Календарно-тематичне планування
з алгебри
на 2022/2023 н.р.
9 клас
70 годин (2 години на тиждень)
Види контролю |
І семестр |
ІІ семестр |
Контрольні |
|
|
Тематичні |
|
|
Календарно-тематичне планування складено за навчальною програмою «Математика. 5-9 класи для загальноосвітніх навчальних закладів».
Програма затверджена Наказом Міністерства освіти і науки України від 07.06.2017 № 804.
Алгебра: підруч. для 9 кл. загальноосвіт. навч. закл./ Г. П. Бевз, В. Г. Бевз. – К.: Видавничий дім “Освіта”, 2017. – 272 с.
АЛГЕБРА
(70 год, 2 год на тиждень, резерв — 18 год)
Очікувані результати навчально-пізнавальної діяльності учнів |
Зміст навчального матеріалу |
Тема 1. НЕРІВНОСТІ (14 год) |
|
Учень/учениця: наводить приклади: числових нерівностей; нерівностей зі змінними; лінійних нерівностей з однією змінною; подвійних нерівностей; пояснює що таке об’єднання та перетин числових проміжків; формулює: · властивості числових нерівностей, властивості нерівностей зі змінною; · означення: розв’язку лінійної нерівності з однією змінною, рівносильних нерівностей; обґрунтовує властивості числових нерівностей; зображує на координатній прямій: об’єднання та перетин числових проміжків, задані нерівностями числові проміжки; виконує обернене завдання; записує розв’язки нерівностей та їх систем у вигляді об’єднання числових проміжків або у вигляді відповідних нерівностей; розв’язує: лінійні нерівності з однією змінною; системи лінійних нерівностей з однією змінною |
Числові нерівності. Основні властивості числових нерівностей.
Нерівності зі змінними. Лінійні нерівності з однією змінною.
Числові проміжки.
Рівносильні нерівності.
Системи лінійних нерівностей з однією змінною |
Тема 2. КВАДРАТИЧНА ФУНКЦІЯ (20 год) |
|
Учень/учениця: наводить приклади квадратичної функції; обчислює значення функції в точці пояснює перетворення графіків функції: f(x)→f(x)+а; f (x) →f (x+а); f (x) → kf (x), f (x) → – f(x); алгоритм побудови графіка квадратичної функції; характеризує функцію за її графіком розв’язує вправи, що передбачають: побудову графіка квадратичної функції; розв’язування квадратних нерівностей; знаходження розв’язків систем двох рівнянь з двома змінними, з яких хоча б одне рівняння другого степеня; складання і розв’язування систем рівнянь з двома змінними як математичних моделей прикладних задач |
Властивості функції. Нулі функції, проміжки знакосталості, зростання і спадання функції, найбільше та найменше значення функції. Перетворення графіків функцій. Квадратична функція, її графік і властивості. Квадратна нерівність. Система двох рівнянь з двома змінними. Система двох рівнянь з двома змінними як математична модель прикладної задачі |
Тема 3. ЧИСЛОВІ ПОСЛІДОВНОСТІ (10 год) |
|
Учень/учениця: наводить приклади: числової послідовності; арифметичної та геометричної прогресій; формулює означення і властивості арифметичної та геометричної прогресій; записує і пояснює: · формули: n-го члена арифметичної та геометричної прогресій, суми перших n членів цих прогресій; · властивості арифметичної та геометричної прогресій розв’язує вправи, що передбачають: обчислення членів прогресії; задання прогресій за даними їх членами або співвідношеннями між ними; обчислення сум перших n членів арифметичної й геометричної прогресій; використання формул загальних членів і сум прогресій для знаходження невідомих елементів прогресій |
Числові послідовності.
Арифметична та геометрична прогресії, їх властивості. Формули n-го члена арифметичної та геометричної прогресій.
Формули суми перших n членів арифметичної та геометричної прогресій |
Тема 4. ОСНОВИ КОМБІНАТОРИКИ, ТЕОРІЇ ЙМОВІРНОСТЕЙ ТА СТАТИСТИКИ (8 год) |
|
Учень/учениця: наводить приклади: випадкових подій, подання статистичних даних у вигляді таблиць, діаграм, графіків, застосування правил комбінаторики пояснює, що таке: частота випадкової події, ймовірність випадкової події знаходить, відбирає і впорядковує інформацію з доступних джерел розв’язує задачі, що передбачають: використання комбінаторних правил суми та добутку; знаходження ймовірності випадкової події; обчислення частоти випадкової події; подання статистичних даних у вигляді таблиць, діаграм, графіків |
Основні правила комбінаторики.
Частота та ймовірність випадкової події.
Початкові відомості про статистику.
Способи подання даних та їх обробки |
Розв’язує сюжетні задачі на: розрахунок та аналіз фінансової спроможності родини; розрахунок обсягу сплачених податків; прийняття рішень стосовно особистих та колективних фінансових питань тощо |
|
9 клас АЛГЕБРА (70 год, 2 год на тиждень, резерв — 18 год) |
|
|
№ уроку |
Тема уроку |
Дата |
Примітка |
проведення |
|||
Повторення навчального матеріалу з алгебри 8 класу (4 год.) |
|||
1. |
Повторення. Розв’язування квадратних рівнянь. |
|
|
2. |
Розв’язування рівнянь, що зводяться до квадратних. |
|
|
3. |
Діагностична контрольна робота. |
|
|
4. |
Аналіз контрольної роботи. |
|
|
Тема 1. Нерівності 16 год. (14 год + 2 год резерву ) |
|||
Учень/учениця: наводить приклади: числових нерівностей; нерівностей зі змінними; лінійних нерівностей з однією змінною; подвійних нерівностей; пояснює що таке об’єднання та перетин числових проміжків; формулює: · властивості числових нерівностей, властивості нерівностей зі змінною; · означення: розв’язку лінійної нерівності з однією змінною, рівносильних нерівностей; обґрунтовує властивості числових нерівностей; зображує на координатній прямій: об’єднання та перетин числових проміжків, задані нерівностями числові проміжки; виконує обернене завдання; записує розв’язки нерівностей та їх систем у вигляді об’єднання числових проміжків або у вигляді відповідних нерівностей; розв’язує: лінійні нерівності з однією змінною; системи лінійних нерівностей з однією змінною |
|||
|
Числові нерівності. |
|
|
|
Доведення числових нерівностей |
|
|
|
Основні властивості числових нерівностей |
|
|
|
Почленне додавання і множення числових нерівностей. |
|
|
|
Почленне додавання і множення числових нерівностей. |
|
|
|
Числові проміжки. Об’єднання та переріз числових проміжків. |
|
|
|
Нерівності зі змінними. Розв’язок нерівності. |
|
|
|
Розв’язування вправ. Самостійна робота. |
|
|
|
Лінійні нерівності з однією змінною. Рівносильні нерівності. |
|
|
|
Лінійні нерівності з однією змінною. Рівносильні нерівності. |
|
|
|
Системи лінійних нерівностей з однією змінною, їх розв’язування. |
|
|
|
Системи лінійних нерівностей з однією змінною, їх розв’язування. |
|
|
|
Розв’язування вправ. Самостійна робота. |
|
|
|
Узагальнення знань, умінь і навичок |
|
|
|
Контрольна робота № 1 з теми «Нерівності» |
|
|
|
Аналіз контрольної роботи. Корекція знань, умінь і навичок учнів з теми «Нерівності». Представлення навчальних проєктів. |
|
|
Тема2. Квадратична функція 23 год. ( 20 год + 3 год резерву) |
|||
Учень/учениця: наводить приклади квадратичної функції; обчислює значення функції в точці пояснює перетворення графіків функції: f(x)→f(x)+а; f (x) →f (x+а); f (x) → kf (x), f (x) → – f(x); алгоритм побудови графіка квадратичної функції; характеризує функцію за її графіком розв’язує вправи, що передбачають: побудову графіка квадратичної функції; розв’язування квадратних нерівностей; знаходження розв’язків систем двох рівнянь з двома змінними, з яких хоча б одне рівняння другого степеня; складання і розв’язування систем рівнянь з двома змінними як математичних моделей прикладних задач |
|||
Тема.2.1 Функції. Найпростіші перетворення графіків ( 12 год.) |
|||
|
Функції. Способи задання функції. |
|
|
|
Властивості функції: нулі функції, проміжки знакосталості, зростання і спадання функції, найбільше та найменше значення функції. |
|
|
|
Властивості функції: нулі функції, проміжки знакосталості, зростання і спадання функції, найбільше та найменше значення функції. |
|
|
|
Перетворення графіків функцій. |
|
|
|
Перетворення графіків функцій. Самостійна робота. |
|
|
|
Квадратична функція, її графік та властивості. |
|
|
|
Квадратична функція, її графік та властивості. |
|
|
|
Розв’язування вправ. |
|
|
|
Розв’язування вправ. |
|
|
|
Узагальнення знань, умінь і навичок учнів. |
|
|
|
Контрольна робота № 2 з теми « Функції» |
|
|
|
Аналіз контрольної роботи. Корекція знань, умінь і навичок учнів з теми «Квадратична функція». Представлення навчальних проєктів. |
|
|
Тема.2.2 Квадратичні нерівності та їх системи ( 11 год.) |
|||
|
Квадратна нерівність. |
|
|
|
Квадратна нерівність. |
|
|
|
Квадратна нерівність. |
|
|
|
Система двох рівнянь з двома змінними. |
|
|
|
Система двох рівнянь з двома змінними, як математична модель прикладної задачі |
|
|
|
Система двох рівнянь з двома змінними, як математична модель прикладної задачі |
|
|
|
Розв’язування вправ. |
|
|
|
Розв’язування вправ.Самостійна робота. |
|
|
|
Узагальнення знань, умінь і навичок учнів. |
|
|
|
Контрольна робота № 3 з теми «Квадратичні нерівності та їх системи» |
|
|
|
Аналіз контрольної роботи. Корекція знань, умінь і навичок учнів з теми «Квадратичні нерівності та їх системи». Представлення навчальних проєктів. |
|
|
Тема 3. Числові послідовності 12 год. (10 год + 2 год резерву) |
|||
Учень/учениця: наводить приклади: числової послідовності; арифметичної та геометричної прогресій; формулює означення і властивості арифметичної та геометричної прогресій; записує і пояснює: · формули: n-го члена арифметичної та геометричної прогресій, суми перших n членів цих прогресій; · властивості арифметичної та геометричної прогресій розв’язує вправи, що передбачають: обчислення членів прогресії; задання прогресій за даними їх членами або співвідношеннями між ними; обчислення сум перших n членів арифметичної й геометричної прогресій; використання формул загальних членів і сум прогресій для знаходження невідомих елементів прогресій |
|||
|
Числові послідовності. Способи задання послідовностей. |
|
|
|
Арифметична прогресія, її властивості. Формула n-го члена арифметичної прогресії. |
|
|
|
Арифметична прогресія, її властивості. Формула n-го члена арифметичної прогресії. |
|
|
|
Сума перших n членів арифметичної прогресії. |
|
|
|
Сума перших n членів арифметичної прогресії. Самостійна робота. |
|
|
|
Геометрична прогресія. Формула n-го члена геометричної прогресії. |
|
|
|
Сума перших n членів геометричної прогресії. |
|
|
|
Сума перших n членів геометричної прогресії. |
|
|
|
Розв’язування вправ.Самостійна робота. |
|
|
|
Узагальнення знань, умінь і навичок |
|
|
|
Контрольна робота № 4 з теми «Числові послідовності» |
|
|
|
Аналіз контрольної роботи. Корекція знань, умінь і навичок учнів з теми «Числові послідовності». Представлення навчальних проєктів. |
|
|
Тема 4. Основи комбінаторики, теорії ймовірностей та статистики 8 год. |
|||
Учень/учениця: наводить приклади: випадкових подій, подання статистичних даних у вигляді таблиць, діаграм, графіків, застосування правил комбінаторики пояснює, що таке: частота випадкової події, ймовірність випадкової події знаходить, відбирає і впорядковує інформацію з доступних джерел розв’язує задачі, що передбачають: використання комбінаторних правил суми та добутку; знаходження ймовірності випадкової події; обчислення частоти випадкової події; подання статистичних даних у вигляді таблиць, діаграм, графіків |
|||
|
Поняття математичного моделювання |
|
|
|
Задачі на відсоткові розрахунки |
|
|
|
Основні правила комбінаторики |
|
|
|
Поняття про теорію ймовірності Випадкова подія. Частота та ймовірність випадкової події |
|
|
|
Початкові відомості про статистику. Способи подання даних та їх обробки. Самостійна робота |
|
|
|
Узагальнення знань, умінь і навичок учнів |
|
|
|
Контрольна робота № 5 з теми « Основи комбінаторики, теорії ймовірностей та статистики» |
|
|
|
Аналіз контрольної роботи. Корекція знань, умінь і навичок учнів з теми «Основи комбінаторики, теорії ймовірностей та статистики». Представлення навчальних проєктів |
|
|
Повторення і систематизація навчального матеріал 7 год. (7 год резерву) |
|||
64. |
Повторення вивченого матеріалу. |
|
|
65. |
Розв’язування вправ. |
|
|
66. |
Розв’язування задач. |
|
|
67. |
Типові завдання підсумкової контрольної роботи. |
|
|
68. |
Узагальнення та систематизація. |
|
|
69. |
Підсумкова контрольна робота №6 з теми «Повторення і систематизація навчального матеріалу» |
|
|
70. |
Аналіз контрольної роботи. Підсумковий урок. |
|
|
Розв’язує сюжетні задачі на: розрахунок та аналіз фінансової спроможності родини; розрахунок обсягу сплачених податків; прийняття рішень стосовно особистих та колективних фінансових питань тощо |