Календарно-тематичне планування з хімії
для учнів з особливими освітніми потребами (7 клас)
51 год (1,5 год на тиждень, 2 год резерв)
вчителя Криворізької гімназії № 58 Ягозинської Г.Н.
Навчальні програми:
1. Навчальні програми для 5-9 (10) класів спеціальних загальноосвітніх навчальних закладів для дітей із затримкою психічного розвитку. Хімія, 6-7 класи. Укладач: Сак Т.В. Міністерство освіти і науки України, Інститут спеціальної педагогіки НАПН України. Київ – 2015
2. «ХІМІЯ. 7–9 класи. Навчальна програма для загальноосвітніх навчальних закладів», затверджена Наказом Міністерства освіти і науки України від 07.06.2017 № 804. Укладачі програми (2012 р.): Величко Л.П., Дубовик О.А., Котляр З.В., Муляр С.П., Павленко В.О., Свинко Л.Л., Титаренко Н.В., Ярошенко О.Г. У розвантаженні програми (2015 рік) брали участь: Величко Л. П., Дубовик О.А., Новченкова К.Д., Павленко В.О., Свинко Л.Л., Титаренко Н.В., Філоненко І.О. ,Фіцайло С.С. Над оновленням програми (2017 рік) працювали: Величко Л.П., Дубовик О.А., Бобкова О.С., Баланенко В.В., Пугач С.В., Рогожнікова О.В. Адаптована вчителем для інклюзивного навчання.
Підручник: Григорович О.В. Хімія: підручник для 7 класу загальноосвітніх навчальних закладів. – Харків: Вид-во «Ранок», 2015 (наказ МОН від 20.07.2015 № 777).
Пояснювальна записка
Згідно Порядку організації інклюзивного навчання у загальноосвітніх навчальних закладах, затвердженого постановою КМ України від 15.08.2011 р. № 872 (п.9 зі змінами, внесеними згідно з Постановою КМ № 588 від 09.08.2017 р.), «навчання у класах з інклюзивним навчанням здійснюється за типовими навчальними планами, програмами, підручниками та посібниками, рекомендованими МОН для загальноосвітніх навчальних закладів…».
№ з/п |
|
|
Зміст (тема) уроку
|
|
Примітка |
|
|
|
Вступ |
4 |
|
Спрямованість корекційно-розвиткової роботи: Збагачувати словник хімічними термінами та вчити використовувати їх на практиці; робити висновки про цінність хімічних знань для людини; формувати пізнавальну активність у вивченні хімії. |
|||||
1 |
|
|
Хімія — природнича наука. Речовини та їх перетворення у навколишньому світі. Правила поведінки учнів у хімічному кабінеті. |
1 |
Вступний інструктаж з БЖД Д/з: §1
|
2 |
|
|
Короткі відомості з історії хімії.
|
1 |
Д/з: §2, знайти та записати в зошиті галузі хімії |
3 |
|
|
Ознайомлення з лабораторним посудом та обладнанням кабінету хімії. Інструктаж з БЖД. Лабораторний дослід № 1: Дослідження будови полум’я |
1 |
Д/з: §3. Навчальний проект: «Історичне значення вогню», оформити звіт про лаб.дослід № 1 |
4 |
|
|
Інструктаж з БЖД. Практична робота №1: Правила безпеки під час роботи в хімічному кабінеті. Прийоми поводження з лабораторним посудом, штативом і нагрівними приладами. |
1 |
Інструктаж з БЖД «Правила безпеки під час роботи з лабораторним посудом та |
|
|
|
|
|
обладнанням кабінету хімії». Д/з: оформити звіт про практичну роботу № 1 |
Тема 1. Початкові хімічні поняття (23 год) |
|||||
Спрямованість корекційно-розвиткової роботи: Вчити: аналізувати фізичні тіла, речовини; порівнювати фізичні та хімічні явища, чисті речовини і суміші, на основі аналізу, порівняння робити висновки; розуміти: зміст хімічних формул; спостерігати: хімічні явища й розповідати про спостереження; фіксувати результати спостереження; наводити приклади: металів, неметалів; простих і складних речовин; пояснювати: зміст хімічних формул; робити висновки: про багатоманітність речовин; розвивати самоконтроль під час виконання практичних завдань. |
|||||
5 |
|
|
Фізичні тіла. Речовини. Молекули. Фізичні властивості речовин. |
1 |
Д/з: §4 |
6 |
|
|
Як вивчають речовини. Спостереження й експеримент у хімії. Інструктаж з БЖД. Лабораторний дослід №2 «Ознайомлення з фізичними властивостями речовин. Формулювання висновків» |
