№
з/п
|
Тема уроку
|
Примітка
|
Дата
|
Вступ
|
1
|
Хімія — природнича наука. Речовини та їх перетворення у навколишньому світі
|
Демонстрації 1,2
1. Взаємодія харчової соди (натрій гідрогенкарбонату) з оцтом (водним розчином етанової кислоти).
2. Зміна забарвлення природних індикаторів у середовищі побутових хімікатів і харчових продуктів.
|
|
2.
|
Короткі відомості з історії хімії. Навчальні проекти 1,2
|
1.Хімічні речовини навколо нас
2.Історичне значення вогню
|
|
3.
|
Ознайомлення з обладнанням кабінету хімії та лабораторним посудом. Правила безпеки під час роботи з лабораторним посудом та обладнанням кабінету хімії.
Лабораторний дослід №1. Інструктаж з БЖД
|
Л.Р.1 Дослідження будови полум’я.
|
|
4.
|
Інструктаж з БЖД.Правила безпеки під час роботи в хімічному кабінеті.
Практична робота №1 .
|
П.Р.1 Прийоми поводження з лабораторним посудом, штативом і нагрівальними приладами.
Виконання найпростіших лабораторних операцій.
|
|
Тема 1. Початкові хімічні поняття
|
5.
|
Фізичні тіла. Матеріали. Речовини. Лабораторний дослід №2. Інструктаж з БЖД
|
Л.Р.2 Ознайомлення з маркованням небезпечних речовин (на прикладі побутових хімікатів).
|
|
6.
|
Атоми і молекули
|
|
|
7.
|
Фізичні властивості речовин. Як вивчають речовини. Спостереження й експеримент у хімії. Лабораторний дослід №3 Інструктаж з БЖД
|
Л.Р.3 Ознайомлення з фізичними властивостями речовин. Опис спостережень. Формулювання висновків.
|
|
8.
|
Чисті речовини і суміші (однорідні, неоднорідні). Способи розділення сумішей
|
|
|
9.
|
Інструктаж з БЖД. Практична робота №2. Розділення сумішей
|
П.Р.2 Розділення сумішей.
|
|
10.
|
Хімічні елементи, їхні назви і символи. Поширеність хімічних елементів у природі
|
|
|
11
|
Ознайомлення з періодичною системою хімічних елементів Д.І. Менделєєва
|
Демонстація3. Періодична система хімічних елементів.
|
|
12.
|
Маса атома. Атомна одиниця маси. Відносні атомні маси хімічних елементів
|
|
|
13.
|
Узагальнюючий урок з теми «Вступ. Початкові хімічні поняття».Тестування
|
|
|
Тема 1. Початкові хімічні поняття
|
|
14.
|
Хімічні формули речовин
|
|
|
15.
|
Прості та складні речовини. Багатоманітність речовин. Лабораторний дослід № 4. Інструктаж з БЖД
|
Л.Р.4 Ознайомлення зі зразками простих і складних речовин.
|
|
16.
|
Метали й неметали. Металічні та неметалічні елементи
|
Демонстрація 4. Зразки металів і неметалів.
|
|
17.
|
Валентність хімічних елементів.
Складання формул бінарних сполук за валентністю елементів
|
|
|
18.
|
Визначення валентності елементів за формулами бінарних сполук
|
|
|
19.
|
Відносна молекулярна маса, її обчислення за хімічною формулою.
|
|
|
20.
|
Обчислення відносної молекулярної маси речовини за її формулою
|
|
|
21.
|
Масова частка елемента в складній речовині. Обчислення масової частки елемента в складній речовині
|
|
|
22.
|
Обчислення маси елемента в складній речовині за його масовою часткою
|
|
|
23.
|
Фізичні та хімічні явища. Хімічні реакції та явища, що їх супроводжують
|
|
|
24.
|
Хімічні властивості речовин. Лабораторні досліди №5-9. Інструктаж з БЖД
|
Л.Р.5-9.Дослідження хімічних реакцій, що супроводжуються виділенням газу, випаданням осаду, зміною забарвлення, появою запаху, тепловим ефектом.
|
|
25.
|
Інструктаж з БЖД. Практична робота №3. Дослідження фізичних і хімічних явищ на прикладах побутових хімікатів і харчових продуктів
|
П.Р.3 Дослідження фізичних і хімічних явищ на прикладах побутових хімікатів і харчових продуктів.
|
|
26.
|
Закон збереження маси речовин під час хімічних реакцій.
|
Демонстрація 5
Дослід, що ілюструє закон збереження маси речовин (реальний або віртуальний).
|
|
27.
|
Схема хімічної реакції. Хімічні рівняння
|
|
|
28.
|
Хімічні рівняння
|
|
|
29.
|
Узагальнюючий урок з теми «Вступ. Початкові хімічні поняття».
|
|
|
30.
|
Навчальні проекти 3-6
Представлення результатів проектної роботи
|
Навчальні проекти
3. Хімічні явища у природі.
