Інтегрований курс «Я досліджую світ»
за Типовою освітньою програмою (за ред. Р. Б. Шияна)
за підручником Інтегрований курс «Я досліджую світ» авт. Большакова І.О., Пристінська М.С. Орієнтовне календарно-тематичне планування для шкіл з українською мовою навчання укладено відповідно до Державного стандарту початкової освіти, за Типовою освітньою програмою (за ред. Р. Б. Шияна) та підручником «Я досліджую світ» авт. Большакова І.О., Пристінська М.С..
Орієнтовний розподіл годин між освітніми галузями:
відповідно до додатку 1 Типової освітньої програми початкової освіти (за ред. Р. Б. Шияна)
І семестр
7 год на тиждень/ 15 тижнів - 105 год
№ |
Дата |
Тема |
стор. підр. |
стор. зош. |
Примітка |
Розділ 1. ПРО МЕНЕ |
|
||||
Тема 1. Я у школі |
|
||||
1 |
|
Перший день у школі. |
4 |
1 |
|
2 - 3 |
|
Я виконую шкільні правила. Правила нашого класу |
5 |
2-3 |
|
4 - 5 |
|
Мій робочий день. Обговорюємо правила. |
6-7 |
4-5 |
|
6 -7 |
|
Який я? Яка я? |
8 |
6-7 |
|
8 - 9 |
|
Що мені подобається? |
9 |
8-9 |
|
10 |
|
Підсумковий урок з теми |
|
|
|
Тема 2. Я піклуюся про своє здоров’я |
|
||||
11 -12 |
|
Я - пішохід |
10-11 |
10-11 |
|
13 -14 |
|
Я виконую правила, щоб зберегти своє здоров'я |
12 |
12-13 |
|
15 -16 |
|
Я стежу за чистотою |
13 |
14-15 |
|
17 -19 |
|
Моє харчування |
14-15 |
16-17 |
|
20-21 |
|
Я займаюся спортом |
16-17 |
18-19 |
|
22 |
|
Підсумковий урок з теми |
|
|
|
Тема 3. Я відчуваю |
|
||||
23 -24 |
|
Я можу радіти і сумувати |
18-19 |
20 |
|
25 -26 |
|
Я дивуюсь і цікавлюсь |
20-21 |
21 |
|
27 -28 |
|
Я злюсь |
22-23 |
22 |
|
29 -30 |
|
Я відчуваю різні емоції |
24-25 |
23 |
|
31 -32 |
|
Я спілкуюсь |
26-27 |
24 |
|
33 |
|
Підсумковий урок з теми |
|
25 |
|
Тема 4. Як я сприймаю світ |
|
||||
34 |
|
Мої органи чуття. Мої очі |
28 |
26 |
|
35 |
|
Мої органи чуття. Мої вуха |
29 |
27 |
|
36 |
|
Мої органи чуття. Мій ніс |
30 |
28 |
|
37 |
|
Мої органи чуття. Мій язик |
31 |
29 |
|
38 |
|
Мої органи чуття. Моя шкіра |
32 |
30 |
|
39 |
|
Мої органи чуття. «Яблучний тест» |
33 |
31 |
|
40 |
|
Підсумковий урок з теми |
|
|
|
Тема 5. Я пізнаю світ |
|
||||
41 -42 |
|
Я спостерігаю |
34-35 |
32 |
|
43 -44 |
|
Я вимірюю |
36-37 |
33 |
|
45 -46 |
|
Я досліджую |
38-39 |
34 |
|
47 -48 |
|
Я досліджую довкілля: рукотворні та природні об’єкти |
40-41 |
35 |
|
49 |
|
Підсумок з теми |
|
36 |
|
Тема 6. Я досліджую природне довкілля |
