Календарне планування з етики. 5 клас
№ п. |
Дата |
Навчальний матеріал |
Примітки |
Дист.н. |
1. |
|
Вступ. Що вивчає етика (1 год) Що таке етика. Для чого вивчають етику. Як пов'язані етика та духовний світ людини. Якими є важливі людські чесноти. |
|
|
2. |
|
Тема 1. Чим керується людина у своїх вчинках та поведінці (5 год, у тому числі 1 - урок узагальнення, 1 - тематичного оцінювання) Як розрізнити добро і зло. Чому люди повинні вибирати між добром і злом. Що таке доброчинність.
|
|
|
3. |
|
Що таке вчинок. Як впливають емоції та почуття на нашу поведінку. Як навчитися керувати собою. Що допомагає уникнути помилок та негативних наслідків учинків. |
|
|
4. |
|
Як співвідносяться мораль і етикет. До чого призводить незнання етикетних правил. Які етикетні правила на щодень є найважливішими. |
|
|
5. |
|
Узагальнення.
|
|
|
6. |
|
Тематичне оцінювання. Контрольне тестування. |
|
|
7. |
|
Тема 2. Які правила визначають гармонію людини із собою та найближчим оточенням (8 год, у тому числі 1 - урок узагальнення, 1 - тематичного оцінювання) Що означає бути щасливим. Що таке людська індивідуальність та відчуття гармонії в собі. Чому важливо правильно оцінювати себе.
|
|
|
8. |
|
Що таке гідність та честь. Чому не можна принижувати людську гідність. Чому кожна людина гідна поваги. Як не втратити гідність. |
|
|
9. |
|
Що таке совість. Як пов'язані совість і відповідальність перед собою. Коли людині буває соромно. Чому важливо знати думку інших про себе. Коли люди відчувають провину. |
|
|
10. |
|
Яку роль відіграють у житті людини родинне коло, сімейні свята і традиції. Чому необхідні взаємна повага, допомога і чуйність у родинному колі. Якими мають бути сімейні обов'язки. Як уникнути конфлікту в стосунках із рідними. |
|
|
11. |
|
3 чого починається дружба і вміння дружити. Кого ми називаємо другом. За що ми цінуємо своїх друзів. |
|
|
12. |
|
Якими є моральні основи товаришування. Як розв'язувати конфліктні ситуації. Що таке честь колективу. Як розрізнити справжній та позірний авторитет. |
|
|
13. |
|
Узагальнення.
|
|
|
14. |
|
Тематичне оцінювання. Контрольне тестування. |
|
|
15. |
|
Тема 3. Якими є моральні норми та правила співжиття у людському суспільстві (8 год, у тому числі 1 - урок узагальнення, 1 - тематичного оцінювання) Як і чому виник етикет. Що таке церемонії, звичаї, етикетні кодекси. Які манери вважаються гарними.
|
|
|
16. |
|
Якими є моральні норми в культурі українського народу. Яку роль відіграють для українців звичаї гостинності,працелюбність,взаємоповага, допомога сиротам, удовам, безкорисливість. |
|
|
17. |
|
Якими є звичаї різних народів, що живуть в Україні. |
|
|
18. |
|
Чому люди поважають звичаї, традиції і закони. Чому треба поважати гідність і права людини. |
|
|
19. |
|
Що означає бути громадянином своєї держави. Як ми відчуваємо належність до своєї країни. Як бути корисним суспільству. |
|
|
20. |
|
У чому полягає основний зміст "золотого правила"моралі. Чи можна спілкуватися з іншими людьми, не виконуючи сучасних етикетних норм. Чому людяність і справедливість є основою сучасного етикету. Що таке пристойність. |
|
|
21. |
|
Узагальнення.
|
|
|
22. |
|
Тематичне оцінювання. Контрольне тестування. |
|
|
23. |
|
Тема 4. Що означає дотримуватися норм етикету в повсякденному житті (11 год, у тому числі 1 - урок узагальнення, 1 - тематичного оцінювання) Що таке спілкувальна поведінка та мовний етикет.
|
|
|
24. |
|
Що означає бути цікавим і приємним співрозмовником. Які є моральні основи спілкування. |
|
|
25. |
|
Як звертатися до людей. Як вибачатися і пробачати.
|
|
|
26. |
|
Як чемно відмовитися чи погодитися. Як висловлювати вдячність. |
|
|
27. |
|
Коли доречно користуватися телефоном. Що означає "вміти листуватися". Як оформити лист, що надсилається в мережі Інтернет. |
|
|
28. |
|
Які є основні правила невербального спілкування. Коли жести бувають красномовніші за слова. Чому жести багатозначні. |
|
|
29. |
|
Чому одяг є виявом індивідуальності. Що таке мода і стиль. Як співвідносяться віяння моди й етикет. Як підібрати для себе одяг. |
|
|
30 |
|
Що треба пам'ятати, відвідуючи хворого. Як поводитись у поліклініці та лікарні. Якими є особливості поведінки в дні смутку та печалі. Як висловлювати співчуття та втішання (розраду). Що треба знати про вшанування спочилих та поминальні дні. |
|
|
31. |
|
Яким є етикет особливих випадків та поведінка в різних життєвих ситуаціях (на святі, на весіллі, в музеї та бібліотеці, в гостях). Як вибирають та приймають подарунки. Як улаштувати свято вдома чи в школі. |
|
|
32. |
|
Узагальнення.
|
|
|
33. |
|
Тематичне оцінювання. Контрольне тестування. |
|
|
34. |
|
Підсумкове узагальнення (2 год.) Підсумкове узагальнення.
|
|
|
35. |
|
Підсумкове узагальнення.
|
|
|