1 |
Д/з: оформити звіт про лаб.дослід № 2 |
7 |
|
|
Чисті речовини і суміші (однорідні, неоднорідні). Способи розділення сумішей. |
1 |
Д/з: §5, с.51 № 2,3 |
8 |
|
|
Інструктаж з БЖД. Практична робота №2 «Розділення неоднорідної суміші». |
1 |
Д/з: оформити звіт про практичну роботу № 2 |
9 |
|
|
Будова речовини. Атом, його склад. |
1 |
Д/з: §6, с.58 № 1, 2 |
10 |
|
|
Хімічні елементи, їхні назви і символи. Періодична система хімічних елементів Д.І.Менделєєва. Структура періодичної системи. |
1 |
Д/з: §7, с.61 вивчити 10 символів хімічних елементів |
11 |
|
|
Контроль результатів навчальнопізнавальної діяльності учнів з теми «Початкові хімічні поняття» (хімічний диктант). |
1 |
|
Тематична № 1 |
|||||
12 |
|
|
Маса атома. Відносні атомні маси хімічних елементів. |
1 |
Д/з: §10(І), с.76 № 2 |
13 |
|
|
Хімічні формули речовин. |
1 |
Д/з: §9, с.72 № 2,3 |
14 |
|
|
Прості та складні речовини. Багатоманітність речовин. Метали й неметали. Металічні та неметалічні елементи, їх розміщення в періодичній системі. Інструктаж з БЖД. Лабораторний дослід №3 «Ознайомлення зі зразками простих і складних речовин» |
1 |
Д/з: §12, оформити звіт про лаб.дослід № 3 |
15 |
|
|
Відносна молекулярна маса, її обчислення за хімічною формулою. |
1 |
Д/з: §10(ІІ), с.77 № 5 |
16 |
|
|
Розв’язання розрахункових задач: «Обчислення відносної молекулярної маси речовини за її формулою» |
1 |
Д/з: §10(ІІ), с.76 № 7 |
17 |
|
|
Масова частка елемента в складній речовині. |
1 |
Д/з: §11 |
18 |
|
|
Розв’язання розрахункових задач: «Обчислення масової частки елемента в складній речовині». |
1 |
Д/з: с.80 № 1, 2 |
19 |
|
|
Валентність хімічних елементів. Визначення валентності елементів за формулами бінарних сполук. |
1 |
Д/з: §13 |
20 |
|
|
Складання формул бінарних сполук за валентністю елементів. |
1 |
Д/з: с.96 № 4(г,д) |
21 |
|
|
Виконання вправ на визначення валентності та складання формул бінарних сполук |
1 |
Д/з: скласти формули оксидів Мангану з усіма валентностями |
22 |
|
|
Фізичні та хімічні явища. Хімічні реакції та явища, що їх супроводжують. Хімічні властивості речовин. |
1 |
Навчальний проект: «Хімічні явища в побуті», Д/з: §14 |
23 |
|
|
Інструктаж з БЖД. Лабораторний дослід №4 «Дослідження хімічних реакцій, що супроводжуються виділенням газу, випаданням осаду, зміною забарвлення» |
1 |
Домашній експеримент Взаємодія харчової соди із соком квашеної капусти, лимонною кислотою, кефіром. Оформити звіт. |
24 |
|
|
Інструктаж з БЖД. Практична робота №3: «Дослідження фізичних і хімічних явищ на прикладах побутових хімікатів і харчових продуктів». |
1 |
Д/з: оформити звіт про практичну роботу № 3 |
25 |
|
|
Закон збереження маси речовин під час хімічних реакцій. Схема хімічної реакції. Хімічні рівняння. |
1 |
Д/з: §16, с.121 № 3 (г,д)
|
26 |
|
|
Узагальнення та систематизація знань учнів з теми «Початкові хімічні поняття». Виконання вправ на складання хімічних рівнянь. |
1 |
Д/з: повторити алгоритм виконання основних вправ |
27 |
|
|
Контроль результатів навчальнопізнавальної діяльності учнів з теми «Початкові хімічні поняття» (контрольна робота). |
1 |
|
Тематична №2 |
|||||
Тема 2. Кисень |
10 |
|
|||
Спрямованість корекційно-розвиткової роботи: Вчити: аналізувати склад молекули кисню, оксидів, якісний та кількісний склад повітря; умови виникнення та припинення горіння; розуміти: суть реакції розкладу і сполучення; колообігу Оксигену; сутність закону збереження маси речовин, рівнянь хімічних реакцій; визначати: наявність кисню дослідним шляхом; робити висновки: про роль кисню в життєдіяльності організмів, роль озону в атмосфері, вплив діяльності людини на чистоту повітря; розвивати самоконтроль під час виконання практичних завдань. |
|||||
28 |
|
|
Повітря, його склад. Оксиген. Кисень, склад його молекули, поширеність у природі. Фізичні властивості кисню. |
1 |
Д/з: §15, поширеність Оксигену в природі |
29 |
|
|
Хімічні властивості кисню. Реакція сполучення. |
1 |
Д/з: §18 |
30 |
|
|
Взаємодія кисню з простими та складними речовинами. |
1 |
Д/з: с.135 № 1,2 |
31 |
|
|
Виконання вправ на складання хімічних рівнянь. |
1 |
Д/з: с.135 № 5 |
32 |
|
|
Поняття про оксиди, окиснення (горіння, повільне окиснення, дихання). Умови виникнення та припинення горіння. |
1 |
Д/з: §19, записати «Умови виникнення та припинення горіння». |
33 |
|
|
Добування кисню в лабораторії та промисловості. Реакція розкладу. Поняття про каталізатор. Способи збирання кисню. Доведення його наявності. |
1 |
Д/з: §17 |
34 |
|
|
Інструктаж з БЖД. Практична робота №4 (віртуальна) «Добування кисню з гідроген пероксиду з використанням різних біологічних каталізаторів, доведення його наявності» |
1 |
Д/з: оформити звіт про практичну роботу №4 |
35 |
|
|
Колообіг Оксигену в природі. Озон. Проблема чистого повітря. Застосування та біологічна роль кисню. |
1 |
Навчальний проект «Поліпшення стану повітря у класній кімнаті під час занять» |
36 |
|
|
Узагальнення та систематизація вивченого навчального матеріалу з теми «Кисень» |
1 |
|
37 |
|
|
Контроль результатів навчальнопізнавальної діяльності учнів з теми «Кисень» (самостійна робота) |
1 |
|
Тематична № 3 |
|||||
Тема 3. Вода |
14 |
|
|||
Спрямованість корекційно-розвиткової роботи: Вчити: аналізувати склад молекули води; виготовляти: розчин з певною масовою часткою розчиненої речовини; розпізнавати: дослідним шляхом кислоти і луги; розповідати: про роль води в життєдіяльності організмів; про вплив діяльності людини на чистоту водойм та їх охорону від забруднень; розвивати самоконтроль під час виконання практичних завдань. |
|||||
38 |
|
|
Вода, склад молекули, поширеність у природі, фізичні властивості. |
1 |
Д/з: §22 |
39 |
|
|
Вода — розчинник. Розчин і його компоненти: розчинник, розчинена речовина. |
1 |
Д/з: §23 |
40 |
|
|
Кількісний склад розчину. Масова частка розчиненої речовини. Виготовлення розчину. |
1 |
Д/з: с.158 № 3 |
41 |
|
|
Розв’язування розрахункових задач Обчислення масової частки, маси розчиненої речовини, маси і об’єму води в розчині. |
1 |
Д/з: с.159 № 5 |
42 |
|
|
Розв’язування розрахункових задач Обчислення масової частки, маси розчиненої речовини, маси і об’єму води в розчині. |
1 |
Д/з: с.159 № 7 |
43 |
|
|
Інструктаж з БЖД. Практична робота №5 «Виготовлення водних розчинів із заданими масовими частками розчинених речовин» |
1 |
Д/з: оформити звіт про практичну роботу № 5 |
44 |
|
|
Взаємодія води з оксидами. Поняття про кислоти й основи. Поняття про індикатори.
|
1 |
Д/з: §24 |
45 |
|
|
Інструктаж з БЖД Лабораторний дослід №5 «Випробування водних розчинів кислот і лугів індикаторами» |
1 |
Д/з: оформити звіт про лаб.дослід № 5 |
46 |
|
|
Виконання вправ на складання хімічних рівнянь. |
1 |
Д/з: с.164 № 3 |
47 |
|
|
Значення води і водних розчинів у природі та житті людини. Кислотні дощі. |
1 |
Навчальний проект: «Зберігаючи воду – заощаджую родинний бюджет» або «Способи очищення води в побуті» |
48 |
|
|
Проблема чистої води. Охорона водойм від забруднення. Очищення води на водоочисних станціях та в домашніх умовах. |
1 |
|
49 |
|
|
Узагальнення та систематизація вивченого навчального матеріалу з теми «Вода» |
1 |
|
50 |
|
|
Контроль результатів навчальнопізнавальної діяльності учнів з теми «Вода» (тестові завдання) |
1 |
|
51 |
|
|
Підсумковий урок. Повторення та систематизація навчального матеріалу за курс 7 класу. |
1 |
|
Тематична № 4 |
|