Гра "Цей загадковий космос"

Про матеріал

Гра "Цей загадковий космос"

Перегляд файлу

Гра «Цей загадковий космос»

Мета: поглибити знання учнів з історії розвитку космонавтики; систематизувати поняття основних лексичних одиниць теми: «Космос»; детальніше ознайомити учнів із досягненнями науковців, зокрема українських, у галузі космонавтики;

розвивати пізнавальний інтерес до космонавтики;

виховувати в учнів почуття патріотизму та національної гордості.

 

Обладнання: портрети вчених, зірочки жовті та червоні, на зворотній стороні яких написані завдання, оранжеві зірочки – для вручення учням за правильні відповіді (один бал – одна зірочка), тіла для конкурсу «Космічний старт» (годинники: електронний, з маятником, пісочний, терези, радіоприймач, лінійка, олівець, ручка, фломастер, зошит, пружина, магніт, голка, батарейка, чашка, ложка, молоток, гвинт, викрутка).

Хід заходу:

 

Ведучий. А. Ейштейн  сказав: «Найпрекрасніше й найглибше переживання, яке випадає на долю людини, - це відчуття таємничості». У Всесвіті навряд чи знайдуться конкуренти, з точки зору загадковості, безмежжя космосу, далеке Сонце, близький Місяць … . З давніх-давен їхні таємничість та незвідність були об’єктом уваги людського пізнання, людської фантазії.

      Я пропоную вашій увазі гру, яка, сподіваюсь, дозволить всім відсунути завісу таємничості.

       У грі будуть брати участь дві команди «Сонце» та  «Місяць» (по два учні з 7 по 11 класи).

 

 

Команди сформуємо шляхом витягування кожним учнем запису  назви команди. Команди сформовані, тепер  самостійно оберіть капітана.

І. Спортивна розминка

Ведучий. Робота в космосі вимагає постійного напруження, фізичного й розумового. Необхідно постійно бути в гарній фізичній формі. наш перший конкурс - спортивна розминка. Запрошуємо команди. Учасник команди робить стрибок, кожен наступний виконує свій стрибок з того місця, де зупинився попередній. Команда, яка опиниться попереду – переможе і отримає перший бал.

1964 г. Екіпаж Восход-1 з Корольовим С.П.

Конструктор ракетно-космічної техніки

 

ІІ. Підготовка до космічного старту

Ведучий: Щоб космонавтом стати, треба багато знати. Командам необхідно дати відповіді на запитання, які знаходяться на жовтих зірочках. Правильна відповідь – 1 бал, відповідь на запитання команди-суперників – 2 бали.

  1. Перший космонавт на Землі. (Ю. Гагарін)
  2. Перший космонавт України. (Л. Каденюк)
  3. За допомогою якого інструмента можна побачити небесні тіла? (Телескоп)
  4. Захисний костюм космонавта. (Скафандр)
  5. Яка планета найближча до Сонця? (Меркурій)
  6. Зоряна система, до якої входить наше Сонце. (Галактика, Чумацький Шлях)
  7. Найбільша планета. (Юпітер)
  8. Падаюча зоря. (Метеор)
  9. Хвостата зоря. (Комета)

     10. Хто сказав, що земля має кулясту форму?        (Піфагор)

ІІІ. Космічний старт

 

1961 рік. 12 квітня, перед стартом «Востока-1». Останні настанови головного конструктора перед стартом

 

Орбітальна станція «Салют»

Ведучий: На столах лежать годинники (електронний, з маятником, пісочний), терези, радіоприймач, лінійка, олівець, ручка, фломастер, зошит, пружина, магніт, голка, батарейка, чашка, ложка, молоток, гвинт, викрутка. Візьміть усі речі, які, на вашу думку, знадобляться вам у космосі. (За кожну правильну річ +1 бал, неправильну -2бали)

V. На кораблі

Ведучий.

1. Показати пантомімою: скафандр, Сонце, Гагарін, телескоп, Земля, Місяць. (Завдання на червоних зірочках) Вгадана пантоміма – 1бал.

2. За 2 хвилини треба скласти якомога більше слів із букв слова «КОСМОНАВТИКА». (сом,сон, око, вино,космонавт, мак, нива, кит, кат, намисто, мис, вата, моток, виток, нитка, кок, Монако, ком, танк, носок … ) Команда, що склала більшу кількість слів, отримує 1бал.

3. По одному учаснику від кожної команди запрошуємо для наступного конкурсу: «Із заплющеними очима намалювати  ракету».

VІ. Внесок українців в розвиток космонавтики

Ведучий. Перед вами портрети українців (Ціолковський К. Е., Кондратюк Ю., Корольов С. П., Гагарін Ю., Каденюк Л.) – основоположників теорії космічних польотів та ракетобудування, перші космонавти. Скажіть, хто з них:

  • основоположник космонавтики;
  • перший у світі льотчик-космонавт;
  • розробив теорію польоту на Місяць;
  • найвидатніший конструктор РКТ, творець першого у світі ШСЗ;
  • перший український космонавт.

 (Ціолковський К. Е. - основоположник космонавтики, Кондратюк Ю. - розробив теорію польоту на Місяць, Корольов С. П. - найвидатніший конструктор РКТ, творець першого у світі ШСЗ, Гагарін Ю. - перший у світі льотчик-космонавт )

 

Архип Михайлович Люлька

 

Генеральний конструктор авіаційної техніки СССР, автор конструкції першого в світі двоконтурного турбореактивного двигуна, творець літаків з надзвуковою швидкістю.

академік АН СССР,

Герой Соціалістичної Праці, лауреат Ленінської та державних премій

 

Двигун АЛ-21 Ф3 конструкції А. М. Люльки

 

Літак "Су-7"

 

Літак «Су-17»

 

Літак «Су-30»

 

Літак "Су-33»

 

 

Літак "Су-35»

 

VІІ. Підсумок гри

Ведучий. Сьогодні ми переконалися в тому, що ви добре знаєте історію космосу, і впевнені, що серед вас є майбутні космонавти.

      Вітаємо переможців – команду … , гра якої була більш вдалою сьогодні.

 Завершуємо нашу гру словами Конфуція: «Три шляхи ведуть до знання: шлях міркування – це шлях найблагородніший, шлях наслідування – це шлях найлегший, шлях досвіду – це шлях найбільш гіркий. Неважливо, яким шляхом людина здобуває істинні знання, важливий результат, на який очікували, і, навчаючись далі, ви сягнете, ще більших висот».

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Середня оцінка розробки
Структурованість
5.0
Оригінальність викладу
5.0
Відповідність темі
5.0
Загальна:
5.0
Всього відгуків: 4
Оцінки та відгуки
  1. Бондаренко Наталя
    Загальна:
    5.0
    Структурованість
    5.0
    Оригінальність викладу
    5.0
    Відповідність темі
    5.0
  2. Заблодська Алла Федорівна
    Можна використовувати навіть на уроках , наприклад, до Дня космонавтики у будь-якому класі, на уроках вивчення реактивного руху в 9 кл. Діти люблять гру)) Ну й , само-собою, в позаурочний час. Дякую за матеріал!
    Загальна:
    5.0
    Структурованість
    5.0
    Оригінальність викладу
    5.0
    Відповідність темі
    5.0
  3. Луцко Оксана Петрівна
    В позакласних заходах????? Видаліть лишнє. Так не чесно по відношенню до інших.
    Загальна:
    5.0
    Структурованість
    5.0
    Оригінальність викладу
    5.0
    Відповідність темі
    5.0
  4. Луцко Оксана Петрівна
    В позакласних заходах????? Видаліть лишнє. Так не чесно по відношенню до інших.
    Загальна:
    5.0
    Структурованість
    5.0
    Оригінальність викладу
    5.0
    Відповідність темі
    5.0
Показати ще 1 відгук
docx
До підручника
Фізика 9 клас (Сиротюк В.Д.)
Додано
2 січня 2018
Переглядів
5589
Оцінка розробки
5.0 (4 відгука)
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку