Календарно-тематичне планування з інформатики для 8 класу складене відповідно до до навчальної програми (наказ Міністерства освіти і науки України від 07.06.2017 № 804) за підручником Інформатика(підручник для 8-го класу ЗНЗ/Й. Я. Ривкінд, та ін.). – Київ: Генеза, 2016., розраховане для проведення 2 годин інформатики на тиждень. У колонці Д/З є зазначені відповідні пункти підручника та сторінки практичних робіт.
Календарний план з інформатики
для 8 класів
(за підручником: Інформатика
(підручник для 8-го класу ЗНЗ/Й. Я. Ривкінд, та ін.). – Київ: Генеза, 2016..)
(70 годин, 2 год. на тиждень)
№ уро-ку |
Дата |
Зміст навчального матеріалу |
Год. |
Д/З |
Примітки |
||
8 - А |
8 - Б |
||||||
І гр |
ІІ гр |
||||||
Тема 1. Кодування даних |
|||||||
|
|
|
|
Правила поведінки і безпеки життєдіяльності (БЖ) в комп’ютерному класі. Опрацювання даних як інформаційний процес. Кодування та декодування повідомлень. |
1 |
п. 1.1 |
|
|
|
|
|
Двійкове кодування. Одиниці вимірювання довжини двійкового коду. Кодування символів |
1 |
п. 1.2 |
|
|
|
|
|
Інструктаж з БЖД. Практична робота 1. Розв‘язування задач на визначення довжини двійкового коду текстових даних |
1 |
п. 1.3, с.21 |
|
Тема 2. Апаратно-програмне забезпечення комп’ютера |
|||||||
|
|
|
|
Архітектура комп’ютера. |
1 |
п. 2.1 |
|
|
|
|
|
Пристрої введення та виведення даних. |
1 |
п. 2.2 |
|
|
|
|
|
Історія засобів реалізації інформаційних процесів. Види сучасних компютерів |
1 |
п. 2.3 |
|
|
|
|
|
Інструктаж з БЖД. Практична робота 2. Конфігурація комп’ютера під потребу. |
1 |
с.50 |
|
|
|
|
|
Класифікація та загальна характеристика програмного забезпечення. |
1 |
п. 2.4 |
|
|
|
|
|
Стиснення та архівування даних. Інструктаж з БЖД. Практична робота 3. Архівування та розархівування даних. |
1 |
п. 2.5 с. 69 |
|
|
|
|
|
Контрольна робота №1 з тем: «Кодування даних», «Апаратно-програмне забезпечення комп’ютера» |
1 |
|
|
Тематична |
|||||||
Тема 3. Опрацювання текстових даних |
|||||||
|
|
|
|
Формати файлів текстових документів. Створення, редагування та форматування списків, колонок, символів, формул в текстовому документі. |
1 |
п. 3.1 |
|
|
|
|
|
Таблиці в текстових документах |
1 |
п. 3.2 |
|
|
|
|
|
Створення, редагування та форматування графічних об’єктів в текстовому документі |
1 |
п. 3.3, 3.4 |
|
|
|
|
|
Інструктаж з БЖД. Практична робота 4. Створення текстового документа, що містить об’єкти різних типів. |
1 |
с.107 |
|
|
|
|
|
Розділи, колонтитули, стилі, структура документа. |
1 |
п. 3.5 |
|
|
|
|
|
Засоби автоматизації створення текстового документа. Інструктаж з БЖД. Практична робота 5. Структура документа. Автоматизоване створення змісту та покажчиків. |
1 |
п. 3.6 с.129 |
|
|
|
|
|
Контрольна робота №2 з теми: «Опрацювання текстових даних» |
1 |
|
|
Тематична |
|||||||
Тема 4. Опрацювання об’єктів мультимедіа |
|||||||
|
|
|
|
Формати аудіо- та відеофайлів. Програмне забезпечення для опрацювання об’єктів мультимедіа. Засоби перетворення аудіо- та відеоформатів. |
1 |
п. 4.1
|
|
|
|
|
|
Захоплення аудіо та відео, створення аудіо-, відео фрагментів. Побудова аудіо- та відеоряду. |
1 |
п. 4.2 |
|
|
|
|
|
Додавання до відеокліпу відеоефектів та налаштування переходів між його фрагментами. Налаштування часових параметрів аудіо- та відеоряду. |
1 |
|
|
|
|
|
|
Інструктаж з БЖД. Практична робота 6. Створення відеокліпу. Додавання відеоефектів, налаштування часових параметрів аудіо- та відеоряду. |
1 |
с.145 |
|
|
|
|
|
Інструктаж з БЖД. Практична робота 7. Розміщення аудіо- та відеоматеріалів в Інтернеті. Контрольна робота №3 з теми: «Опрацювання об’єктів мультимедіа» |
1 |
п. 4.3 с.151 |
|
Тематична |
|||||||
Тема 5. Основи подійно- та об'єктно-орієнтованого програмування |
|||||||
|
|
|
|
Поняття мови програмування. Складові мови програмування. |
1 |
п. 5.1 |
|
|
|
|
|
Знайомство з середовищем програмування. Елементи вікна середовища програмування. |
1 |
|
|
|
|
|
|
Основні компоненти програми для ОС з графічним інтерфейсом. |
1 |
|
|
|
|
|
|
Програмний проект і файли, що входять до його складу. Створення найпростішого проекту, його компіляція, збереження, виконання. Запис програми засобами середовища програмування. Поняття форми, елемента керування, події, обробника події. Редагування коду обробника події. |
1 |
|
|
|
|
|
|
Інструктаж з БЖД. Практична робота № 8. Створення об’єктно-орієнтованої програми, що відображає вікно повідомлення. |
1 |
с.169 |
|
|
|
|
|
Поняття об’єкту та його властивостей і методів (на прикладі елементів екранної форми). Властивості і методи елементів керування. Елементи керування «напис» та «кнопка». |
1 |
|
|
|
|
|
|
Поняття про метод. Використання вікон повідомлень. |
1 |
|
|
|
|
|
|
Складання програм, що обробляють натискання кнопок та визначають вміст написів на формі. Інструктаж з БЖД. Практична робота № 9. Створення програми з кнопками та написами. |
1 |
с.178 |
|
|
|
|
|
Контрольна робота №4 з теми: «Основи подійно та об'єктно-орієнтованого програмування» |
1 |
|
|
|
|
|
|
Повторення і систематизація навчального матеріалу за І семестр. |
|
|
|
№ уро-ку |
Дата |
Зміст навчального матеріалу |
Год. |
Д/З |
Примітки |
|||
8 - А |
8 - Б |
|||||||
І гр |
ІІ гр |
|||||||
ІІ семестр |
||||||||
Тема 6. Алгоритми роботи з об’єктами та величинами |
||||||||
|
|
|
|
Текстове поле. Величини (змінні і константи), їхні властивості. |
1 |
п. 6.1 |
|
|
|
|
|
|
Складання алгоритмів опрацювання числових величин у навчальному середовищі програмування, їх налагодження і виконання. |
1 |
п. 6.1 |
|
|
|
|
|
|
Інструктаж з БЖД. Практична робота 10. Складання та виконання лінійних алгоритмів опрацювання величин. |
1 |
с.187 |
|
|
|
|
|
|
Налагодження проекту. |
1 |
п.6.2 |
|
|
|
|
|
|
Інструктаж з БЖД. Практична робота 11. Налагодження готової програми. |
1 |
с.195 |
|
|
|
|
|
|
Величини логічного типу, операції над ними. |
1 |
п. 6.3 |
|
|
|
|
|
|
Алгоритми з розгалуженнями для опрацювання величин. |
1 |
п. 6.4 |
|
|
|
|
|
|
Складання та виконання алгоритмів з елементами управління для задання логічного значення величини. |
1 |
|
|
|
Тематична |
||||||||
|
|
|
|
Прапорці. Поле з розкривним списком. Перемикачі |
1 |
п. 6.5 |
|
|
|
|
|
|
Алгоритми з повтореннями для опрацювання величин. Складання та реалізація алгоритмів із циклом із лічильником. |
1 |
п. 6.6 |
|
|
|
|
|
|
Складання та реалізація алгоритмів із циклом з передумовою. |
1 |
п. 6.7 |
|
|
|
|
|
|
Інструктаж з БЖД. Практична робота 12. Складання та виконання проектів з повтореннями та розгалуженнями для опрацювання величин. |
1 |
с.220 |
|
|
|
|
|
|
Графічне відображення даних засобами мови програмування. Відображення рисунків із зовнішніх файлів. |
1 |
п. 6.8 |
|
|
|
|
|
|
Реалізація алгоритмів з графічним відображенням даних засобами мови програмування. |
1 |
|
|
|
|
|
|
|
Інструктаж з БЖД. Практична робота 13. Складання та виконання алгоритмів з графічним відображенням даних. |
1 |
с.228 |
|
|
|
|
|
|
Контрольна робота № 5 з теми: «Алгоритми роботи з об’єктами та величинами» |
1 |
|
|
|
Тематична |
||||||||
Тема 7. Технології опрацювання числових даних у середовищі табличного процесора |
||||||||
|
|
|
|
Абсолютні, відносні й мішані посилання. Встановлення параметрів сторінки. Друкування електронної таблиці. |
1 |
п. 7.1 |
|
|
|
|
|
|
Призначення й використання математичних, статистичних та логічних функцій табличного процесора. |
1 |
п. 7.2 |
|
|
|
|
|
|
Інструктаж з БЖД. Практична робота 14. Розв’язування задач на обчислення. |
1 |
с. 236 |
|
|
|
|
|
|
Створення та налагодження діаграм різного типу, вибір типу діаграми. |
1 |
п. 7.3 |
|
|
|
|
|
|
Інструктаж з БЖД. Практична робота 15. Використання математичних, логічних та статистичних функцій табличного процесора. Побудова діаграм |
1 |
с.247 |
|
|
|
|
|
|
Упорядковування даних у таблицях. Автоматичні та розширені фільтри. |
1 |
п. 7.4 |
|
|
|
|
|
|
Проміжні підсумки. Умовне форматування. |
1 |
п.7.5 |
|
|
|
|
|
|
Інструктаж з БЖД. Практична робота 16. Упорядкування даних у таблицях. Автоматичні та розширені фільтри. Контрольна робота №6 з теми: «Технології опрацювання числових даних у середовищі табличного процесора» |
1 |
с.264 |
|
|
Тематична |
||||||||
Тема 8. Розв’язування компетентнісних задач |
||||||||
|
|
|
|
Розв’язування компетентнісних задач. |
1 |
п.8.1 |
|
|
|
|
|
|
Розв’язування компетентнісних задач. |
1 |
|
|
|
|
|
|
|
Розв’язування компетентнісних задач. |
1 |
|
|
|
|
|
|
|
Розв’язування компетентнісних задач. |
1 |
|
|
|
Тематична |
||||||||
Тема 9. Виконання індивідуальних і групових навчальних проектів із дослідження предметної галузі навчального курсу «Інформатика» |
||||||||
|
|
|
|
Вибір теми проекту. Його планування. Добір ресурсів. |
1 |
п.8.2 |
|
|
|
|
|
|
Оформлення матеріалів про виконання індивідуальних і групових навчальних проектів із дослідження предметної галузі. |
1 |
|
|
|
|
|
|
|
Захист проекту. |
1 |
|
|
|
|
|
|
|
Повторення і систематизація навчального матеріалу за рік. |
1 |
|
|
|
Тематична |
||||||||
ІІ семестр |
||||||||
Річна |
||||||||