Календарно-тематичне планування з хімії для інклюзивного навчання, 7 клас

Про матеріал
Програма з хімії для основної школи для дітей із затримкою психічного розвитку розроблена відповідно до основних положень Державного стандарту базової та повної загальної середньої освіти та укладена на основі Програми з хімії для загальноосвітніх навчальних закладів 7-9 класи. Адаптований зміст програми у вигляді календарного планування з хімії представлено у розробці
Перегляд файлу

Календарно-тематичне планування з хімії 

для учнів з особливими освітніми потребами (7 клас) 

51 год  (1,5 год на тиждень, 2 год резерв)

вчителя Криворізької гімназії № 58 Ягозинської Г.Н. 

Навчальні програми: 

1.                 Навчальні програми для 5-9 (10) класів спеціальних загальноосвітніх навчальних закладів для дітей із затримкою психічного розвитку. Хімія, 6-7 класи. Укладач: Сак Т.В. Міністерство освіти і науки України, Інститут спеціальної педагогіки НАПН України. Київ – 2015

2.                 «ХІМІЯ. 7–9 класи. Навчальна програма для загальноосвітніх навчальних закладів», затверджена Наказом Міністерства освіти і науки України від 07.06.2017 № 804. Укладачі програми (2012 р.): Величко Л.П., Дубовик О.А., Котляр З.В., Муляр С.П., Павленко В.О., Свинко Л.Л., Титаренко Н.В., Ярошенко О.Г. У розвантаженні програми (2015 рік) брали участь: Величко Л. П., Дубовик О.А., Новченкова К.Д., Павленко В.О., Свинко Л.Л., Титаренко Н.В., Філоненко І.О. ,Фіцайло С.С. Над оновленням програми (2017 рік) працювали: Величко Л.П., Дубовик О.А., Бобкова О.С., Баланенко В.В., Пугач С.В., Рогожнікова О.В. Адаптована вчителем для інклюзивного навчання.

Підручник: Григорович О.В. Хімія: підручник для 7 класу загальноосвітніх навчальних закладів. – Харків: Вид-во «Ранок», 2015 (наказ МОН від 20.07.2015 № 777).

Пояснювальна записка

Згідно Порядку організації інклюзивного навчання у загальноосвітніх навчальних закладах, затвердженого постановою КМ України від 15.08.2011 р. № 872 (п.9 зі змінами, внесеними згідно з Постановою КМ № 588 від 09.08.2017 р.), «навчання у класах з інклюзивним навчанням здійснюється за типовими навчальними планами, програмами, підручниками та посібниками, рекомендованими МОН для загальноосвітніх навчальних закладів…». 

 

 

з/п

image

image

Зміст (тема) уроку

 

image

Примітка

 

 

 

Вступ

 

Спрямованість корекційно-розвиткової роботи: 

Збагачувати словник хімічними термінами та  вчити використовувати їх на практиці; робити висновки про цінність хімічних знань для людини; формувати пізнавальну активність у вивченні хімії.

1

 

 

Хімія — природнича наука. Речовини та їх перетворення у навколишньому світі. Правила поведінки учнів у хімічному кабінеті.

1

Вступний  інструктаж з БЖД

Д/з: §1

 

2

 

 

Короткі відомості з історії хімії.

 

1

Д/з: §2, знайти та записати в зошиті галузі хімії

3

 

 

Ознайомлення з  лабораторним посудом та обладнанням кабінету хімії.   

Інструктаж з БЖД. Лабораторний  дослід № 1: Дослідження будови полум’я

1

Д/з: §3.

Навчальний проект: «Історичне значення вогню», оформити звіт про лаб.дослід № 1

4

 

 

Інструктаж з БЖД. 

Практична робота №1:  Правила безпеки під час роботи в хімічному кабінеті. Прийоми поводження з лабораторним посудом, штативом і нагрівними приладами. 

1

Інструктаж з БЖД «Правила безпеки під час роботи з лабораторним

посудом                та

 

 

 

 

 

 

обладнанням кабінету хімії».  Д/з: оформити звіт про практичну роботу № 1

Тема 1. Початкові хімічні поняття (23 год)

Спрямованість корекційно-розвиткової роботи: 

Вчити: аналізувати фізичні тіла, речовини; порівнювати фізичні та хімічні явища, чисті речовини і суміші, на основі аналізу, порівняння  робити висновки; розуміти: зміст хімічних формул; спостерігати: хімічні явища й розповідати  про спостереження; фіксувати  результати   спостереження; наводити  приклади: металів,  неметалів; простих і складних речовин; пояснювати: зміст хімічних формул;  робити висновки: про багатоманітність речовин; розвивати самоконтроль під час виконання практичних завдань.

5

 

 

Фізичні тіла. Речовини. Молекули.

Фізичні властивості речовин.

1

Д/з: §4

6

 

 

      Як           вивчають          речовини.

Спостереження й експеримент у хімії. 

Інструктаж з БЖД. Лабораторний дослід №2 «Ознайомлення з фізичними властивостями речовин.

Формулювання висновків»

1

Д/з: оформити звіт про лаб.дослід № 2

7

 

 

Чисті речовини і суміші (однорідні, неоднорідні).       Способи           розділення сумішей.

1

Д/з: §5, с.51 № 2,3 

8

 

 

Інструктаж з БЖД.  Практична робота №2 «Розділення неоднорідної суміші».

1

  Д/з:        оформити

звіт про практичну роботу № 2

9

 

 

Будова речовини. Атом, його склад. 

1

Д/з: §6, с.58 № 1, 2

 

10

 

 

Хімічні елементи, їхні назви і символи.  Періодична система хімічних елементів Д.І.Менделєєва.

Структура періодичної системи.

1

Д/з: §7, с.61 вивчити 10 символів хімічних

елементів

11

 

 

Контроль результатів навчальнопізнавальної діяльності учнів з теми

«Початкові        хімічні        поняття»

(хімічний диктант).  

1

 

Тематична № 1

12

 

 

Маса атома. Відносні атомні маси хімічних елементів.

1

Д/з: §10(І), с.76 №

2

13

 

 

Хімічні формули речовин.

1

Д/з: §9, с.72 № 2,3

14

 

 

Прості та складні речовини.

Багатоманітність речовин.  Метали й неметали. Металічні та неметалічні елементи, їх розміщення в періодичній системі.

        Інструктаж             з             БЖД.

Лабораторний          дослід          №3

«Ознайомлення зі зразками простих і складних речовин»

1

Д/з: §12, оформити звіт про лаб.дослід

№ 3

15

 

 

Відносна молекулярна маса, її обчислення за хімічною формулою. 

1

Д/з: §10(ІІ), с.77 №

5

16

 

 

Розв’язання розрахункових задач: «Обчислення відносної молекулярної маси речовини за її формулою»

1

Д/з: §10(ІІ), с.76 №

7

17

 

 

Масова частка елемента в складній речовині.

1

Д/з: §11

 

18

 

 

Розв’язання розрахункових задач: «Обчислення масової частки елемента в складній речовині».

1

Д/з: с.80 № 1, 2

19

 

 

Валентність хімічних елементів. Визначення валентності елементів за формулами бінарних сполук. 

1

Д/з: §13

20

 

 

Складання формул бінарних сполук за валентністю елементів.

1

Д/з: с.96 № 4(г,д)

21

 

 

Виконання вправ на визначення валентності та складання формул  бінарних сполук

1

Д/з:            скласти

формули оксидів Мангану з усіма валентностями

22

 

 

Фізичні та хімічні явища. Хімічні реакції та явища, що їх супроводжують.    Хімічні властивості речовин.

1

Навчальний проект: «Хімічні явища в побуті»,

Д/з: §14

23

 

 

Інструктаж з БЖД. Лабораторний дослід №4 «Дослідження хімічних реакцій, що супроводжуються виділенням газу, випаданням осаду, зміною забарвлення»

1

Домашній експеримент

Взаємодія харчової соди із соком квашеної капусти, лимонною кислотою, кефіром.

Оформити звіт.

24

 

 

Інструктаж з БЖД.  Практична робота №3: «Дослідження фізичних і хімічних явищ на прикладах побутових хімікатів і харчових продуктів».

1

Д/з: оформити звіт про практичну

роботу № 3

 

25

 

 

Закон збереження маси речовин під час хімічних реакцій. Схема хімічної реакції. Хімічні рівняння.

1

Д/з: §16, с.121 № 3

(г,д)

 

26

 

 

Узагальнення та систематизація знань учнів з теми «Початкові хімічні поняття». Виконання вправ на складання хімічних рівнянь.

1

Д/з:   повторити алгоритм виконання основних вправ

27

 

 

Контроль результатів навчальнопізнавальної діяльності учнів з теми «Початкові хімічні поняття» 

(контрольна робота).  

1

 

Тематична №2

Тема 2. Кисень

10

 

Спрямованість корекційно-розвиткової роботи:

Вчити: аналізувати склад молекули кисню, оксидів, якісний та кількісний склад повітря; умови виникнення та припинення горіння; розуміти: суть реакції розкладу і сполучення; колообігу Оксигену; сутність закону збереження маси речовин, рівнянь хімічних реакцій; визначати: наявність кисню дослідним шляхом; робити висновки: про роль кисню в життєдіяльності організмів, роль озону в атмосфері, вплив діяльності людини на чистоту повітря; розвивати самоконтроль під час виконання практичних завдань.

28

 

 

Повітря, його склад. Оксиген.  Кисень, склад його молекули, поширеність у природі. Фізичні властивості кисню.

1

Д/з: §15, поширеність  Оксигену в природі

29

 

 

Хімічні властивості кисню. Реакція сполучення.

1

Д/з: §18

30

 

 

Взаємодія кисню з простими та складними речовинами.

1

Д/з: с.135 № 1,2

 

31

 

 

Виконання вправ на складання хімічних рівнянь.

1

Д/з: с.135 № 5

32

 

 

Поняття про оксиди, окиснення (горіння, повільне окиснення, дихання). Умови виникнення та припинення горіння.

1

Д/з: §19, записати 

«Умови виникнення та припинення горіння».

33

 

 

Добування кисню в лабораторії та промисловості. Реакція розкладу. Поняття про каталізатор. Способи збирання кисню. Доведення його наявності.

1

Д/з: §17

34

 

 

Інструктаж з БЖД. Практична робота №4 (віртуальна) «Добування кисню з гідроген пероксиду з використанням різних біологічних каталізаторів, доведення його

наявності»

1

Д/з: оформити звіт про практичну роботу №4

35

 

 

Колообіг Оксигену в природі. Озон.

Проблема чистого повітря. Застосування та біологічна роль кисню.

1

Навчальний проект «Поліпшення стану повітря у класній кімнаті під час занять»

36

 

 

Узагальнення та систематизація вивченого навчального матеріалу з теми «Кисень»

1

 

37

 

 

Контроль результатів навчальнопізнавальної діяльності учнів з теми

«Кисень» (самостійна робота)

1

 

 

Тематична № 3

Тема 3. Вода

14

 

Спрямованість корекційно-розвиткової роботи:

Вчити: аналізувати склад молекули води; виготовляти: розчин з певною масовою часткою розчиненої речовини; розпізнавати: дослідним шляхом кислоти і луги; розповідати:  про роль води в життєдіяльності організмів; про вплив діяльності людини на чистоту водойм та їх охорону від забруднень; розвивати самоконтроль під час виконання практичних завдань.

38

 

 

Вода, склад молекули, поширеність у природі, фізичні властивості. 

1

Д/з: §22

39

 

 

Вода — розчинник. Розчин і його компоненти: розчинник, розчинена речовина.

1

Д/з: §23

40

 

 

Кількісний склад розчину. Масова частка розчиненої речовини.

Виготовлення розчину.

1

Д/з: с.158 № 3

41

 

 

Розв’язування розрахункових задач  Обчислення масової частки, маси розчиненої речовини, маси і об’єму  води в розчині.

1

Д/з: с.159 № 5

42

 

 

Розв’язування розрахункових задач  Обчислення масової частки, маси розчиненої речовини, маси і об’єму  води в розчині.

1

Д/з: с.159 № 7

43

 

 

Інструктаж з БЖД. Практична робота №5 «Виготовлення водних розчинів із заданими масовими частками розчинених речовин»

1

Д/з: оформити звіт про практичну роботу № 5

 

44

 

 

Взаємодія води з оксидами. Поняття про кислоти й основи.

Поняття про індикатори. 

 

1

Д/з: §24

45

 

 

Інструктаж з БЖД Лабораторний  дослід №5 «Випробування водних розчинів кислот і лугів індикаторами»

1

Д/з: оформити звіт про лаб.дослід № 5

46

 

 

Виконання вправ на складання хімічних рівнянь.

1

Д/з: с.164 № 3

47

 

 

Значення води і водних розчинів у природі та житті людини. Кислотні дощі. 

1

Навчальний проект:

«Зберігаючи воду – заощаджую родинний бюджет» або «Способи очищення води в побуті»

48

 

 

Проблема чистої води. Охорона водойм від забруднення.  Очищення води на водоочисних станціях та в домашніх умовах. 

1

 

49

 

 

Узагальнення та систематизація вивченого навчального матеріалу з теми «Вода»

1

 

50

 

 

Контроль результатів навчальнопізнавальної діяльності учнів з теми

«Вода» (тестові завдання)

1

 

51

 

 

Підсумковий урок. Повторення та систематизація навчального матеріалу за курс 7 класу.

1

 

Тематична № 4

 

 

Середня оцінка розробки
Структурованість
5.0
Оригінальність викладу
5.0
Відповідність темі
5.0
Загальна:
5.0
Всього відгуків: 1
Оцінки та відгуки
  1. Трофимова Ольга Миколаївна
    Загальна:
    5.0
    Структурованість
    5.0
    Оригінальність викладу
    5.0
    Відповідність темі
    5.0
pdf
Пов’язані теми
Хімія, 7 клас, Планування
Інкл
Додано
24 серпня 2020
Переглядів
7437
Оцінка розробки
5.0 (1 відгук)
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку