Урок - розробка на тему "QR- коди в навчанні", який охоплює тему кодування даних у 8 класі з предмету "Інформатика". Учні ознайомлюються з поняттям кодування і декодування інформації, встановлюють на свої смартфони сканери, формують власні команди, для того щоб розкодувати різного типу дані, та QR-коди створені для власної школи, а потім і самі за комп'ютером ознайомлюються з різними on-line генераторами і кодують свою інформацію створюючи власні QR-коди (персональної візитної карти, посилання,телефону чи смс), в свою чергу вчитель розкодовує за допомогою свого смартфона ці дані і повідомляє їх учням.
План-конспект уроку з інформатики для учнів 8 класів на тему “QR- коди в навчанні”
Цілі:
Тип уроку: засвоєння нового навчального матеріалу та набуття нових навичок.
Місце проведення: кабінет інформатики.
Обладнання: паперові заготовки з попередньо створеними на них вчителем QR- кодами для команд, смартфони, ПК, наявність мережі Інтернет, додаткові матеріали.
Виконавець:
Вчитель інформатики
СЗШ №7
Пархуць М.В.
Хід уроку
Привітання з учнями. Перевірка присутності учнів на уроці.
Розповідь вчителя про те, для чого кодувати інформацію, і які її види можливо кодувати (смс, текст, візитку, посилання, здебільшого багато навчальної інформації ), і які є найбільш поширені способи кодування. Ознайомлення учнів з програмами Qr-code generator, QRcodes, які передбачають створення власних QR- кодів (розглядаємо поняття статичного і динамічного коду, додавання фрейму і логотипу).
Ознайомлення учнів з різними інструментами для сканування QR- кодів, які є безкоштовні, постійно оновлююються та мають зручний інтерфейс, і їх можна завантажити на свій смартфон з Google Play та App Store. Визначаємо з учнями переваги QR- кодування (швидко, зручно, не складно).
Робота з смартфонами.
Учні формують команди, підключаються до WI - FI мережі, встановлюють спеціальні додатки на свої смартфони з Google Play та App Store для того, щоб сканувати і записати інформацію QR – кодів з розданих їм карток.
Команда №1
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
Команда №2
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
Команда №3
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
Наступним практичним завданням для учнів є розглянути та декодувати QR- коди з логотипом власної школи, після цього перейти за вказаним у них посиланням та переглянути відео про свій навчальний заклад.
Робота за комп’ютером.
Увага! Дотримуємося правил безпеки та санітарно-гігієнічних норм.
Учні знайомляться з програмами для створення QR- кодів, створюють свої QR – коди майбутньої персональної візитної карти за допомогою цих on-line генераторів (Qr-code generator, QRcodes та ін.), кодують посилання на цікаві їм web-сторінки.
Вчитель у свою чергу повинен розкодувати QR – коди кожної команди за допомогою смартфона і повідомити приховану інформацію учням.
Опрацювати відповідний параграф підручника. Створити QR – код свого домашнього завдання з улюбленого предмету (за бажанням роздрукувати).
Учні класу дуже добре сприйняли цей інноваційний метод, їм було цікаво навчатись з своїми смартфонами.
Використання QR-кодів дозволяє урізноманітнити навчальний процес. Учні з зацікавленістю використовують програму для сканування кодів, легко переходять за посиланнями, почуваються інноваційними.
Учні створювали коди в двох генераторах, визначили який краще використати для реалізації поставленої задачі. Навчилися використовувати мобільні телефони для навчальних цілей ,а також ознайомились з новими програмами, отримали задоволення від уроку і формування нових вмінь.