|
|||
Складено до підручника. Геометрія: підручник для 9 кл. загальноосвітніх навчальних закладів/А.П.Єршова, В.В.Голобородько, О.Ф.Крижановський, С.В.Єршов згідно з навчальною програмою для загальноосвітніх навчальних закладів. «Математика. 5-9 класи», затвердженою Наказом Міністерства освіти і науки України від 07.06.2017 № 804 |
|||
Геометрія, 9 клас Усього ̶ 70 годин 2 год на тиждень, у І семестрі ̶ 32 год, у ІІ семестрі ̶ 38 год |
|||
№ п/п |
Тема, зміст навчального матеріалу |
Дата |
Примітки |
|
І семестр Тема І. Розв'язування трикутників (10 годин + 4 год резерву) |
|
|
|
Учень/учениця: наводить приклади співвідношень, указаних у змісті; пояснює: · що таке синус, косинус, тангенс кутів від 0° до 180°; пояснює, що означає «розв’язати трикутник»; формулює теорему: косинусів; синусів; записує та пояснює формули площі трикутника (Герона; за двома сторонами і кутом між ними); зображує та знаходить на малюнках елементи трикутника, необхідні для обчислення його невідомих елементів; обчислює: довжини невідомих сторін та градусні міри невідомих кутів трикутника; площі трикутників; застосовує вивчені формули й властивості до розв’язування задач |
|
|
1 |
Синус, косинус, тангенс кутів від 0⁰ до 180⁰ |
|
|
2 |
Тотожності sin (180⁰ ̶ α) = sinα, cos(180⁰ ̶ α) = ̶ cosα |
|
|
3 |
Теорема косинусів |
|
|
4 |
Наслідки з теореми косинусів |
|
|
5 |
Розв'язування задач |
|
|
6 |
Теорема синусів |
|
|
7 |
Розв'язування трикутників |
|
|
8 |
Розв'язування прикладних задач |
|
|
9 |
Знаходження площі трикутника за двома сторонами і кутом між ними |
|
|
10 |
Формула Герона |
|
|
11 |
Знаходження площі трикутника за радіусом вписаного й описаного кіл |
|
|
12 |
Розв'язування задач. Самостійна робота |
|
|
13 |
Розв'язування задач |
|
|
14 |
Контрольна робота №1 |
|
|
|
Тема ІІ. Декартові координати на площині (8 годин+3 години резерву) |
|
|
|
Учень/учениця: пояснює: · рівняння фігури; · як можна задати на координатній площині: пряму; коло;
формулює теореми про: записує та пояснює: · формули координат середини відрізка, відстані між двома точками; · рівняння кола, прямої; зображує та знаходить на малюнках геометричну фігуру (пряму, коло) за її рівнянням у заданій системі координат; обчислює: · координати середини відрізка; · відстань між двома точками, заданих своїми координатами; доводить теорему про: відстань між двома точками; координати середини відрізка; застосовує вивчені формули й рівняння фігур до розв’язування задач |
|
|
15 |
Аналіз контрольної роботи. Прямокутна система координат на площині. |
|
|
16 |
Координати середини відрізка |
|
|
17 |
Відстань між двома точками із заданими координатами |
|
|
18 |
Відстань між двома точками із заданими координатами |
|
|
19 |
Розв'язування задач |
|
|
20 |
Поняття про рівняння фігур. Рівняння кола |
|
|
21 |
Рівняння прямої |
|
|
22 |
Розв'язування задач |
|
|
23 |
Розв'язування задач. Самостійна робота |
|
|
24 |
Розв'язування задач |
|
|
25 |
Контрольна робота №2 |
|
|
|
Тема ІІІ. Геометричні переміщення (7 год) |
|
|
|
Учень/учениця: наводить приклади:· фігур та їх образів при геометричних переміщеннях, указаних у змісті; фігур, які мають центр симетрії, вісь симетрії; рівних фігур; пояснює, що таке: переміщення (рух); образ фігури при геометричному переміщенні; фігура, симетрична даній відносно точки (прямої); симетрія відносно точки (прямої); паралельне перенесення; поворот; рівність фігур; формулює: · означення: рівних фігур; · властивості: переміщення; симетрії відносно точки (прямої); паралельного перенесення; повороту; зображує і знаходить на малюнках фігури, в які переходять дані фігури при різних видах переміщень; обґрунтовує: симетричність двох фігур відносно точки (прямої); наявність у фігури центра (осі) симетрії; рівність фігур із застосуванням переміщень; застосовує вивчені означення й властивості до розв’язування задач |
|
|
26 |
Аналіз контрольної роботи. Поняття про перетворення фігур. Переміщення і його властивості. Рівні фігури |
|
|
27 |
Симетрія відносно точки. Симетрія відносно прямої |
|
|
28 |
Поворот. Паралельне перенесення |
|
|
29 |
Подібность фігур. Геометричні перетворення. Розв'язування задач |
|
|
30 |
Подібность фігур. Геометричні перетворення. Розв'язування задач |
|
|
31 |
Контрольна робота № 3 |
|
|
32 |
Аналіз контрольної роботи. Систематизація та повторення вивченого за семестр |
|
|
|
ІІ семестр
|
|
|
|
Тема ІV. Вектори на площині (12 год) |
|
|
|
Учень/учениця: наводить приклади: рівних, протилежних, колінеарних векторів; пояснює: · що таке: вектор; модуль і напрям вектора; одиничний вектор; нуль-вектор; колінеарні вектори; протилежні вектори; координати вектора; сума і різниця векторів; добуток вектора на число; · як задати вектор; · як відкласти вектор від заданої точки; · за якими правилами знаходять: суму векторів; добуток вектора на число; формулює: · означення: рівних векторів; скалярного добутку векторів; · властивості: дій над векторами; зображує і знаходить на малюнках: вектор; вектор, рівний або протилежний даному, колінеарний із даним, у т. ч. за його координатами; вектор, що дорівнює сумі (різниці) векторів, добутку вектора на число; обчислює: · координати вектора, суми (різниці) векторів, добутку вектора на число; · довжину вектора, кут між двома векторами; обґрунтовує: рівність, колінеарність векторів; застосовує вивчені означення й властивості до розв’язування задач |
|
|
33 |
Вектор. Модуль і напрям вектора. Рівність векторів |
|
|
34 |
Вектор. Модуль і напрям вектора. Рівність векторів |
|
|
35 |
Координати вектора |
|
|
36 |
Додавання векторів |
|
|
37 |
Віднімання векторів |
|
|
38 |
Розв'язування задач. Самостійна робота |
|
|
39 |
Множення вектора на число. Колінеарні вектори |
|
|
40 |
Множення вектора на число. Колінеарні вектори |
|
|
41 |
Скалярний добуток векторів |
|
|
42 |
Скалярний добуток векторів. Розвязування задач |
|
|
43 |
Розвязування задач |
|
|
44 |
Контрольна робота № 5 |
|
|
|
Тема V. Правильні многокутники. Довжина кола. Площа круга (10 год) |
|
|
|
Учень/учениця: наводить приклади геометричних фігур, указаних у змісті; пояснює, що таке: дуга кола; довжина кола; площа круга; правильний многокутник (трикутник, чотирикутник, шестикутник), вписаний у коло та описаний навколо кола; співвідносить з об'єктами навколишньої дійсності вказані у змісті фігури; обчислює: радіус кола за стороною вписаного в нього правильного многокутника (трикутника, чотирикутника, шестикутника) і навпаки; радіус кола за стороною описаного навколо нього правильного многокутника (трикутника, чотирикутника, шестикутника) і навпаки; довжини кола і дуги кола; площі круга, сектора будує; правильний трикутник, чотирикутник, шестикутник; застосовує вивчені означення, властивості та формули до розв’язування задач |
|
|
45 |
Аналіз контрольної роботи. Правильні многокутники, їх види та властивості |
|
|
46 |
Правильні многокутники |
|
|
47 |
Правильний многокутник, вписаний у коло та описаний навколо кола |
|
|
48 |
Формули радіусів вписаних й описаних кіл правильних многокутників |
|
|
49 |
Розв'язування задач |
|
|
50 |
Побудова правильних многокутників |
|
|
51 |
Довжина кола й дуги кола |
|
|
52 |
Площа круга та його частини |
|
|
53 |
Розв'язування задач |
|
|
54 |
Контрольна робота №2 |
|
|
|
Тема VІ. Повторення і систематизація навчального матеріалу (13 годин резерву) |
|
|
55 |
Аналіз контрольної роботи. Розв'язування задач на застосування теореми косинусів і теореми синусів |
|
|
56 |
Розв'язування трикутників |
|
|
57 |
Площі фігур. Розв'язування задач |
|
|
58 |
Площі фігур. Розв'язування задач |
|
|
59 |
Подібность фігур. Геометричні перетворення. Розв'язування задач |
|
|
60 |
Рівняння кола.Рівняння прямої |
|
|
61 |
Правильні многокутники. Довжина кола. Площа круга |
|
|
62 |
Формули радіусів вписаних й описаних кіл правильних многокутників |
|
|
63 |
Декартові координати на площині |
|
|
64 |
Вектори на площині |
|
|
65 |
Контрольна робота № 6 |
|
|
66 |
Аналіз контрольної роботи. Розв'язування задач |
|
|
67 |
Систематизація та повторення вивченого за рік |
|
|
68 |
Систематизація та повторення вивченого за рік |
|
|
69 |
Підсумкове повторення та оцінювання за рік |
|
|
70 |
Підсумкове повторення та оцінювання за рік |
|
|