безпека |
Соціальна та здоров’я-збережувальна |
Правила інтернет-безпеки |
|
|||||||
Мовно-літературна |
Види речень |
||||||||||
Громадянська та історична |
Спілкування в Інтернеті |
||||||||||
Технологічна |
Вчимося фантазувати. Малюнок комп’ютерних вірусів |
||||||||||
99 |
Створюю цінності в моїй спільноті Обговорення виховних ситуацій |
Громадянська та історична |
Життєві цінності |
|
|||||||
Соціальна та здоров’я-збережувальна |
Важливість життєвих цінностей
|
||||||||||
100 |
Визначаю бажане майбутнє |
Мовно-літературна |
Вчимося фантазувати про майбутнє |
|
|||||||
Громадянська та історична |
Екологічно чистий рідний край
|
||||||||||
101 |
Шукаю ідеї. Визначаю їх цінність |
Мовно-літературна |
Текст-міркування |
|
|||||||
Громадянська та історична |
Внутрішні зобов’язання людини перед собою |
||||||||||
Технологічна |
Виготовлення подарунка на Різдво |
||||||||||
102 |
Шукаю ідеї. Визначаю їх цінність Урок узагальнення знань. |
Громадянська та історична
Математична |
|
|
|||||||
103 |
Поведінка у довкіллі, яка приносить користь
|
Соціальна та здоров’я-збережувальна |
Заходи для збереження природи |
|
|||||||
Громадянська та історична |
Вплив людини на природу |
||||||||||
Природнича |
Людина - частина живої природи |
||||||||||
104 |
Застосовую знання про людей Вчимося давати поради
|
Соціальна та здоров’я-збережувальна Мовно-літературна |
|
|
|||||||
105 |
Діагностувальна робота «Людина серед людей» Вчимося перевіряти написане |
Природнича
Мовно-літературна |
Людина - частина живої природи |
|
|||||||
106 |
Аналіз діагностувальної роботи
|
Природнича |
Людина - частина живої природи |
|
|||||||
107 |
Підсумковий урок за І семестр
|
|
|
|
|||||||