Методичний паспорт проекту на тему " Дитяча іграшка і фізичний прилад"

Про матеріал

На допомогу вчителям, які використовують у своїй практиці проектні технології.

Перегляд файлу

 

 

 

 

 

 

Учнівський проект

«Дитяча іграшка

 і фізичний прилад »

 

 

 

Підготували

учні 9 класу:

Двірцівського НВК

 «ЗШ І – ІІІ ступенів – дитячий садок»

Луцко Богдан, Равлик Юлія

 

 

Вчитель – консультант

Луцко Оксана Петрівна

 

 

 

 

 

 

-2017-

Назва проекту. Дитяча іграшка чи фізичний прилад.

Керівник: вчитель фізики Луцко Оксана Петрівна.

Тип проекту. Творчо-практичний, короткотривалий, груповий.

Учасники проекту:  Луцко Богдан,  Равлик  Юлія

Основний  та другорядні навчальні предмети:  фізика, природознавство,інформатика, математика, технології, мистецтво.

Вік учнів,  клас . 14-15 років, 9 клас.

Проблема. Якщо калейдоскоп можна купити в магазині, то чому б його не виготовити самому ?

Мета проекту. Створити калейдоскоп своїми руками і оцінити його вартість.

Завдання проекту: 

  1. Дослідити  історію створення калейдоскопу.
  2. Вияснити, які фізичні явища використовуються в калейдоскопах.
  3. Виготовити  власний калейдоскоп, вивчаючи оптичні властивості тіл і світла та оцінити його вартість.
  4. Випробувати його роботу серед учнів початкових класів.

Актуалізація проблеми.  Гра різноманітності, непередбачуваності візерунків калейдоскопа - це втілення творчості, коли з простих і буденних предметів може народжуватися Краса, яка захоплює дух. Зараз дуже актуально радувати рідних і близьких подарунками, зробленими своїми руками. Допитливий дитячий розум займає не тільки гра візерунків, а й питання, що ж всередині у калейдоскопа. Так виникла проблема - чи можна виготовити калейдоскоп своїми руками. Різноманіття картин, які з'являються в калейдоскопі, їх непередбачуваність, стимулюють наш мозок, дають нам сильний заряд позитивних емоцій і  активізують наш творчий потенціал. Калейдоскоп не тільки дитяча іграшка, він так само використовується в роботі дизайнера для створення нових тканин, малюнків, шпалер. Застосовується здатність калейдоскопа активізувати уяву, для розвитку інтелекту і в творчості.

Очікувані  результати: виконання проекту сприяє

  • поглибленню уявлень про оптичні явища ,закони відбивання світла, особливості поширення світла та його сприйняття людиною;
  • розвитку навичок досліджувати та пояснювати зображення у плоскому дзеркалі, прагнення до глибокого пізнання природи та фізичних явищ, прояву творчих здібностей;
  • отримання особистого досвіду та вмінь з реалізації конкретних практичних дій, спрямованих на виготовлення оптичного приладу;
  • формуванню заощадливості, економії коштів;
  • виготовленню подарунка своїми руками.

Етапи реалізації проекту

  • Підготовчий етап.
  • Формулювання проблеми, визначення теми, мети проекту, формулювання завдань проекту. Слід враховувати зацікавлення учасників проекту вибраною темою.
  • Діяльність.

Діяльність вчителя

Вчитель залучає бажаючих учнів взяти участь в проекті, знайомить їх із темами проектів 9 класу, проводить інструктаж з техніки безпеки під час виконання  експериментів. Перевіряє, чи знають учні , як шукати інформацію в Інтернеті, зберігати її та документувати. Перед початком роботи вчитель:

-  обов’язково знайомить дітей з Законом про авторське право;

 - пояснює як правильно формувати список використаних джерел;

- навчає критично оцінювати сайти та інші посиланні під час роботи в Інтернеті;

 - нагадує дітям про безпечну поведінку в Інтернеті;

- ознайомлює учнів з критерієм оцінювання проекту.

Вчитель складає лист оцінювання (Додаток 2), щоб допомогти учням у плануванні та формуванні результатів своєї діяльності, розробляє  план реалізації проекту (Додаток 1). На протязі виконання проекту вчитель проводить різні консультації з теми проекту, контролює виконання експериментальних завдань, якщо треба, вносить корективи, перевіряє дотримання правил техніки безпеки. На завершальному етапі  переглядає підготовлені презентації проекту, разом з учнями проводить захист головних ідей.

