створення різних видів завдань тестів(завдання одиничного вибору, множинного вибору, запитання з самостійною відповіддю, завдання порядку та відповідності). Перегляд запитань тесто

Про матеріал

урок присвячений детальному опису створенню тестів у програмі ADSoftTester. Сам урок розділений на три частини: теоретичну, практичну та індивідуальну, в якій діти проходять тести один одного

Перегляд файлу

Урок № __

 

Тема: створення різних видів завдань тестів(завдання одиничного вибору, множинного вибору, запитання з самостійною відповіддю, завдання порядку та відповідності). Перегляд запитань тестового завдання. Практична робота №18 «Підготовка тестового завдання у програмі ADSoft Tester»

Мета: навчити учнів створювати завдання тестів різної форми(завдання одиничного вибору, множинного вибору, запитання з самостійною відповіддю, завдання порядку та відповідності). Переглянути запитання тестів у режимі  навчання(конструювання). Закріпити набуті знання під час виконання практичної роботи.

Тип уроку: комплексне засвоєння і застосування знань, умінь і навичок

Обладнання та наочність: дошка, комп’ютер, інструкція з ТБ у кабінеті інформатики, роздатковий матеріал, зображення в електронному вигляді.

Програмне забезпечення: ADSoft Tester

 

Хід уроку

І. Організаційний момент

ІІ. Перевірка домашнього завдання

ІІІ. Вивчення нового матеріалу

На цьому етапі роботи зі створення тестів ми послідовно додаватимемо нові завдання та зберігатимемо їх у по­передньо визначеному файлі. Текст нового завдання наби­ратимемо в убудованому текстовому редакторі. Потім форматуватимемо цей текст та додаватимемо до нього потрібні в завданні об'єкти (це можуть бути малюнки, формули, таблиці, тексти з інших файлів тощо). Можливі варіанти відповіді можуть бути лише текстом.

Перший та найпростіший вид запитання - одиничний вибір Конструкторе тестов він має назву Один ва­риант ответа). Цей вид завдання передбачає наявність лише однієї правильної відповіді з пропонованого списку можливих варіантів. Щоб зрозуміти, як додавати запитан­ня такого виду, створімо завдання одиничного вибору.

Що таке інформатика?

  •                Це сукупність технічних предметів, пов'язаних з фі­зикою, математикою, радіоелектронікою, хімією та іншими точними науками.
  •                Це сукупність наук, пов'язаних з отриманням, оброб­лянням, подаванням та зберіганням інформації.
  •                Це тільки шкільний предмет.

Щоб додати це запитання до тесту, обираємо пункт Новый у меню Вопрос, а потім з наведеного в новому вікні списку - вид запитання (Один вариант ответа) та натис­каємо кнопку ОК. Вікно визначання виду запитання при цьому закриється, а вигляд вікна Конструктора тестов зміниться (рис. 1). Під час створювання нового запи­тання вікно Конструктора тестов поділено на кілька областей:

  • Область Вопрос призначено для введення тексту за­вдання.
  • Область Варианты ответов, у яку треба ввести всі пропоновані варіанти відповіді (для цього призначена відповідна панель інструментів, що міститься справа від області).
  • Область Комментарий к вопросу призначено для вве­дення коментарів (їх не показують під час тестування й призначено лише для розробника тестів).
  • Область Параметры вопроса призначено для встанов­лення ціни запитання (її вводять у спеціальному полі зі стрілками) та введення підказки до запитання (її показують користувачеві лише в режимі навчання).

Отже, в області Вопрос уведемо та відформатуємо текст запитання (ці дії виконаємо аналогічно до створення ві­тання). Єдина відмінність полягає у тому, що для змінення значень параметрів шрифту треба виділити текстовий фрагмент та викликати контекстне меню, обравши в ньому пункт Шрифт.

Щоб додати варіанти відповіді, переходимо в область Варианты ответов та натискаємо кнопку Новый. На екрані з'явиться вікно Изменение варианта ответа, де у відповідному текстовому полі треба ввести один із варіан­тів. За бажанням у текстове поле варіант відповіді можна скопіювати з файлу текстового процесора MS Word. Коли варіант відповіді буде створено, натисніть кнопку ОК поточ­ного вікна. При цьому вікно введення відповіді закриється, а набраний варіант з'явиться в області Варианты ответов.

Якщо в набраному варіанті відповіді ви побачили помилку, його завжди можна змінити. Для цього за допо­могою миші оберіть потрібний варіант і натисніть кнопку Изменить панелі інструментів області Варианты отве­тов. За потреби варіант відповіді можна вилучити, натис­нувши на панелі інструментів кнопку Удалить.

Коли всі варіанти відповіді буде набрано, треба визначити, який з них є правильним. Для цього лівою клавішею миші встановлюють перемикач зліва від правильної відповіді.

Заповнення області Комментарии к вопросу є не­обов'язковим, тому перейдемо до області Параметры вопроса. За допомогою стрілок призначимо ціну цього запи­тання (нехай це буде 2), а потім заповнимо текстове поле Подсказка к вопросу (уведемо в нього текст допомоги, який виводитиметься на екран лише в режимі навчання – «Інформатику вивчають не лише у школі»).

На рисунку 2 показано, як виглядатиме це запитання під час тестування.

Рис. 2. Вигляд запитання з одиночним вибором під час тестування

Другий вид запитань, пропонований програмою ADSoft Tester - запитання з множинним вибором, що передба­чає наявність кількох правильних відповідей. Бали за від­повідь учень отримує лише в тому випадку, коли він обере всі правильні варіанти.

Наше запитання цього виду буде таким:

Які властивості має інформація?

  • Кількість
  • Повнота
  • Зрозумілість
  • Корисність
  • Своєчасність
  • Радісність
  • Правдивість
  • Достовірність

Щоб створити запитання з множинним вибором, треба:

  • У меню Вопрос зазначити, що вид нового запитання буде Множественный выбор.
  • В області Вопрос ввести та відформатувати текст за­питання.
  • В області Варианты ответов додати всі варіанти відповідей.
  • За допомогою прапорців позначити правильні варіан­ти відповідей.
  • В області Параметры вопроса змінити ціну запитан­ня та за бажанням додати коментарі.

Третій вид запитань, які можна створити у Конструкторе тестов, це запитання із самостійною відповіддю, що вимагають самостійного введення відповіді користувачем. Процес уведення тексту запитання повністю аналогічний до роботи з текстом запитання одиничного вибору. Різною буде робота в області Варианты ответа. Розгляньмо це детальніше, створивши такий тест:

Яку одну спільну назву можна дати всім пристроям, зображеним на рисунках?

004.gif005.jpg006.gif

 

007.gif

В області Варианты ответов треба ввести всі варіанти, які можна оцінювати як правильні, зважаючи на те, що користувач може вводити відповідь з великої або маленької літери, у різних відмінках тощо. У нашому випадку доціль­но ввести такі варіанти: Абак, абак, Рахівниці, рахівниці.

Подальша робота із цим видом запитань аналогічна до процесу створювання попереднього завдання.

Ще один вид запитань, який можна створити у Конструкторе тестов, - це завдання на зіставлення. Це завдання складається з двох частин, де кожному еле­менту першої частини користувач має зіставити один із елементів другої. Для з'ясування особливостей цього виду запитань створімо таке завдання, попередньо обравши в меню Вопрос команду Новий та зазначивши, що тип запи­тання буде Сопоставление:

Оберіть назви приладів, зображених на рисунках.

 

1

Вестоницька кістка із зарубками

2

Російські щоти

3

Китайська рахівниця суан-пан

4

Аналітична машина

 

Для цього завдання кожному номеру рисунка, на якому зображено прилад, з першого стовпчика таблиці треба поставити у відповідність одну назву з другого стовпчика. Під час уведення варіантів відповіді область Варианты ответа отримає нову назву - Сопоставление та змінить свій вигляд. її буде поділено на дві частини. У ліву части­ну ми вводитимемо по порядку номера рисунків, а у праву частину - правильну назву приладу, зображеного на ма­люнку з обраним номером. Під час тестування зазначені частини списків буде перемішано в довільному порядку, а користувач повинен їх зіставити. На рисунку 3 показа­но, як виглядатиме цей вид запитань під час тестування.

Рис. 3. Вигляд запитання на зіставлення під час тестування

 

Останній, п'ятий, вид запитань, які можна створити у Конструкторе тестов, - це запитання порядку. Учень отримає бали за виконання цього завдання лише в тому випадку, коли розташує всі складники завдання у пра­вильному порядку. Щоб створити цей вид запитань, в об­ласті Варианты ответа треба розмістити всі складники завдання у правильному порядку, а під час тестування ці варіанти буде перемішано. Користуючись кнопками Вверх та Вниз, учень має переміщати обраний варіант на його місце у списку (рис.4).

Рис. 4. Вигляд запитання порядку під час тестування

До завдань такого класу можна віднести таке:

Розташуйте у порядку створення назви винаходів з історії обчислювальної техніки:

Вестоницька кістка із зарубками Абак

Рахувальний прилад Леонардо да Вінчі Паскаліна

Арифметичний прилад  Лейбніца  Аналітична машина

(Список наведено в тому порядку, як його треба вводити и Конструкторе тестов.)

Для переглядання запитань тестів призначено кнопки області Вопрос нижньої частини вікна Конструктора тестов (рис. 5). Під час створювання тестового завдан­ня може виникнути потреба змінити порядок окремих запитань у завданні. Для цього призначено кнопки області Порядок.

Отже, ми закінчили додавати та переміщати запитання тесту, і прийшов час налаштувати тестове завдання.

Рис. 5. Область Вопрос для переглядання запитань програми Конструктор тесто.

IV. Практична робота №18

«Готуємо тестове завдання у програмі ADSoft Tester»

  1.               У програмі Конструктор тестов створіть новий файл для тестового завдання. Назву цього файлу оберіть самостійно та збережіть його у власній папці.
  2.               У редакторі тестів розробіть тестове завдання з теми «Інформатика. Інформація. Історія обчислювальної техніки». Почніть налаштовувати тест зі створення вітання. Для цього введіть і відформатуйте текст ві­тання відповідно до зразка, наведеного у пункті 2 параграфа. Додайте до вітання зображення будь-якого обчислювального пристрою (усі малюнки з цієї теми містяться в матеріалах до посібника).
  1.               Послідовно додайте по одному запитанню кожного розглянутого виду, наведені у пункті 3 параграфа. Зверніть увагу на правила створювання кожного виду запитань. Не забувайте визначати ціну запитання, за бажанням додайте підказки до виконання завдань.
  2.               Користуючись кнопками області Порядок, перемістіть запитання № 3 за запитанням № 4.

5*. Самостійно визначте види наведених нижче запи­тань, правильні відповіді на них та додайте ці запи­тання до створеного тестового завдання.

6. Що таке інформація?

Це все, що ми знаємо та розуміємо.

Це те, що нам повідомив співрозмовник.

Це відомості про навколишній світ та процеси, що в ньому відбуваються.

Це будь-які цінні відомості.

7. Назвіть винахід Чарльза Беббіджа.

 

8. Встановіть прізвища вчених, портрети яких ви бачите.

1   2    3

1_9_цв.bmp1_6_цв.bmp1_7_цв.bmp

1

Лейбніц

2

Беббідж

3

Паскаль

 

9. Наявність чого передбачає інформація?

Каналу зв'язку між передавачем та приймачем інформації.

Дротів, якими передають інформацію.

Приймача інформації.

Матеріального носія інформації.

Джерела інформації.

Радіохвиль для передавання інформації.

Передавача інформації.

Людини або пристрою для обробляння інформації.

6. Додайте ще по одному варіанту відповідей до запи­тань 6) та 9).

7*. Доповніть запитання № 8, додавши до нього портрет одного з українських учених, праця яких вплинула на розвиток обчислювальної техніки. Додайте від­повідний підпис до портрету в області створювання та редагування варіантів відповіді.

8**. Повторивши тему «Інформатика. Інформація. Істо­рія обчислювальної техніки», додайте ще 5 запитань різних видів.

9. Збережіть створене тестове завдання у файлі історія.test у власній папці.

 

V. Підбиття підсумків уроку

VІ. Домашнє завдання

 

1

 

doc
До підручника
Інформатика 8 клас (Ривкінд Й.Я., Лисенко Т.І., Чернікова Л.А., Шакотько В.В.)
Додано
31 липня 2018
Переглядів
2316
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку