Календарно-тематичне планування з курсу "Культура добросусідства" 5 клас

Про матеріал
Календарне планування з курсу " Культура добросусідства" 5 клас (35 годин)
Перегляд файлу

Культура добросусідства 5 клас 35 (годин)

 

Дата

№ пп

Зміст навчального матеріалу

Очікувані результати

Примітки

01.09

1

Культурне різноманіття рідного краю. Мета, завдання і структура курсу. Культурне різноманіття як ресурс громади.

Здобувачі освіти:

- розуміють мету і завдання курсу;

-пояснюють, що таке культура;

-розповідають, представники яких культур проживають у рідному краї;

-вказують  переваги культурного різноманіття ля розвитку громади.

 

 

08.09

2

Топоніміка рідного краю. Походження топонімів, їхня історична цінність. Історія краю в назвах регіону. Значення назв у практичному житті.

Здобувачі освіти:

-наводять приклади топонімів свого регіону, розповідає про їхнє походження;

-пояснюють, як топоніми відображають історію рідного краю;

-використовують основні правила збирання, записування та дослідження топонімічних назв;

-досліджують походження топоніміки рідного населеного пункту (району) та презентують його результати ( топонімічна екскурсія, коротке повідомлення тощо);

-обгрунтовують необхідність збереження місцевих топонімів як цінних елементів нематеріальної культурно-історичної спадщини.

 

 

15.09

3

Власні імена. Що означає моє ім'я? Імена моїх близьких та друзів. Про що розповідають імена і прізвища? Традиційні імена у фольклорі краю.

Здобувачі освіти:

-пояснюють значення імені та прізвища людини;

-досліджують, які імена та прізвища найбільш поширені у фольклорі рідного краю, серед його сучасних жителів;

-знаходять спільне в іменах різного походження;

-пояснюють , що означає його/її ім'я та прізвище;

-визначають спосіб утворення імен і прізвищ своїх близьких та друзів;

-пояснюють вислів: "Не ім'я творить людину, а людина- ім'я".

 

22.09

4

Як вибирають імена. Обряд ім'янаречення. Право на ім'я. Повага до свого та імен інших людей.

Здобувачі освіти:

-Презентують сімейні перекази про вибір імен у родині;

-описують обряди ім'янаречення та прилучення до релігій, поширених у рідному краї та в інших регіонах України;

-пояснюють, що означає право на ім'я;

-розуміють, що ім'я та прізвище є складовою частиною ідентичності людини;

-виявляють шанобливе ставлення до власного та чужих імен , прізвищ.

 

 

29.09

5

Сім'я, родина, рід. "Родинна абетка". Ієрархія сімейних зв'язків. Перший і другий ступені спорідненості. Право на сім'ю.

Здобувачі освіти:

-описують на прикладі своєї родини ієрархію сімейних зв'язків;

Розуміють важливість знання і практичного використання "родинної абетки";

-знають терміни першого і другого ступеня спорідненості;

-описують свою належність до певної сім'ї, роду та народу;

-пояснюють, що означає право на сім'ю;

-цінують родинні стосунки;

-шанобливо ставляться до членів своєї родини.

 

06.10

6

Взаємини в сім'ї. Ставлення до батьків. Права та обов'язки батьків та дітей. Взаємини з близькими та далекими родичами. Історія моєї родини в історії мого регіону та країни.

Здобувачі освіти:

-оцінюють свою поведінку в сім'ї;

-наводять приклади піклування про старших членів родини та родичів;

-пояснюють, що таке "рід", "сім'я", "рідні", "двоюрідні";

-обгрунтовують важливість сімейної взаємоповаги та взаєморозуміння;

-розуміють цінність злагоди, взаємодопомоги та дбайливого ставлення до сім'ї, роду, родичів;

-шанобливо ставляться до батьків, близьких та далеких родичів;

-досліджують зв'язки історії своєї родини з історією регіону та краю.

 

13.10

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

7

Родинні та громадські цінності. Що таке цінності? Сімейні цінності. Що можна передати у спадок ?

Здобувачі освіти:

-пояснюють, що таке цінності;

-розповідають про власні цінності;

-наводять приклади цінностей власної сім'ї;

-обгрунтовують важливість загальнолюдських цінностей для досягнення миру, злагоди і гармонії між людьми;

-виявляють зацікавлення  цінностями інших людей та культур;

-підтримують дії, спрямовані на забезпечення злагоди, налагодження взаємодопомоги;

-шанобливо ставляться до сім'ї, роду, родичів.

 

 

20.10

8

Генеалогія та геральдика. Фамільні герби. Герби населених пунктів та регіонів.

Здобувачі освіти:

-знають, що вивчає генеалогія та геральдика;

- описують своїх родичів термінами спорідненості;

-пояснюють символіку зображень, кольорів та форм герба свого регіону;

-обгрунтовують важливість вивчення геральдичної спадщини.

 

03.11

9

Моє родовідне дерево. Створення  і презентація герба сім'ї, класу, школи.

Здобувачі освіти:

- створюють і репрезентують своє родовідне дерево;

- пояснюють символіку зображень, кольорів та форм герба свого регіону;

- створюють герб сім'ї, класу, школи.

 

 

10.11

10

Взаємини поколінь. Покоління та їхні взаємини. Гендерні стосунки в різних культурах. Ставлення до старших , однолітків. Булінг.

Здобувачі освіти:

-пояснюють відмінності між дорослими і дітьми;

-наводять приклади виявів поваги до людей похилого віку та жінок у різних культурах, ставляться до них з повагою;

-знають і використовують правила етикетного звертання до співрозмовників різних вікових категорій, статей у різних культурах;

-моделюють свою поведінку до визнаних суспільством цінностей;

-демонструють своєю поведінкою повагу до гідності людей різної статі;

-цінують злагоду, взаємодопомогу та шанобливе ставлення до сім'ї, роду, родичів;

-демонструють позитивне ставлення до старших і молодших, ровесників, представників іншої статі;

-цінують досвід старших поколінь;

-розуміють, що таке булінг та які його наслідки.

 

17.11

11

"Словничок дружби". Лексика, пов'язана з дружбою і сусідством. Етикетні звертання до незнайомих людей різної статі і віку. Елементарні діалоги.

Здобувачі освіти:

-використовують виражальні можливості лексики для продуктивного спілкування з друзями та сусідами;

-усвідомлюють цінність і важливість лексичного розмаїття у спілкуванні;

-використовують сформовані навички взаємодії з незнайомими людьми різної статі та віку;

-виявляють навички ведення діалогів з різними людьми, дотримуються правил етикету;

-ініціюють діалоги, враховуючи мету і ситуацію спілквання.

 

24.11

12

Ефективне спілкування. Групова взаємодія. Розвиток навичок групової взаємодії. Мовні ігри з практики ефективного спілкування. Моє портфоліо.

Здобувачі освіти:

-аргументують цінність взаємодії в колективі;

-демонструють навички конструктивної групової взаємодії;

-пояснюють важливість розвитку комунікативних навичок самопрезентації;

-організовують обговорення проблеми, гри, спільної справи;

-обирають засоби мови відповідно до мети і ситуації спілкування;

-демонструють доброзичливе ставлення до позиції інших;

-репрезентують себе, свій клас, свою школу, свою родину.

 

01.12

13

Конфлікт. Що таке конфлікт? Позитивні і негативні сторони, види конфліктів. Маніпулятивне спілкування.

Здобувачі освіти:

-розуміють сутність поняття "конфлікт";

-аналізують позитивні і негативні наслідки конфлікту;

-розповідають про різні технології запобігання гострому розвитку конфлікту;

-моделюють способи запобігання конфлікту або його розв'язання ненасильницьким способом;

-розуміють важливість  і цінність запобігання конфліктній ситуації та ненасильницького розв'язання конфлікту;

-розпізнають маніпулятивне спілкування й оцінюють його як небезпечне і небажане;

-прогнозують можливі наслідки маніпулятивного впливу;

-обгрунтовують необхідність протистояння маніпулятивним впливам.

 

08.12

14

Ненасильницькі шляхи розв'язання конфліктів. Як розпізнавати конфлікти і запобігати їхньому виникненню. Стилі поведінки в конфліктах. Коло порозуміння.

Здобувачі освіти:

-пропонують дії, необхідні для конструктивного розв'язання конфліктів;

-виявляють навички конструктивної групової взаємодії;

-пояснюють особливість різних стилів поведінки у конфлікті;

-аналізують стилі поведінки в конфліктах;

-обгрунтовують відповідальність кожного за конфліктні ситуації;

-виявляють співчуття до життєвих ситуацій інших людей;

-намагаються регулювати власні емоційні реакції, сприймаючи інші точки зору.

 

15.12

15

Рідна мова. Мови навколо нас. Роль і місце мов у спілкуванні. Поняття "рідна мова". Мови моїх друзів і сусідів. Державна мова та її захист.

Здобувачі освіти:

-пояснюють різницю між поняттями "рідна мова" та "державна мова";

-обгрунтовують необхідність вільного володіння державною мовою, пояснює, чому і як треба захищати державну українську мову;

-пояснюють значення мови в житті конкретної людини, громади і суспільства;

-демонструють шанобливе ставлення до рідної мови та мови сусідів;

-прагнуть берегти і вивчати рідну мову;

-усвідомлюють важливість вивчення і використання кількох мов;

-цінують відкритість до пізнання різних культур через мови.

 

22.12

16

Узагальнення знань

 

 

 

17

Наш друг- словник. Як створюються словники. Які бувають словники. Словник як джерело інформації.

Здобувачі освіти:

-розрізняють види словників;

-активно використовують різні словники в навчанні;

-пояснюють важливість словників у збереженні нематеріальної культурної спадщини регіону і країни;

-збагачують свій словниковий запас;-мають уявлення про шкідливість використання ненормативної лексики.

 

 

18

Літературна творчість мого краю. Вірші, пісні, легенди і перекази про мій регіон, мою школу, родину.

Здобувачі освіти:

-мають уявлення про літературну творчість рідного краю;

-переказують зміст улюблених творів письменників рідного краю;

-висловлюють особисте ставлення до віршів, пісень, легенд і переказів про рідний регіон, школу, родину;

-цікавляться літературною спадщиною рідного краю.

 

 

19

Музика в житті людини. Народні та сучасні  музичні інструменти. Оркестр народних інструментів. Естрадний оркестр.

Здобувачі освіти:

-мають уявлення про народні та сучасні музичні інструменти рідного краю;

-знаходять інформацію про  народні та сучасні музичні інструменти в різних джерелах;

-мають уявлення про різні напрямки музичного мистецтва;

-поважають музичні вподобання інших.

 

 

20

Музичний фольклор рідного краю. Музичний фольклор краю та його виконавці. Музичні колективи, конкурси та фестивалі.

Здобувачі освіти:

-знаходять інформацію про музичні фольклорні твори рідного краю та репрезентують її;

-знають кілька фольклорних гуртів та ансамблів свого регіону;

- мають уявлення про фольклорні конкурси і фестивалі краю;

-визнають музичну фольклорну багатоманітність як спільну нематеріальну спадщину жителів регіону і всієї країни.

 

 

21

Наші таланти та професії майбутнього. Підприємницька діяльність. Творче хобі, яке може стати професією. Що треба, щоб стати майстром своєї справи?

Здобувачі освіти:

-знають, які професії сучасні та яке творче хобі може стати в майбутньому професією;

-пропонують власні ідеї для організації підприємницької діяльності;

-прогнозують, які професії будуть актуальні в майбутньому;

-визначають якості затребуваного в майбутньому фахівця;

-уміють репрезентувати свої таланти;

-розуміють відповідальність за власний добробут у майбутньому;

-шанують свою працю та працю інших.

 

 

22

"Скарбничка талантів нашого класу".

Здобувачі освіти:

-презентують власні таланти.

 

 

23

Ремесла рідного краю тепер і колись. Походження та основи ремесел рідного краю. Гончарне ремесло. Посуд. Прикраси. Іграшки.

Здобувачі освіти:

-розрізняють види ремесел;

-знаходять інформацію про ремесла рідного краю та їхнє походження;

-виготовляють найпростіші вироби з глини та інших природніх і штучних матеріалів;

-усвідомлюють  можливості заробітку завдяки виготовленню власноруч посуду, прикрас, іграшок та іншої продукції;

-розуміють цінність збереження традиційних ремесел для культурного багатоманіття;

-цінують співпрацю з іншими у спільній роботі;

-цінують свою працю та працю інших.

 

 

 

24

Ремесла рідного краю.(Зустріч з майстрами-односельцями)

Здобувачі освіти:

-мають можливість познайомитись з людьми різних професій , їх захопленнями;

-практикуються в живому спілкуванні з реальними особистостями, мають можливість пов'язати те, що вони вивчають у класі з навколишньою дійсністю.

 

 

25

Ремесла рідного краю (екскурсія до фермерського господарства "Росток")

Здобувачі освіти:

-знайомляться з роботою фермерського госпдарства;

--практикуються в живому спілкуванні з реальними особистостями, мають можливість пов'язати те, що вони вивчають у класі з навколишньою дійсністю.

 

 

26

Виготовлення найпростіших виробів з глини та інших природніх і штучних матеріалів.

Здобувачі освіти:

--виготовляють найпростіші вироби з глини та інших природніх і штучних матеріалів.

 

 

 

 

27

Як з'явилася гра. Чому люди граються. Рухливі ігри жителів краю.

Здобувачі освіти:

-мають уявлення про різні види ігор;

-розуміють, чому гра є корисним і цікавим дозвіллям;

-описують переваги і недоліки електронних, настільних та рухливих ігор;

-розуміють небезпеку ігрової залежності;

-цінують уміння організувати своє дозвілля та відпочинок інших.

 

 

28

Ігри мого двору, моєї вулиці, моїх друзів. Ігри, поширені в регіоні. Правила гри.

Здобувачі освіти:

-знаходять інформацію про ігри, поширені в регіоні;

-розуміють, що таке правила гри і чому важливо їх дотримуватися;

-грають в рухливі ігри, поширені в регіоні, серед друзів;

-цінують гру як засіб згуртування колективу;

-підтримують необхідність взаємодопомоги між переможцем та переможеним;

-поважають ігрові уподобання інших.

 

 

29

Гра як засіб згуртування колективу.

Здобувачі освіти:

-грають в рухливі ігри, поширені в регіоні, серед друзів.

 

 

 

30

Культурне самовираження та співпраця. Розмаїття форм культурного самовираження. Право на самовираження.

Здобувачі освіти:

-усвідомлюють унікальність своєї культури і себе як її представника;

-репрезентують свою культуру і себе як її носія;

-розуміють важливість відповідальності кожного за  збереження культурного різноманіття;

-цінують культурну  багатоманітність як спільну нематеріальну спадщину жителів регіону і всієї країни.

 

 

31

Узагальнення знань

 

 

 

32

-

35

Резервний час

 

 

 

 

Середня оцінка розробки
Структурованість
5.0
Оригінальність викладу
5.0
Відповідність темі
5.0
Загальна:
5.0
Всього відгуків: 1
Оцінки та відгуки
  1. Богдан Марина
    Загальна:
    5.0
    Структурованість
    5.0
    Оригінальність викладу
    5.0
    Відповідність темі
    5.0
docx
Пов’язані теми
Етика, 5 клас, Планування
Додано
21 вересня 2021
Переглядів
6335
Оцінка розробки
5.0 (1 відгук)
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку