Календарно-тематичне планування з інформатики для 6 класу - 1,5 години на тиждень з наскрізними лініями. Програмно-методичне забезпечення (відповідно до модельної навчальної програми «Інформатика. 5-6 класи» для закладів загальної середньої освіти (автори Морзе Н.В., Барна О.В.)) (за підручником Морзе Н. В. Інформатика: Підручник для 6 кл. закладів загальної середньої освіти / Н. В. Морзе, О. В. Барна. – Київ: УОВЦ «Оріон», 2023. – с.243) (52 години на рік, 1,5 години на тиждень)
Календарно-тематичне планування уроків
інформатики
для 6 класу
(відповідно до модельної навчальної програми «Інформатика. 5-6 класи» для закладів загальної середньої освіти (автори Морзе Н.В., Барна О.В.))
(за підручником Морзе Н. В. Інформатика:
Підручник для 6 кл. закладів загальної середньої освіти / Н. В. Морзе,
О. В. Барна. – Київ: УОВЦ «Оріон», 2023. – с.)
(52 години на рік, 1,5 години на тиждень)
№ уро-ку |
Дата уроку |
Тема уроку |
Очікувальні результати |
Примітки |
|
|
I семестр |
||||
|
Тема 1. Інформаційні процеси та системи Ключові компетентності: Спілкування державною мовою: Ставлення: уникнення невнормованих іншомовних запозичень у спілкуванні на ІТ-тематику; надавання переваги використанню програмних засобів та ресурсів з інтерфейсом державною мовами. Математична компетентність. Уміння: розуміти, використовувати та створювати математичні моделі об’єктів та процесів для розв’язування задач із різних предметних галузей засобами інформаційних технологій. Ставлення: усвідомлення ролі математики як однієї з основ ІТ Інформаційно-цифрова компетентність: розкривається у змісті предмета. Екологічна грамотність і здорове життя: розкривається через наскрізну змістову лінію. Соціальна та громадянська компетентності: розкривається через наскрізну змістову лінію. Наскрізні лінії: Громадянська відповідальність: Використання легального програмного забезпечення та контенту. Виховання відповідального ставлення і громадянської позиції щодо дотримання норм ліцензування програмного забезпечення та авторських прав. Здоров'я і безпека: Дотримання правил безпеки життєдіяльності під час роботи з ІТ-пристроями. Формування знань про ризики встановлення та використання ПЗ. |
||||
|
|
Безпека життєдіяльності під час роботи з комп'ютером. Інформаційні процеси |
● розрізняє та пояснює інформаційні процеси в навколишньому середовищі в контексті розв’язування конкретних задач; ● описує призначення та застосування цифрових пристроїв і технологій для здійснення інформаційних процесів з використанням відповідної термінології; ● моделює роботу простої інформаційної системи; ● описує взаємозв’язок програмного забезпечення комп’ютера з апаратною складовою; ● наводить приклади наслідків/ризиків встановлення і використання програмного забезпечення;
|
с. 5-6 |
|
|
|
Інструктаж з БЖД. Пристрої для здійснення інформаційних процесів |
с. 6-10 |
||
|
|
Інструктаж з БЖД. Інформаційні системи |
с. 11-17 |
||
|
|
Інструктаж з БЖД. Інформаційні технології. Роль інформаційних технологій у житті сучасної людини |
с. 17-20 |
||
|
|
Інструктаж з БЖД. Апаратна і програмна складові інформаційної системи |
с. 21-27 |
||
|
|
Інструктаж з БЖД. Встановлення та видалення програм |
с. 27-32 |
||
|
|
Інструктаж з БЖД. Оновлення апаратного та програмного забезпечення. Тематичне оцінювання |
с. 33-37 |
||
|
Тема 2. Мережеві технології та інтернет Ключові компетентності: Спілкування державною мовами. Уміння: грамотно і безпечно комунікувати з використанням сучасних технологій державною мовою; висловлюватись та спілкуватися на тему сучасних інформаційних технологій з використанням відповідної термінології. Ставлення: усвідомлення комунікаційної ролі ІТ; уникнення невнормованих іншомовних запозичень у спілкуванні на ІТ-тематику; надавання переваги ресурсів з інтерфейсом державною мовами Інформаційно-цифрова компетентність. Розкривається у змісті предмета Уміння вчитися впродовж життя. Уміння: співпрацювати з членами соціуму. Ініціативність і підприємливість. Розкривається через наскрізну змістову лінію Соціальна та громадянська компетентності. Розкривається через наскрізну змістову лінію Обізнаність та самовираження у сфері культури. Уміння: грамотно і логічно висловлювати свою думку, аргументувати та вести діалог, враховуючи національні та культурні особливості співрозмовників та дотримуючись етики спілкування і взаємодії у віртуальному просторі. Екологічна грамотність і здорове життя. Розкривається через наскрізну змістову лінію Наскрізні лінії: Громадянська відповідальність: Виховання поваги до прав і свобод, зокрема свободи слова й конфіденційності особистості та даних в Інтернеті. Здоров'я і безпека: Дотримання правил безпеки життєдіяльності під час роботи з ІТ-пристроями. Уміння критично оцінювати здобуту з Інтернету інформацію і знати методи перевірки її надійності. Формування свідомого ставлення до впливу сучасних пристроїв і контенту на здоров'я та інтелектуальний розвиток. Обмеження впливу небезпечних соціальних мережевих груп на учнів та захист їх від затягування в ці групи. Формування знань про ризики встановлення та використання ПЗ.
|
||||
|
|
Інструктаж з БЖД. Онлайн-сервіси та їх функції. Інформаційні джерела |
● наводить приклади онлайн-сервісів та їх функцій; ● розпізнає факти і судження в інформаційних джерелах; ● порівнює інформацію з різних джерел за наданими критеріями; ● наводить аргументи щодо надійності джерел і достовірності інформації в медіатекстах; ● використовує запропоновані ресурси для перевірки сумнівної інформації і надійності джерел; ● наводить приклади переваг і небезпек використання цифрових технологій для навколишнього середовища і добробуту у знайомих ситуаціях; ● розрізняє інформаційне «сміття» цифрового і нецифрового формату; |
с. 38-43 |
|
|
|
Інструктаж з БЖД. Реєстрація та робота в сервісах |
с. 43-49 |
||
|
|
Інструктаж з БЖД. Цифровий слід |
с. 50-57 |
||
|
|
Інструктаж з БЖД. Заходи безпеки та захисту. Поняття про захищені паролі |
с. 57-61 |
||
|
|
Інструктаж з БЖД. Факти та судження |
с. 62-66 |
||
|
|
Інструктаж з БЖД. Критичне оцінювання інформації, отриманої з інтернету. |
с. 66-70 |
||
|
|
Інструктаж з БЖД. Комунікація за допомогою мережі |
с. 71-77 |
||
|
|
Інструктаж з БЖД. Безпека в мережевих спільнотах |
с. 77-81 |
||
|
|
Інструктаж з БЖД. Безпека в мережевих спільнотах |
с. 81-82 |
||
|
|
Інструктаж з БЖД. Поняття про хмарні технології. Реєстрація у хмарному сервісі. Тематичне оцінювання |
с. 83-87 |
||
|
Тема 3. Комп’ютер як інструмент Ключові компетентності: Спілкування державною мовами. Уміння: грамотно і безпечно комунікувати з використанням сучасних технологій державною мовою. Ставлення: усвідомлення комунікаційної ролі ІТ; уникнення невнормованих іншомовних запозичень у спілкуванні на ІТ-тематику; надавання переваги ресурсів з інтерфейсом державною мовами Інформаційно-цифрова компетентність. Розкривається у змісті предмета Уміння вчитися впродовж життя. Уміння: співпрацювати з членами соціуму. Соціальна та громадянська компетентності. Розкривається через наскрізну змістову лінію Обізнаність та самовираження у сфері культури. Уміння: дотримуючись етики спілкування і взаємодії у віртуальному просторі. Наскрізні лінії: Громадянська відповідальність: Виховання поваги до прав і свобод, зокрема свободи слова й конфіденційності особистості та даних в Інтернеті. Здоров'я і безпека: Дотримання правил безпеки життєдіяльності під час роботи з ІТ-пристроями. Уміння критично оцінювати здобуту з Інтернету інформацію і знати методи перевірки її надійності. Формування свідомого ставлення до впливу контенту на здоров'я та інтелектуальний розвиток. Обме-ження впливу небезпечних соціальних мережевих груп на учнів та захист їх від затягування в ці групи
|
||||
|
|
Інструктаж з БЖД. Програмне забезпечення для створення та відтворення простих аудіо- та відеоданих |
● обирає актуальні і безпечні засоби і способи комунікації для себе і пропонує їх іншим особам; ● використовує онлайн-ресурси для доступу до інформації, спілкування, навчання, задоволення власних інтересів чи участі в суспільній діяльності; ● наводить приклади і застосовує заходи безпеки та захисту особистого інформаційного простору, пристроїв і даних; ● створює і використовує надійні паролі; ● не розголошує конфіденційні дані про себе та інших осіб; ● пояснює, що таке «цифровий слід» та онлайн-репутація, відповідально формує їх у себе; ● пояснює правила етикету спілкування у цифрових мережах і дотримується їх; ● розпізнає небезпечні віртуальні спільноти і не бере участі в них; ● розпізнає небезпечні/конфліктні ситуації під час онлайн-спілкування (зокрема внаслідок негативних чи зневажливих дописів), знає, до кого звернутися по допомогу в разі їх виникнення; ● пояснює переваги і недоліки цифрової комунікації; створює повідомлення на доступних ресурсах, додержуючи правил і враховуючи соціальні, культурні й інші особливості учасників онлайн-комунікації |
с. 88-99 |
|
|
|
Інструктаж з БЖД. Додавання до презентації аудіо- та відеоданих |
с. 99-103 |
||
|
|
Інструктаж з БЖД. Поняття про мову розмітки тексту |
с. 104-109 |
||
|
|
Інструктаж з БЖД. Створення простих вебресурсів |
с. 109-112 |
||
|
|
Інструктаж з БЖД. Публікація інформації в мережі інтернет |
с. 113-115 |
||
|
|
Інструктаж з БЖД. Колажі, комікси. Створення колажів і коміксів в онлайн-середовищах |
с. 116-120 |
||
|
|
Інструктаж з БЖД. Блог. Відеоблог |
с. 121-125 |
||
|
ІI семестр |
||||
|
|
Інструктаж з БЖД. Створення блогу в мережі інтернет |
● пояснює вибір та використовує цифрові пристрої і технології для розв’язування конкретних задач; описує та оцінює позитивний і негативний впливінформаційних технологій на власне життя і суспільство; ● наводить приклади поширення цифрових інновацій у громаді, суспільстві, застосування їх для навчання, комунікації і творчості; визначає формат і обсяг даних, потрібних для розв’язування задачі, підтвердження чи спростування тверджень; ● представляє дані, створюючи таблиці, схеми, діаграми тощо, з виконанням необхідних проміжних перетворень; ● пояснює схеми і діаграми систем реального і віртуального світу; ● використовує дані різних типів (принаймні трьох з наведених: текстові, графічні, числові, мультимедійні) для створення інформаційних продуктів; ● використовує програмне забезпечення для простих розрахунків і візуалізації результатів; ● дотримується критеріїв оформлення і якості інформаційних продуктів; ● описує власну діяльність і набутий досвід під час створення інформаційного продукту; бере участь у спільному проєкті (онлайн та офлайн) із створення інформаційних продуктів для реалізації власних і суспільних інтересів; ● розпізнає життєві, навчальні проблеми, для розв’язування яких можна застосувати цифрові технології; ● розпізнає та реалізує можливості для створення інформаційних продуктів у контексті розв’язування життєвої/навчальної проблеми;
|
с. 125-129 |
|
|
|
Інструктаж з БЖД. Інфографіка |
с. 130-136 |
||
|
|
Інструктаж з БЖД. Схеми, діаграми. Створення діаграм і схем у різних програмних середовищах. Тематичне оцінювання |
с. 137-141 |
||
|
|
Інструктаж з БЖД. Додавання, редагування та форматування таблиць в текстовому документі |
с. 142-150 |
||
|
|
Інструктаж з БЖД. Додавання, редагування та форматування таблиць в редакторі презентацій |
с. 150-155 |
||
|
|
Інструктаж з БЖД. Поняття електронної таблиці. Табличні процесори, їхнє призначення. Середовище табличного процесора. Об’єкти електронних таблиць – аркуш, клітинка |
с. 156-161 |
||
|
|
Інструктаж з БЖД. Введення, редагування даних основних типів. Діапазон клітинок, його виділення |
с. 162-170 |
||
|
|
Інструктаж з БЖД. Форматування даних основних типів |
с. 170-175 |
||
|
|
Інструктаж з БЖД. Типи даних: числові, грошові, дати, текст, відсотки |
с. 176-180 |
||
|
|
Інструктаж з БЖД. Обчислення з числовими даними електронної таблиці |
с. 181-185 |
||
|
|
Інструктаж з БЖД. Основні типи числових діаграм (гістограма, лінійна, кругова). Об’єкти діаграм, їх властивості. |
с. 186-192 |
||
|
|
Інструктаж з БЖД. Побудова діаграм у середовищі табличного процесора. Тематичне оцінювання |
с. 192-196 |
||
|
Тема 4. Об’єкти та моделі. Алгоритми і програми Ключові компетентності: Спілкування державною мовами. Уміння: створювати інформаційні продукти та грамотно і безпечно комунікувати з використанням сучасних технологій державною мовою; висловлюватись та спілкуватися на тему сучасних інформаційних технологій з використанням відповідної термінології. Ставлення: надавання переваги використанню програмних засобів та ресурсів з інтерфейсом державною мовами Інформаційно-цифрова компетентність. Розкривається у змісті предмета Уміння вчитися впродовж життя. Ставлення: виявлення допитливості, наполегливості, впевненості, вміння мотивувати себе до навчальної діяльності, долати перешкоди як ключові чинники успіху навчально-пізнавального процесу інформатики; усвідомлення необхідності та принципів навчання протягом усього життя; усвідомлення відповідальності за власне навчання Соціальна та громадянська компетентності. Розкривається через наскрізну змістову лінію Екологічна грамотність і здорове життя. Розкривається через наскрізну змістову лінію Наскрізні лінії: Громадянська відповідальність: Використання легального програмного забезпечення та контенту. Виховання відповідального ставлення і громадянської позиції щодо дотримання норм ліцензування програмного забезпечення та авторських прав Здоров'я і безпека: Дотримання правил безпеки життєдіяльності під час роботи з ІТ-пристроями. Формування свідомого ставлення до впливу сучасних пристроїв і контенту на здоров'я та інтелектуальний розвиток. Формування знань про ризики встановлення та використання ПЗ
|
||||
|
|
Інструктаж з БЖД. Поняття про модель. Види моделей |
● пропонує способи перевірки коректності алгоритму та використовує їх; створює і виконує програмний проєкт у середовищі програмування (візуальне, блокове або інше); ● проводить перевірку роботи програмного проєкту на заданих прикладах і робить висновки щодо коректності його роботи; ● пропонує власні способи перевірки правильності роботи проєкту; ● розпізнає типові помилки, які виникають під час запуску програмного проєкту, і пропонує способи їх усунення; ● докладає зусиль і виявляє гнучкість, використовуючи доступні ресурси і стратегії для подолання перешкод і розв’язування проблем під час реалізації програмних проєктів;
● складає лінійні, розгалужені та циклічні алгоритми для розв’язування задач; ● представляє алгоритм одним чи кількома способами; ● поєднує базові структури для розв’язування задач; ● узгоджує взаємодію окремих підзадач у модульному проекті ● складає список підзадач для розв’язування великої або складної задачі; ● визначає функціонал окремих частин проєкту; ● складає проєкт з розв’язування окремих підзадач; |
с. 197-204 |
|
|
|
Інструктаж з БЖД. Етапи побудови комп’ютерної моделі. Проведення комп’ютерного експерименту |
с. 205-211 |
||
|
|
Інструктаж з БЖД. Поняття про об’єкт у програмуванні. Властивості об’єкта. Створення програмних об’єктів |
с. 212-217 |
||
|
|
Інструктаж з БЖД. Поняття події. Види подій. Програмне опрацювання події |
с. 218-222 |
||
|
|
Інструктаж з БЖД. Змінювання значень властивостей об’єкта в програмі |
с. 222-226 |
||
|
|
Інструктаж з БЖД. Вкладені алгоритмічні структури розгалуження |
с. 227-233 |
||
|
|
Інструктаж з БЖД. Вкладені алгоритмічні структури повторення. Тематичне оцінювання |
с. 233-237 |
||
|
|
Інструктаж з БЖД. Розв’язування задачі методом поділу на підзадачі |
с. 238-242 |
||
|
|
Інструктаж з БЖД. Розв’язування задачі методом поділу на підзадачі |
с. 242-245 |
||
|
|
Інструктаж з БЖД. Практичне програмування роботів |
с. 246-256 |
||
|
|
Інструктаж з БЖД. Складання проєктів на платформі Micro:Bit |
с. 256 |
||
|
|
Інструктаж з БЖД. Складання проєктів на платформі Micro:Bit |
с. 257-261 |
||
|
|
Інструктаж з БЖД. Складання проєктів на платформі Micro:Bit |
|
||
|
|
Інструктаж з БЖД. Складання проєктів на платформі Micro:Bit |
|
||
|
|
Інструктаж з БЖД. Складання проєктів на платформі Micro:Bit. Тематичне оцінювання |
|
||
|
|
Інструктаж з БЖД. Повторення та узагальнення вивченого |
|
||
|
1 |