ДИЗАЙН ТА ТЕХНОЛОГІЇ
2 клас
Програма: Нова українська школа. Оновлена Типова освітня програма для закладів загальної середньої освіти (1-4 клас), розроблена під керівництвом О.Я. Савченко, затверджена наказом Міністерства освіти і науки України від 12.08. 2022 р. № 743.
До альбому-посібника «Маленький трудівничок» 2 клас (авт. Роговська Л.І.)
На рік - 35 годин / 1 година на тиждень
№ п/п |
Дата |
Тема |
Очікувані результати здобувачів освіти |
І семестр- 16 уроків |
|||
Зміни навколо нас |
|||
1 |
|
Інструкція з БЖ . Правила організації робочого місця на уроці. Матеріали, інструменти та пристосування, необхідні для роботи. Виготовлення сюжетної композиції-колажу «Про мене» |
дотримується правил внутрішнього розпорядку, безпеки праці та санітарних норм під час занять; створює поетапно композицію за зразком ; моделює виріб з елементами фантазування; описує модель свого виробу; працює з ручними інструментами та пристосуваннями, дотримуючись безпечних прийомів праці та норм санітарії; |
2 |
|
Інструкція з БЖ . «Червонощоке яблуко». Робота з кольоровим папером. Виготовлення штучних фруктів об’ємної форми. |
організовує робоче місце; дотримується правил внутрішнього розпорядку, безпеки праці та санітарних норм під час занять; працює з ручними інструментами та пристосуваннями, дотримуючись безпечних прийомів праці та норм санітарії; виготовляє поетапно виріб за визначеною послідовністю; |
3 |
|
Інструкція з БЖ . «Грибний король». Робота з кольоровим папером. Осінь. Природне і штучне середовище. Виготовлення грибочків за зразком. |
дотримується правил внутрішнього розпорядку, безпеки праці та санітарних норм під час занять; створює поетапно композицію за зразком ; моделює виріб з елементами фантазування; описує модель свого виробу; працює з ручними інструментами та пристосуваннями, дотримуючись безпечних прийомів праці та норм санітарії; |
4. |
|
Інструкція з БЖ . «Сова Соня». Робота з природним матеріалом. Властивості природних матеріалів (листя дерев). |
організовує робоче місце; дотримується правил внутрішнього розпорядку, безпеки праці та санітарних норм під час занять; описує модель свого виробу; працює з ручними інструментами та пристосуваннями, дотримуючись безпечних прийомів праці та норм санітарії; розрізняє види матеріалів та називає сфери їх використання; |
5 |
|
Інструкція з БЖ . «Їжачок». Робота з пластиліном та природним матеріалом. Тварини восени. Виготовлення виробу об’ємної форми.
|
організовує робоче місце; дотримується правил внутрішнього розпорядку, безпеки праці та санітарних норм під час занять; описує модель свого виробу; працює з ручними інструментами та пристосуваннями, дотримуючись безпечних прийомів праці та норм санітарії; розрізняє види матеріалів та називає сфери їх використання; з’єднує деталі та оздоблює їх з використанням традиційних технологій; |
Способи пізнання |
|||
6 |
|
Інструкція з БЖ . «Слон». Робота з кольоровим папером і картоном. Об’ємна аплікація |
дотримується правил внутрішнього розпорядку, безпеки праці та санітарних норм під час занять; створює поетапно композицію за зразком ; описує модель свого виробу; працює з ручними інструментами та пристосуваннями, дотримуючись безпечних прийомів праці та норм санітарії; |
7 |
|
«Черепаха-аха-аха». Виготовлення черепашки за зразком. Робота з пластиліном та бісером.
|
створює поетапно композицію зразком ; працює з ручними інструментами та пристосуваннями, дотримуючись безпечних прийомів праці та норм санітарії; виготовляє поетапно виріб за визначеною послідовністю; використовує традиційні та сучасні технології виготовлення виробів |
8 |
|
Інструкція з БЖ . «Спіймаймо вітерець». Робота з папером. Поетапне проектування технології виготовлення виробу. Конструювання рухомих моделей. Вітрячок. |
дотримується правил внутрішнього розпорядку, безпеки праці та санітарних норм під час занять; створює поетапно композицію за зразком ; моделює виріб з елементами фантазування; описує модель свого виробу; працює з ручними інструментами та пристосуваннями, дотримуючись безпечних прийомів праці та норм санітарії; |
9 |
|
Інструкція з БЖ . «Метеохмаринка». Робота з папером. Згинання паперу. Аплікація.
|
дотримується правил внутрішнього розпорядку, безпеки праці та санітарних норм під час занять; створює поетапно композицію за зразком ; моделює виріб з елементами фантазування; описує модель свого виробу; працює з ручними інструментами та пристосуваннями, дотримуючись безпечних прийомів праці та норм санітарії; |
Територія |
|||
10. |
|
Інструкція з БЖ . «Глиняний куманець» Аплікація. Прикрашання куманця за зразком. Робота з папером.
|
організовує робоче місце; дотримується правил внутрішнього розпорядку, безпеки праці та санітарних норм під час занять; описує модель свого виробу; працює з ручними інструментами та пристосуваннями, дотримуючись безпечних прийомів праці та норм санітарії; розрізняє види матеріалів та називає сфери їх використання; з’єднує деталі та оздоблює їх з використанням традиційних технологій; |
11 |
|
«Кучерява вівця» Виготовлення овечки з пластиліну за зразком. Робота з пластиліном.
|
дотримується правил внутрішнього розпорядку, безпеки праці та санітарних норм під час занять; створює поетапно композицію за зразком ; моделює виріб з елементами фантазування; описує модель свого виробу; працює з ручними інструментами та пристосуваннями, дотримуючись безпечних прийомів праці та норм санітарії; розрізняє види матеріалів та називає сфери їх використання; |
12 |
|
Інструкція з БЖ . «Жителі царства Нептуна» Робота з картоном і папером. Об’ємна форма. Паперова прикраса |
організовує робоче місце; дотримується правил внутрішнього розпорядку, безпеки праці та санітарних норм під час занять; працює з ручними інструментами та пристосуваннями, дотримуючись безпечних прийомів праці та норм санітарії; виготовляє поетапно виріб за визначеною послідовністю; |
13. |
|
Інструкція з БЖ . «Корона» Робота з папером. Дизайн та оздоблення виробів. Об’ємна форма. Паперова прикраса. |
організовує робоче місце; дотримується правил внутрішнього розпорядку, безпеки праці та санітарних норм під час занять; працює з ручними інструментами та пристосуваннями, дотримуючись безпечних прийомів праці та норм санітарії; виготовляє поетапно виріб за визначеною послідовністю; |
14 |
|
Інструкція з БЖ . «Кольорові будиночки» Робота з кольоровим картоном. Мистецтво складання паперу. Способи кріплення елементів. |
моделює виріб з елементами фантазування; описує модель свого виробу; працює з ручними інструментами та пристосуваннями, дотримуючись безпечних прийомів праці та норм санітарії; виготовляє поетапно виріб за визначеною послідовністю; з’єднує деталі та оздоблює їх з використанням традиційних та сучасних технологій; раціонально використовує матеріали, зокрема і вторинні |
Спільнота |
|||
15 |
|
Інструкція з БЖ . «Сервіруємо стіл». Культура харчування. Правила поведінки за столом. Сервірування святкового столу. |
організовує робоче місце; дотримується правил внутрішнього розпорядку, безпеки праці та санітарних норм під час занять; працює з ручними інструментами та пристосуваннями, дотримуючись безпечних прийомів праці та норм санітарії; виготовляє поетапно виріб за визначеною послідовністю; |
16 |
|
Інструкція з БЖ . «Янголятко». Мистецтво складання паперу. Способи кріплення елементів. Робота з ножицями.
|
створює поетапно композицію за зразком ; описує модель свого виробу; працює з ручними інструментами та пристосуваннями, дотримуючись безпечних прийомів праці та норм санітарії; виготовляє поетапно виріб за визначеною послідовністю; |
ІІ семестр-19 уроків |
|||
17 |
|
Інструкція з БЖ . «Гостинці в торбинці» Виготовлення подарункової торбинки за зразком. Робота з кольоровим картоном. |
створює поетапно композицію за зразком ; описує модель свого виробу; працює з ручними інструментами та пристосуваннями, дотримуючись безпечних прийомів праці та норм санітарії; виготовляє поетапно виріб завизначеною послідовністю; |
18 |
|
Інструкція з БЖ . «Пишна ялиночка». Мистецтво складання паперу. Способи кріплення елементів. Виготовлення іграшки за зразком. |
організовує робоче місце; дотримується правил внутрішнього розпорядку, безпеки праці та санітарних норм під час занять; працює з ручними інструментами та пристосуваннями, дотримуючись безпечних прийомів праці та норм санітарії; виготовляє поетапно виріб за визначеною послідовністю; |
19 |
|
Інструкція з БЖ . «Сніжинка-балеринка». Робота з папером. Згинання та вирізування паперу. Загальні відомості про техніку виготовлення витинанок. Шаблон-половинка. |
дотримується правил внутрішнього розпорядку, безпеки праці та санітарних норм під час занять; створює поетапно композицію за зразком ; моделює виріб з елементами фантазування; описує модель свого виробу; працює з ручними інструментами та пристосуваннями, дотримуючись безпечних прийомів праці та норм санітарії; |
Вартість і цінність |
|||
20 |
|
Інструкція з БЖ. «Зайчатко Білянчик і ведмежатко Сніжок» Аплікація об’ємної форми. Робота з кольоровим папером. Мистецтво складання паперу. Способи кріплення елементів. |
дотримується правил внутрішнього розпорядку, безпеки праці та санітарних норм під час занять; створює поетапно композицію за зразком ; моделює виріб з елементами фантазування; описує модель свого виробу; працює з ручними інструментами та пристосуваннями, дотримуючись безпечних прийомів праці та норм санітарії; розрізняє види матеріалів та називає сфери їх використання; |
21 |
|
«Кошеня на підвіконні». Оригамі. Виготовлення котика в техніці оригамі за зразком. Робота з кольоровим папером.
|
створює поетапно композицію зразком ; працює з ручними інструментами та пристосуваннями, дотримуючись безпечних прийомів праці та норм санітарії; виготовляє поетапно виріб за визначеною послідовністю; використовує традиційні та сучасні технології виготовлення виробів (комбінована аплікація, оригамі,);
|
22 |
|
Інструкція з БЖ . «Золоте серце». Виготовлення листівки «Серце» у техніці нитяна графіка за зразком. Робота з папером, кольоровими стрічками та дерев’яними паличками. |
моделює виріб з елементами фантазування; описує модель свого виробу; працює з ручними інструментами та пристосуваннями, дотримуючись безпечних прийомів праці та норм санітарії; виготовляє поетапно виріб за визначеною послідовністю; з’єднує деталі та оздоблює їх з використанням традиційних та сучасних технологій; раціонально використовує матеріали, зокрема і вторинні |
Хочу! Можу! Потрібно! |
|||
23 |
|
Інструкція з БЖ . «Диво-птах». Аплікація. Робота з кольоровим папером. Послідовність виготовлення виробів технікою витинанки. |
працює з ручними інструментами та пристосуваннями, дотримуючись безпечних прийомів праці та норм санітарії; виготовляє поетапно виріб за визначеною послідовністю; здійснює розмічання ліній на папері і картоні; розмічає деталі на матеріалі за допомогою шаблонів або трафаретів; з’єднує деталі та оздоблює їх з використанням традиційних та сучасних технологій; |
24 |
|
Інструкція з БЖ . «Клоун Фунтик» Конструювання рухомих моделей паперу. Робота з ножицями та дерев’яними паличками. Мистецтво складання паперу. Способи кріплення елементів. |
створює поетапно композицію зразком ; моделює виріб з елементами фантазування; описує модель свого виробу; працює з ручними інструментами та пристосуваннями, дотримуючись безпечних прийомів праці та норм санітарії; виготовляє поетапно виріб за визначеною послідовністю; здійснює розмічання ліній на папері і картоні; розмічає деталі на матеріалі за допомогою шаблонів або трафаретів; з’єднує деталі та оздоблює їх з використанням традиційних та сучасних технологій; раціонально використовує матеріали, зокрема і вторинні |
25 |
|
Інструкція з БЖ. «Ми – перукарі-модельєри». Робота з папером та кольоровими нитками. Плетіння кіс із ниток. Способи кріплення елементів. |
створює поетапно композицію зразком ; моделює виріб з елементами фантазування; описує модель свого виробу; працює з ручними інструментами та пристосуваннями, дотримуючись безпечних прийомів праці та норм санітарії; виготовляє поетапно виріб за визначеною послідовністю; раціонально використовує матеріали, зокрема і вторинні |
Ідеї, винаходи, відкриття |
|||
26 |
|
«Летить мій вітрильник». Аплікація паперу. Робота з кольоровим папером. Мистецтво складання паперу. |
створює поетапно композицію зразком ; моделює виріб з елементами фантазування; описує модель свого виробу; працює з ручними інструментами та пристосуваннями, дотримуючись безпечних прийомів праці та норм санітарії; виготовляє поетапно виріб за визначеною послідовністю; обґрунтовує соціальну, функціональну та естетичну цінність створеного виробу; |
27 |
|
Інструкція з БЖ . «Пришиваємо ґудзики». Об’ємна аплікація з картону та ґудзиків. Послідовність виготовлення об’ємної аплікації з використанням ґудзиків. Пришивання ґудзиків. Робота з голкою та нитками. |
створює поетапно композицію зразком ; описує модель свого виробу; працює з ручними інструментами та пристосуваннями, дотримуючись безпечних прийомів праці та норм санітарії; виготовляє поетапно виріб за визначеною послідовністю; обґрунтовує соціальну, функціональну та естетичну цінність створеного виробу; |
28 |
|
Інструкція з БЖ . «Рюкзак». Макет. Робота з ножицями. Мистецтво складання паперу. Способи кріплення елементів. |
створює поетапно композицію зразком ; описує модель свого виробу; працює з ручними інструментами та пристосуваннями, дотримуючись безпечних прийомів праці та норм санітарії; виготовляє поетапно виріб за визначеною послідовністю; обґрунтовує соціальну, функціональну та естетичну цінність створеного виробу; |
29 |
|
Інструкція з БЖ . «Котики-воркотики» - це вербовий цвіт». Виготовлення об’ємної аплікації. Робота з кольоровим папером та ватними дисками. Мистецтво складання паперу. |
організовує робоче місце; дотримується правил внутрішнього розпорядку, безпеки праці та санітарних норм під час занять; створює поетапно композицію зразком ; моделює виріб з елементами фантазування; описує модель свого виробу; працює з ручними інструментами та пристосуваннями, дотримуючись безпечних прийомів праці та норм санітарії; виготовляє поетапно виріб за визначеною послідовністю; з’єднує деталі та оздоблює їх з використанням традиційних та сучасних технологій; обґрун раціонально використовує матеріали, зокрема і вторинні |
Рух і час |
|||
30 |
|
Інструкція з БЖ . «Планер» Макет. Шаблон. Виготовлення моделі планера об’ємної форми. Робота з кольоровим картоном.
|
моделює виріб з елементами фантазування; описує модель свого виробу; працює з ручними інструментами та пристосуваннями, дотримуючись безпечних прийомів праці та норм санітарії; виготовляє поетапно виріб за визначеною послідовністю; раціонально використовує матеріали, зокрема і вторинні з’єднує деталі та оздоблює їх з використанням традиційних та сучасних технологій; |
31 |
|
Інструкція з БЖ . «Великодні курчата». Прийоми складання паперу. Шаблон. Робота з кольоровим папером. Вітальна листівка до Великодня. |
організовує робоче місце; дотримується правил внутрішнього розпорядку, безпеки праці та санітарних норм під час занять; створює поетапно композицію зразком ; моделює виріб з елементами фантазування; описує модель свого виробу; працює з ручними інструментами та пристосуваннями, дотримуючись безпечних прийомів праці та норм санітарії; виготовляє поетапно виріб за визначеною послідовністю; |
32 |
|
Інструкція з БЖ . «Пташине гніздечко». Об’ємна аплікація. Робота з нитками. Прийоми складання паперу. |
створює поетапно композицію зразком ; моделює виріб з елементами фантазування; описує модель свого виробу; працює з ручними інструментами та пристосуваннями, дотримуючись безпечних прийомів праці та норм санітарії; виготовляє поетапно виріб за визначеною послідовністю; раціонально використовує матеріали, зокрема і вторинні |
Все пов’язане з усім |
|||
33 |
|
Інструкція з БЖ . «Ніжний бузок». Виготовлення штучних квітів об’ємної форми з паперу. Робота з паперовими серветками. |
дотримується правил внутрішнього розпорядку, безпеки праці та санітарних норм під час занять; створює поетапно композицію зразком ; моделює виріб з елементами фантазування; описує модель свого виробу; виготовляє поетапно виріб за визначеною послідовністю; раціонально використовує матеріали, зокрема і вторинні |
34 |
|
Інструкція з БЖ . «Бджілка Майя». Виготовлення із пластиліну об’ємних сюжетних композицій. Робота з пластиліном. Рельєфне зображення природних форм. |
створює поетапно композицію зразком ; моделює виріб з елементами фантазування; описує модель свого виробу; працює з ручними інструментами та пристосуваннями, дотримуючись безпечних прийомів праці та норм санітарії; виготовляє поетапно виріб за визначеною послідовністю; з’єднує деталі та оздоблює їх з використанням традиційних та сучасних технологій; |
35 |
|
Інструкція з БЖ . «Вишеньки-сестрички». Виготовлення із пластиліну об’ємних сюжетних композицій. Робота з пластиліном. Рельєфне зображення природних форм.
|
організовує робоче місце; дотримується правил внутрішнього розпорядку, безпеки праці та санітарних норм під час занять; створює поетапно композицію зразком ; моделює виріб з елементами фантазування; описує модель свого виробу; працює з ручними інструментами та пристосуваннями, дотримуючись безпечних прийомів праці та норм санітарії; здійснює розмічання ліній на папері і картоні; розмічає деталі на матеріалі за допомогою шаблонів або трафаретів; |