Календарно-тематичний план з фізики
для 8 класу
(70 год, 2 год на тиждень)
Кількість |
І семестр |
ІІ семестр |
Рік |
години |
33 |
37 |
70 |
контрольні роботи |
2 |
3 |
5 |
лабораторні роботи |
2 |
3 |
5 |
тематичні |
2 |
2 |
4 |
|
Ключові компетентності |
|
Спілкування державною (і рідною — у разі відмінності) мовами |
|
Спілкування іноземними мовами |
|
Математична компетентність |
|
Основні компетентності у природничих науках і технологіях |
|
Інформаційно-цифрова компетентність
|
|
Уміння вчитися впродовж життя |
|
Ініціативність |
|
Соціальна й громадянська компетентності |
|
Обізнаність і самовираження у сфері культури |
|
Екологічна грамотність і здорове життя |
№ уроку |
Дата проведення |
Примітка |
Зміст навчального матеріалу |
Ключові компетентності |
Очікувані результати навчально-пізнавальної діяльності |
||||||||||||||||||||||||||||
Розділ 1. ТЕПЛОВІ ЯВИЩА Частина I. Температура. Внутрішня енергія. Теплопередача (14 годин) |
|||||||||||||||||||||||||||||||||
1 |
|
|
Тепловий стан тіл. Температура та її вимірювання |
* |
|
* |
|
* |
|
* |
|
|
* |
Знаннєвий компонент: розуміє властивості теплового руху; володіє поняттям, формулює визначення фізичної величини (температура) та їхні одиниці; принципи побудови температурної шкали Цельсія, особливості руху атомів i молекул речовини в різних агрегатних станах речовини; розмірів фізичних тіл від температури, володіє поняттям, формулює визначення фізичної величини (внутрішня енергія) та їхні одиниці; знає два способи зміни внутрішньої енергії тіла, знає види теплообміну. Ціннісний компонент: користується термометром, застосовує набуті знання в процесі розв’язування задач різних типів, та виконання лабораторних робіт; застосовує рівняння теплового балансу;
|
|||||||||||||||||||
2 |
|
|
Залежність розмірів фізичних тіл від температури |
* |
|
* |
|
* |
|
|
* |
* |
|
||||||||||||||||||||
3 |
|
|
Внутрішня енергія. Способи зміни внутрішньої енергії |
* |
|
* |
|
* |
|
* |
|
|
* |
||||||||||||||||||||
4 |
|
|
Теплопровідність. |
* |
|
|
* |
* |
|
* |
|
|
* |
||||||||||||||||||||
5 |
|
|
Конвекція. Випромінювання |
* |
|
* |
|
* |
|
|
* |
|
|
||||||||||||||||||||
6 |
|
|
Розв’язування задач. Самостійна робота |
* |
|
|
|
* |
|
|
* |
* |
* |
||||||||||||||||||||
7 |
|
|
Кількість теплоти. Питома теплоємність речовини |
* |
|
* |
|
* |
|
* |
|
* |
|
||||||||||||||||||||
8 |
|
|
Розв’язування задач |
* |
|
* |
|
* |
|
* |
|
|
* |
||||||||||||||||||||
9 |
|
|
Тепловий баланс |
* |
|
* |
|
* |
|
|
* |
* |
|
||||||||||||||||||||
10 |
|
|
Розв’язування задач |
* |
|
* |
|
* |
|
* |
|
|
* |
||||||||||||||||||||
11 |
|
|
Лабораторна робота № 1. Вивчення теплового балансу за умови змішування води різної температури |
* |
|
|
* |
* |
|
* |
|
|
* |
||||||||||||||||||||
12 |
|
|
Лабораторна робота № 2. Визначення питомої теплоємності речовини |
* |
|
* |
|
* |
|
|
* |
|
|
||||||||||||||||||||
13 |
|
|
Розв’язування задач. Підготовка до контрольної роботи |
* |
|
|
|
* |
|
|
* |
* |
* |
||||||||||||||||||||
14 |
|
|
Контрольна робота № 1 з теми «Температура. Внутрішня енергія. Теплопередача» |
* |
|
* |
|
* |
|
* |
|
* |
|
||||||||||||||||||||
Наскрізні змістові лінії |
|||||||||||||||||||||||||||||||||
Екологічна безпека та сталий розвиток |
|
||||||||||||||||||||||||||||||||
Громадянська відповідальність |
|
||||||||||||||||||||||||||||||||
Здоров'я і безпека |
|
||||||||||||||||||||||||||||||||
Підприємливість та фінансова грамотність |
|
||||||||||||||||||||||||||||||||
Частина II. Зміна агрегатного стану речовини. Теплові двигуни (18 годин) |
|||||||||||||||||||||||||||||||||
№ уроку |
Дата проведення |
Примітка |
Зміст навчального матеріалу |
Очікувані результати навчально-пізнавальної діяльності |
|||||||||||||||||||||||||||||
15 |
|
|
Аналіз контрольної роботи № 1. Агрегатні стани речовини. Кристалічні та аморфні тіла. |
* |
|
* |
|
* |
|
* |
|
|
* |
Знаннєвий компонент: розуміє особливості руху атомів i молекул речовини в різних агрегатних станах речовини; фізичні властивості твердих тіл, рідин і газів, формулює визначення фізичної величини (температура, питома теплота плавлення,) та їхні одиниці, формулює визначення фізичної величини (питома теплота пароутворення) та їхні одиниці; пояснює графіки теплових процесів (пароутворення/ конденсація) , формулює визначення фізичної величини (згорання палива) та їхні одиниці; Діяльнісний компонент: аналізує графіки теплових процесів, застосовує набуті знання в процесі розв’язування задач різних типів, застосовує рівняння теплового балансу; аналізує графіки теплових процесів, пояснює принцип дії теплових двигунів; |
|||||||||||||||||||
16 |
|
|
Плавлення та кристалізація. |
* |
|
* |
|
* |
|
|
* |
* |
|
||||||||||||||||||||
17 |
|
|
Питома теплота плавлення. Розв’язування задач |
* |
|
* |
|
* |
|
* |
|
|
* |
||||||||||||||||||||
18 |
|
|
Розв’язування задач. Самостійна робота |
* |
|
|
* |
* |
|
* |
|
|
* |
||||||||||||||||||||
19 |
|
|
Випаровування та конденсація. Кипіння. |
* |
|
* |
|
* |
|
|
* |
|
|
||||||||||||||||||||
20 |
|
|
Питома теплота пароутворення. Розв’язування задач |
* |
|
|
|
* |
|
|
* |
* |
* |
||||||||||||||||||||
21 |
|
|
Розв’язування задач. Самостійна робота |
* |
|
* |
|
* |
|
* |
|
* |
|
||||||||||||||||||||
22 |
|
|
Теплота згоряння палива. Коефіцієнт корисної дії нагрівника |
* |
|
* |
|
* |
|
* |
|
|
* |
||||||||||||||||||||
23 |
|
|
Розв’язування задач |
* |
|
* |
|
* |
|
|
* |
* |
|
||||||||||||||||||||
24 |
|
|
Розв’язування задач. Самостійна робота |
* |
|
* |
|
* |
|
* |
|
|
* |
||||||||||||||||||||
25 |
|
|
Принцип дії теплових двигунів. ККД теплового двигуна |
* |
|
|
* |
* |
|
* |
|
|
* |
||||||||||||||||||||
26 |
|
|
Деякі види теплових двигунів |
* |
|
* |
|
* |
|
|
* |
|
|
||||||||||||||||||||
27 |
|
|
Теплоенергетика. Способи збереження енергетичних ресурсів. |
* |
|
|
|
* |
|
|
* |
* |
* |
||||||||||||||||||||
28 |
|
|
Розв’язування задач. Підготовка до контрольної роботи |
* |
|
* |
|
* |
|
* |
|
* |
|
||||||||||||||||||||
29 |
|
|
Контрольна робота № 2 з теми «Зміна агрегатного стану речовини. Теплові двигуни» |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
||||||||||||||||||||
30 |
|
|
Аналіз контрольної роботи № 2. Захист навчальних проектів з теми «Теплові явища» |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
||||||||||||||||||||
31 |
|
|
Захист навчальних проектів з теми «Теплові явища» |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
||||||||||||||||||||
32 |
|
|
Захист навчальних проектів з теми «Теплові явища» Підсумковий урок |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
||||||||||||||||||||
Наскрізні змістові лінії |
|||||||||||||||||||||||||||||||||
Екологічна безпека та сталий розвиток |
|
||||||||||||||||||||||||||||||||
Громадянська відповідальність |
|
||||||||||||||||||||||||||||||||
Здоров'я і безпека |
|
||||||||||||||||||||||||||||||||
Підприємливість та фінансова грамотність |
|
||||||||||||||||||||||||||||||||
Розділ 2. ЕЛЕКТРИЧНІ ЯВИЩА. ЕЛЕКТРИЧНИЙ СТРУМ Частина I. Електричний заряд. Електричне поле. Електричний струм (23 годин) |
|||||||||||||||||||||||||||||||||
№ уроку |
Дата проведення |
Примітка |
Зміст навчального матеріалу |
Очікувані результати навчально-пізнавальної діяльності |
|||||||||||||||||||||||||||||
33 |
|
|
Електричний заряд. Електрична взаємодія |
* |
|
* |
|
* |
* |
|
* |
|
* |
Знаннєвий компонент: знає поняття електричного заряду, механізми електризації, Знає характер взаємодії заряджених тіл; формулює закони Кулона, збереження електричного заряду, розуміє природу електричного струму в різних середовищах; знає умови виникнення електричного струму; формулює визначення фізичної величини (сила струму) і їхні одиниці; формулює визначення фізичної величини (напруга, опір провідника) і їхні одиниці; формулює закон Ома для ділянки кола. Ціннісний компонент: оцінює роль видатних учених у розвитку знань про електрику; значення енергії електричного струму в побуті й техніці, оцінює параметри струму, безпечні для людського організму, можливості захисту людини від ураження електричним струмом;
|
|||||||||||||||||||
34 |
|
|
Електричне поле |
* |
|
* |
* |
* |
* |
|
|
* |
|
||||||||||||||||||||
35 |
|
|
Механізм електризації. Електроскоп |
* |
* |
* |
|
* |
* |
* |
* |
|
* |
||||||||||||||||||||
36 |
|
|
Закон Кулона |
* |
|
|
* |
* |
* |
|
|
* |
|
||||||||||||||||||||
37 |
|
|
Розв’язування задач. Підготовка до контрольної роботи |
* |
* |
|
|
* |
* |
* |
|
|
* |
||||||||||||||||||||
38 |
|
|
Контрольна робота № 3 з теми «Електричний заряд. Електричне поле» |
* |
|
* |
|
* |
|
|
* |
* |
|
||||||||||||||||||||
39 |
|
|
Аналіз контрольної роботи № 3. Електричний струм. Електрична провідність металів. Дії електричного струму |
* |
|
* |
|
* |
* |
|
* |
|
* |
||||||||||||||||||||
40 |
|
|
Джерела електричного струму |
* |
|
* |
* |
* |
* |
|
|
* |
|
||||||||||||||||||||
41 |
|
|
Електричне коло та його елементи |
* |
* |
* |
|
* |
* |
* |
* |
|
* |
||||||||||||||||||||
42 |
|
|
Сила струму. Одиниця сили струму. Амперметр |
* |
|
|
* |
* |
* |
|
|
* |
|
||||||||||||||||||||
43 |
|
|
Електрична напруга. Одиниця напруги. Вольтметр |
* |
* |
|
|
* |
* |
* |
|
|
* |
||||||||||||||||||||
44 |
|
|
Електричний опір. Закон Ома. |
* |
|
* |
|
* |
|
|
* |
* |
|
||||||||||||||||||||
45 |
|
|
Розв’язування задач. Самостійна робота |
* |
|
* |
|
* |
* |
|
* |
|
* |
||||||||||||||||||||
46 |
|
|
Розрахунок опору провідника. Питомий опір речовини. Реостати |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
||||||||||||||||||||
47 |
|
|
Розв’язування задач |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
||||||||||||||||||||
48 |
|
|
Лабораторна робота № 3. Вимірювання опору провідника за допомогою амперметра та вольтметра |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
||||||||||||||||||||
49 |
|
|
Послідовне з’єднання провідників. |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
||||||||||||||||||||
50 |
|
|
Лабораторна робота № 4. Дослідження електричного кола з послідовним з’єднанням провідників. |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
||||||||||||||||||||
51 |
|
|
Паралельне з’єднання провідників. |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
||||||||||||||||||||
52 |
|
|
Лабораторна робота № 5. Дослідження електричного кола з паралельним з’єднанням провідників |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
||||||||||||||||||||
53 |
|
|
Мішане з’єднання провідників |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
||||||||||||||||||||
54 |
|
|
Розв’язування задач. Підготовка до контрольної роботи |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
||||||||||||||||||||
55 |
|
|
Контрольна робота № 4 з теми «Електричний струм» |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
||||||||||||||||||||
Наскрізні змістові лінії |
|||||||||||||||||||||||||||||||||
Екологічна безпека та сталий розвиток |
|
||||||||||||||||||||||||||||||||
Громадянська відповідальність |
|
||||||||||||||||||||||||||||||||
Здоров'я і безпека |
|
||||||||||||||||||||||||||||||||
Підприємливість та фінансова грамотність |
|
||||||||||||||||||||||||||||||||
Частина ІІ. Робота і потужність електричного струму. Електричний струм у різних середовищах (15 годин) |
|||||||||||||||||||||||||||||||||
№ уроку |
Дата проведення |
Примітка |
Зміст навчального матеріалу |
Очікувані результати навчально-пізнавальної діяльності |
|||||||||||||||||||||||||||||
56 |
|
|
Аналіз контрольної роботи № 4. Робота і потужність електричного струму |
* |
|
* |
|
* |
* |
|
* |
|
* |
Знаннєвий компонент: формулює визначення фізичної величини (робота і потужність електричного струму)) і їхні одиниці, формулює закон Джоуля–Ленца, знає умови виникнення електричного струму; формулює визначення фізичної величини (сила струму, напруга, опір провідника, робота і потужність електричного струму, електрохімічний еквівалент) і їхні одиниці, формулює визначення фізичної величини (електрохімічний еквівалент) і їхні одиниці; формулює закон Фарадея для електролізу; розрізняє види електричного розряду в газах. Ціннісний компонент: оцінює роль видатних учених у розвитку знань про електрику; значення енергії електричного струму в побуті й техніці, оцінює параметри струму, безпечні для людського організму, можливості захисту людини від ураження електричним струмом;
|
|||||||||||||||||||
57 |
|
|
Розв’язування задач |
* |
|
* |
* |
* |
* |
|
|
* |
|
||||||||||||||||||||
58 |
|
|
Теплова дія струму. Закон Джоуля — Ленца. Електричні нагрівальні пристрої. Запобіжники |
* |
* |
* |
|
* |
* |
* |
* |
|
* |
||||||||||||||||||||
59 |
|
|
Розв’язування задач. Самостійна робота |
* |
|
|
* |
* |
* |
|
|
* |
|
||||||||||||||||||||
60 |
|
|
Електричний струм у металах |
* |
* |
|
|
* |
* |
* |
|
|
* |
||||||||||||||||||||
61 |
|
|
Електричний струм у рідинах |
* |
|
* |
|
* |
|
|
* |
* |
|
||||||||||||||||||||
62 |
|
|
Застосування електролізу |
* |
|
* |
|
* |
* |
|
* |
|
* |
||||||||||||||||||||
63 |
|
|
Електричний струм у газах |
* |
|
* |
* |
* |
* |
|
|
* |
|
||||||||||||||||||||
64 |
|
|
Види самостійних газових розрядів |
* |
* |
* |
|
* |
* |
* |
* |
|
* |
||||||||||||||||||||
65 |
|
|
Розв’язування задач. Підготовка до контрольної роботи |
* |
|
|
* |
* |
* |
|
|
* |
|
||||||||||||||||||||
66 |
|
|
Контрольна робота № 5 з теми «Робота і потужність електричного струму. Електричний струм у різних середовищах» |
* |
* |
|
|
* |
* |
* |
|
|
* |
||||||||||||||||||||
67 |
|
|
Аналіз контрольної роботи № 4. Захист навчальних проектів з теми «Електричні явища. Електричний струм» |
* |
|
* |
|
* |
|
|
* |
* |
|
||||||||||||||||||||
68 |
|
|
Захист навчальних проектів з теми «Електричні явища. Електричний струм» |
* |
|
* |
|
* |
* |
|
* |
|
* |
||||||||||||||||||||
69 |
|
|
Захист навчальних проектів з теми «Електричні явища. Електричний струм» |
* |
|
* |
* |
* |
* |
|
|
* |
|
||||||||||||||||||||
70 |
|
|
Підсумковий урок курсу фізики 8 класу |
* |
* |
* |
|
* |
* |
* |
* |
|
* |
||||||||||||||||||||
Наскрізні змістові лінії |
|||||||||||||||||||||||||||||||||
Екологічна безпека та сталий розвиток |
|
||||||||||||||||||||||||||||||||
Громадянська відповідальність |
|
||||||||||||||||||||||||||||||||
Здоров'я і безпека |
|
||||||||||||||||||||||||||||||||
Підприємливість та фінансова грамотність |
|
||||||||||||||||||||||||||||||||