Діяльність учнів

Учні об’єднуються  в групи, в яких вони обговорюють хід виконання  роботи, записують свої попередні ідеї та які ресурси будуть використовувати. Впродовж виконання ведуть щоденник роботи над проектом. Шукають інформацію в Інтернеті, вибирають основне. Продуктом даного етапу роботи буде  розроблена учнями інструкція  виготовлення оптичного приладу. Правильність, ефективність та доцільність обраних методик обговорюється з вчителем. Учні виготовляють прилад з підручних матеріалів, визначають його вартість та порівнюють з магазинним,проводять опитування серед учнів школи, роблять висновки  .  Під час виконання проекту учні опановують певні методики виготовлення виробу, навчаються проводити опитування учнів,формувати результати, будувати діаграми, узагальнювати дані, робити висновки. Крім досліджень, учні виготовляють саморобний калейдоскоп та готують презентацію.

Подання ( звіт про виконану роботу)

 Продуктом стає саморобний калейдоскоп , мультимедійна презентація  та її захист.

  • Рефлексія.
  1. Взаємооцінювання відбувається за критеріями, передбаченими у формі оцінювання. Проводять майстер-клас з виготовлення саморобного ткалейдоскопу.
  2. Обговорення отриманих результатів проходить у формі бесіди , де учні дають аналіз своїй роботі за такими питаннями:
  • Чого я навчився?
  • Що заважало моїй роботі?
  • Якби мені довелося починати новий проект, я б зробив це так…..?

Висновок.

Метою навчального проекту було, довести, що можливо зробити калейдоскоп в домашніх умовах.

Проведення експерименту довело, що при зміні кута дзеркал, залежить кількість відбиваного предмета. Чим менше кут, тим більше зображень виходить в дзеркалах.

У висновку, можна сказати, що виготовлення власної речі несе мінімальні грошові витрати і приносить величезну користь, як під час роботи, так і в подальшому перегляді отриманих картинок. Адже калейдоскоп - це генератор позитивного поля. У процесі роботи були проведені:

1. Аналіз літератури по темі «Калейдоскоп».

2. Вивчення принципу дії калейдоскопа.

3. Ознайомлення з пристроєм калейдоскопу.

4. Опитуваня учнів молодших класів «Чи подобається тобі така іграшка?»

            5.Оцінювання вартості виробу.

 № п/п

Назва використаних матеріалів

 

Ціна (грн.)

Розхід

матеріалів

на виріб

Загальні витрати

(грн.)

1

Трубка

Була вдома

-

-

2

Скотч

Був вдома

 -

-

3

Бисер

3грн (0.5 пачки)

5 шт.

15 грн

4

Папір подарунковий

10грн.(1 лист)

1 лист

10 грн

5

Зеркала

Були вдома

3 шт.

-

 

Всього:

25грн

Таким чином, було створено калейдоскоп в домашніх умовах, тому вважємо, що всі поставлені цілі були досягнуті.

Чим більше ми дізнавалися про нього, тим більше розуміли, що калейдоскоп - це філософія.

Дослідження даної теми підштовхнуло  на думку про можливість отримання заробітку при виготовленні калейдоскопів. Вигідність даного бізнесу полягає в різноманітності використання калейдоскопу.

 Багато лікарів радять застосовувати калейдоскоп з метою профілактики деяких захворювань очей, і навіть лікування. Калейдоскопи служать відмінним способом позбавлення від зайвої дратівливості, перевтоми і приведення своєї нервової системи в норму.

        Часто калейдоскоп використовується в роботі з дітьми в якості розвиваючої іграшки. До того ж, калейдоскоп можна використовувати не тільки з практичної точки зору. Створюючи калейдоскоп, створюється незвичайний і неповторний художній дизайн, який містить в собі форми, кольори, зображення. А багато шанувальників цього шедевру мистецтва їх навіть колекціонують. У таких країнах, як Англія, Канада, Америка, Нова Зеландія і багатьох інших ви можете зустріти справжні музеї калейдоскопів.

Використаний ресурс.

1. http://masterok.livejournal.com/517944.html

2. https://wikipedia.org/wiki

3. http://naukaveselo.ru/opyityi-s-zerkalami.html

4.  Гринчук А,В. Дослідник юного фізика.

 

 

 

Додаток 1

План реалізації проекту

Що потрібно зробити перед початком проекту

Хто виконує

Термін виконання

1

Знайти та зібрати інформацію , яку можна використати у проекті

Вчитель

На підготовчому етапі

2

Провести консультацію учнів класу на першому уроці вивчення теми щодо роботи над проектом

Вчитель

На підготовчому етапі

3

Надати інформаційні бюлетені учням, розмістити інформацію в кабінеті фізики про заходи щодо організації та виконання проекту

Вчитель

На підготовчому етапі

4

Переконатися, що учні попередньо мають навички роботи з комп’ютером (створення презентацій вивчали у 5 класі на уроках інформатики), організувати консультації та забезпечити можливість навчання по створенню презентацій.

Вчитель

На підготовчому етапі

5

Обєднання учнів за бажанням в групи, для виконання проекту. Вибір теми проекту, визначення мети проекту. Ознайомлення учнів з критеріями оцінювання їх роботи над проектом

Вчитель

На першому уроці розділу, за необхідності

6

Збір учнями необхідних матеріалів, їх обробка та аналіз

Луцко Б., Равлик Ю.

На протязі вивчення розділу

7

Пошук та збір інформації в мережі Інтернет, літературні джерела (учні обов’язково вказують)

Луцко Б., Равлик Ю.

Періодично, за потреби

8

Організувати самостійну роботу учнів у проекті

Вчитель

На протязі вивчення розділу

9

Обговорити з учнями майбутню форму подання результатів проекту

Вчитель

Індивідуальні бесіди

10

Організація та виготовлення приладу, випробовування його дії.

Проведення опитування серед учнів молодших класів.

ЛуцкоБ., Равлик Ю.

Індивідуальні консультації

11

Аналіз вартості приладу та порівняння з цінами у магазинах

ЛуцкоБ., Равлик Ю.

Індивідуальні консультації

12

Виготовлення саморобних калейдоскопів та порівняння побаченого. Зясування причин отримання різних зображенью

ЛуцкоБ., Равлик Ю.

Індивідуальні консультації

12

Узагальнення та систематизація матеріалу. Самооцінка та взаємооцінка результатів і процесу проектної діяльності.

Луцко Б.

Равлик Ю.

 

Індивідуальні консультації

13

Оформлення результатів проекту (створення слайдової презентації)

Луцко Б.,

Равлик Ю.

Індивідуальні консультації

14

Організація уроку захисту проектів

 

Вчитель

За календарним планом

 

 

 

 

 

 

 


Додаток 2

Лист оцінювання  проекту

Критерії оцінювання

Максимальна кількість балів

Отримані бали

Само-оцінка

Від інших учнів

Від вчителя

Виконання проекту

5

4,3

4,9

5

Вчасність виконання проекту

0,5

0,5

0,5

0,5

Відповідність змісту темі

0,5

0,5

0,4

0,5

Розкриття теми проекту

0,5

0,5

0,5

0,5

Доступність та цікавість матеріалу

0,5

0,3

0,5

0,5

Логічність подання інформації

0,5

0,4

0,5

0,5

Творчий підхід, використання наочності, технічних засобів

0,5

0,5

0,5

0,5

Наявність експерименту в проекті

0,5

0,5

0,5

0,5

Наявність фізичних задач,що відповідають темі проекту

0,5

0,5

0,5

0,5

Вміння робити висновки

0,5

0,3

0,5

0,5

Різноманітність та наявність джерел інформації

0,5

0,4

0,5

0,5

Оформлення:

2

2

2

2

Оригінальність

1

1

1

1

Ілюстрації до тексту

1

1

1

1

Грамотність, ділові якості

1

1

1

1

Культура мови, манери, відчуття часу, утримання уваги аудиторії

0,5

0,5

0,5

0,5

Відповіді на запитання: повнота, аргументованість, товариськість

0,5

0,5

0,5

0,5

Захист, креативність

4

4

4

4

 

 

 

 

 

Якість доповіді: повнота представлення роботи, результатів

1

1

1

1

Переконаність та упевненість

1

1

1

1

Об’єм та глибина знань з теми, ерудиція, міжпредметні зв’язки

2

2

2

2

Загальний бал

12

11,3

11,9

12

 

Середня оцінка розробки
Структурованість
5.0
Оригінальність викладу
5.0
Відповідність темі
5.0
Загальна:
5.0
Всього відгуків: 2
Оцінки та відгуки
  1. Дьєрі Беата
    Чудово! Дякую!
    Загальна:
    5.0
    Структурованість
    5.0
    Оригінальність викладу
    5.0
    Відповідність темі
    5.0
  2. Заблодська Алла Федорівна
    Загальна:
    5.0
    Структурованість
    5.0
    Оригінальність викладу
    5.0
    Відповідність темі
    5.0
docx
До підручника
Фізика 9 клас (Сиротюк В.Д.)
Додано
25 грудня 2017
Переглядів
5298
Оцінка розробки
5.0 (2 відгука)
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку