Фізика
9 клас
3 год. на тиждень, разом 105 год із них 4 резервні години)
Програма для загальноосвітніх навчальних закладів Фізика 7-9 клас, МОН України, 2012рік зі змінами 2017 р.
Підручник Фізика,9 кл., Божинова Ф.Я., Довгий С.О., Бар'яхтар В.Г.
№ п/п |
Дата |
|
Тема уроку |
Домашнє завдання |
|||||
Розділ 1. МАГНІТНІ ЯВИЩА 15 год |
|||||||||
1 |
|
1 |
Первинний ІБЖД. Магнітні явища. Дослід Ерстеда. Постійні магніти, взаємодія магнітів. Магнітне поле. |
Вивчити § 1, Вправа №1: завдання 2,3,5-усно |
|||||
2 |
|
1 |
Магнітне поле провідника зі струмом. Дія магнітного поля на провідник зі струмом. Індукція магнітного поля. Магнітне поле Землі. |
Вивчити § 2, Вправа № 2 (3,4-усно) |
|||||
3 |
|
1 |
Магнітне поле провідника зі струмом. Правило свердлика |
Вивчити § 3, Вправа № 3(2, 4-усно; 6- письмово) |
|||||
4 |
|
1 |
Сила Ампера |
Вивчити § 4, Вправа №4 (1,4 письмово) |
|||||
5 |
|
1 |
Магнітні властивості речовини. Гіпотеза Ампера. |
Повт. § 5, Вправа № 4 (2,5,6,-усно) |
|||||
6 |
|
1 |
Електромагніти та їх застосування. Магнітна левітація. |
Вивчити § 6 Вправа №6(3письмово) |
|||||
7 |
|
1 |
І БЖД. Лабораторна робота № 1. Складання та випробування електромагніту |
Повт. §6, Вправа № 6 (5) |
|||||
8 |
|
1 |
Електродвигуни. Електровимірювальні прилад. Гучномовець. |
Вивчити § 7. Вправа №7 (4,5) |
|||||
9 |
|
1 |
Досліди Фарадея. Явище електромагнітної індукції. Індукційний електричний струм |
Вивчити § 8, вправа №8 (6) |
|||||
10 |
|
1 |
Розв'язування задач |
Повт. §7-8, Вправа № 8 (1,2-усно) |
|||||
11 |
|
1 |
І БЖД. Лабораторна робота № 2. Спостереження явища електромагнітної індукції |
Повторити § 8, Вправа №6 (2, 4, 6) |
|||||
12 |
|
1 |
Розв'язування задач. Підготовка до контрольної роботи |
Вивчити § 7. Вправа №7 (4,5) |
|||||
13 |
|
1 |
Контрольна робота № 1 з теми «Магнітне поле» |
Підготувати навчальний проект (теми на с. 54) |
|||||
14 |
|
1 |
Захист навчальних проектів |
Повторити §1- 8,
|
|||||
15 |
|
1 |
Узагальнюючий урок |
Повторити §1- 8,
|
|||||
Розділ ІІ. СВІТЛОВІ ЯВИЩА (17 год) |
|||||||||
16 |
|
1 |
Світлові явища. Швидкість поширення світла |
Вивчити § 9 впр.9,(1-3 |
|||||
17 |
|
1 |
Світловий промінь. Закон прямолінійного поширення світла. Сонячне та місячне затемнення |
Вивчити § 10, впр.10, №1
|
|||||
18 |
|
1 |
Відбивання світла. Закон відбивання світла. Плоске дзеркало |
Вивчити § 11, Впр. 11 № 3,4 |
|||||
19 |
|
1 |
І БЖД. Лабораторна робота № 3. Дослідження відбивання світла за допомогою плоского дзеркала |
Повторити § 11, |
|||||
20 |
|
1 |
Заломлення світла на межі поділу двох середовищ. Закон заломлення світла |
Вивчити § 12 Вправа №12 (8) |
|||||
21 |
|
1 |
Розв’язування задач. |
Повторити § 12 Вправа № 12 (2, 7) |
|||||
22 |
|
1 |
ІБЖД. Лабораторна робота № 4. Дослідження заломлення світла |
Повторити § 12, |
|||||
23 |
|
1 |
Зозкладання былого світла на кольори. Утворення кольорів. |
Вивчити § 13, Вправа № 13 (6) |
|||||
24 |
|
1 |
Лінзи. Оптична сила лінзи |
Вивчити § 14 Вправа № 14(2, 3,7) |
|||||
25 |
|
1 |
Побудова зображень у лінзах. Деякі оптичні пристрої. Формула тонкої лінзи |
Вивчити § 15 Вправа № 15(1в,г),2 |
|||||
26 |
|
1 |
Розв’язування задач |
Повт. § 15, Вправа № 15 (4,6в,8) |
|||||
27 |
|
1 |
І БЖД. Лабораторна робота № 5. Визначення фокусної відстані та оптичної сили тонкої лінзи |
Повт.§ 15.
|
|||||
28 |
|
1 |
Око як оптичний прилад. Зір і бачення. Окуляри. Вади зору та їх корекція |
Вивчити § 16 Вправа №16 (6,7). |
|||||
29 |
|
1 |
Розв'язування задач. Підготовка до контрольної роботи |
Повт.§ 9- 16 |
|||||
30 |
|
1 |
Контрольна робота № 2 з теми «Світлові явища» |
Під. навч. Проект с.110 |
|||||
31 |
|
1 |
Захист навчальних проектів |
Повт.§ 9- 16 |
|||||
32 |
|
1 |
Підсумковий урок |
Повт.§ 9- 16 |
|||||
Розділ III. МЕХАНІЧНІ ТА ЕЛЕКТРОМАГНІТНІ ХВИЛІ (10 год) |
|||||||||
33 |
|
1 |
Виникнення та поширення механічних хвиль. |
Вивчити§17, впр.17, № 2,5 |
|||||
34 |
|
1 |
Звукові хвилі. Швидкість поширення звуку, довжина і частота звукової хвилі. Гучність звуку, частота тону. . Інфразвук і ультразвук |
Вивчити § 18, впр.18 №3,6 |
|||||
35 |
|
1 |
ІБЖД. Лабораторна робота № 6. Дослідження звукових коливань різноманітних джерел звуку за допомогою сучасних цифрових засобів |
Повторити §17,18 |
|||||
36 |
|
1 |
Електромагнітне поле й електромагнітні хвилі. Швидкість поширення, довжина і частота електромагнітної хвилі. Залежність властивостей електромагнітних хвиль від частоти. |
Вивчити § 19, Вправа № 19(1 – 4) |
|||||
37 |
|
1 |
Шкала електромагнітних хвиль |
Вивчити § 20, Вправа № 20 (5) |
|||||
38 |
|
1 |
Фізичні основи сучасних бездротових засобів зв'язку та комунікацій. |
Вивчити § 21
|
|||||
39 |
|
1 |
Розв'язування задач. Підготовка до контрольної роботи |
Повт.§17-21 Виконати с.143, 12,13,14 |
|||||
40 |
|
1 |
Контрольна робота № 3 з теми «Механічні та електромагнітні хвилі» |
Під. навч. Проект с.144 |
|||||
41 |
|
1 |
Захист навчальних проектів |
Повт.§17-21 |
|||||
42 |
|
1 |
Підсумковий урок з теми: « Світлові явища». |
Повт.§17-21 |
|||||
Розділ IV. ФІЗИКА АТОМА ТА АТОМНОГО ЯДРА. ФІЗИЧНІ ОСНОВИ АТОМНОЇ ЕНЕРГЕТИКИ 13 год |
|||||||||
43 |
|
1 |
Сучасна модель атома. Протонно-нейтронна модель ядра атома. Ядерні сили. Ізотопи. Використання ізотопів. |
Вивчити § 22, Вправа № 22(6) |
|||||
44 |
|
1 |
Повторний ІБЖД. Радіоактивність. Радіоактивні випромінювання, їхня фізична природа і властивості |
Вивчити § 23, Вправа № 23(2,5) |
|||||
45 |
|
1 |
Період піврозпаду радіонукліда. |
Вивчити§24,впр.24 (2,4) |
|||||
46 |
|
1 |
Йонізаційна дія радіоактивного випромінювання. Природний радіоактивний фон. Дозиметри. |
Вивчити §25, Вправа № 25(5) |
|||||
47 |
|
1 |
Повторний ІБЖД.Біологічна дія радіоактивного випромінювання. |
Вивчити § 26, Вправа № 26 (2) |
|||||
48 |
|
1 |
Поділ важких ядер. Ланцюгова ядерна реакція. Ядерний реактор. |
Повторити § 26 |
|||||
49 |
|
1 |
Атомні електростанції. Атомна енергетика України. |
Вивчити § 27 Вправа № 27 (1, 3) |
|||||
50 |
|
1 |
Екологічні проблеми атомної енергетики. |
Повторити § 22-27 творча робота |
|||||
51 |
|
1 |
Термоядерні реакції. |
Конспект |
|||||
52 |
|
1 |
Енергія Сонця і зір. |
Конспект |
|||||
53 |
|
1 |
Розв'язування задач. |
Повт.§ 22-27 |
|||||
54 |
|
1 |
Контрольна робота № 4 з теми «Фізика атома та атомного ядра. Фізичні основи атомної енергетики» |
Підгот. до захисту навчальних проектів |
|||||
55 |
|
1 |
Захист учнівських проектів |
Повт.§ 22-27 |
|||||
Розділ V. РУХ І ВЗАЄМОДІЯ. ЗАКОНИ ЗБЕРЕЖЕННЯ Частина І. (18 год) |
|
|
|
|
|||||
56 |
|
1 |
Рівноприскорений прямолінійний рух. Прискорення. |
Вивчити § 28, Вправа № 28(3)
|
|||||
57 |
|
1 |
Графіки прямолінійного рівноприскореного прямолінійного руху |
Вивчити §29 |
|||||
5859 |
|
2 |
Розв'язування задач |
Повторити § 28 |
|||||
60 |
|
1 |
Інерціальні системи відліку. Перший закон Ньютона. |
Вивчити § 30, Вправа № 30 (3,6) |
|||||
61 |
|
1 |
Другий закон Ньютона. |
Вивчити § 31, Вправа № 31(6) |
|||||
62 |
|
1 |
Розв'язування задач. |
Повт.§ 31 Вправа № 31(1.3) |
|||||
63 |
|
1 |
Третій закон Ньютона. |
Вивчити § 32, Вправа № 32(1,4,7) |
|||||
64 |
|
1 |
Закон всесвітнього тяжіння. Прискорення вільного падіння |
Вивчити § 33, Вправа № 33(2,4) |
|||||
65 |
|
1 |
Рух тіла під дією сили тяжіння |
Вивчити § 34, Вправа № 34(2в) |
|||||
66 67 |
|
2 |
Розв'язування задач |
Повт.§ 28-34, задачі з дп |
|||||
68 |
|
1 |
Рух тіла під дією кількох сил |
Вивчити § 35, Вправа № 35(2,6) |
|||||
69 70 71 |
|
3 |
Розв'язування задач |
Повт.§ 28-35, задачі з дп |
|||||
72 |
|
1 |
Контрольна робота № 5 з теми «Рух і взаємодія. Закони збереження» |
Повторити § 28-35
|
|||||
73 |
|
1 |
Підсумковий урок. |
Повторити § 28-35 |
|||||
Розділ V. РУХ І ВЗАЄМОДІЯ. ЗАКОНИ ЗБЕРЕЖЕННЯ Частина ІІ. (18 год) |
|||||||||
74 |
|
1 |
Взаємодія тіл. Імпульс. Закон збереження імпульсу |
Вивчити § 36, Вправа № 36(2,3,5) |
|||||
75 76 |
|
2 |
Розв'язування задач |
Повторити § 36 Вправа № 36(1) |
|||||
77 |
|
1 |
Реактивний рух. Фізичні основи ракетної техніки. |
Вивчити § 37, Вправа № 37(6) |
|||||
78 79 |
|
2 |
Досягнення космонавтики. |
Повторити § 37 творча робота |
|||||
80 |
|
1 |
Застосування законів збереження енергії та імпульсу в механічних явищах |
Вивчити § 38,
|
|||||
8182 83 |
|
3 |
Розв'язування задач |
Повторити § 38 |
|||||
84 |
|
1 |
І БЖД. Лабораторна робота № 7. Вивчення закону збереження механічної енергії |
Повторити § 37.38
|
|||||
85 |
|
1 |
Фундаментальні взаємодії в природі. Межі застосування фізичних законів і теорій. Фундаментальний характер законів збереження |
Вивчити § 39, Вправа № 39 (6) |
|||||
86
|
|
1 |
Прояви законів збереження в теплових, електромагнітних, ядерних явищах. |
Конспект |
|||||
87 88 |
|
2 |
Розв'язування задач. |
Повт. § 36-39 задачі з дп, |
|||||
89 |
|
1 |
Контрольна робота № 6 з теми «Рух і взаємодія. Закони збереження» |
Підгот. до захисту навчальних проектів |
|||||
90 |
|
1 |
Захист учнівських проектів |
Повт. § 28-39 |
|||||
91 |
|
1 |
Еволюція фізичної картини світу. Вплив фізики на суспільний розвиток та науково-технічний прогрес. |
Написати есе «Фізика-наука, що дозволить зберегти планету Земля для нащадків» |
|||||
92 |
|
1 |
Підсумковий урок |
Повт. § 28-39 |
|||||
Фізика та екологія (3 год) |
|||||||||
93 |
|
1 |
Фізика іпроблеми безпеки життєдіяльності людини. Фізичні основи бережливого природокористування та збереження енергії |
§ «Фізика та екологія» пункти 1-4 |
|||||
94 |
|
1 |
Альтернативні джерела енергії |
§ «Фізика та екологія» пункти 5. Підготуватися до уроку-семінару |
|||||
95
|
|
1 |
Урок-семінар. Сучасні проблеми екології та енергетики в Україні та світі |
Написати есе «Фізика перебуває в центрі всього» |
|||||
96 97 98
|
|
|
Повторення вивченого матеріалу |
задачі з додаткового підручника
|
|||||
За планом Фактично
Кількість годин 105
Тематичних 6 6
К.Р. 6 6
Л.Р 7 7
Міні-проекти 5 5