Календарно-тематичне планування з географії для 8 класу складено до підручника: Географія 8 клас В.Ю. Пестушко, Г.Ш. Уварова, 2016, згідно з чинною навчальною програмою, затвердженою наказом МОН молоді і спорту України від 06.06.2012 р. № 664 (з урахуванням змін, затверджених наказом МОН України від 07.06.2017 № 804).
ГЕОГРАФІЯ
«УКРАЇНА У СВІТІ: ПРИРОДА, НАСЕЛЕННЯ»
8 КЛАС
(70 години, 2 год./ тиждень)
№ |
Дата |
Зміст уроку |
Домашнє завдання |
І семестр ВСТУП |
|||
|
|
Що вивчає географія України. Географічні відомості про Україну в минулому. Сучасні географічні дослідження. |
§
|
Розділ I. ГЕОГРАФІЧНА КАРТА ТА РОБОТА З НЕЮ (7 годин) |
|||
Тема 1. ГЕОГРАФІЧНА КАРТА |
|||
|
|
Зображення України в картографічних творах. Картографічні проекції, способи картографічного зображення. Класифікація карт |
§ |
|
|
Навчальні карти та атласи. Національний атлас України. Електронні карти. Географічні інформаційні системи |
§ |
Тема 2. ТОПОГРАФІЧНІ КАРТИ |
|||
|
|
Топографічні карти. |
§ |
|
|
Читання і практичне використання топографічних карт. Практична робота №1 (оцінювана). Визначення напрямків, відстаней, площ, географічних і прямокутних координат, висот точок за топографічною картою. |
§ |
|
|
Плани міст, схеми руху транспорту. Дослідження. Прокладання маршрутів за топографічною картою та їх обґрунтування |
Повторити §§ |
|
|
Узагальнення знань учнів з тем: «Вступ. Географічна карта. Топографічні карти» |
|
Розділ ІІ. ГЕОГРАФІЧНИЙ ПРОСТІР УКРАЇНИ (6 годин) |
|||
Тема 3. УКРАЇНА НА ПОЛІТИЧНІЙ КАРТІ ЄВРОПИ І СВІТУ |
|||
|
|
Політична карта світу. Державний лад. Державний лад в Україні. Дослідження. Порівняльна оцінка географічного розміщення України з країнами світу (2-3 на вибір). |
§ |
|
|
Географічне положення. Практична робота №2. Позначення на контурній карті кордонів і назв сусідніх держав, крайніх точок, географічних центрів України та Європи; визначення координат точок, протяжності території країни в градусах і кілометрах. |
§ |
Тема 4. АДМІНІСТРАТИВНО-ТЕРИТОРІАЛЬНИЙ УСТРІЙ УКРАЇНИ |
|||
|
|
Територіальні зміни меж України. Сучасний адміністративно-територіальний устрій. |
§ |
Тема 5. УКРАЇНА НА КАРТІ ГОДИННИХ ПОЯСІВ |
|||
|
|
Міжнародна система відліку часу Практична робота №3. Аналіз карти годинних поясів світу. Розв’язування задач на визначення часу. |
§ |
|
|
Час в Україні Дослідження. Планування маршруту мандрівки країнами світу з визначенням різниці в часі в них порівняно з київським. |
|
|
|
Узагальнення знань з теми: «УКРАЇНА НА ПОЛІТИЧНІЙ КАРТІ ЄВРОПИ І СВІТУ. АДМІНІСТРАТИВНО-ТЕРИТОРІАЛЬНИЙ УСТРІЙ. УКРАЇНА НА КАРТІ ГОДИННИХ ПОЯСІВ». |
Повторити § |
Розділ ІІІ. ПРИРОДНІ УМОВИ І РЕСУРСИ УКРАЇНИ (34 години) |
|||
Тема 6. РЕЛЬЄФ, ТЕКТОНІЧНА ТА ГЕОЛОГІЧНА БУДОВА, МІНЕРАЛЬНІ РЕСУРСИ |
|||
|
|
Форми земної поверхні. Простягання низовин, височин, гір, річкових долин. |
§
|
|
|
Геологічна історія Землі. Основні тектонічні структури. |
§
|
|
|
Геологічна будова. Формування рельєфу. Типи рельєфу за походженням. Рельєф і діяльність людини. |
§ |
|
|
Корисні копалини України. Паливні корисні копалини. |
§ |
|
|
Рудні та нерудні корисні копалини. |
§ |
|
|
Мінеральні води та грязі. Практична робота №4. Встановлення за картами зв’язків між тектонічними структурами, рельєфом, геологічною будовою та корисними копалинами. |
|
Тема 7. КЛІМАТ І КЛІМАТИЧНІ РЕСУРСИ |
|||
|
|
Кліматотвірні чинники: сонячна енергія і підстильна поверхня – та їхня взаємодія, циркуляція атмосфери. |
§ |
|
|
Кліматотвірні чинники: температура, вологість повітря, опади, коефіцієнт зволоження. Практична робота №5 (оцінювана). Визначення вологості повітря за заданими показниками. |
Повторити §§ |
|
|
Регіональні відмінності клімату. Практична робота №6. Визначення причин відмінностей кліматичних показників різних регіонів України за аналізом кліматичної карти та кліматичних діаграм |
§ |
|
|
Сезонні погодні умови і явища. Метеорологічна служба. Кліматичні ресурси. Дослідження. Прогнозування погоди за народними прикметами та порівняння з прогнозом в інтернет-джерелах ЗМІ. |
§ |
|
|
Узагальнення знань з тем: «Рельєф, тектонічна та геологічна будова, мінеральні ресурси», «Клімат і кліматичні ресурси». |
|
Тема 8. ВОДИ СУХОДОЛУ І ВОДНІ РЕСУРСИ |
|||
|
|
Поверхневі води. Річки. Практична робота №7. Позначення на контурній карті назв найбільших річок, озер, водосховищ, каналів України. |
§ |
|
|
Озера і лимани. Болота. |
§ |
|
|
Водосховища та канали. Підземні води. |
§ |
|
|
Водні ресурси України. |
§ |
ІІ семестр Тема 9. ҐРУНТИ ТА ҐРУНТОВІ РЕСУРСИ |
|||
|
|
Умови ґрунтоутворення, структура ґрунту, ґрунтові горизонти, родючість. Дослідження. Вплив людини на родючість ґрунтів своєї місцевості. |
§ |
|
|
Основні типи ґрунтів, закономірності їх поширення. Ґрунтові ресурси. Практична робота №8. Порівняльний аналіз різних типів грунтів України. |
|
Тема 10. РОСЛИННІСТЬ |
|||
|
|
Рослинний покрив України, закономірності його поширення. |
§ |
Тема 11. ТВАРИННИЙ СВІТ УКРАЇНИ |
|||
|
|
Різноманітність тваринного світу України, закономірності його поширення. Узагальнення знань з тем: «Води суходолу і водні ресурси», «Ґрунти та ґрунтові ресурси», «Рослинність» та тваринний світ України». |
§ |
Тема 12. ЛАНДШАФТИ УКРАЇНИ |
|||
|
|
Ландшафт як просторово-цілісна система. |
§ |
|
|
Районування природних ландшафтів. |
§ |
|
|
Рівнинні ландшафти та їхня різноманітність. Дослідження (на вибір). 1. Ландшафти своєї місцевості, їх освоєння і використання. 2. Виявлення ландшафтів у світі, щ мають схожість із ландшафтами України. |
§ |
|
|
Природні зони України. Зони мішаних і широколистих лісів. |
§ |
|
|
Лісостепова природна зона. |
|
|
|
Степова природна зона. Практична робота №9 (оцінювана). Складання порівняльної характеристики природних зон України (за вибором). |
§ |
|
|
Українські Карпати. |
§ |
|
|
Кримські гори. |
§
|
|
|
Чорне море. |
§ |
|
|
Азовське море. |
§. |
Тема 13. ПРИРОДОКОРИСТУВАННЯ |
|||
|
|
Природно-ресурсний потенціал України та його використання. Дослідження (на вибір). 1. Вплив компонентів природи на здоров’я людини. 2. Зміни природи своєї місцевості під впливом діяльності людини. |
§ |
|
|
Основні види забруднення довкілля в Україні. Екологічна ситуація. |
§ |
|
|
Природно-заповідний фонд України. Моніторинг навколишнього середовища. Практична робота №10. Позначення на контурній карті об’єктів природно-заповідного фонду України. |
§
|
|
|
Узагальнення знань з тем: «Ландшафти України» та «Природокористування» |
|
Розділ IV. НАСЕЛЕННЯ УКРАЇНИ ТА СВІТУ (12 годин) |
|||
Тема 14. ДЕМОГРАФІЧНІ ПРОЦЕСИ ТА СТАТЕВО-ВІКОВИЙ СКЛАД НАСЕЛЕННЯ СВІТУ ТА УКРАЇНИ |
|||
|
|
Кількість населення. Природний та механічний рухи населення світу та України. |
§
|
|
|
Статево-віковий склад населення світу й України. Практична робота №12 (оцінювана). Аналіз статево-вікових пірамід України та окремих країн світу. |
§ |
|
|
Регіональні відмінності демографічних процесів. Демографічна політика. |
§
|
Тема 15. РОЗСЕЛЕННЯ |
|||
|
|
Густота населення. |
§ |
|
|
Міські населені пункти в Україні та країнах світу. Міське населення. Урбанізація. Міські агломерації. Світові міста. |
§
|
|
|
Сільські населені пункти в Україні та країнах світу. Сільське населення. |
§ |
Тема 16. ЕТНІЧНИЙ СКЛАД НАСЕЛЕННЯ |
|||
|
|
Етноси. Найпоширеніші мовні сім'ї. Однонаціональні та багатонаціональні країни. |
§
|
|
|
Національний склад населення України. Етнічні групи. |
§ |
Тема 17. РЕЛІГІЙНИЙ СКЛАД НАСЕЛЕННЯ |
|||
|
|
Релігія як явище культури. Світові релігії. Регіональні відмінності релігійних вірувань в Україні. |
§ |
Тема 18. ЗАЙНЯТІСТЬ НАСЕЛЕННЯ В СВІТІ ТА УКРАЇНІ |
|||
|
|
Трудові ресурси. Економічно активне населення. |
§ |
|
|
Зайнятість населення. Безробіття. |
§ |
|
|
Узагальнення знань з тем |
|
Розділ V. ПРИРОДА ТА НАСЕЛЕННЯ СВОГО АДМІНІСТРАТИВНОГО РЕГІОНУ (7 годин) |
|||
Тема 19. ГЕОГРАФІЧНЕ ПОЛОЖЕННЯ, АДМІНІСТРАТИВНО-ТЕРИТОРІАЛЬНИЙ УСТРІЙ, ІСТОРІЯ ФОРМУВАННЯ І РОЗВИТКУ |
|||
|
|
Географічне положення. Адміністративно-територіальний устрій. |
|
Тема 20. ПРИРОДА РЕГІОНУ |
|||
|
|
Природні умови і ресурси Харківської області. Природокористування. Об’єкти природно-заповідного фонду. |
|
Тема 21. НАСЕЛЕННЯ РЕГІОНУ |
|||
|
|
Кількість і структура населення. Національний склад. |
|
|
|
Економічно активне населення. Зайнятість населення. |
|
|
|
Ознайомлення з об’єктами природи своєї місцевості (екскурсія-дослідження). |
|
|
|
Узагальнення знань з розділу «Природа та населення свого адміністративного регіону». |
|