Алгебра. 8 клас
(2 год на тиждень, усього – 70 год.)
Програма. Математика. 5-9 класи. Навчальна програма для загальноосвітніх навчальних закладів, затверджена наказом Міністерства освіти і науки України від 07.06.2017 №804. (М. І. Бурда, Б. В. Кудренко, О. Я. Біляніна, А. І. Азаренкова, О. І. Буковська, Т. С. Кіндюх, О. Є. Лисенко, А. В. Миляник, Н. В. Панова, А. В. Паньков)
Підручник. Алгебра: підручник для 8-го класу загальноосвітніх навчальних закладів. О. С. Істер. – 2-ге вид., переробл. – Київ: Генеза, 2021. – 272 с.
Графік проведення письмових робіт:
Тема |
Письмові роботи |
Дата |
Редагування дат |
Прим. |
Корекція знань |
Діагностувальна контрольна робота |
|
|
|
Раціональні вирази |
Самостійна робота |
|
|
|
Контрольна робота №1 |
|
|
|
|
Самостійна робота |
|
|
|
|
Контрольна робота №2 |
|
|
|
|
Самостійна робота |
|
|
|
|
Контрольна робота №3 |
|
|
|
|
Квадратні корені. Дійсні числа |
Самостійна робота |
|
|
|
Самостійна робота |
|
|
|
|
Контрольна робота №4 |
|
|
|
|
Квадратні рівняння |
Самостійна робота |
|
|
|
Контрольна робота № 5 |
|
|
|
|
Самостійна робота |
|
|
|
|
Контрольна робота № 6 |
|
|
|
|
Повторення і систематизація вивченого матеріалу |
Підсумкова контрольна робота |
|
|
|
Виконання програми:
|
К-ть годин |
К-ть самостійних робіт |
К-ть контрольних робіт |
К-ть тематичних |
І |
32 |
4 |
3 |
3 |
ІІ |
38 |
4 |
5 |
5 |
Рік |
70 |
8 |
8 |
8 |
№ уроку |
Тема уроку |
Дата |
Редагування дат |
Форма прове-дення |
|
Тема 1. Корекція знань (6 год.) |
|||||
1 |
Лінійне рівняння. Степінь. |
|
|
|
|
2 |
Одночлен. Многочлен. |
|
|
|
|
3 |
Формули скороченого множення |
|
|
|
|
4 |
Функції. |
|
|
|
|
5 |
Системи лінійних рівнянь з двома змінними |
|
|
|
|
6 |
Діагностувальна контрольна робота |
|
|
|
|
Тема 2. Раціональні вирази (24 + 4 год.) |
|||||
Очікувані результати: Учень/учениця: наводить приклади: раціонального виразу; раціонального дробу; степеня із цілим показником; розпізнає: цілі раціональні вирази; дробові раціональні вирази; пояснює: · як виконати скорочення дробу; як звести дріб до нового знаменника; як звести дроби до спільного знаменника; · що таке стандартний вигляд числа; формулює: · основну властивість дробу; властивості степеня з цілим показником; · правила: додавання, віднімання, множення, ділення дробів, піднесення дробу до степеня; · умову рівності дробу нулю; · означення: степеня з нульовим показником; степеня з цілим від’ємним показником; · описує властивості функції за її графіком; розв’язує вправи, що передбачають: скорочення дробів; зведення дробів до спільного знаменника; знаходження суми, різниці, добутку, частки дробів; тотожні перетворення раціональних виразів; розв’язування рівнянь зі змінною в знаменнику дробу; перетворення степенів з цілим показником; запис числа в стандартному вигляді; побудову графіка функції |
|||||
7 |
Аналіз діагностичної контрольної роботи. Раціональні вирази. Раціональні дроби. |
|
|
|
|
8 |
Основна властивість раціонального дробу |
|
|
|
|
9 |
Основна властивість раціонального дробу. Розв’язування задач |
|
|
|
|
10 |
Додавання і віднімання дробів з однаковими знаменниками |
|
|
|
|
11 |
Додавання і віднімання дробів з різними знаменниками. |
|
|
|
|
12 |
Додавання і віднімання дробів з різними знаменниками. Розв’язування задач |
|
|
|
|
13 |
Розв’язування задач. Самостійна робота |
|
|
|
|
14 |
Аналіз самостійної роботи. Розв'язування вправ |
|
|
|
|
15 |
Контрольна робота №1 з теми: «Раціональні вирази» |
|
|
|
|
16 |
Аналіз контрольної роботи. Множення дробів. Піднесення дробу до степеня |
|
|
|
|
17 |
Множення дробів. Піднесення дробу до степеня. Розв’язування задач |
|
|
|
|
18 |
Ділення дробів |
|
|
|
|
19 |
Ділення дробів. Розв’язування задач і вправ. Самостійна робота |
|
|
|
|
20 |
Тотожні перетворення раціональних виразів |
|
|
|
|
21 |
Тотожні перетворення раціональних виразів. Розв’язування задач |
|
|
|
|
22 |
Раціональні рівняння. Рівносильні рівняння |
|
|
|
|
23 |
Раціональні рівняння. Рівносильні рівняння. Розв’язування задач. Самостійна робота |
|
|
|
|
24 |
Аналіз самостійної роботи. Розв'язування вправ |
|
|
|
|
25 |
Контрольна робота №2 з теми: «Раціональні вирази» |
|
|
|
|
26 |
Аналіз контрольної роботи. Степінь із цілим показником |
|
|
|
|
27 |
Властивості степеня із цілим показником |
|
|
|
|
28 |
Властивості степеня із цілим показником. Розв’язування задач |
|
|
|
|
29 |
Стандартний вигляд числа |
|
|
|
|
30 |
Функція , її графік і властивості |
|
|
|
|
31 |
Функція , її графік і властивості. Розв’язування задач |
|
|
|
|
32 |
Розв’язування задач. Самостійна робота |
|
|
|
|
33 |
Аналіз самостійної роботи. Розв'язування вправ |
|
|
|
|
34 |
Контрольна робота №3 з теми: «Раціональні вирази» |
|
|
|
|
Тема 3. Квадратні корені. Дійсні числа (10+4 год.) |
|||||
Очікувані результати: Учень/учениця: наводить приклади: раціональних чисел; ірраціональних чисел; пояснює, що таке: раціональне число; ірраціональне число; дійсне число; формулює: означення арифметичного квадратного кореня з числа; властивості арифметичного квадратного кореня; характеризує: властивості функцій , за їх графіками; розв’язує вправи, що передбачають: застосування поняття арифметичного квадратного кореня для обчислення значень виразів, спрощення виразів, розв’язування рівнянь, порівняння значень виразів; перетворення виразів із застосуванням винесення множника з-під знака кореня, внесення множника під знак кореня, звільнення від ірраціональності в знаменнику дробу; побудову графіків функцій |
|||||
35 |
Аналіз контрольної роботи. Функція y = x2, її графік і властивості |
|
|
|
|
36 |
Арифметичний квадратний корінь |
|
|
|
|
37 |
Арифметичний квадратний корінь. Розв’язування задач |
|
|
|
|
38 |
Множина. Підмножина. Числові множини. Раціональні числа. Ірраціональні числа. Дійсні числа |
|
|
|
|
39 |
Тотожність . Рівняння |
|
|
|
|
40 |
Тотожність . Рівняння . Самостійна робота |
|
|
|
|
41 |
Властивості арифметичного квадратного кореня |
|
|
|
|
42 |
Властивості арифметичного квадратного кореня. Розв’язування задач |
|
|
|
|
43 |
Тотожні перетворення виразів, що містять квадратні корені |
|
|
|
|
44 |
Тотожні перетворення виразів, що містять квадратні корені. Розв’язування задач |
|
|
|
|
45 |
Функція , її графік і властивості. |
|
|
|
|
46 |
Функція , її графік і властивості. Розв’язування задач. Самостійна робота |
|
|
|
|
47 |
Аналіз самостійної роботи. Розв'язування вправ |
|
|
|
|
48 |
Контрольна робота №4 з теми: «Квадратні корені. Дійсні числа» |
|
|
|
|
Тема 4. Квадратні рівняння (16 год) |
|||||
Очікувані результати: Учень/учениця: наводить приклади: квадратних рівнянь; квадратних тричленів; формулює: · означення квадратного рівняння та квадратного тричлена; кореня квадратного рівняння; · теорему Вієта; записує: формулу коренів квадратного рівняння; формулу розкладання квадратного тричлена на лінійні множники; складає квадратне рівняння за умовою текстової задачі; розв’язує вправи, що передбачають: знаходження коренів квадратних рівнянь; розкладання квадратного тричлена на множники; знаходження коренів рівнянь, що зводяться до квадратних; складання і розв’язування квадратних рівнянь та рівнянь, що зводяться до них, як математичних моделей прикладних задач |