4. Хімічні явища у побуті.
5. Використання хімічних явищ у художній творчості й народних ремеслах.
|
6. Речовини і хімічні явища в літературних творах і народній творчості.
|
|
31.
|
Узагальнення знань з теми.Тестування
|
|
|
Тема 2. Кисень
|
32.
|
Повітря, його склад
|
|
|
33.
|
Оксиген. Поширеність Оксигену в природі. Кисень, склад його молекули, поширеність у природі. Фізичні властивості кисню
|
|
|
34.
|
Добування кисню в лабораторії та промисловості. Реакція розкладу. Поняття про каталізатор. Способи збирання кисню. Доведення наявності кисню
|
Демонстрації 6-9
6. Добування кисню з гідроген пероксиду.
7. Збирання кисню витісненням повітря та витісненням води.
8. Доведення наявності кисню.
9. Спалювання простих і складних речовин.
|
|
35.
|
Інструктаж з БЖД. Практична робота №4. Добування кисню з гідроген пероксиду з використання різних біологічних каталізаторів, доведення його наявності
|
П.Р.4 Добування кисню з гідроген пероксиду з використанням різних біологічних каталізаторів, доведення його наявності.
|
|
36.
|
Хімічні властивості кисню: взаємодія з простими речовинами (вуглець, водень, сірка, магній, залізо, мідь). Реакція сполучення
|
|
|
37.
|
Поняття про оксиди, окиснення (горіння, повільне окиснення, дихання)
|
|
|
38.
|
Взаємодія кисню зі складними речовинами (повне окиснення метану, гідроген сульфіду). Умови виникнення та припинення горіння
|
|
|
39.
|
Колообіг Оксигену в природі. Озон. Проблема чистого повітря. Застосування та біологічна роль кисню
|
|
|
40.
|
Представлення результатів проекту
Навчальні проекти 7,8
|
Навчальні проекти
7.Проблема забруднення повітря та способи розв’язування її.
8. Поліпшення стану повітря у класній кімнаті під час занять.
|
|
41.
|
Узагальнення знань з теми.Тестування
|
|
|
Тема 3. Вода
|
42.
|
Вода, склад її молекули, поширеність у природі, фізичні властивості. Вода – розчинник
|
|
|
43.
|
Розчин і його компоненти: розчинник, розчинена речовина
|
|
|
44.
|
Кількісний склад розчину. Масова частка розчиненої речовини. Виготовлення розчину
|
Демонстрація 10. Виготовлення розчинів із певною масовою часткою розчиненої речовини.
|
|
45.
|
Інструктаж з БЖД. Практична робота №5. Виготовлення водних розчинів із заданими масовими частками розчинених речовин
|
П.Р.5 Виготовлення водних розчинів із заданими масовими частками розчинених речовин
|
|
46.
|
Обчислення масової частки і маси розчиненої речовини, маси і об’єму води в розчині
|
|
|
47.
|
Взаємодія води з оксидами. Поняття про гідрати оксидів: кислоти й основи. Поняття про індикатори. Лабораторний дослід №10. Інструктаж з БЖД
|
Л.Р.10 Випробування водних розчинів кислот і лугів індикаторами. Демонстрація 11. Взаємодія кальцій оксиду з водою. Випробування водного розчину добутої речовини індикатором.
Демонстрація 12. Взаємодія карбон(ІУ) оксиду з водою. Випробування водного розчину добутої речовини індикатором.
|
|
48.
|
Значення води і водних розчинів у природі та житті людини. Кислотні дощі. Проблема чистої води. Охорона водойм від забруднення. Очищення води на водоочисних станціях та в домашніх умовах
|
|
|
49.
|
Представлення результатів проектів
|
Навчальні проекти
9. Дослідження якості води з різних джерел.
10. Дослідження фізичних і хімічних властивостей води.
11. Способи очищення води в побуті.
12. Збереження чистоти водойм: розв’язування проблеми у вашій місцевості.
13. Еколого-економічний проект «Зберігаючи воду – заощаджую родинний бюджет».
|
|
50.
|
Узагальнення знань з теми.Тестування
|
|
|
51.
|
Підсумковий урок
|
|
|