Урок на тему: "Складання алгоритмів опрацювання величин у навчальному середовищі програмування, їх налагодження і виконання."

Про матеріал

На уроці виконуємо вправи на складання лінійних алгоритмів, обчислення величин мовою програмування Python. Завдання взяті із курсу дистанційного навчання Оксани Пасічник, можна використати відповідну презентацію https://dystosvita.gnomio.com/mod/page/view.php?id=2970. Здобуваємо навички і вміння використовувати ці знання у реальному житті. Є картка із вправами для учнів.

Перегляд файлу

Тема: Складання алгоритмів опрацювання величин у навчальному середовищі програмування, їх налагодження і виконання.

Метою є формування таких компетентностей:

Спілкування державною мовою. Це вміння усно і письмово висловлювати й тлумачити поняття, думки, почуття, факти та погляди (через слухання, говоріння, читання, письмо, застосування мультимедійних засобів).

Спілкування іноземними мовами. Уміння належно розуміти висловлене іноземною мовою, усно і письмово висловлювати і тлумачити поняття.

Математична грамотність. Уміння застосовувати математичні (числові ) методи для вирішення прикладних завдань. Здатність до розуміння і використання простих математичних моделей.

 

Інформаційно-цифрова компетентність передбачає впевнене, а водночас критичне застосування інформаційнокомунікаційних технологій (ІКТ) для створення, пошуку, обробки, обміну інформацією. Інформаційна й медіа-грамотність, основи програмування, алгоритмічне мислення, навички безпеки в інтернеті та кібербезпеці. Розуміння етики роботи з інформацією (авторське право, інтелектуальна власність тощо).

Підприємливість. Уміння генерувати нові ідеї й ініціативи та втілювати їх у життя з метою підвищення як власного соціального статусу та добробуту, так і розвитку суспільства і держави.

 

Тип уроку: урок застосування (закріплення) знань, умінь та навичок.

Обладнання: комп’ютер, зошит, проектор, дидактичні картки.

ПЗ: Python.

Структура уроку

1. Організаційний момент.
2.    Актуалізація опорних знань та їх коригування.

1)  Заповнити таблицю

66.jpg

2) Перевірка домашнього завдання

Створити новий файл Python за допомогою середовища розробки програмного забезпечення IDLE. Створити вікно із 4 кнопками, із відповідним текстом «поділити», «помножити», «відняти», «додати». Користувач вводить два числа із клавіатури , появляється вікно із кнопками, натискаючи мишкою на кнопку виконується відповідна арифметична операція. Результат виконання арифметичної дії виводиться окремим повідомленням. Можна до нашого калькулятора додати такі функції  як: модуль від числа, знайти максимальне (мінімальне) число, округлити число. Властивості колір, розмір, положення обрати самостійно для всіх об’єктів.

55.jpg


4.    Вступні вправи (можуть поєднуватись із поглибленням або вивченням невеликих порцій нового матеріалу та ознайомленням з правилами, алгоритмами виконання певних дій).



5.    Пробні та тренувальні вправи (Використання вивченого в стандартних умовах).

Задача 1. Дано кількість секунд (ціле число). Скільки годин (по годиннику) пройшло від полудня або півночі

Вхідні дані:  Вихідні дані:

3600    1

3800    1

3850    1

7300    2

Потрібно порахувати скільки у введеній кількості секунд є повних годин (тривалістю 3600 секунд)

1.jpg

Задача 2. Дано кількість секунд (ціле число). Скільки секунд (по годиннику) пройшло від початку хвилини

Вхідні дані:  Вихідні дані:

3600    0

3800    20

3850    10

3900    0

Підказка: як можна визначити, скільки повних хвилин (тривалістю 60 секунд) є у введеній кількості секунд?

Як можна визначити остачу секунд, котрі залишились від останньої повної хвилини?

2.jpg

Задача 3. Дано кількість секунд (ціле число). Скільки хвилин (по годиннику) пройшло від початку години

Вхідні дані:  Вихідні дані:

3600    0

3800    3

3850    4

3900    5

У задачі 1 дізнались кількість повних годин у секундах, у задачі 2 - кількість "зайвих" секунд після останньої хвилини. Використайте ці дані, щоб дізнатись кількість хвилин.

3.jpg

Задача 4. Дано кількість секунд (ціле число). Скільки це часу від полудня або півночі

Вхідні дані:  Вихідні дані:

3600    1 : 0 : 0

3800    1: 3 : 20

3850    1: 4: 10

3900    1: 5: 0

4.jpg

6.    Творчі вправи.

Задача 1. З клавіатури вводимо місцевий час (лише годину) вильоту з Києва. Визначити час прильоту до Лос-Анжелеса за місцевим часом та загальний час подорожі.

Різниця у часі між Києвом та Нью-Йорком становить 7 годин.

Тривалість прямого перельоту Київ-Нью-Йорк становить 10 годин.

Різниця у часі між Нью-Йорком та Лос-Анжелесом становить 3 години.

Тривалість польоту Нью-Йорк-Лос-Анжелес 6 годин.

5.jpg
Перевірте роботу програми для вильоту об 11, 18 та 19 годині.

Подумати як врахувати момент із вильотом о 19 год!

7.    Підсумки уроку.

Питання до класу:  На вашу думку де ці завдання можна реалізувати у реальному житті.

 

8.    Домашнє завдання.

  1. Опрацювати конспект.
  2. Виконати завдання на комп’ютері, зберегти його.

З клавіатури вводимо місцевий час (лише годину) вильоту з Лос-Анжелеса. Визначити час прильоту до Києва за місцевим часом.

Врахуйте зворотній порядок різниці у часі, порівняно з попередньою задачею.

Перевірте роботу програми для вильоту об 11, 13, 19 та 2 годині.

 


Завдання для учнів: «Рахуємо години мовою Python»

Задача 1. Дано кількість секунд (ціле число). Скільки годин (по годиннику) пройшло від полудня або півночі


Вхідні дані:  Вихідні дані:

3600    1

3800    1

3850    1

7300    2


Потрібно порахувати скільки у введеній кількості секунд є повних годин (тривалістю 3600 секунд)

Задача 2. Дано кількість секунд (ціле число). Скільки секунд (по годиннику) пройшло від початку хвилини


Вхідні дані:  Вихідні дані:

3600    0

3800    20

3850    10

3900    0


Підказка: як можна визначити, скільки повних хвилин (тривалістю 60 секунд) є у введеній кількості секунд?

Як можна визначити остачу секунд, котрі залишились від останньої повної хвилини?

Задача 3. Дано кількість секунд (ціле число). Скільки хвилин (по годиннику) пройшло від початку години


Вхідні дані:  Вихідні дані:

3600    0

3800    3

3850    4

3900    5


У задачі 1 дізнались кількість повних годин у секундах, у задачі 2 - кількість "зайвих" секунд після останньої хвилини. Використайте ці дані, щоб дізнатись кількість хвилин

Задача 4. Дано кількість секунд (ціле число). Скільки це часу від полудня або півночі


Вхідні дані:  Вихідні дані:

3600    1 : 0 : 0

3800    1: 3 : 20

3850    1: 4: 10

3900    1: 5: 0

 

 


 Творча вправа

З клавіатури вводимо місцевий час (лише годину) вильоту з Києва. Визначити час прильоту до Лос-Анжелеса за місцевим часом та загальний час подорожі.

Різниця у часі між Києвом та Нью-Йорком становить 7 годин.

Тривалість прямого перельоту Київ-Нью-Йорк становить 10 годин.

Різниця у часі між Нью-Йорком та Лос-Анжелесом становить 3 години.

Тривалість польоту Нью-Йорк-Лос-Анжелес 6 годин.

Перевірте роботу програми для вильоту об 11, 18 та 19 годині.

docx
Додано
6 серпня 2018
Переглядів
6414
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку