Календарне планування з інтегрованого курсу «Я досліджую світ»
та предмету «Технології і дизайн»
за Типовою освітньою програмою НУШ-1,
розробленою під керівництвом Савченко О. Я.
підручник та робочий зошит Бібік Н.М., Бондарчук Г.П.
3 години на тиждень – соціальна і здоров’язбережувальна, громадянська та історична, природнича освітні галузі.
1 година на тиждень – технологічна освітня галузь, предмет «Технології і дизайн» (рядки підсвічено сірим кольором).
№ |
Тема |
Практична діяльність |
Дата |
Примітки |
Тематичний тиждень 1. Я – школяр |
|
|
||
1. |
Я досліджую світ: про що ти дізнаватимешся? |
|
|
|
2. |
Моя країна – Україна, а я її дитина. Звідки ти? Якого ти роду? |
|
|
|
3. |
Хто ти? Будемо знайомі. |
|
|
|
1.1 |
„Посміхнись другу” – виготовлення комбінованого виробу з паперу. |
|
|
|
Тематичний тиждень 2. Я – школяр |
|
|||
4. |
Дорога до школи. Правила безпечного руху |
|
|
|
5. |
Тут я вчуся. Безпека в школі. Напрацювання правил та впровадження рутин |
|
|
|
6. |
Для чого ходять в школу? Навчання – право чи обов’язок. |
|
|
|
2.2 |
„Бути справжнім другом” – створення аплікації з використанням газетного паперу. |
|
|
|
Тематичний тиждень 3. Я – школяр |
|
|
||
7. |
День школяра. Як правильно його спланувати? |
|
|
|
8. |
Стій, сиди, ходи, носи – правильно. Чому здоров’я – це найважливіше? |
|
|
|
9. |
Що потрібно для навчання? Про що може розказати шкільний портфель? |
|
|
|
3.3 |
„Мій друг олівець” – виготовлення комбінованого виробу з паперу. |
|
|
|
Тематичний тиждень 4. Осінь |
|
|
||
10. |
З чого складається світ. Жива і нежива природа. Що оточує мене? Що в природі створила людина? |
|
|
|
11. |
Як упізнати осінь? Особливості сезонних змін у природі. |
|
|
|
12. |
Рослини восени. На прогулянці будемо обережними. Екскурсія. |
|
|
|
4.4 |
„Мешканці лісу” - виготовлення поробки „Сова” з використанням природного матеріалу. |
|
|
|
Тематичний тиждень 5. Осінь |
|
|
||
13. |
Тварини восени. Чому до зими потрібно готуватись. Як тварини до зими готуються? |
|
|
|
14. |
Осінні турботи людей. Чому осінь – „гаряча пора”? |
|
|
|
15. |
Осінні турботи людей. У чому йти на прогулянку в дощову погоду? Гарний одяг – чи завжди зручний? |
|
|
|
5.5 |
„Осінні турботи” – виготовлення об’ємної аплікації з паперу. |
|
|
|
Тематичний тиждень 6. Професії |
|
|
||
16. |
Хто що робить? Вивчаємо професії |
|
|
|
17. |
Хто що робить? Професії твоїх батьків. Чому дорослим бути цікаво? Ким я хочу стати? |
|
|
|
18 |
Хто працює в школі? Давайте познайомимося. |
|
|
|
6.6 |
„Професія фермер” – виготовлення сюжетної композиції з використанням круп та насіння. |
|
|
|
Тематичний тиждень 7. Транспорт |
|
|
||
19. |
Дорога та транспорт. Служби порятунку. Транспорт тепер і колись. Як викликати допомогу. |
|
|
|
20. |
Безпека на дорозі. Правила дорожнього руху. |
|
|
|
7.7 |
„Повітряний транспорт” - виготовлення об’ємної комбінованої композиції „Літачок”. |
|
|
|
Тематичний тиждень 8. Ми – дослідники |
|
|
||
21. |
Чим я пізнаю світ? Дотики. Що можна впізнати на дотик? |
|
|
|
22. |
Чим я пізнаю світ? Дотики (продовження). Хто на долоньках живе? |
|
|
|
23. |
Чим я пізнаю світ? Мої очі. Чому важливо зберігати зір? |
|
|
|
8.8 |
„Кольори в природі” – виготовлення поробки „Веселка”. |
|
|
|
Тематичний тиждень 9. Ми – дослідники |
|
|
||
24. |
Чим я пізнаю світ? У світі незвичайних звуків. Чим я чую? |
|
|
|
25. |
Чим я пізнаю світ? Смаки. Для чого нам зуби? |
|
|
|
26. |
Чим я пізнаю світ? Запахи. |
|
|
|
9.9 |
„Для чого нам зуби” - виготовлення комбінованого зображення з використанням фасолі. |
|
|
|
Тематичний тиждень 10. Сонце у нашому житті |
|
|
||
27. |
У природі все пов’язано. Чи все потрібно на Землі?
|
|
|
|
28. |
Сонце. Навіщо нам Сонце. Досліджуємо вплив світла. |
|
|
|
29. |
Сонце. Куди вночі сонечко ховається? |
|
|
|
10.10 |
„Хто не спить вночі” – виготовлення аплікації з паперу. |
|
|
|
Тематичний тиждень 11. Повітря у нашому житті |
|
|
||
30. |
Повітря. Як знайти невидимку. |
|
|
|
31. |
Повітря. Незвичайні досліди |
|
|
|
32 |
Повітря. Збережемо чисте повітря. |
|
|
|
11.11 |
„Як побачити повітря” – виготовлення поробки „Рибки”. |
|
|
|
Тематичний тиждень 12. Вода у нашому житті |
|
|
||
33. |
Вода. Якою вона буває? Незвичайні досліди. |
|
|
|
34. |
Вода. Пригоди краплинки. Звідки хмарка воду набирає? |
|
|
|
35. |
Вода. Чому її потрібно берегти. |
|
|
|
12.12 |
„Якими бувають хмаринки” – виготовлення наочного матеріалу з використанням вати. |
|
|
|
Тематичний тиждень 13. Ґрунт у нашому житті |
|
|
||
36. |
Ґрунт. Що потрібно рослині для розвитку? |
|
|
|
37. |
Ґрунт. Подорож маленької зернини. |
|
|
|
38. |
Ґрунт. Гордість України. |
|
|
|
13.13 |
„З горіха зерня” – робота з пластиліном та природним матеріалом. |
|
|
|
Тематичний тиждень 14. Зимонька-зима |
|
|
||
39. |
У двері стукає зима. |
|
|
|
40. |
Зима. Нежива природа взимку. |
|
|
|
41. |
Зима. Нежива природа взимку – екскурсія |
|
|
|
14.14 |
„Зимова казка” - створення комбінованої аплікації. |
|
|
|
Тематичний тиждень 15. Зимонька-зима |
|
|
||
42. |
Зима. Жива природа взимку. Тварини. |
|
|
|
43. |
Зима. Допомога тваринам взимку. |
|
|
|
44. |
Зима і здоров’я. |
|
|
|
15.15 |
„Поділися теплом” – виготовлення комбінованої композиції „Чашка”. |
|
|
|
Тематичний тиждень 16. Зимові свята |
|
|||
45. |
Зимові свята. Хто такий Миколай? |
|
|
|
46. |
Зимові розваги. |
|
|
|
47. |
Новий рік і Різдво |
|
|
|
16.16 |
„Зимові розваги” – створення поробки „На ковзанці”. |
|
|
|
ІІ семестр
№ |
Тема |
Практична діяльність |
Дата |
Примітки |
Тематичний тиждень 17. Рослини |
|
|
||
48. |
Рослини. Світ природи розмаїтий… Які бувають рослини? Де вони ростуть? |
|
|
|
49. |
Рослини. Хто доглядає за рослинами та хто їх знищує? |
|
|
|
50. |
Рослини. Збережемо природу разом. |
|
|
|
17.17 |
«Грушка із сюрпризом» - виготовлення комбінованої аплікації. |
|
|
|
Тематичний тиждень 18. Тварини |
|
|||
51. |
Тварини. Які тварини живуть на Землі? |
|
|
|
52. |
Свійські тварини. Тварини-помічники. Які з них нам знайомі? |
|
|
|
53. |
Свійські тварини. Навчальний проект «Тварини, які завжди поруч…» |
|
|
|
18.18 |
«Теплі кошенята» - створення об’ємної поробки з використанням ниток. |
|
|
|
Тематичний тиждень 19. Я серед людей |
|
|
||
54. |
Людина – от що найцікавіше у світі. Хто така людина? А що називають суспільством? |
|
|
|
55. |
Я та інші. Найближчі для тебе люди. Наші рідні під час подорожі у часі. |
|
|
|
56. |
Я і моя родина . Практична робота «Моє родовідне дерево» |
|
|
|
19.19 |
«Я серед людей» - колективна робота з папером. |
|
|
|
Тематичний тиждень 20. Я та мої емоції |
|
|
||
57. |
Почуття людини, емоції. Складання пам’ятки «Як навчитися стримувати емоції» |
|
|
|
58. |
Який буває в мене день. Що впливає на зміни у настрої? |
|
|
|
59. |
Моє улюблене заняття. Ми усі різні й неповторні. Складання колажу «Світ наших захоплень» |
|
|
|
20.20 |
«Я та мої емоції» - створення моделі емоційних станів людини. |
|
|
|
Тематичний тиждень 21. Де я живу |
|
|
||
60. |
Я живу в селі. Практична робота «Мапа нашого села» |
|
|
|
61. |
Я тут живу. Складання пам’ятки «Щоб сяяла кімната» Які ви вдома. |
|
|
|
62. |
Я живу в місті. Які місця називають громадськими? Правила поведінки у громадських місцях. Розв’язування ситуаційних задач та моделювання з власного досвіду, пов’язаних із правилами поведінки у громадських місцях. |
|
|
|
21.21 |
«I love you» - виготовлення комбінованої аплікація до дня св. Валентина. |
|
|
|
Тематичний тиждень 22. Де я живу |
|
|
||
63. |
У музеї. Правила поведінки у музеї. |
|
|
|
64. |
Запрошуємо до театру. Моделювання правил поведінки за серією сюжетних зображень. |
|
|
|
65. |
У супермаркеті. Складання пам’ятки «Правила поведінки у супермаркеті» |
|
|
|
22.22 |
«Ніч в музеї динозаврів»– виготовлення експозиції динозаврів. |
|
|
|
Тематичний тиждень 23. Сам вдома |
|
|
||
66. |
Оглядаю моє житло. Школа самообслуговування. Що мені можна і чого не можна робити у оселі? |
|
|
|
67. |
Коли ми самі вдома. Служби допомоги. Небезпечні предмети будинку. |
|
|
|
68. |
Коли ґаджет заважає. Моделювання ситуацій за сюжетними зображеннями. Диспут « Ґаджет чи гра?» |
|
|
|
23.23 |
«Моє віконце» - комбінована аплікація. |
|
|
|
Тематичний тиждень 24. Я та моє здоров’я |
|
|
||
69. |
Турбуюся про здоров’я. Корисна та шкідлива їжа. Практична робота «Складання меню для дитини молодшого шкільного віку» |
|
|
|
70. |
Турбуюся про здоров’я. Гігієна. Засоби гігієни. |
|
|
|
71. |
Турбуюся про здоров’я. Гігієна. Засоби гігієни. Дослідження «Як не стати Забрудькою» |
|
|
|
24.24 |
«Привітання зі святом » – виготовлення вітальної листівки. |
|
|
|
Тематичний тиждень 25. Весна |
|
|
||
72. |
Як дізнатися, що вже весна. Весна у неживій природі. |
|
|
|
73. |
Сторінка дослідника. Природні зміни. |
|
|
|
25.25 |
«Підсніжник» - виготовлення комбінованої аплікації з ватних дисків. |
|
|
|
Тематичний тиждень 26. Весна |
|
|
||
74. |
Весна у живій природі. Світ рослин. |
|
|
|
75. |
Турботи тварин навесні. Складання розповідей про турботи тварин навесні. |
|
|
|
76. |
Весняні роботи в місті та в селі. Город на підвіконні. |
|
|
|
26.26 |
«Лелеки прилетіли» – виготовлення об’ємного виробу з паперу. |
|
|
|
Тематичний тиждень 27. Весняні свята |
|
|
||
77. |
Святковий календар весни. Великдень. Символ Великодня – писанка. |
|
|
|
78. |
Святковий календар весни. Мамине свято. Конкурс «Найкращі 5 ідей» (Як можна привітати маму) |
|
|
|
79. |
