Календарно-тематичне планування з хімії у 11 класі
Складено згідно «Навчальної програми для закладів загальної середньої освіти.
Хімія 10-11 класи. Рівень стандарту»
(затверджена наказом МОН України від 23.10.2017 №1407)
(Усього 70 годин, 2 год на тиждень)
№ п/п |
Дата |
Тема уроку |
Демонстрації, лабораторні досліди, домашні експерименти |
При-мітки |
||
Тема1. Періодичний закон і періодична система хімічних елементів (5 год) |
||||||
1. |
|
Вступний інструктаж з БЖД Явище періодичної зміни властивостей елементів і їхніх сполук на основі уявлень про електронну будову атомів. |
Демонстрація 1 Різні варіанти періодичної системи хімічних елементів (довга і коротка форми, віртуальні 3D). |
|
||
2. |
|
Електронні і графічні електронні формули атомів s-, p-, d-елементів. Принцип «мінімальної енергії». |
Демонстрація 2,3 Форми електронних орбіталей (у тому числі 3D-проектування). Моделі атомів s-, p-, d-елементів (у тому числі 3D-проектування). |
|
||
3. |
|
Збуджений стан атома. Валентні стани елементів. Можливі ступені окиснення неметалічних елементів 2 і 3 періодів. |
|
|
||
4. |
|
Збуджений стан атома. Валентні стани елементів. Можливі ступені окиснення неметалічних елементів 2 і 3 періодів. |
|
|
||
5. |
|
Представлення результатів навчальних проектів №1. Створення 3D-моделей атомів елементів. №2. Застосування радіонуклідів у медицині. №3. Викорис- тання радіоактивних ізотопів як індикаторів у тваринництві, археології. |
|
|
||
Тема 2. Хімічний зв'язок і будова речовини (9 год) |
||||||
6. |
|
Природа хімічного зв’язку. Йонний зв’язок |
Демонстрація 4 Моделі різних типів кристалічних ґраток (у тому числі 3D-проектування). |
|
||
7. |
|
Природа хімічного зв’язку. Ковалентний зв’язок. |
|
|
||
8. |
|
Донорно-акцепторний механізм утворення ковалентного зв’язку (на прикладі катіону амонію) |
Демонстрація 5 Утворення амоній хлориду з амоніаку і гідроген хлориду. |
|
||
9. |
|
Природа хімічного зв’язку. Металічний зв’язок. |
|
|
||
10. |
|
Природа хімічного зв’язку. Водневий зв’язок. |
|
|
||
11. |
|
Кристалічний і аморфний стани твердих речовин. |
Демонстрація 6 Зразки кристалічних і аморфних речовин. |
|
||
12. |
|
Залежність фізичних властивостей речовин від їхньої будови. |
|
|
||
13. |
|
Представлення результатів навчальних проектів №4: « Застосування рідких кристалів» №5: « Використання речовин із різними видами хімічних зв’язків у техніці» №6: «Значення водневого зв’язку для організації структур біополімерів» |
|
|
||
14. |
|
Узагальнення та систематизація знань з тем: «Періодичний закон і періодична система хімічних елементів», «Хімічний зв'язок і будова речовини» |
|
|
||
Тематичне оцінювання |
||||||
Тема 3. Хімічні реакції (6 год) |
||||||
15. |
|
Необоротні і оборотні хімічні процеси. Хімічна рівновага. Принцип Ле Шательє. |
|
|
||
16. |
|
Гідроліз солей |
Лабораторний дослід №1 Визначення рН середовища водних розчинів солей за допомогою індикаторів. |
|
||
17. |
|
Поняття про гальванічний елемент як хімічне джерело електричного струму. Представлення результатів навчальних проектів № 7: «Гальванічний елемент з картоплі, лимону», №8: «Види і принципи роботи малих джерел електричного струму, утилізація їх» |
|
|
||
18. |
|
Розрахункові задачі. Обчислення за хімічними рівняннями відносного виходу продукту реакції. |
|
|
||
19. |
|
Розрахункові задачі. Обчислення за хімічними рівняннями відносного виходу продукту реакції. |
|
|
||
20. |
|
Контрольна робота №1 |
|
|
||
Тематичне оцінювання |
||||||
Тема 4. Неорганічні речовини і їхні властивості (42 год) |
||||||
21. |
|
Неметали. Загальна характеристика неметалів. Фізичні властивості неметалів. |
Демонстрація 8 Зразки неметалів |
|
||
22. |
|
Алотропія. Алотропні модифікації речовин неметалічних елементів. Представлення результатів навчального проекту№7: « Штучні алмази у техніці» |
Демонстрація 9 Моделі кристалічних ґраток алотропних модифікацій Сульфуру (у тому числі 3D-проектування). |
|
||
23. |
|
Явище адсорбції. |
Лабораторний дослід 2 Дослідження адсорбційної здатності активованого вугілля та аналогічних лікарських препаратів. |
|
||
24. |
|
Окисні та відновні властивості неметалів. Застосування неметалів. Представлення результатів навчального проекту№9: Запобігання негативному впливові нітратів на організм людини. |
|
|
||
25. |
|
Сполуки неметалічних елементів з Гідрогеном. Особливості водних розчинів цих сполук, їх застосування. |
|
|
||
26. |
|
Оксиди неметалічних елементів, їх уміст в атмосфері. Кислоти. Кислотні дощі. Представлення результатів навчального проекту№11: «Кислотні дощі» |
|
|
||
27. |
|
Особливості взаємодії металів з нітратною кислотою. |
|
|
||
28. |
|
Особливості взаємодії металів з концентрованою сульфатною кислотою. |
|
|
||
29. |
|
Розрахункові задачі Обчислення кількості речовини, маси або об’єму продукту за рівнянням хімічної реакції, якщо один із реагентів взято в надлишку. |
|
|
||
30. |
|
Розрахункові задачі Обчислення кількості речовини, маси або об’єму продукту за рівнянням хімічної реакції, якщо один із реагентів взято в надлишку. |
|
|
||
31. |
|
Узагальнення і систематизація знань з теми «Неорганічні речовини і їхні властивості» |
|
|
||
Тематичне оцінювання |
||||||
ІІ семестр |
||||||
Тема 4. Неорганічні речовини і їхні властивості (42 год) |
||||||
32. |
|
Загальна характеристика металів. |
Демонстрація 7 Зразки металів та їх сплавів |
|
||
33. |
|
Фізичні властивості металів на основі їхньої будови. |
|
|
||
34. |
|
Алюміній: фізичні і хімічні властивості. |
|
|
||
35. |
|
Залізо: фізичні і хімічні властивості. |
Демонстрація 10 Виявлення у розчині катіонів Феруму(2+) (віртуально), Феруму(3+) (віртуально),Барію,амонію. |
|
||
36. |
|
Застосування металів та їхніх сплавів. |
|
|
||
37. |
|
Розрахункові задачі Обчислення кількості речовини, маси або об’єму продукту за рівнянням хімічної реакції, якщо один із реагентів взято в надлишку. |
|
|
||
38. |
|
Розрахункові задачі Обчислення кількості речовини, маси або об’єму продукту за рівнянням хімічної реакції, якщо один із реагентів взято в надлишку. |
|
|
||
39. |
|
Основи. Властивості, застосування гідроксидів Натрію. |
|
|
||
40. |
|
Основи. Властивості, застосування гідроксидів Кальцію |
|
|
||
41. |
|
Розрахункові задачі Обчислення кількості речовини, маси або об’єму продукту за рівнянням хімічної реакції, якщо один із реагентів взято в надлишку |
|
|
||
42. |
|
Розрахункові задачі Обчислення кількості речовини, маси або об’єму продукту за рівнянням хімічної реакції, якщо один із реагентів взято в надлишку |
|
|
||
43. |
|
Контроль знань з теми «Неорганічні речовини і їхні властивості» Самостійна робота |
|
|
||
Тематичне оцінювання |
||||||
44. |
|
Солі, їх поширення в природі. Середні та кислі солі. |
|
|
||
45. |
|
Солі, їх поширення в природі. Середні та кислі солі. |
|
|
||
46. |
|
Поняття про жорсткість води та способи її усунення. (Кальцій і магній) Представлення результатів навчальних проектів №13: «Властивості і застосування карбонатів, нітратів і ортофосфатів лужних і лужноземельних металічних елементів, солей амонію» №14:« Усунення тимчасової і постійної жорсткості води» |
|
|
||
47. |
|
Розрахункові задачі Обчислення кількості речовини, маси або об’єму продукту за рівнянням хімічної реакції, якщо один із реагентів взято в надлишку |
|
|
||
48. |
|
Розрахункові задачі Обчислення кількості речовини, маси або об’єму продукту за рівнянням хімічної реакції, якщо один із реагентів взято в надлишку |
|
|
||
49.
