Календарне планування з гуртка Краєзнавство

Про матеріал
План роботи гуртка на перше півріччя № з/п Дата Тема і зміст заняття Тривалість занять Примітки Розділ 1. Вступна частина 1. Вступне заняття 1 год. 2. Історичне краєзнавство, його значення і сутність. 1 год. 3. Історія розвитку туризму та краєзнавства 1 год. 4. Виникнення зацікавленості до історії рідного краю в середовищі української старшини. 1 год. 5. Розвиток краєзнавства в ХІХ столітті. “Золота ера” українського краєзнавства 20-х років ХХ ст. 1 год. 6. Традиції та сучасний стан розвитку туризму та краєзнавства в Україні 1 год. 7. Зміст і завдання роботи гуртка, особливості роботи юних істориків-краєзнавців. 1 год. Розділ 2. Краєзнавство 8. Історико-культурні об’єкти України 1 год. 9. Види пам’ятників історії та культури: пам’ятники історії: будівлі, пам’ятні місця, пов’язані з важливими історичними подіями в житті народу; 1 год. 10. Пам’ятники археології: городища, кургани, залишки стародавніх поселень, кам’яні споруди, наскельні зображення; 1 год. 11. Пам’ятники містобудування та архітектури 1 год. 12. Пам’ятники мистецтва: твори монументального, образотворчого, декоративно-прикладного та інших видів мистецтва 1 год. 13. Документальні пам’ятки: акти органів державної влади та органів державного управління, інші письмові документи, кіно - фотодокументи тощо. 1 год. 14. Державний облік пам’яток історії та культури. Ремонтні та реставраційні роботи 1 год. 15. Ознайомлення із Законом України „Про охорону природи”. 1 год.
Перегляд файлу

План роботи гуртка на перше півріччя

з/п

Дата

Тема і зміст заняття

Тривалість занять

Примітки

Розділ 1. Вступна частина

1.

 

Вступне заняття

1 год.

 

2.

 

Історичне краєзнавство, його значення і сутність.

1 год.

 

3.

 

Історія розвитку туризму та краєзнавства

1 год.

 

4.

 

Виникнення зацікавленості до історії рідного краю в середовищі української старшини.

1 год.

 

5.

 

Розвиток краєзнавства в ХІХ столітті. “Золота ера” українського краєзнавства 20-х років  ХХ ст.

1 год.

 

6.

 

Традиції та сучасний стан розвитку туризму та краєзнавства в Україні

1 год.

 

7.

 

Зміст і завдання роботи гуртка, особливості роботи юних істориків-краєзнавців.

1 год.

 

Розділ 2. Краєзнавство

8.

 

Історико-культурні об’єкти України

1 год.

 

9.

 

Види пам’ятників історії та культури: пам’ятники історії: будівлі, пам’ятні місця, пов’язані з важливими історичними подіями в житті народу;

1 год.

 

10.

 

Пам’ятники археології: городища, кургани, залишки стародавніх поселень, кам’яні споруди, наскельні зображення;

1 год.

 

11.

 

Пам’ятники містобудування та архітектури

1 год.

 

12.

 

Пам’ятники мистецтва: твори монументального, образотворчого, декоративно-прикладного та інших видів мистецтва

1 год.

 

13.

 

Документальні пам’ятки: акти органів державної влади та органів державного управління, інші письмові документи, кіно - фотодокументи тощо.

1 год.

 

14.

 

Державний облік пам’яток історії та культури. Ремонтні та реставраційні роботи

1 год.

 

15.

 

Ознайомлення із Законом України „Про охорону природи”.

1 год.

 

16.

 

Екскурсії та походи з метою ознайомлення і вивчення пам’яток історії і культури рідного краю, України та інших країн

1 год.

 

17.

 

Виконання завдань Товариства охорони пам’яток історії та культури, інших державних та громадських організацій

1 год.

 

18.

 

Роль історичного краєзнавства у вивченні культурно-історичних, трудових та духовних традицій рідного краю

1 год.

 

19.

 

Шляхи збирання історико-краєзнавчих матеріалів

1 год.

 

20.

 

Поняття “рідний край”, кордони, природні умови та населення рідного краю.

1 год.

 

21.

 

Методи краєзнавчих досліджень

1 год.

 

22.

 

Встановлення зв’язків з архівами, музеями, пошук свідків історичних подій, та зустрічі з ними, записи їх спогадів

1 год.

 

23.

 

Обробка листів, документів, фотографій

1 год.

 

24.

 

Вивчення кордонів рідного краю, робота з літературними джерелами

1 год.

 

25.

 

Вивчення приладів та обладнання для краєзнавчої роботи

1 год.

 

26.

 

Місцеві ознаки та прогноз погоди (ознаки сталої ясної погоди та негоди)

1 год.

 

27.

 

Прилади для метеоспостережень: термометр, барометр, гігрометр, опадомір, флюгер

1 год.

 

28.

 

Ведення метеорологічного щоденника

1 год.

 

29.