Святковий календар весни. Свято праці. |
|
|
|
27.27 |
«Веселі зайченята» – пасхальна поробка. |
|
|
|
Тематичний тиждень 28. Ми дружні |
|
|
||
80. |
Умій дружити. Що таке дружити? Коло вибору для друзів. |
|
|
|
81. |
Як ставитися до інших. Не будь жадібним. Коло думок «Чому не слід випрошувати в інших?» |
|
|
|
82. |
Чемним треба бути скрізь. Чарівні слова відкривають серця. Абетка ввічливості. |
|
|
|
28.28 |
«Ми різні» – конструювання з пластикової пляшки. |
|
|
|
Тематичний тиждень 29. Моя країна – Україна |
|
|
||
83. |
Твоя країна – Україна. Дивовижні імена (за А.Григоруком) . Хто такий громадянин, європеєць, житель Землі? |
|
|
|
84. |
Державні символи –прапор, герб, гімн. Де можна побачити Державний Прапор України? Де можна побачити Державний Герб України? |
|
|
|
85. |
Державні символи –прапор, герб, гімн. Де можна почути Державний Гімн України? |
|
|
|
29.29 |
«Домашній оберіг» – виготовлення оберегу. |
|
|
|
Тематичний тиждень 30. Я і мої права |
|
|
||
86. |
Я маю право на права. У світовій Книзі прав дитини зазначено, що… (обговорення сутності піктограм) |
|
|
|
87. |
Я маю право на права. Про порушення прав дитини сторінками улюблених казок. |
|
|
|
30.30 |
«Светрик для ведмедика – право на турботу» - плетіння з паперу. |
|
|
|
Тематичний тиждень 31. Літо |
|
|
||
88. |
Зміни в природі влітку. Нежива природа. |
|
|
|
89. |
Зустрічаємо літо. Практична робота «Створюємо «Книжку літа»». |
|
|
|
31.31 |
«Літо на порозі» – виготовлення комбінованої композиції „Чайка”. |
|
|
|
Тематичний тиждень 32. Літо |
|
|||
90. |
Жива природа влітку. Рослини влітку. |
|
|
|
91. |
Тварини улітку. Як доглядають за свійськими тваринами улітку. |
|
|
|
92. |
Праця людей улітку. |
|
|
|
32.32 |
«Веселі гави » – аплікація.
|
|
|
|
Тематичний тиждень 33. Ми дослідники |
|
|||
93. |
Сторінка дослідника. Про що розкаже лупа? |
|
|
|
94. |
Сторінка дослідника. Діти дослідники. |
|
|
|
33.33 |
«Ми дослідники» – створення комбінованої поробки. |
|
|
|
Тематичний тиждень 34. Ми всі різні |
|
|||
95. |
Ми всі різні, в світ у нас - один на всіх. Усі ми різні, - і цим одне одному дуже цікаві. |
|
|
|
96. |
Ми всі різні, в світ у нас - один на всіх. Усі ми різні, - і цим одне одному дуже цікаві. |
|
|
|
97. |
Сторінка дослідника. Як у домашніх умовах можна отримати веселку? |
|
|
|
34.34 |
«Ми всі різні» – орігамі.
|
|
|
|
Тематичний тиждень 35. Я і моя безпека |
|
|||
98. |
Про акуратність. П’ять кроків до акуратності. Конкурс «Найохайніший портфель класу»/ «Найохайніша парта класу» Конкурс «Зошити всміхаються» |
|
|
|
99. |
Про безпеку влітку. |
|
|
|
100. |
Підсумковий урок. |
|
|
|
35.35 |
«Літо посміхається» – створення комбінованої композиції з паперу. |
|
|
|
Примітка: Через святкові дні деякі тижні з ЯДС мають не 3, а 2 години. Теми й кількість годин вчитель може корегувати під свій календарний план.