|
|
Сучасні силікатні матеріали |
|
|
||
50. |
|
Мінеральні добрива. Поняття про кислотні та лужні ґрунти. |
|
|
||
51. |
|
Представлення результатів навчальних проектів №8: «Раціональне використання добрив та проблема охорони довкілля», №12: «Дослідження рН ґрунтів своєї місцевості. Складання карти родючості» |
|
|
||
52. |
|
Якісні реакції на деякі йони.
|
Лабораторні досліди 3-6. Виявлення у розчині катіонів Феруму(2+), Феруму(3+), Барію, амонію. 7-8. Виявлення у розчинах силікат- і ортофосфат-іонів. |
|
||
53. |
|
Інструктаж з БЖД. Практична робота №1. Дослідження якісного складу солей. |
|
|
||
54. |
|
Біологічне значення металічних і неметалічних елементів. Представлення результатів навчальних проектів №10 «Неорганічні речовини у фармації (або домашній аптечці) і харчовій промисловості.» |
|
|
||
55. |
|
Розрахункові задачі Обчислення кількості речовини, маси або об’єму продукту за рівнянням хімічної реакції |
|
|
||
56. |
|
Генетичні зв’язки між основними класами неорганічних сполук. |
|
|
||
57. |
|
Генетичні зв’язки між основними класами неорганічних сполук. |
|
|
||
58. |
|
Генетичні зв’язки між основними класами неорганічних сполук. |
|
|
||
59. |
|
Інструктаж з БЖД. Практична робота №2 Генетичні зв’язки між неорганічними речовинами. |
|
|
||
60. |
|
Розрахункові задачі Обчислення кількості речовини, маси або об’єму продукту за рівнянням хімічної реакції |
|
|
||
61. |
|
Контрольна робота №2 |
|
|
||
62 |
|
Узагальнення і систематизація знань з теми «Неорганічні речовини і їхні властивості» |
|
|
||
Тема 5. Хімія і прогрес людства (3 год) |
||||||
63. |
|
Роль хімії у створенні нових матеріалів та у розвитку нових напрямів технології |
|
|
||
64. |
|
Роль хімії у розв’язанні продовольчої, сировинної, енергетичної, екологічної проблеми Представлення результатів навчальних проектів №15 «Вирішення проблеми утилізації різних видів електричних ламп» |
|
|
||
65. |
|
«Зелена» хімія: сучасні завдання перед хімічною наукою та хімічною технологією Представлення результатів навчального проекту №16 «Підготовка есе іноземною мовою «Роль хімії у моєму житті»» |
|
|
||
Резервні години (5год ) |
||||||
66. |
|
Повторення. Хімічний зв'язок і будова речовин |
|
|
||
67. |
|
Повторення. Генетичний зв'язок між класами неорганічних та органічних сполук. |
|
|
||
68. |
|
Повторення. Неметали. Метали. Загальна характеристика металів та неметалів та їх сполук. |
|
|
||
69. |
|
Повторення. Розв'язування розрахункових задач. |
|
|
||
70. |
|
Підсумковий урок |
|
|
||
Тематичне оцінювання |
||||||