Використання проектної технології у професійній освіті "Кухар; Офіціант;Бармен"

Про матеріал
Навчально-дослідницький проєкт з предмета Інформаційні технології для учнів професійно-технічних навчальних закладів, що опановують професію "Кухар; Офіціант; Бармен"
Перегляд файлу

1

 

професією «Кухар; Офіціант; Бармен»

З досвіду роботи викладача інформатики та інформаційних технологій          Червоняк Галини Володимирівни

 


Вступ

У зв’язку з процесами глобалізації в Україні основною метою освітньої політики є створення умов для розвитку творчої особистості кваліфікованого робітника. Щоб досягти якісних результатів навчання необхідно запроваджувати в навчальний процес сучасні методики, застосовувати активні методи навчання, в тому числі проектні, які базуються на принципі активності, свідомості і самостійності тих, хто навчається. На відміну від традиційних технологій навчання, проектні технології надають можливість розвивати у майбутніх фахівців самостійність у прийнятті рішень, підвищувати ефективність засвоєння навчального матеріалу, прищеплюють у них навички із застосування отриманих знань професійного спрямування.

На фоні соціально-економічних змін у сучасному світі виникає потреба в діяльних, активних та мобільних людях, які могли б швидко пристосуватися до мінливих та складних умов праці, людях, які були б здатні до самоосвіти та саморозвитку. Саме тому на освіту, особливо, на професійно-технічну освіту, покладається завдання розвинути самостійність та відповідальність кожної дитини, зорієнтувати її на самостійність, саморозвиток та самореалізацію.

Застосування Intel-технологій у професійно-технічному навчанні стає досить актуальним у наш час. Адже воно як найкраще відповідає одному з головних завдань освіти в умовах інформаційного суспільства – навчити дітей користуватися інформаційними технологіями та навчатися, використовуючи ці технології.

Так, аналіз робіт E. С. Полат «Нові педагогічні та інформаційні технології в системі освіти», а також Гуревича P.C. Кадемії М.Ю. виявив, що застосування проектної технології навчання на уроках є не лише цікавою та доступною для розуміння, але й суттєво підвищує рівень знань учнів.

Тому метою написання статті є висвітлення власного досвіду щодо системного залучення учнів до створення проектів професійного спрямування на уроках інформатики та інформаційних технологій.

Проектна технологія навчання - це один із видів навчання, під час якого найбільший акцент ставиться на активні види самостійної індивідуальної роботи. Самостійна робота досить ефективно дозволяє ліквідувати прогалини сприйняття навчального матеріалу на традиційних уроках, дозволяє розкрити здібності учнів, сприяє дієвій мотивації навчання, вчить «творити», не зупиняючись на стереотипах.

Проектна технологія навчання сприяє розвитку вмінь і навичок, що допомагають організувати власну роботу. Учні навчаються планувати свою діяльність, працювати з різноманітною інформацією та реально сприймати свої можливості.

Участь учнів у проектному навчанні стимулює пізнавальну діяльність, підвищує працездатність та міцність знань. Ці фактори роблять застосування методу проектів у професійно-технічній освіті не лише доцільним, але й необхідним аспектом навчання.

Під час роботи над проектами, учні застосовують знання з різних областей: математики, фізики, хімії, української та англійської мов; при цьому вони поєднують їх з предметами професійного спрямування.

Саме це направлення є пріоритетним в моїй педагогічній діяльності. В цьому напрямку переді мною стоїть завдання не лише навчити дітей використовувати інформаційні технології в навчанні, але й навчити їх використовувати ці знання в подальшій професійній діяльності.

Виконані проекти повинні бути оформленими у вигляді (презентації, фільму, журналу, газети, сайту тощо), що вказує на ефективність даної роботи.

 

 

Навчальний проект «Комп’ютер+кухар=?»

План навчального проекту

Автор навчального проекту:

Червоняк Галина Володимирівна

Місце роботи автора:

ДПТНЗ «Жмеринське вище професійне училище»

Опис проекту

Назва проекту:

Комп’ютер + кухар =?

