Тема: Робота з пластиліном. Ліплення грибочків
Мета. Формування предметних компетентностей:
Ознайомити із способами ліплення із пластиліну, найпоширенішими видами їстивних та отруйних грибів; удосконалювати навички роботи з пластиліном, розширювати уявлення учнів про композицію виробу, формувати навички користування інструментами, планування послідовності роботи; розвивати пізнавальну активність, самостійність, інтерес до предмета; виховувати бажання працювати в парі, любов до природи
Формування ключових компетентностей:
у галузі природничих наук, культурної, екологічної, навчання впродовж життя, вільного володіння державною мовою
Обладнання: пластилін, дощечка для роботи, стеки, серветки для рук, ілюстрації із зображенням грибів, кошик з грибами
Тип уроку: урок засвоєння нових знань
Освітні галузі: соціальна, здоров’язбережувальна, природнича, мовно-літературна.
Хід уроку
І. Організаційний момент
1.Привітання
Лісовик всім дав наказ —
До роботи швидше в клас.
Попрацюємо всі старанно,
Щоб пройшов урок цей гарно.
2.Перевірка готовності до уроку
А чи всі готові до уроку? Пластилін, стеки, дощечка та кольоровий картон у всіх є на столі?
3.Упорядкування робочих місць
ІІ. Сприймання й усвідомлення нового матеріалу
Сьогодні на уроці ми помандруємо у подорож до лісу, а що ми там знайдемо- ви дізнаєтесь, відгадавши загадку
В теплий дощик народився
Парасолькою накрився.
Може б, з лісу пострибав,
Якби другу ногу мав. (Гриб)
-Так, це гриб. Сьогодні в лісі ми з вами збиратимемо грибочки. А грибочки ми будемо збирати не самі, а з Лісовичком.
А хто такий лісовик, і чому він так називається?
2. Вступна бесіда
- Отже, діти, Лісовичок запросив нас на гостину до грибного царства. І він має вам перед нашою подорожжю задати кілька питань. Готові?
-Хто з вас уже збирав гриби в лісі?
- Які гриби ви знаєте?
-А чи всі гриби можна збирати?
-Чому?
-А які отруйні гриби вам відомі?
-Як ви знаєте, гриби є їстівні й отруйні. Але слід пам’ятати, що коли ми в лісі зустрічаємо отруйного гриба, то не слід його зривати чи збивати ногою, тому що для людей він отруйний, а для лісових звірів він — як ліки від хвороби.
3. Розпізнавання грибів
А загадки ви любите, діти? Давайте розгадувати
І у кошик не хотять.
Жовті братики й сестрички
Називаються... (лисички).
2. У зеленому гаю Під березою стою,
Через те і маю
Назву я свою. (Підберезник)
3.Їх масляні голівки
Заховались в сосняки,
Руденькі, симпатичні
Грибочки. (маслюки).
4. В нього шапочка така,
Як у друга — маслюка.
До вологи й моху звик,
Має назву. (моховик).
-Які з них отруйні, а які їстивні?
Дуже добре, молодці.
Хочу вам ще розказати правила збирання грибів
1.Збирати тільки добре відомі гриби.
2. Зрізати ножем, а не виривати з коренем.
3.Не знищувати неїстівні гриби.
4.Не збирати гриби побіля шосейних доріг, бо вони вбирають в себе шкідливі речовини.
5.Не споживати в їжу маленьким дітям, хворим, стареньким людям, так як вони важко перетравлюються.
Гриби одні з них стрункі, мають досить тендітні ніжки та розлогі, наче парасольки чи тарілочки, капелюшки. У деяких — на ніжках наче оборочки. Інші — як, наприклад, білий гриб — виглядають міцними. Ніжки в них товсті, шапочки круті, схожі на половинку кулі. У третіх — капелюшки мають дещо хвилясті риси. І, певна річ, у всіх капелюшки різного кольору.
4.Практична робота учнів
А з чим ми будемо працювати сьогодні і як робитимемо гриб, ви дізнаєтесь, відгадавши загадку
Спочатку твердий, а в руках еластичний
З нього витвориш щось симпатичне.
Схожий на глину він
З нього вийде грибок пречудовий
Правила роботи з пластиліном. Повторення БП при роботі з пластиліном
• Розминати і розгортати пластилін потрібно на дощечці;
• розрізати пластилін стекою;
• невикористаний пластилін класти в клітинку упаковки;
• після завершення роботи з пластиліном руки витирати серветкою;
• не можна брати пластилін до рота, торкатися брудними руками обличчя, очей, одягу, брати до брудних рук зошити, книги, гумки — скрізь будуть жирні плями, по яких жодна ручка не пише.
— Отже, почнемо. Для кожного гриба, який ви схочете зліпити, підготуйте два шматочки пластиліну певного кольору. Щоб відділити шматок пластиліну, користуємось стекою. Перед роботою завжди зігрівайте шматочок пластиліну в долонях та розминайте його, тоді він стане дійсно м’яким та піддатливим.
Білий гриб
— Візьміть більший шматочок коричневого пластиліну для виготовлення шапочки та менший — білий — для ніжки;
— коловими рухами рук утворіть коричневу кульку;
— розплющте кульку, надаючи їй форму шапочки;
— прямими рухами рук зробіть білий стовпчик, заокругліть його у формі ніжки;
— «одягніть» шапочку на ніжку;
— можете зробити зелену травичку.
(Якщо вистачить часу, можна на картоні виліпити лісок, сонечко, хмаринки, пташок.)
Фізкультхвилинка.
- Бачу трішки ви стомились. Час прийшов для відпочинку, розпочнем фізкультхвилинку.
Раз, два, три, чотири п’ять!
Час,прийшов нам спочивати.
Тож піднімемо руки вгору,
І поглянемо на зорі.
А тепер всі — руки в боки!
Як зайчата — скоки-скоки!
Десять, дев’ять, вісім, сім —
Час за парти нам усім.
Виставка та оцінювання робіт.
— А тепер покажіть свої роботи Лісовичкові.
— Він дуже задоволений вашою роботою і дякує вам за те, що ви так гарно працювали! Всі грибочки ми складемо у кошики — окремо їстівні, окремо — отруйні.
— Яка робота сподобалася найбільше?
— Як називаються гриби, які ви зліпили?
Хвилинка-цікавинка. Перегляд відеосюжету «Цікаві факти про гриби»
ІV. Підсумок уроку. Рефлексія
-Що нового ви дізналися про гриби?
- З якими інструментами та матеріалами ми сьогодні працювали?
- Якому виду роботи був присвячений урок?
- Розкажіть порядок виконання роботи?
- Чи сподобалась вам ваша робота?
- Чия робота вам здалась найохайнішою, найяскравішою?
Покажіть цеглинку: якщо вам було важко- червоного кольору,
Якщо вам було легко-зеленого,
якщо мали труднощі -синього
Сьогодні ви сумлінно, охайно працювали. Я дякую вам за роботу.