№ |
Да-та |
Тематика спілкування |
Мовленнєві функції |
Засоби вираження |
Мовний інвентар |
Комунікативні уміння |
Домаш-нє завдан-ня |
Інтегровані змістові лінії |
||||||||||
Лексика
|
ФоніксиГрамати-ка
|
Зорове сприйма-ння (читання)
|
Сприй-мання на слух (аудію- вання) |
Усна Взаємо-дія (діалог) Усне продуку-вання (моно-лог) |
Писемне продуку-вання (письмо) |
|||||||||||||
l семестр Повторення |
||||||||||||||||||
1 |
|
Привітання |
привітатися |
Stand up straight! Touch your nose! |
kiss, touch, wink, speak |
Impera-tive |
AB Ex.1 p.4 |
Ex.1 p.6 |
Ex.2 p.6 Ex.4 p.6 |
Writing sentences |
AB ex.2 p.4 |
|
|
|
|
|||
2 |
|
Знову у школі |
виражати настрій |
Can you ... ? Yes, I can. / No, I can’t. |
run, swim, fly, ski, jump, fish, ride a bike |
Revision of a_e, o, o_e, i_e, th, sh, ee, ea, ph, tch, ng, ir,er,ur |
Ex.1 p.7 |
Ex.1 p.7 |
Ex.2 p.7 |
AB ex.1 p.5 |
AB ex.2 p.5 |
|
|
|
|
|||
3 |
|
Зустріч з однокласниками |
представити себе |
Look, the cat is climbing the tree! He is swimming. They are jumping. These are my toys. They are nice. |
Jump, swim, eat, run |
To be This/these |
Ex.2 p.9 |
Ex.1 p.8 |
Ex.3 p.9 |
Ex.4 p.9 AB ex.1 p.6 |
AB ex.2 p.6 |
|
|
|
|
|||
4 |
|
У школі |
ставити запитання і відповідати на них |
Count to 9. Read a book. |
read, drink, swing, watch, catch a bus, write |
Revision of wh, oy, -ey, -ay, ch, -er, -or, oo, -y, u_e, u, th, ir, er, ur, -ear,air, oa |
Ex.1 p.10 Ex.2 p.11 |
Ex.2 p.11 Ex.3 p.11 |
Ex.3 p.11 |
AB ex.1 p.7 |
AB ex.2 p.7 |
|
|
|
|
|||
Я, моя родина і друзі.Відпочинок і дозвілля |
||||||||||||||||||
5 |
|
Знайомство |
привітатися |
What’s your name? How old are you? What’s your telephone number? |
e-mail, telephone number, learn, Spain |
She-Her He - His |
Ex.5 p.13 |
Ex.1,2 p.12 Ex.4 p.13 |
Ex.3 p.12 Ex.6 p.13 |
AB ex.1 p.8 |
AB ex.2 p.8 |
|
|
|
|
|||
6 |
|
Знайомство з новимоднокласником |
представити себе |
His bike is blue. Her hair is red. He/She is our new classmate. |
classmate, curly, join |
She-Her He - His |
Ex.3 p.15 |
Ex.1,2 p.14 |
AB ex.3 p.9 Ex.4 p.15 |
AB ex.2 p.9 |
AB ex.1 p.9 |
|
|
|
|
|||
7 |
|
Мій однокласник |
ставити запитання і відповідати на них |
He/She lives in ... Street. It is always sleepy/happy etc. His/Her hobby is ... . He/She likes ... . |
street, hobby, magic, favourite, special, always, sleepy |
She-Her He - His |
AB ex.1 p.10 Ex.1 p.16 |
Ex.1 p.16 |
Ex.3 p.16 |
Ex.2 p.16 |
AB ex.2 p.11 |
|
|
|
|
|||
8 |
|
Моя родина |
представити свою родину |
These are my friends. He/She is always late. He/She is nice but a bit lazy. |
reporter, strict, lazy, late, Oxford, England, grass |
This These |
Ex.3 p.18 |
Ex.1 p.17 Ex.2 p.18 |
Ex.1 p.17 |
AB ex.2 p.12 |
AB ex.1 p.12 |
|
|
|
|
|||
9 |
|
Мої друзі |
виражати настрій |
Ann is from Oxford. Oxford is in England. |
hard-working |
Is/isn’t |
AB ex.1 p.13 |
Song “My Friend” |
Ex.2 p.19 |
Ex.1 p.19 |
AB ex.13 |
|
|
|
|
|||
10 |
|
Мій найкращий друг |
представити свого друга |
My best friends are ... . Kate is good at swimming / basketball.They are often on their skateboards/ bikes. |
helpful, basketball, table tennis, skateboard |
be good at |
Ex.1 p.20 |
Ex.1 p.20 |
Ex.2 p.21 Ex.3 p.21 |
AB ex.1 p.14 |
AB ex.2 p.14 |
|
|
|
|
|||
11 |
|
Мої захоплення |
виконувати прості вказівки |
Are you good at ... ? Yes, I am. / No, I amnot. |
good, nice, a bit lazy, funny, helpful, clever |
Interroga-tives |
Ex.3 p.22 |
Song “I’m good at” |
Ex.2 p.22 |
AB ex.1 p.15 |
AB ex.2 p.15 |
|
|
|
|
|||
12 |
|
Домашні улюбленці |
ставити запитання і відповідати на них |
Where is Toto? It is on/in/under the... . |
cupboard, swing, bed |
Preposi-tions: in, on, under |
Ex.1 p.23 |
Song “Where is…?” |
Ex.2 p.23 |
AB ex.1 p.16 |
AB ex.2 p.16 |
|
|
|
|
|||
13 |
|
Час історій |
виконувати прості інструкції |
Where is my sock? |
want, give, basket, put on |
Preposi-tions: in, on, under |
Ex.1 p.24 |
Ex.1 p.24 |
Ex.2 p.25 |
AB ex.1 p.17 AB ex.3 p.18 |
AB ex.2 p.17 |
|
|
|
|
|||
14 |
|
Улюблена іграшка
|
описувати свою іграшку |
What’s your favourite ... (toy, game,sport, book etc.)? It’s Rosie’s doll. |
basketball, sport, go out, comics
|
Possessives |
Ex.1 p.26 Ex.2 p.27 |
Ex.1 p.26 |
Ex.4 p.27 |
AB ex.1 p.19 Ex.3,5 p.27 |
AB ex.2 p.19 |
|
|
|
|
|||
15 |
|
Чиї це іграшки? |
розумітипростіінформаційнізнаки |
Rosie’s ball or her ball Bob’s car or his car |
ball, car, kite, bike, doll, robot, train, ghost, wolf, clock |
Possessives |
ex.2 p.28 |
Ex.1,2 p.28 Ex.3 p.28 |
Ex.2,3 p.28 |
AB ex.1 p.20 |
AB ex.2 p.20 |
|
|
|
|
|||
16 |
|
Іграшки моїх друзів |
описувати іграшки своїх друзів |
Her favourite toy is a dolly. |
Lexical revision |
His/her |
Ex.2 p.29 |
Ex.1 p.29 |
Ex.1 p.29 |
AB ex.1 p.21 |
AB ex.2 p.21 |
|
|
|
|
|||
17 |
|
Захоплення моїх друзів |
ставити запитання і відповідати на них |
His favourite sport is… |
Lexical revision |
His/her |
Ex.3 p.30 |
Video from the Internet |
Ex.4 p.30 |
Ex.3 p.30 |
AB ex.3 p.22 |
|
|
|
|
|||
18 |
|
Відпочинок і дозвілля Узагальнення матеріалу |
виражати настрій |
Is the mouse…? Is it …? No, it isn’t/Yes, it is |
Lexical revision |
Preposi-tions: in, on, under Interroga-tives |
“My Room” |
Song “Where is…?” |
Ex.4 p.31 |
Comple-ting the sentences |
AB ex.5 p.23 |
|
|
|
|
|||
Помешкання. Людина |
||||||||||||||||||
19 |
|
Моя родина |
описувати членів своєї родини |
Meetyourcousins. |
sweethearts, cousin, daughter, uncle, husband |
short ‘u’, long ‘ar’, long‘or’, long ‘a’ |
Ex.3 p.32 |
Ex.1 p.32 Ex.3 p.32 |
Ex.2 p.32 |
AB ex.1 p.24 |
AB ex.2 p.24 |
|
|
|
|
|||
20 |
|
Родинне дерево |
представити своє родинне дерево |
ThisisKate’sgrandpa. |
wife, husband |
Possessives |
Ex.2 p.33 |
Ex.1 p.33 AB ex.1 p.25 |
Ex.3 p.33 |
AB ex.1 p.25 |
AB ex.2 p.25 |
|
|
|
|
|||
21 |
|
Наша родина |
ставити запитання і відповідати на них |
Where is Bill? He’s at Greenwoods Summer Camp. Where are they? Theyare in the village. |
Germany, village |
-air-, -ere- |
Ex.2 p.34 Ex.3 p.35 |
Ex.1 p.34 Ex.3 p.35 |
Ex.2 p.34 Ex.4 p.35 |
AB ex.1 p.26 AB ex.3 p.27 |
AB ex.2 p.26 |
|
|
|
|
|||
22 |
|
Кімнати в будинку |
називати кімнати в будинку |
This is a … There are….. |
kitchen, bathroom, screen, living room, bedroom |
-th-, -ch-, -ew-, -u- |
Ex.1 p.36 Ex.2 p.36 |
Ex.2 p.36 |
Ex.1 p.36 |
AB ex.2 p.28
|
AB ex.1 p.28 |
|
|
|
|
|||
23 |
|
Кімнати |
виражати настрій |
The bathroom is on the right. Where is the kitchen? It is on the left. |
left, right |
Interroga-tives |
Ex.2 p.37 |
Ex.1 p.37 |
Ex.1 p.37 Ex.2 p.37 |
AB ex.1 p.29 |
AB ex.2 p.29 |
|
|
|
|
|||
24 |
|
У кімнаті |
виконувати прості вказівки |
I can’t find Tobby. Look under the sofa.Is it under the bed in thebedroom? |
sofa, find |
Preposi-tions: in, on, under |
Ex.2 p.38 |
Ex.1 p.38 |
Ex.1 p.38 Ex.3 p.38 |
AB ex.2 p.30 |
AB ex.1 p.30 |
|
|
|
|
|||
25 |
|
Будинок у селі |
висловлювативподобання
|
Where is/are the . ? It’s/ They are on/in … |
Numbers 20 - 100 |
Preposi-tions: in, on, under |
Reading the words |
Ex.1 p.39 AB ex.2 p.31 |
Ex.2 p.39 |
AB ex.2 p.31 |
AB ex.1 p.31 |
|
|
|
|
|||
26 |
|
Моя кімната |
описувати свою кімнату |
Where is the carpet? It is on the floor. |
armchair, carpet, floor, bath, next to, in front of, near, above |
Preposi-tions next to, in front of, near, above |
Ex.2 p.40 |
Ex.1 p.40 Ex.2 p.40 |
ex.1 p.40 |
AB ex.3 p.33 |
AB ex.1,2 p.32 |
|
|
|
|
|||
27 |
|
Вітальня |
описувати вітальню |
What can Kate do there? She can ... there. Children like playing boardgames there |
lamp, board game, watch TV, numbers 1-100 |
Preposi-tions next to, in front of, near, above |
Ex.1 p.41 |
AB ex.3,4 p.35 |
Ex.2 p.41 Ex.3 p.41 |
AB ex.1 p.34 |
AB ex.2 p.34 |
|
|
|
|
|||
28 |
|
Професія моїх батьків |
називати професії |
What’s his/her job? He/She is a seller. |
secretary, driver, waiter, farmer, businessman, seller, man,men, woman, women |
-o-, -or-, -er-, -u- |
Ex.3 p.42 |
Ex.1 p.42 Ex. P.42 |
Ex.2 p.42 Ex.3 p.42 |
AB ex.1 p.36 |
AB ex.2 p.36 |
|
|
|
|
|||
29 |
|
Місце роботи |
називати місця роботи |
A farmer works on a farm. Wheredoes he/she work? A waiter works in a café. |
café, shop, hospital, farm, office |
Interroga-tives |
Ex.1 p.44 |
Ex.1 p.44 |
Ex.3 p.44 |
AB ex.3,4 p.37-38 |
AB ex.1,2 p.37 |
|
|
|
|
|||
30 |
|
Час історій |
виконувати прості інструкції |
She sits in Father Bear’s chair. Goldilocksopenshereyes. |
hard, soft, high, low, just right, Goldilocks, wood |
Interroga-tives |
Ex.2 p.45 |
Ex.1 p.45 |
Ex.4 p.46 |
Ex.3 p.46 AB ex.1 p.39 |
AB ex.2 p.39 |
|
|
|
|
|||
31 |
|
Ляльковий будиночок |
ставити запитання і відповідати на них |
Where can your doll…? Where is it? |
Sit, read, watch, sleep, play |
Interroga-tives |
Reading the words |
Ex.1 p.47 Ex.2 p.47 |
Ex.2 p.47 Ex.3 p.47 |
Ex.4 p.48 |
AB ex.3 p.41 |
|
|
|
|
|||
32 |
|
Моя родина |
описувати членів своєї родини |
What is your father’s job? He is … |
Lexical revision |
Interroga-tives |
Ex.6 p.48 |
AB ex.1 p.40 |
Ex.5 p.48 |
Ex.7 p.48 |
AB ex.4 p.41 |
|
|
|
|
|||
33 |
|
Родинне дерево Узагальнення матеріалу |
представити своє родинне дерево |
Svitlana is Petro’s wife. She is my aunt. |
Lexical revision |
Possessives |
Ex.1 p.49 |
Video from the Internet |
Ex.1 p.49 Ex.3 p.49 |
Ex.2 p.49 |
Ex.3 p.49 |
|
|
|
|
|||
Школа |
||||||||||||||||||
34 |
|
Розклад уроків |
називати шкільні предмети |
You’ve got a new timetable. On Thursdays you’ve got Maths, English andSport. |
Timetable, Days of the week |
Interroga-tives |
Ex.2 p.50 Ex.3 p.50 |
Ex.1 p.50 Ex.3 p.50 |
Ex.2 p.50 |
AB ex.1 p.42
|
AB ex.2 p.42 |
|
|
|
|
|||
35 |
|
Мій розклад |
представити свій розклад |
The children go to school five days a week. They have got Maths, English and ... atschool. |
Maths, English, Sport, Reading, Art, Music |
-ar-, -ue-, -ir-, -ur- |
Ex.4 p.51 |
Ex.4 p.51 |
Ex.6 p.51 |
AB ex.2 p.43 Ex.5 p.51 |
AB ex.1 p.43 |
|
|
|
|
|||
36 |
|
Мій улюблений предмет |
описувати свій улюблений предмет |
What day is it today? It is ... today. What lesson do you like? I like ... . ... is my favourite lesson. |
count, do suns |
-ea- |
Ex.1 p.52 |
Ex.1 p.52 Ex.2 p.52 |
Ex.3, 4 p.52 Ex.5 p.52 |
AB ex.1 p.44 |
AB ex.2 p.44 |
|
|
|
|
|||
37 |
|
На уроці |
ставити запитання і відповідати на них |
When is Sport? It is on Tuesdays and Thursdays. |
Lexical revision |
Interroga-tives |
Reading the words |
Ex.2 p.53 |
Ex.1 p.53 Ex.2 p.53 |
AB ex.2 p.45 |
AB ex.1 p.45 |
|
|
|
|
|||
38 |
|
Розклад уроків |
виконувати прості інструкції |
What is your favourite day? ... is myfavourite day. I have got English on this day. |
Lexical revision |
Interroga-tives |
Ex.1 p.54 |
Ex.1 p.54 Ex.4 p.55 AB ex.1 p.46 |
Ex.2,3 p.54 |
Ex.3 p.54 |
AB ex.2 p.46 |
|
|
|
|
|||
39 |
|
Улюблені уроки мого друга |
висловлювативподобання
|
I don’t like Maths. Nick doesn’t like Art.What do you do at this lesson? |
speak English, read texts, learnpoems, play music, play sportsgames |
Negatives |
AB ex.1 p.47 Ex.4 p.57 |
Ex.1 p.56 |
Ex.2,3 p.56 |
AB ex.2 p.47 |
AB ex.3 p.47 |
|
|
|
|
|||
40 |
|
У школі |
описувати свій день у школі |
Where is it from? It’s from Ukraine. We like singing English songs. |
letter, penfriend |
Present Simple |
Ex.3 p.58 |
Ex.1 p.58 |
Ex.2 p.58 AB ex.3 p.49 |
Ex.4 p.59 Ex.5 p.59 AB ex.1,2 p.48 |
AB ex.4 p.49 |
|
|
|
|
|||
41 |
|
Час. Годинник. |
називати час |
When does she wake up? Shewakesup at half past seven. It’s ten toeleven. It’s quarter past six. |
half past, quarter |
-ea-, -ee- |
Ex.2 p.60 Ex.3 p.61 AB ex.1 p.50 |
Ex.1 p.60 Ex.2 p.60 Ex.3 p.61 |
Ex.4 p.61 |
AB ex.2 p.50 |
AB ex.3 p.51 |
|
|
|
|
|||
42 |
|
Розпорядок дня |
виконувати прості вказівки |
What day is it today? What time is it?I must go. Sorry, I can’t. What do you doafterschool? |
have lunch, club, do homework, go to bed, after, then |
-ar-, -u- |
Ex.3 p.62 |
Ex.1 p.62 Ex.3 p.62 |
Ex.2 p.62 Ex.4 p.63
|
AB ex.2,3 p.52 |
AB ex.1 p.52 |
|
|
|
|
|||
43 |
|
Мій розпорядок дня |
описувати свій розпорядок дня |
What about playing tennis today? Sorry, I can’t. I must help my mum. Could you help me? May I come in? |
can, could, may, must |
Interroga-tives |
Ex.4 p.65 |
Ex.1 p.64 Ex.4 p.65 Ex.5 p.65 |
Ex.2 p.64 |
Ex.3 p.64 AB ex.1 p.53 |
AB ex.2 p.53 |
|
|
|
|
|||
44 |
|
У школі |
розумітипростіінформаційнізнаки |
I’m sorry. I’m late. May I ask you? Yes, sure. Can I help you? No, thanks. |
can, could, may, must |
Modal verbs |
Ex.2 p.66 |
Ex.1 p.66 |
Ex.1 p.66 Ex.2 p.66 |
AB ex.2 p.54 |
AB ex.1 p.54 |
|
|
|
|
|||
45 |
|
Шкільні події |
виражати настрій |
Could you give me your pen, please? Yes, sure. Yes, please. Yes, you may.Yes, of course. Sorry, I need it. |
karate, guitar, tennis |
Modal verbs |
Ex.2 p.67 |
Video from the Internet |
Ex.1 p.67 Ex.2 p.67 Ex.3 p.67 |
AB ex.2 p.55 |
AB ex.1 p.55 |
|
|
|
|
|||
46 |
|
Час історій |
виконувати прості інструкції |
This is Mr. Jones. he is a businessman |
office, waiter, café |
Interroga-tives |
Ex.1 p.69 |
Ex.1 p.69 |
Ex.2 p.69 |
AB ex.1 p.56 AB ex.3 p.57 |
AB ex.2 p.56 |
|
|
|
|
|||
47 |
|
Вихідний день |
описувати свій вихідний день |
We like playing games and having fun |
Lexical revision |
Interroga-tives |
Ex.1 p.70 |
Video from the Internet |
Ex.2 p.70 Ex.3 p.71 |
Ex.4 p.71 AB ex.1,2 p.57 |
Ex.4 p.71 |
|
|
|
|
|||
48 |
|
Мій розклад Узагальнення матеріалу |
ставити запитання і відповідати на них |
Can you come and play on Monday? No, I can’t. I play football on Monday. |
Lexical revision |
Modal verbs |
Ex.1 p.73 |
Ex.1 p.73 |
Ex.10 p.72 |
Ex.2 p.73 |
ex.3 p.73 |
|
|
|
|
|||