Основні питання:

Ключове питання:

Чи бувають знання зайвими?

Тематичні питання:

Як зробити Вашу кав’ярню прибутковою?

Змістові питання:

Чи використовується комп’ютер в установах громадського харчування?

Для яких потреб закладу громадського харчування використовують комп’ютер?

На яку суму розраховує пересічний громадянин м. Жмеринка під час обіду?

Як організувати двобічний зв’язок з клієнтом?

На чому можна зекономити підприємцю?

Як вірно скласти меню?

Які страви жмеринчани полюбляють більше?

Стислий опис:

Під час роботи над проектом, учні повинні оптимально поєднати свої знання з професії та інформатики. Зокрема учні мають на достатньому рівні володіти професійними знаннями та оптимально їх застосовувати для досягнення своєї мети. Знання з предмету Інформаційні технології  допоможуть їм автоматизувати свою роботу, що значно скоротить час на вирішення нагальних питань. Проект допоможе поєднати професійні знання із знанням комп’ютера та адаптувати їх до сучасного ритму роботи на підприємствах громадського харчування.

Навчальні цілі та очікувані результати навчання:

Діяльність учнів:

По завершенні навчального Проекту, учні будуть вільно володіти навичками роботи в табличному процесорі, програмах для створення публікацій, презентацій та Веб-сторінок. Також діти відчують переваги комп’ютеризації свого майбутнього закладу громадського харчування. При роботі учні закріплять знання з предмету Калькуляція, Кулінарія та Виробничого навчання. Протягом виконання роботи учні зрозуміють доцільність вивчення Інформаційних технологій.

Викладач пропонує учням роботу над проектом, щоб діти з’ясували, чи справді їм знадобляться знання інформаційних технологій в професійному житті після закінчення навчального закладу.

Отримавши тему, учні, за допомогою викладача розподіляються на групи та визначають завдання для кожної групи.

Перша група проводить дослідження з метою з’ясувати на скільки комп’ютеризовані заклади громадського харчування нашого міста, де а які продукти найвигідніше купувати для того, щоб заклад був рентабельний. Результати своїх досліджень учні фіксують за допомогою презентації.

Друга група визначає своє оптимальне меню та пропонує його на розгляд у вигляді Веб-сторінки в Інтернеті. За допомогою Веб-сторінки діти прагнуть отримати корисні поради від відвідувачів їх сайту.

Третя група працює над створенням публікації, в якій розміщують рецепти своїх найвдаліших страв, розповіді про дослідження своїх колег, а також рецепти та побажання читачів публікації.

Робота проводиться з участю керівника проекту та під керівництвом лідерів груп.

Приблизний час, необхідний для реалізації навчального проекту:

4 тижні

Вхідні знання та навички:

Для роботи з Проектом, учні мають на достатньому рівні володіти знаннями з предметів професійного нахилу та мати навички роботи з комп’ютером.

Диференціація навчання:

Обдаровані учні:

Обдаровані учні в кожній з підгруп аналізують зібрану інформацію, вносять корективи та оптимально її застосовують.

Оцінювання знань та вмінь учнів:

Оцінювання учнів відбувається за основними критеріями навчальних предметів, які застосовуються під час роботи над Проектом. Керівники кожної групи проводять попереднє оцінювання протягом виконання кожного етапу роботи над Проектом. Викладач проводить спостереження за роботою учнів протягом виконання Проекту, враховує внесок у Проект кожного учня, фіксує рівень корисності для Проекту кожного учня, проводить остаточне оцінювання після представлення результатів Проекту на огляд та обговорення.

 

Проект, реалізований в групі кухарів показав досить цікаві результати.

Навчальний проект, що ми розробляли носив назву «Комп’ютер+кухар=?». Направлений проект був на те, щоб діти довели для себе, що навіть при їх абсолютно не комп’ютерній професії – Кухар, вивчення інформатики та інформаційних технологій доцільне для досягнення успіху у подальшому житті.

Під час розробки проекту були використані знання з наступних навчальних предметів: кулінарія, калькуляція, виробниче навчання кухарів, інформатика та українська мова.

У розробці даного проекту брали участь учні другого курсу Жмеринського вищого професійного училища, що навчаються за професією «Кухар. Бармен. Офіціант.».

Ідея проекту полягала в тому, щоб адаптувати учнів до самостійної діяльності, яка їм допоможе у подальшому житті. Щоб вони зрозуміли що якщо людина прагне досягнути успіху у професійному житті, то вона мусить навчатися, що знання не бувають зайвими, що правильно побудована система роботи є основною складовою на шляху до успіху.

Ідея нашого проекту виникла спонтанно. Якось, на початку вивчення предмету Інформаційні технології, діти запитали: «Навіщо нам вивчати Інформаційні технології, адже ми навчаємося на кухаря, а біля плити комп’ютер не дуже згодиться?». За допомогою цього проекту я вирішила їм довести, що їх професія це дещо більше, ніж «стояти біля плити». Вони, на початку прийняли мою пропозицію дослідити це питання тільки задля того, щоб довести що я помиляюся. З цього і почалася наша робота над проектом.

Я запропонувала, для початку, зробити огляд закладів громадського харчування, які працюють в нашому місті та проаналізувати прибутковість тих які оснащені комп’ютерними технологіями і тих що ні.

В ході цього дослідження виявили, що популярність закладу великою мірою залежить від освіченості керівника закладу. А ще багато залежить від правильної побудови роботи в цьому закладі, в чому дуже велику роль відіграє саме комп’ютер. В ході дослідження всі результати роботи фіксувалися в таблиці за діаграмою якої і були проілюстровані результати. Визначилось, що заклади громадського харчування, в яких комп’ютерний аналіз давав змогу вчасно визначити нагальні потреби, проаналізувати та визначити місця найвигіднішого придбання того чи іншого продукту не витрачали на це зайвого часу, а більше уваги приділяли комфорту клієнтів, що і дало їм змогу користуватися популярністю. Велику увагу приділили сумі витрат, які можуть собі дозволити різні верстви населення, щоб харчуватися у кафе. В ході дослідження були опитані різні верстви населення, від студентів та викладачів нашого училища до людей, що займаються підприємницькою діяльністю.

Щоб конкретизувати застосування комп’ютера у діяльності закладу громадського харчування, учні вирішили самостійно зробити аналіз місць реалізації продуктів нашого міста. Був складений список продуктів, що потрібні для приготування обов’язкових страв. З цим списком діти подорожували по визначеним місцям реалізації продуктів.

Завдяки комп’ютерному аналізу продуктового ринку, явно було видно різницю цін деяких продуктів у різних магазинах.

Одним із вагомих результатів проекту, на мою думку, є зростання інтересу до роботи на комп’ютері та ідеї, що народжувалися в дітей про те, як ще може комп’ютер допомогти у їх підприємницькій діяльності та які ще комп’ютерні програми, окрім тих, що закладені навчальною програмою необхідно опанувати.

Робота на д проектом проходила наступним чином:

Отримавши тему, учні, за допомогою викладача розподіляються на групи та визначають завдання для кожної групи.

Перша група проводить дослідження з метою з’ясувати на скільки комп’ютеризовані заклади громадського харчування нашого міста, де а які продукти найвигідніше купувати для того, щоб заклад був рентабельний. Результати своїх досліджень учні фіксують за допомогою презентації.

 

 

 

 

Друга група визначає своє оптимальне меню та пропонує його на розгляд у вигляді Веб-сторінки в Інтернеті. За допомогою Веб-сторінки діти прагнуть отримати корисні поради від відвідувачів їх сайту.

Третя група працює над створенням публікації, в якій розміщують рецепти своїх найвдаліших страв, розповіді про дослідження своїх колег, а також рецепти та побажання читачів публікації.

Робота проводиться з участю керівника проекту та під керівництвом лідерів груп.

 

 

 

docx
Додано
8 вересня 2023
Переглядів
476
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку