Гра "Цей загадковий космос"
Гра «Цей загадковий космос»
Мета: поглибити знання учнів з історії розвитку космонавтики; систематизувати поняття основних лексичних одиниць теми: «Космос»; детальніше ознайомити учнів із досягненнями науковців, зокрема українських, у галузі космонавтики;
розвивати пізнавальний інтерес до космонавтики;
виховувати в учнів почуття патріотизму та національної гордості.
Обладнання: портрети вчених, зірочки жовті та червоні, на зворотній стороні яких написані завдання, оранжеві зірочки – для вручення учням за правильні відповіді (один бал – одна зірочка), тіла для конкурсу «Космічний старт» (годинники: електронний, з маятником, пісочний, терези, радіоприймач, лінійка, олівець, ручка, фломастер, зошит, пружина, магніт, голка, батарейка, чашка, ложка, молоток, гвинт, викрутка).
Хід заходу:
Ведучий. А. Ейштейн сказав: «Найпрекрасніше й найглибше переживання, яке випадає на долю людини, - це відчуття таємничості». У Всесвіті навряд чи знайдуться конкуренти, з точки зору загадковості, безмежжя космосу, далеке Сонце, близький Місяць … . З давніх-давен їхні таємничість та незвідність були об’єктом уваги людського пізнання, людської фантазії.
Я пропоную вашій увазі гру, яка, сподіваюсь, дозволить всім відсунути завісу таємничості.
У грі будуть брати участь дві команди «Сонце» та «Місяць» (по два учні з 7 по 11 класи).
|
|
Команди сформуємо шляхом витягування кожним учнем запису назви команди. Команди сформовані, тепер самостійно оберіть капітана.
І. Спортивна розминка
Ведучий. Робота в космосі вимагає постійного напруження, фізичного й розумового. Необхідно постійно бути в гарній фізичній формі. наш перший конкурс - спортивна розминка. Запрошуємо команди. Учасник команди робить стрибок, кожен наступний виконує свій стрибок з того місця, де зупинився попередній. Команда, яка опиниться попереду – переможе і отримає перший бал.
1964 г. Екіпаж Восход-1 з Корольовим С.П. |
Конструктор ракетно-космічної техніки |
ІІ. Підготовка до космічного старту
Ведучий: Щоб космонавтом стати, треба багато знати. Командам необхідно дати відповіді на запитання, які знаходяться на жовтих зірочках. Правильна відповідь – 1 бал, відповідь на запитання команди-суперників – 2 бали.
10. Хто сказав, що земля має кулясту форму? (Піфагор)
ІІІ. Космічний старт
1961 рік. 12 квітня, перед стартом «Востока-1». Останні настанови головного конструктора перед стартом |
Орбітальна станція «Салют» |
Ведучий: На столах лежать годинники (електронний, з маятником, пісочний), терези, радіоприймач, лінійка, олівець, ручка, фломастер, зошит, пружина, магніт, голка, батарейка, чашка, ложка, молоток, гвинт, викрутка. Візьміть усі речі, які, на вашу думку, знадобляться вам у космосі. (За кожну правильну річ +1 бал, неправильну -2бали)
V. На кораблі
Ведучий.
1. Показати пантомімою: скафандр, Сонце, Гагарін, телескоп, Земля, Місяць. (Завдання на червоних зірочках) Вгадана пантоміма – 1бал.
2. За 2 хвилини треба скласти якомога більше слів із букв слова «КОСМОНАВТИКА». (сом,сон, око, вино,космонавт, мак, нива, кит, кат, намисто, мис, вата, моток, виток, нитка, кок, Монако, ком, танк, носок … ) Команда, що склала більшу кількість слів, отримує 1бал.
3. По одному учаснику від кожної команди запрошуємо для наступного конкурсу: «Із заплющеними очима намалювати ракету».
VІ. Внесок українців в розвиток космонавтики
Ведучий. Перед вами портрети українців (Ціолковський К. Е., Кондратюк Ю., Корольов С. П., Гагарін Ю., Каденюк Л.) – основоположників теорії космічних польотів та ракетобудування, перші космонавти. Скажіть, хто з них:
(Ціолковський К. Е. - основоположник космонавтики, Кондратюк Ю. - розробив теорію польоту на Місяць, Корольов С. П. - найвидатніший конструктор РКТ, творець першого у світі ШСЗ, Гагарін Ю. - перший у світі льотчик-космонавт )
Архип Михайлович Люлька
|
Генеральний конструктор авіаційної техніки СССР, автор конструкції першого в світі двоконтурного турбореактивного двигуна, творець літаків з надзвуковою швидкістю. академік АН СССР, Герой Соціалістичної Праці, лауреат Ленінської та державних премій |
Двигун АЛ-21 Ф3 конструкції А. М. Люльки
|
Літак "Су-7"
|
Літак «Су-17»
|
Літак «Су-30»
|
Літак "Су-33»
|
Літак "Су-35»
|
VІІ. Підсумок гри
Ведучий. Сьогодні ми переконалися в тому, що ви добре знаєте історію космосу, і впевнені, що серед вас є майбутні космонавти.
Вітаємо переможців – команду … , гра якої була більш вдалою сьогодні.
Завершуємо нашу гру словами Конфуція: «Три шляхи ведуть до знання: шлях міркування – це шлях найблагородніший, шлях наслідування – це шлях найлегший, шлях досвіду – це шлях найбільш гіркий. Неважливо, яким шляхом людина здобуває істинні знання, важливий результат, на який очікували, і, навчаючись далі, ви сягнете, ще більших висот».