|
||||
50 -51 |
|
Я розрізняю неживу і живу природу |
42-43 |
37 |
|
52 -54 |
|
Я досліджую неживу природу |
44-45 |
38-39 |
|
55 -56 |
|
Я досліджую живу природу |
46 |
40 |
|
57 |
|
Я досліджую взаємозв’язки в природі |
47 |
41 |
|
58 |
|
Підсумковий урок з теми |
|
|
|
Тема 7. Я досліджую зміни в довкіллі восени |
|
||||
59 |
|
Я досліджую зміни в довкіллі восени |
48 |
42 |
|
60 |
|
Я досліджую осінні зміни в житті рослин |
49 |
43 |
|
61 |
|
Я досліджую осінні зміни в житті тварин |
50 |
44 |
|
62 |
|
Осінь – грибна пора |
51 |
45 |
|
63 |
|
Що я святкую восени |
52-53 |
46 |
|
64 |
|
Підсумковий урок з теми |
|
|
|
Розділ 2. МІЙ ДІМ |
|
||||
Тема 1. Дім, у якому я живу |
|
||||
65 -66 |
|
Дім, у якому я живу |
54-55 |
47 |
|
67 -68 |
|
Світло і тепло у моєму домі. Електричні прилади – помічники в моєму домі. |
56-57 |
48 |
|
69 -70 |
|
Вода у моєму домі. Я бережу воду |
58-59 |
49 |
|
71 -72 |
|
Повітря в моєму домі |
60-61 |
50 |
|
73 -74 |
|
Грунт у моєму домі |
62-63 |
51 |
|
75 |
|
З чого побудовано мій дім? |
64 |
52 |
|
76 |
|
Що з чого зроблено? |
65 |
53 |
|
77 |
|
Підсумковий урок з теми |
|
|
|
Тема 2. Хто живе у моєму домі? |
|
||||
78 -79 |
|
Моя родина |
66 |
54 |
|
80 |
|
Я шаную традиції своєї родини |
67 |
55 |
|
81 -82 |
|
Мої домашні улюбленці |
68-69 |
56-57 |
|
83 |
|
Рослини у моєму домі |
70 |
58 |
|
84 |
|
Я доглядаю за кімнатними рослинами. Догляд за фіалкою |
71 |
59 |
|
85 -87 |
|
Коли я вдома один |
72-73 |
60 |
|
88 -89 |
|
Куди зникає сміття? |
74-75 |
61 |
|
90 |
|
Підсумковий урок з теми |
|
|
|
Тема 3. Зимові свята у моєму домі |
|
||||
91 |
|
Мої забави взимку |
76 |
|
|
92 |
|
Я чекаю на Святого Миколая |
77 |
63 |
|
93 -94 |
|
Я прикрашаю ялинку до Нового року |
78 |
64 |
|
95 |
|
Я зустрічаю Діда Мороза |
79 |
|
|
96 -105 |
|
Резервні уроки |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
*Примітка. Передбачено резервні уроки, які вчитель використовує відповідно до освітніх потреб учнів конкретного класу: для проведення підсумкових уроків з теми, організації дослідницької діяльності за запитами учнів, організації проектної діяльності, практичної роботи, екскурсій та прогулянок в природу тощо ).
Детальніше про організацію уроків з курсу «Я досліджую світ» у 1 класі в посібнику для вчителя «Методичні рекомендації. Я досліджую світ. 1 клас» (авт. - І. О. Большакова, М. С. Пристінська).
ІІ семестр
7 год на тиждень/ 19 тижнів - 133 год
Орієнтовний розподіл годин між освітніми галузями:
відповідно до додатку 1 Типової освітньої програми початкової освіти (за ред. Р. Б. Шияна)
№ |
Дата |
Тема уроку |
стор.підр. |
стор.зош. |
Примітка |
|
|
Розділ 2. МІЙ ДІМ |
|
|
|
|
|
Тема 3. Я досліджую природне довкілля взимку |
|
|
|
106 |
|
Я досліджую зміни в довкіллі взимку. |
4 |
1 |
|
107 |
|
Я досліджую зміни в довкіллі взимку. Українська мова в інтегрованому курсі: досліджую назви зимових місяців, складаю розповідь за малюнком. |
4 |
|
|
108-109 |
|
Я досліджую зміни в житті рослин узимку |
5 |
2 |
|
110-111 |
|
Я досліджую зміни в житті тварин узимку |
6 |
3 |
|
112 |
|
Мої зимові забави і турботи. Українська мова в інтегрованому курсі: складаю правила безпечної поведінки взимку. |
7 |
4 |
|
113 |
|
Мої зимові забави і турботи. |
7 |
5 |
|
114-115 |
|
Підсумок за темою. |
|
|
|
Розділ 3. МОЯ КРАЇНА -УКРАЇНА |
|||||
Тема 1. Я живу в Україні |
|||||
116 |
|
Я і моя батьківщина |
8 |
6 |
|
117 |
|
Я і моя батьківщина. Українська мова в інтегрованому курсі: беру участь у діалозі на тему «Що українське я люблю?» |
8 |
6 |
|
118 |
|
Я шаную державні символи України. |
9 |
7 |
|
119 |
|
Я шаную державні символи України. Українська мова в інтегрованому курсі: навчаюсь друкувати назви державних символів України. |
9 |
7 |
|
120-121 |
|
Ми — громадяни України. Конституція України. |
10 |
8 |
|
122 |
|
Я вивчаю свої права та обов’язки. |
11 |
9 |
|
123 |
|
Я вивчаю свої права та обов’язки. Українська мова в інтегрованому курсі: беру участь у діалозі на тему «Мої обов’язки». |
11 |
9 |
|
124 |
|
Я підприємливий. Як стати підприємливим ? Українська мова в інтегрованому курсі: пояснюю, друкую нові слова, складаю з ними речення |
12 |
10 |
|
125-126 |
|
Я підприємливий. Як стати підприємливим ? |
12 |
10 |
|
127-128 |
|
Які гроші я можу використовувати? |
13 |
11 |
|
129 |
|
Що таке доброчинність? |
14 |
12 |
|
130 |
|
Що таке доброчинність? Українська мова в інтегрованому курсі: опрацьовую візуальні медіа(фотографія – як джерело інформації). |
14 |
12 |
|
131 |
|
Я вчуся дружити. |
15 |
13 |
|
132 |
|
Я вчуся дружити. Українська мова в інтегрованому курсі: опитую друзів, навчаюсь візуально оформлювати здобуту інформацію. |
15 |
14 |
|
133-134 |
|
Підсумок за темою* |
|
|
|
Тема 2. Міста і села України |
|||||
135 |
|
Де я живу? |
16 |
15 |
|
136 |
|
Де я живу? Українська мова в інтегрованому курсі: навчаюсь записувати свою адресу проживання. |
16 |
|
|
137-138 |
|
Я живу в місті |
17 |
16 |
|
139 |
|
Я мандрую містами |
18 |
17 |
|
140 |
|
Я мандрую містами. Українська мова в інтегрованому курсі: розповідаю про своє місто/село за зразком. |
19 |
17 |
|
141 |
|
Я в театрі |
20 |
18 |
|
142 |
|
Я в театрі. Українська мова в інтегрованому курсі: опрацьовую візуальні медіа (афіша – як джерело інформації). |
21 |
|
|
143 |
|
Я в магазині. Українська мова в інтегрованому курсі: навчаюсь читати етикетки та цінники. |
22-23 |
19 |
|
144 |
|
Я в магазині.
|
22-23 |
19 |
|
145-146 |
|
Я — Пасажир. |
24-25 |
20 |
|
147-148 |
|
Я — пішохід. |
26-27 |
21 |
|
149 |
|
Професії моїх батьків. |
28 |
22 |
|
150 |
|
Професії моїх батьків. Українська мова в інтегрованому курсі: беру участь у діалозі на тему «Професії моїх батьків». |
28 |
23 |
|
151-152 |
|
Я подорожую селом. |
29 |
24 |
|
153 |
|
На фермі |
30 |
25 |
|
154 |
|
На фермі. Українська мова в інтегрованому курсі: поповнюю свій словник назвами свійських тварин та їх дитинчат (навчаюсь вимовляти, читати, записувати). |
30 |
|
|
155-156 |
|
Я в полі |
31 |
26 |
|
157-158 |
|
Я в саду |
32 |
27 |
|
159 |
|
Я на городі |
33 |
28 |
|
160 |
|
Я на городі. Українська мова в інтегрованому курсі: складаю розповідь за серією малюнків. |
33 |
28 |
|
161 |
|
Я дізнаюся про професії в селі. Українська мова в інтегрованому курсі: навчаюсь добирати потрібну інформацію з графічного тексту |
34 |
29 |
|
162 |
|
Я дізнаюся про професії в селі. |
35 |
29 |
|
163-164 |
|
Підсумок за темою* |
|
|
|
Тема 3. Я люблю природу України |
|||||
165 |
|
Я дізнаюся про природу України. Українська мова в інтегрованому курсі: розповідаю про природу своєї місцевості. |
36-37 |
30 |
|
166 |
|
Я дізнаюся про природу України. |
36-37 |
|
|
167 |
|
Я досліджую рослини. |
38 |
31 |
|
168 |
|
Я досліджую рослини. Українська мова в інтегрованому курсі: навчаюсь читати й записувати слова - назви овочів, складаю з ними речення, записую їх. |
38 |
32 |
|
169-170 |
|
Я досліджую дерева, кущі, трав’янисті рослини. |
39 |
33 |
|
171-172 |
|
Я досліджую листяні і хвойні дерева. |
40 |
34 |
|
173 |
|
Я досліджую дикорослі та культурні рослини. |
41 |
35 |
|
174 |
|
Я досліджую дикорослі та культурні рослини. Українська мова в інтегрованому курсі: описую домашню та дику дику яблуню, порівнюю їх. |
41 |
|
|
175 |
|
Чому рослини такі різні? Українська мова в інтегрованому курсі: описую рослини, порівнюю їх. |
42 |
36 |
|
176 |
|
Чому рослини такі різні? |
42 |
36 |
|
177 |
|
Чи бувають рідкісні рослини? Українська мова в інтегрованому курсі: досліджую назви рослин. |
43 |
37 |
|
178 |
|
Чи бувають рідкісні рослини? Українська мова в інтегрованому курсі: знайомлюсь з Червоною книгою України |
43 |
|
|
179 |
|
Підсумковий урок за темою. |
|
|
|
180-181 |
|
Я досліджую комах. |
44-45 |
38-39 |
|
182-183 |
|
Я досліджую риб. |
46-47 |
40-41 |
|
184-185 |
|
Я досліджую птахів. |
48-49 |
42-43 |
|
186 |
|
Я досліджую звірів. |
50 |
44-45 |
|
187 |
|
Я досліджую звірів. Українська мова в інтегрованому курсі: навчаюсь читати та записувати назви молочних продуктів, беру участь у діалозі на тему «Які молочні продукти я люблю». |
51 |
|
|
188 |
|
Чому тварини такі різні? |
52-53 |
46 |
|
189 |
|
Чому тварини такі різні? Українська мова в інтегрованому курсі: опрацьовую візуальні медіа (фотографія – як джерело інформації). |
52-53 |
|
|
190 |
|
Підсумок за темою* |
|
|
|
Тема 4. Я досліджую природне довкілля навесні |
|||||
191 |
|
Я досліджую зміни в довкіллі навесні. |
54 |
47 |
|
192 |
|
Я досліджую зміни в довкіллі навесні. Українська мова в інтегрованому курсі: досліджую назви весняних місяців, складаю розповідь за малюнками. |
54 |
|
|
193 |
|
Я досліджую зміни в довкіллі навесні |
55 |
|
|
194 |
|
Я досліджую весняні зміни в житті рослин. |
56-57 |
48 |
|
195 |
|
Я досліджую весняні зміни в житті рослин. Українська мова в інтегрованому курсі: досліджую назви рослин і комах. |
56-57 |
48 |
|
196-197 |
|
Я досліджую весняні зміни в житті птахів. |
58-59 |
49 |
|
198-199 |
|
Я досліджую весняні зміни в житті звірів. |
60 |
50 |
|
200 |
|
Що я святкую навесні? Українська мова в інтегрованому курсі: навчаюсь добирати потрібну інформацію з малюнків. |
61 |
51 |
|
201 |
|
Що я святкую навесні? |
61 |
|
|
202 |
|
Я охороняю природу. Українська мова в інтегрованому курсі: беру участь у діалозі на тему «Як зібрати сніданок до школи?» |
62-63 |
|
|
203 |
|
Я охороняю природу |
62-63 |
52 |
|
204-205 |
|
Підсумок за темою* |
|
|
|
РОЗДІЛ 4. МОЯ ПЛАНЕТА ЗЕМЛЯ |
|||||
Тема 1. Я живу на планеті Земля |
|||||
206 |
|
Моя планета земля. |
64 |
53 |
|
207 |
|
Моя планета земля. Українська мова в інтегрованому курсі: навчаюсь наводити аргументи на підтримку власних думок. |
65 |
|
|
208-209 |
|
Планета земля. Глобус. |
66 |
54 |
|
210 |
|
День і ніч. Українська мова в інтегрованому курсі: беру участь у діалозі на тему «Що я роблю вдень і вночі?». |
67 |
55 |
|
211 |
|
День і ніч. |
67 |
|
|
212 |
|
Мандрівка планетою Земля. Українська мова в інтегрованому курсі: опрацьовую візуальні медіа (фотографія – як джерело інформації). |
68-69 |
56 |
|
213 |
|
Мандрівка планетою Земля. |
68-69 |
57 |
|
214-215 |
|
Підсумок за темою* |
|
|
|
Тема 2. Я досліджую природне довкілля влітку |
|||||
216 |
|
Я досліджую природне довкілля влітку. Українська мова в інтегрованому курсі: досліджую назви літніх місяців, пояснюю народні прикмети. |
70-71 |
58 |
|
217 |
|
Я досліджую природне довкілля влітку. |
70-71 |
58 |
|
218-219 |
|
Я досліджую рослини влітку |
72-73 |
59 |
|
220-221 |
|
Я досліджую літні зміни в житті тварин. |
74-75 |
60 |
|
222-223 |
|
Я досліджую літні зміни в житті тварин. |
76 |
|
|
224 |
|
Що я святкую влітку? |
77-78 |
61 |
|
225 |
|
Що я святкую влітку? Українська мова в інтегрованому курсі: опрацьовую візуальні медіа (афіша – як джерело інформації). |
|
|
|
226 |
|
Канікули. Українська мова в інтегрованому курсі: планую екскурсію, користуючись підказками. |
79 |
62 |
|
227 |
|
Канікули |
79 |
|
|
228 |
|
Підсумковий урок з теми* |
|
|
|
229-230 |
|
Підсумок за рік* |
|
|
|
231-238 |
|
Резервні уроки* |
|
|
|
*Примітка. Передбачено резервні уроки. які вчитель використовує відповідно до освітніх потреб учнів конкретного класу: для проведення підсумкових уроків з теми, організації дослідницької діяльності за запитами учнів, організації проектної діяльності, практичної роботи, екскурсій та прогулянок в природу тощо ).
Детальніше про організацію уроків з курсу «Я досліджую світ» у 1 класі в посібнику для вчителя «Методичні рекомендації. Я досліджую світ. 1 клас» (авт. - І. О. Большакова, М. С. Пристінська).