На уроці виконуємо вправи на складання лінійних алгоритмів, обчислення величин мовою програмування Python. Завдання взяті із курсу дистанційного навчання Оксани Пасічник, можна використати відповідну презентацію https://dystosvita.gnomio.com/mod/page/view.php?id=2970. Здобуваємо навички і вміння використовувати ці знання у реальному житті. Є картка із вправами для учнів.
Тема: Складання алгоритмів опрацювання величин у навчальному середовищі програмування, їх налагодження і виконання.
Метою є формування таких компетентностей:
Спілкування державною мовою. Це вміння усно і письмово висловлювати й тлумачити поняття, думки, почуття, факти та погляди (через слухання, говоріння, читання, письмо, застосування мультимедійних засобів).
Спілкування іноземними мовами. Уміння належно розуміти висловлене іноземною мовою, усно і письмово висловлювати і тлумачити поняття.
Інформаційно-цифрова компетентність передбачає впевнене, а водночас критичне застосування інформаційнокомунікаційних технологій (ІКТ) для створення, пошуку, обробки, обміну інформацією. Інформаційна й медіа-грамотність, основи програмування, алгоритмічне мислення, навички безпеки в інтернеті та кібербезпеці. Розуміння етики роботи з інформацією (авторське право, інтелектуальна власність тощо).
Тип уроку: урок застосування (закріплення) знань, умінь та навичок.
Обладнання: комп’ютер, зошит, проектор, дидактичні картки.
ПЗ: Python.
Структура уроку
1. Організаційний момент.
2. Актуалізація опорних знань та їх коригування.
1) Заповнити таблицю
2) Перевірка домашнього завдання
Створити новий файл Python за допомогою середовища розробки програмного забезпечення IDLE. Створити вікно із 4 кнопками, із відповідним текстом «поділити», «помножити», «відняти», «додати». Користувач вводить два числа із клавіатури , появляється вікно із кнопками, натискаючи мишкою на кнопку виконується відповідна арифметична операція. Результат виконання арифметичної дії виводиться окремим повідомленням. Можна до нашого калькулятора додати такі функції як: модуль від числа, знайти максимальне (мінімальне) число, округлити число. Властивості колір, розмір, положення обрати самостійно для всіх об’єктів.
4. Вступні вправи (можуть поєднуватись із поглибленням або вивченням невеликих порцій нового матеріалу та ознайомленням з правилами, алгоритмами виконання певних дій).
5. Пробні та тренувальні вправи (Використання вивченого в стандартних умовах).
Задача 1. Дано кількість секунд (ціле число). Скільки годин (по годиннику) пройшло від полудня або півночі
Вхідні дані: Вихідні дані:
3600 1
3800 1
3850 1
7300 2
Потрібно порахувати скільки у введеній кількості секунд є повних годин (тривалістю 3600 секунд)
Задача 2. Дано кількість секунд (ціле число). Скільки секунд (по годиннику) пройшло від початку хвилини
Вхідні дані: Вихідні дані:
3600 0
3800 20
3850 10
3900 0
Підказка: як можна визначити, скільки повних хвилин (тривалістю 60 секунд) є у введеній кількості секунд?
Як можна визначити остачу секунд, котрі залишились від останньої повної хвилини?
Задача 3. Дано кількість секунд (ціле число). Скільки хвилин (по годиннику) пройшло від початку години
Вхідні дані: Вихідні дані:
3600 0
3800 3
3850 4
3900 5
У задачі 1 дізнались кількість повних годин у секундах, у задачі 2 - кількість "зайвих" секунд після останньої хвилини. Використайте ці дані, щоб дізнатись кількість хвилин.
Задача 4. Дано кількість секунд (ціле число). Скільки це часу від полудня або півночі
Вхідні дані: Вихідні дані:
3600 1 : 0 : 0
3800 1: 3 : 20
3850 1: 4: 10
3900 1: 5: 0
6. Творчі вправи.
Задача 1. З клавіатури вводимо місцевий час (лише годину) вильоту з Києва. Визначити час прильоту до Лос-Анжелеса за місцевим часом та загальний час подорожі.
Різниця у часі між Києвом та Нью-Йорком становить 7 годин.
Тривалість прямого перельоту Київ-Нью-Йорк становить 10 годин.
Різниця у часі між Нью-Йорком та Лос-Анжелесом становить 3 години.
Тривалість польоту Нью-Йорк-Лос-Анжелес 6 годин.
Перевірте роботу програми для вильоту об 11, 18 та 19 годині.
Подумати як врахувати момент із вильотом о 19 год!
7. Підсумки уроку.
Питання до класу: На вашу думку де ці завдання можна реалізувати у реальному житті.
8. Домашнє завдання.
З клавіатури вводимо місцевий час (лише годину) вильоту з Лос-Анжелеса. Визначити час прильоту до Києва за місцевим часом.
Врахуйте зворотній порядок різниці у часі, порівняно з попередньою задачею.
Перевірте роботу програми для вильоту об 11, 13, 19 та 2 годині.
Завдання для учнів: «Рахуємо години мовою Python»
Задача 1. Дано кількість секунд (ціле число). Скільки годин (по годиннику) пройшло від полудня або півночі
Вхідні дані: Вихідні дані:
3600 1
3800 1
3850 1
7300 2
Потрібно порахувати скільки у введеній кількості секунд є повних годин (тривалістю 3600 секунд)
Задача 2. Дано кількість секунд (ціле число). Скільки секунд (по годиннику) пройшло від початку хвилини
Вхідні дані: Вихідні дані:
3600 0
3800 20
3850 10
3900 0
Підказка: як можна визначити, скільки повних хвилин (тривалістю 60 секунд) є у введеній кількості секунд?
Як можна визначити остачу секунд, котрі залишились від останньої повної хвилини?
Задача 3. Дано кількість секунд (ціле число). Скільки хвилин (по годиннику) пройшло від початку години
Вхідні дані: Вихідні дані:
3600 0
3800 3
3850 4
3900 5
У задачі 1 дізнались кількість повних годин у секундах, у задачі 2 - кількість "зайвих" секунд після останньої хвилини. Використайте ці дані, щоб дізнатись кількість хвилин
Задача 4. Дано кількість секунд (ціле число). Скільки це часу від полудня або півночі
Вхідні дані: Вихідні дані:
3600 1 : 0 : 0
3800 1: 3 : 20
3850 1: 4: 10
3900 1: 5: 0
Творча вправа
З клавіатури вводимо місцевий час (лише годину) вильоту з Києва. Визначити час прильоту до Лос-Анжелеса за місцевим часом та загальний час подорожі.
Різниця у часі між Києвом та Нью-Йорком становить 7 годин.
Тривалість прямого перельоту Київ-Нью-Йорк становить 10 годин.
Різниця у часі між Нью-Йорком та Лос-Анжелесом становить 3 години.
Тривалість польоту Нью-Йорк-Лос-Анжелес 6 годин.
Перевірте роботу програми для вильоту об 11, 18 та 19 годині.