 

Значення метеорологічних спостережень

1 год.

 

30.

 

Повітряні маси, атмосферний фронт, тиск.

1 год.

 

31.

 

Хмари та інші атмосферні явища

1 год.

 

32.

 

Метеорологічні спостереження під час експедиції.

1 год.

 

33.

 

Складання “рози вітрів” даної місцевості. Ведення щоденника спостережень.

1 год.

 

34.

 

Охорона природи - справа всіх людей планети

1 год.

 

35.

 

Форми охорони природи – державна, громадська, індивідуальна

1 год.

 

36.

 

Роль юних туристів–краєзнавців в охороні навколишнього середовища

1 год.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

План роботи гуртка на друге півріччя

 

 

з/п

Дата

Тема і зміст заняття

Тривалість занять

Примітки

37.

 

Заповідники та заказники як форма збереження окремих ділянок незайманої природи для наукових досліджень.

1 год.

 

38.

 

Ознайомлення з  Положеннями та Умовами проведення різних зльотів та змагань

1 год.

 

39.

 

Оволодіння методикою краєзнавчого дослідження за різними видами джерел

1 год.

 

40.

 

Краєзнавча бібліографія

1 год.

 

41.

 

Робота з бібліографічними покажчиками та бібліографічними каталогами

1 год.

 

42.

 

Друковані джерела.

1 год.

 

43.

 

Статистичні джерела краєзнавства.

1 год.

 

44.

 

Картографічні джерела. Архівні джерела.

1 год.

 

45.

 

Фольклорні джерела

1 год.

 

46.

 

Пам'ятки історії та культури як джерела краєзнавчих досліджень

1 год.

 

47.

 

Населення краю як об'єкт краєзнавчих досліджень.

1 год.

 

48

 

Господарство та його дослідження.

1 год.

 

49.

 

Вивчення літератури з історії рідного краю та складання списку використаної та рекомендованої літератури, практична робота в архівах та інших наукових установах.

1 год.

 

50.

 

Збирання та аналіз матеріалів, що надходять з різних джерел, їх використання в роботі

1 год.

 

51.

 

Дослідницька робота з вивчення географічних назв та легенд.

1 год.

 

52.

 

Складання родоводів

1 год.

 

Розділ 3. Природоохоронна діяльність

53.

 

Природа як об'єкт краєзнавчих досліджень

1 год.

 

54.

 

Природниче краєзнавство, його значення і сутність

1 год.

 

55.

 

Краєзнавче дослідження геологічної будови, рельєфу та корисних копалин

1 год.

 

56.

 

Краєзнавче дослідження кліматичних умов

1 год.

 

57.

 

Краєзнавче дослідження гідрологічних умов краю

1 год.

 

58.

 

Вивчення ґрунту, рослинності та тваринного світу

1 год.

 

59.

 

Червона книга України

1 год.

 

60.

 

Розробка екологічних проектів

1 год.

 

Розділ 4. Наш край

61.

 

Вулицями  Херсона

1 год.

 

62.

 

Історія розбудови Херсона

1 год.

 

63.

 

Перші будівлі нового міста: Фортечні ворота 

1 год.

 

64.

 

Перші будівлі нового міста: Катериненський собор

1 год.

 

65.

 

Перші будівлі нового міста: будівлі арсеналу

1 год.

 

66.

 

Перші будівлі нового міста: фортечний колодязь

1 год.

 

67.

 

Перша кам’яна церква міста

1 год.

 

68.

 

Архітектурне обличчя Херсона початку ХХ століття: Міський театр

1 год.

 

69.

 

Архітектурне обличчя Херсона початку ХХ століття: Міська аудиторія

1 год.

 

70.

 

Архітектурне обличчя Херсона початку ХХ століття: Товариство взаємного кредиту

1 год.

 

71.

 

Архітектурне обличчя Херсона початку ХХ століття: Громадська бібліотека

1 год.

 

72.

 

Храм Покрови Пресвятої Богородиці

1 год.

 

73.

 

І Маріїнська жіноча гімназія

1 год.

 

74.

 

Міська електростанція

1 год.

 

75.

 

Старо — Миколаївська синагога

1 год.

 

76.

 

Пам’ятки Другої світової війни.

1 год.

 

77.

 

Парк Слави

1 год.

 

78.

 

Меморіал жертвам Голокосту у місті Херсон

1 год.

 

79.

 

Написання есе “Пам’ятка історії в моєму місті”

1 год.

 

80.

 

Підсумкове заняття гуртка

1 год.

 

 

 

Середня оцінка розробки
Структурованість
4.0
Оригінальність викладу
5.0
Відповідність темі
5.0
Загальна:
4.7
Всього відгуків: 1
Оцінки та відгуки
  1. Сидоренко Тетяна Миколаївна
    Загальна:
    4.7
    Структурованість
    4.0
    Оригінальність викладу
    5.0
    Відповідність темі
    5.0
docx
Додано
26 січня 2020
Переглядів
6406
Оцінка розробки
4.7 (1 відгук)
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку