План роботи гуртка на перше півріччя
№ з/п |
Дата |
Тема і зміст заняття |
Тривалість занять |
Примітки |
Розділ 1. Вступна частина |
||||
1. |
|
Вступне заняття |
1 год. |
|
2. |
|
Історичне краєзнавство, його значення і сутність. |
1 год. |
|
3. |
|
Історія розвитку туризму та краєзнавства |
1 год. |
|
4. |
|
Виникнення зацікавленості до історії рідного краю в середовищі української старшини. |
1 год. |
|
5. |
|
Розвиток краєзнавства в ХІХ столітті. “Золота ера” українського краєзнавства 20-х років ХХ ст. |
1 год. |
|
6. |
|
Традиції та сучасний стан розвитку туризму та краєзнавства в Україні |
1 год. |
|
7. |
|
Зміст і завдання роботи гуртка, особливості роботи юних істориків-краєзнавців. |
1 год. |
|
Розділ 2. Краєзнавство |
||||
8. |
|
Історико-культурні об’єкти України |
1 год. |
|
9. |
|
Види пам’ятників історії та культури: пам’ятники історії: будівлі, пам’ятні місця, пов’язані з важливими історичними подіями в житті народу; |
1 год. |
|
10. |
|
Пам’ятники археології: городища, кургани, залишки стародавніх поселень, кам’яні споруди, наскельні зображення; |
1 год. |
|
11. |
|
Пам’ятники містобудування та архітектури |
1 год. |
|
12. |
|
Пам’ятники мистецтва: твори монументального, образотворчого, декоративно-прикладного та інших видів мистецтва |
1 год. |
|
13. |
|
Документальні пам’ятки: акти органів державної влади та органів державного управління, інші письмові документи, кіно - фотодокументи тощо. |
1 год. |
|
14. |
|
Державний облік пам’яток історії та культури. Ремонтні та реставраційні роботи |
1 год. |
|
15. |
|
Ознайомлення із Законом України „Про охорону природи”. |
1 год. |
|
16. |
|
Екскурсії та походи з метою ознайомлення і вивчення пам’яток історії і культури рідного краю, України та інших країн |
1 год. |
|
17. |
|
Виконання завдань Товариства охорони пам’яток історії та культури, інших державних та громадських організацій |
1 год. |
|
18. |
|
Роль історичного краєзнавства у вивченні культурно-історичних, трудових та духовних традицій рідного краю |
1 год. |
|
19. |
|
Шляхи збирання історико-краєзнавчих матеріалів |
1 год. |
|
20. |
|
Поняття “рідний край”, кордони, природні умови та населення рідного краю. |
1 год. |
|
21. |
|
Методи краєзнавчих досліджень |
1 год. |
|
22. |
|
Встановлення зв’язків з архівами, музеями, пошук свідків історичних подій, та зустрічі з ними, записи їх спогадів |
1 год. |
|
23. |
|
Обробка листів, документів, фотографій |
1 год. |
|
24. |
|
Вивчення кордонів рідного краю, робота з літературними джерелами |
1 год. |
|
25. |
|
Вивчення приладів та обладнання для краєзнавчої роботи |
1 год. |
|
26. |
|
Місцеві ознаки та прогноз погоди (ознаки сталої ясної погоди та негоди) |
1 год. |
|
27. |
|
Прилади для метеоспостережень: термометр, барометр, гігрометр, опадомір, флюгер |
1 год. |
|
28. |
|
Ведення метеорологічного щоденника |
1 год. |
|
29. |
|
Значення метеорологічних спостережень |
1 год. |
|
30. |
|
Повітряні маси, атмосферний фронт, тиск. |
1 год. |
|
31. |
|
Хмари та інші атмосферні явища |
1 год. |
|
32. |
|
Метеорологічні спостереження під час експедиції. |
1 год. |
|
33. |
|
Складання “рози вітрів” даної місцевості. Ведення щоденника спостережень. |
1 год. |
|
34. |
|
Охорона природи - справа всіх людей планети |
1 год. |
|
35. |
|
Форми охорони природи – державна, громадська, індивідуальна |
1 год. |
|
36. |
|
Роль юних туристів–краєзнавців в охороні навколишнього середовища |
1 год. |
|
План роботи гуртка на друге півріччя
№ з/п |
Дата |
Тема і зміст заняття |
Тривалість занять |
Примітки |
37. |
|
Заповідники та заказники як форма збереження окремих ділянок незайманої природи для наукових досліджень. |
1 год. |
|
38. |
|
Ознайомлення з Положеннями та Умовами проведення різних зльотів та змагань |
1 год. |
|
39. |
|
Оволодіння методикою краєзнавчого дослідження за різними видами джерел |
1 год. |
|
40. |
|
Краєзнавча бібліографія |
1 год. |
|
41. |
|
Робота з бібліографічними покажчиками та бібліографічними каталогами |
1 год. |
|
42. |
|
Друковані джерела. |
1 год. |
|
43. |
|
Статистичні джерела краєзнавства. |
1 год. |
|
44. |
|
Картографічні джерела. Архівні джерела. |
1 год. |
|
45. |
|
Фольклорні джерела |
1 год. |
|
46. |
|
Пам'ятки історії та культури як джерела краєзнавчих досліджень |
1 год. |
|
47. |
|
Населення краю як об'єкт краєзнавчих досліджень. |
1 год. |
|
48 |
|
Господарство та його дослідження. |
1 год. |
|
49. |
|
Вивчення літератури з історії рідного краю та складання списку використаної та рекомендованої літератури, практична робота в архівах та інших наукових установах. |
1 год. |
|
50. |
|
Збирання та аналіз матеріалів, що надходять з різних джерел, їх використання в роботі |
1 год. |
|
51. |
|
Дослідницька робота з вивчення географічних назв та легенд. |
1 год. |
|
52. |
|
Складання родоводів |
1 год. |
|
Розділ 3. Природоохоронна діяльність |
||||
53. |
|
Природа як об'єкт краєзнавчих досліджень |
1 год. |
|
54. |
|
Природниче краєзнавство, його значення і сутність |
1 год. |
|
55. |
|
Краєзнавче дослідження геологічної будови, рельєфу та корисних копалин |
1 год. |
|
56. |
|
Краєзнавче дослідження кліматичних умов |
1 год. |
|
57. |
|
Краєзнавче дослідження гідрологічних умов краю |
1 год. |
|
58. |
|
Вивчення ґрунту, рослинності та тваринного світу |
1 год. |
|
59. |
|
Червона книга України |
1 год. |
|
60. |
|
Розробка екологічних проектів |
1 год. |
|
Розділ 4. Наш край |
||||
61. |
|
Вулицями Херсона |
1 год. |
|
62. |
|
Історія розбудови Херсона |
1 год. |
|
63. |
|
Перші будівлі нового міста: Фортечні ворота |
1 год. |
|
64. |
|
Перші будівлі нового міста: Катериненський собор |
1 год. |
|
65. |
|
Перші будівлі нового міста: будівлі арсеналу |
1 год. |
|
66. |
|
Перші будівлі нового міста: фортечний колодязь |
1 год. |
|
67. |
|
Перша кам’яна церква міста |
1 год. |
|
68. |
|
Архітектурне обличчя Херсона початку ХХ століття: Міський театр |
1 год. |
|
69. |
|
Архітектурне обличчя Херсона початку ХХ століття: Міська аудиторія |
1 год. |
|
70. |
|
Архітектурне обличчя Херсона початку ХХ століття: Товариство взаємного кредиту |
1 год. |
|
71. |
|
Архітектурне обличчя Херсона початку ХХ століття: Громадська бібліотека |
1 год. |
|
72. |
|
Храм Покрови Пресвятої Богородиці |
1 год. |
|
73. |
|
І Маріїнська жіноча гімназія |
1 год. |
|
74. |
|
Міська електростанція |
1 год. |
|
75. |
|
Старо — Миколаївська синагога |
1 год. |
|
76. |
|
Пам’ятки Другої світової війни. |
1 год. |
|
77. |
|
Парк Слави |
1 год. |
|
78. |
|
Меморіал жертвам Голокосту у місті Херсон |
1 год. |
|
79. |
|
Написання есе “Пам’ятка історії в моєму місті” |
1 год. |
|
80. |
|
Підсумкове заняття гуртка |
1 год. |
|