|||||
49 |
Аналіз контрольної роботи. Квадратні рівняння. Неповні квадратні рівняння |
|
|
|
|
50 |
Квадратні рівняння. Неповні квадратні рівняння. Розв’язування задач |
|
|
|
|
51 |
Формула коренів квадратного рівняння |
|
|
|
|
52 |
Формула коренів квадратного рівняння. Розв’язування задач |
|
|
|
|
53 |
Теорема Вієта |
|
|
|
|
54 |
Квадратне рівняння як математична модель текстових і прикладних задач |
|
|
|
|
55 |
Квадратне рівняння як математична модель текстових і прикладних задач. Самостійна робота |
|
|
|
|
56 |
Аналіз самостійної роботи. Розв'язування вправ |
|
|
|
|
57 |
Контрольна робота №5 з теми: «Квадратні рівняння» |
|
|
|
|
58 |
Аналіз контрольної роботи. Квадратний тричлен. Розкладання квадратного тричлена на лінійні множники |
|
|
|
|
59 |
Квадратний тричлен. Розкладання квадратного тричлена на лінійні множники. Розв’язування задач |
|
|
|
|
60 |
Розв’язування рівнянь, які зводяться до квадратних |
|
|
|
|
61 |
Розв’язування рівнянь, які зводяться до квадратних. Самостійна робота |
|
|
|
|
62 |
Розв’язування задач за допомогою дробових раціональних рівнянь |
|
|
|
|
63 |
Розв’язування задач. Підготовка до контрольної роботи |
|
|
|
|
64 |
Контрольна робота №6 з теми: «Квадратні рівняння» |
|
|
|
|
Повторення і систематизація вивченого матеріалу (6 год) |
|||||
65 |
Аналіз контрольної роботи. Раціональні вирази |
|
|
|
|
66 |
Квадратні корені. Дійсні числа |
|
|
|
|
67 |
Квадратні рівняння і раціональні рівняння |
|
|
|
|
68 |
Текстові і прикладні задачі |
|
|
|
|
69 |
Підсумкова контрольна робота |
|
|
|
|
70 |
Аналіз підсумкової контрольної роботи. Підбиття підсумків за рік |
|
|
|
|
Геометрія. 8 клас
(2 год на тиждень, усього – 70 год.)
І семестр – 32 год. ІІ семестр – 38 год.
Програма. Математика. 5-9 класи. Навчальна програма для загальноосвітніх навчальних закладів, затверджена наказом Міністерства освіти і науки України від 07.06.2017 №804. (М. І. Бурда, Б. В. Кудренко, О. Я. Біляніна, А. І. Азаренкова, О. І. Буковська, Т. С. Кіндюх, О. Є. Лисенко, А. В. Миляник, Н. В. Панова, А. В. Паньков)
Підручник. Геометрія: : підручник для 8-го класу загальноосвітніх навчальних закладів. О. С. Істер. – 2-ге вид., переробл. – Київ: Генеза, 2021. – 240 с.
Графік проведення письмових робіт:
Тема |
Письмові роботи |
Дата |
Редагування дат |
Прим. |
Корекція знань |
Діагностувальна контрольна робота |
|
|
|
Чотирикутники |
Самостійна робота |
|
|
|
Контрольна робота №1 |
|
|
|
|
Самостійна робота |
|
|
|
|
Контрольна робота №2 |
|
|
|
|
Подібність трикутників |
Самостійна робота |
|
|
|
Контрольна робота №3 |
|
|
|
|
Розв’язування прямокутних трикутників |
Самостійна робота |
|
|
|
Самостійна робота |
|
|
|
|
Контрольна робота №4 |
|
|
|
|
Многокутники. Площі многокутників |
Самостійна робота |
|
|
|
Самостійна робота |
|
|
|
|
Контрольна робота № 5 |
|
|
|
|
Повторення і систематизація вивченого матеріалу |
Підсумкова контрольна робота |
|
|
|
Виконання програми:
|
К-ть годин |
К-ть самостійних робіт |
К-ть контрольних робіт |
К-ть тематичних |
І |
32 |
2 |
3 |
3 |
ІІ |
38 |
5 |
4 |
4 |
Рік |
70 |
7 |
7 |
7 |
№ уроку |
Тема уроку |
Дата |
Редагування дат |
Форма прове-дення |
|
Тема 1. Корекція знань (5 год.) |
|||||
1 |
Властивості геометричних фігур |
|
|
|
|
2 |
Трикутник. Ознаки рівності трикутників |
|
|
|
|
3 |
Взаємне розміщення прямих на площині |
|
|
|
|
4 |
Коло. Круг. Розв’язування задач і вправ |
|
|
|
|
5 |
Діагностувальна контрольна робота |
|
|
|
|
Тема 2. Чотирикутники (21 год) |
|||||
Очікувані результати: учень/учениця: наводить приклади геометричних фігур, указаних у змісті; пояснює, що таке: чотирикутник; опуклий і неопуклий чотирикутник; елементи чотирикутника; формулює: · означення і властивості вказаних у змісті чотирикутників; центральних і вписаних кутів; вписаного і описаного чотирикутників; середньої лінії трикутника і трапеції; · ознаки паралелограма; вписаного і описаного чотирикутників; · теорему: Фалеса; про суму кутів чотирикутника; класифікує чотирикутники; зображує та знаходить на малюнках чотирикутники різних видів та їх елементи; обґрунтовує належність чотирикутника до певного виду; доводить: властивості й ознаки паралелограма; властивості прямокутника, ромба, квадрата; застосовує вивчені означення і властивості до розв’язування задач, зокрема практичного змісту |
|||||
6 |
Аналіз контрольної роботи. Чотирикутник, його елементи. Сума кутів чотирикутника |
|
|
|
|
7 |
Паралелограм, його властивості й ознаки |
|
|
|
|
8 |
Розв'язування задач |
|
|
|
|
9 |
Прямокутник і його властивості |
|
|
|
|
10 |
Розв'язування задач. |
|
|
|
|
11 |
Ромб і його властивості |
|
|
|
|
12 |
Розв'язування задач. |
|
|
|
|
13 |
Квадрат і його властивості |
|
|
|
|
14 |
Розв'язування задач. Самостійна робота |
|
|
|
|
15 |
Аналіз самостійної роботи. Розв'язування вправ |
|
|
|
|
16 |
Контрольна робота № 1 з теми: «Чотирикутник, його елементи. Паралелограм та його види» |
|
|
|
|
17 |
Аналіз контрольної роботи. Трапеція |
|
|
|
|
18 |
Розв'язування задач. |
|
|
|
|
19 |
Центральні і вписані кути |
|
|
|
|
20 |
Вписані та описані чотирикутники |
|
|
|
|
21 |
Теорема Фалеса. |
|
|
|
|
22 |
Середня лінія трикутника та її властивості |
|
|
|
|
23 |
Середня лінія трапеції |
|
|
|
|
24 |
Розв'язування задач. Самостійна робота |
|
|
|
|
25 |
Аналіз самостійної роботи. Розв'язування вправ |
|
|
|
|
26 |
Контрольна робота № 2 «Трапеція. Центральні та вписані кути. Вписані та описані чотирикутники. Теорема Фалеса». Середні лінії трикутника і трапеції» |
|
|
|
|
Тема 3. Подібність трикутників (10 год) |
|||||
Учень/учениця: наводить приклади подібних трикутників; пояснює зв’язок між рівністю і подібністю геометричних фігур; формулює: · теорему: про медіани трикутника; про властивість бісектриси трикутника; · означення подібних трикутників; · ознаки подібності трикутників; · узагальнену теорему Фалеса; зображує та знаходить на малюнках подібні трикутники; обґрунтовує подібність трикутників; застосовує вивчені означення й властивості до розв’язування задач, зокрема при знаходженні відстаней на місцевості |
|||||
27 |
Аналіз контрольної роботи. Узагальнена теорема Фалеса |
|
|
|
|
28 |
Подібні трикутники. |
|
|
|
|
29 |
Ознаки подібності трикутників |
|
|
|
|
30 |
Розв'язування задач. |
|
|
|
|
31 |
Середні пропорційні відрізки у прямокутному трикутнику |
|
|
|
|
32 |
Властивість бісектриси трикутника |
|
|
|
|
33 |
Застосування подібності трикутників до розв’язування задач. |
|
|
|
|
34 |
Розв'язування задач. Самостійна робота |
|
|
|
|
35 |
Аналіз самостійної роботи. Розв'язування вправ |
|
|
|
|
36 |
Контрольна робота № 3 «Подібність трикутників» |
|
|
|
|
Тема 3. Розв’язування прямокутних трикутників (14 год) |
|||||
Учень/учениця: наводить приклади геометричних фігур та співвідношень, указаних у змісті; пояснює: що таке похила та її проекція; що означає «розв’язати прямокутний трикутник»; формулює: · властивості перпендикуляра і похилої; · означення синуса, косинуса, тангенса гострого кута прямокутного трикутника; · теорему Піфагора; · співвідношення між сторонами і кутами прямокутного трикутника; знаходить на малюнках сторони прямокутного трикутника, відношення яких дорівнює синусу, косинусу, тангенсу вказаного гострого кута; обчислює значення синуса, косинуса, тангенса для кутів 30°, 45°, 60°; доводить теорему Піфагора; розв’язує прямокутні трикутники застосовує вивчені означення й властивості до розв’язування задач, зокрема практичного змісту |
|||||
37 |
Аналіз контрольної роботи. Теорема Піфагора |
|
|
|
|
38 |
Теорема Піфагора. Розв'язування задач. |
|
|
|
|
39 |
Розв'язування задач. |
|
|
|
|
40 |
Перпендикуляр і похила, їх властивості |
|
|
|
|
41 |
Перпендикуляр і похила, їх властивості. Розв'язування задач. |
|
|
|
|
42 |
Розв’язування задач. Самостійна робота |
|
|
|
|
43 |
Аналіз самостійної роботи. Співвідношення між сторонами і кутами прямокутного трикутника |
|
|
|
|
44 |
Співвідношення між сторонами і кутами прямокутного трикутника. Розв'язування задач. |
|
|
|
|
45 |
Розв'язування задач. |
|
|
|
|
46 |
Розв’язування прямокутних трикутників |
|
|
|
|
47 |
Розв’язування прямокутних трикутників |
|
|
|
|
48 |
Розв’язування задач. Самостійна робота |
|
|
|
|
49 |
Аналіз самостійної роботи. Розв'язування вправ |
|
|
|
|
50 |
Контрольна робота № 4 «Розв’язування прямокутних трикутників» |
|
|
|
|
Тема 3. Многокутники. Площі многокутників (14 год) |
|||||
Учень/учениця: наводить приклади геометричних фігур, указаних у змісті; пояснює, що таке: многокутник та його елементи; площа многокутника; многокутник, вписаний у коло та описаний навколо кола; формулює: · означення: многокутника, вписаного у коло; многокутника, описаного навколо кола; · теорему: про площу прямокутника, паралелограма, трикутника, трапеції; записує та пояснює формули площі геометричних фігур, указаних у змісті; зображує та знаходить на малюнках: многокутник і його елементи; многокутник, вписаний у коло; многокутник, описаний навколо кола; співвідносить з об'єктами навколишньої дійсності вказані у змісті фігури; обчислює площі вказаних у змісті фігур; застосовує вивчені означення, властивості та формули до розв’язування задач, зокрема знаходження площ реальних об’єктів; розв’язує задачі на: розбиття многокутника на рівновеликі; дослідження рівно складеності многокутників тощо |
|||||
51 |
Аналіз контрольної роботи. Многокутник і його елементи. Сума кутів опуклого многокутника. |
|
|
|
|
52 |
Многокутник, вписаний у коло, і многокутник, описаний навколо кола |
|
|
|
|
53 |
Поняття площі многокутника. Площа прямокутника |
|
|
|
|
54 |
Розв'язування задач. |
|
|
|
|
55 |
Розв’язування задач і вправ. Самостійна робота |
|
|
|
|
56 |
Аналіз самостійної роботи. Площа паралелограма |
|
|
|
|
57 |
Площа паралелограма. Розв'язування задач. |
|
|
|
|
58 |
Площа трикутника |
|
|
|
|
59 |
Площа трикутника. Розв'язування задач. |
|
|
|
|
60 |
Площа трапеції |
|
|
|
|
61 |
Площа трапеції. Розв'язування задач. |
|
|
|
|
62 |
Розв'язування задач. Самостійна робота |
|
|
|
|
63 |
Аналіз самостійної роботи. Розв'язування вправ |
|
|
|
|
64 |
Контрольна робота № 5 «Многокутники. Площі многокутників» |
|
|
|
|
Повторення і систематизація вивченого матеріалу (6 год) |
|||||
65 |
Аналіз контрольної роботи. Чотирикутники |
|
|
|
|
66 |
Подібність трикутників |
|
|
|
|
67 |
Розв’язування прямокутних трикутників |
|
|
|
|
68 |
Многокутники. Площі многокутників |
|
|
|
|
69 |
Підсумкова контрольна робота |
|
|
|
|
70 |
Аналіз підсумкової контрольної роботи. Підбиття підсумків за рік |
|
|
|