Урок допоможе розкрити учням поняття слів «школа», «школяр», розширити пізнавальну діяльність дітей, формувати інтерес до навколишнього світу;
розвивати уяву, мислення, пам'ять, увагу, мовлення;
виховувати інтерес до навчання, бажання дізнаватися багато нового.
Мета: розкрити учням поняття слів «школа», «школяр», розширити пізнавальну діяльність дітей, формувати інтерес до навколишнього світу;
розвивати уяву, мислення, пам'ять, увагу, мовлення;
виховувати інтерес до навчання, бажання дізнатись щось нове.
Хід уроку
І. Привітання
Ранок розпочавсь цікаво,
Світить сонечко ласкаво,
В календарик заглядає
І від посмішки аж сяє.
Знає сонце гомінливе –
День сьогодні особливий!
- Яке ж сьогодні число? Місяць? Рік?
Учитель вивішує дату на хмаринках на дошці біля сонечка.
- Чим сьогоднішній день особливий?
- Я від щирого серця вітаю вас з цим особливим святковим днем!
Вчитель: Першокласники, мої любі діти!
Ви прийшли нині в перший клас.
Вчитись будете і радіти,
І рости кожен день і час.
Школа двері для вас відчинила
І запрошує вчитись вас.
Бо знання – це велика сила!
Тож навчайтеся! В добрий час!
Сьогодні для вас пролунав перший дзвінок, який покликав вас на перший у вашому житті шкільний урок. Ви переступили поріг Країни Знань. Усі жителі цієї країни носять почесне звання – учень, школяр. Сьогодні ви із звичайних хлопчиків і дівчаток перетворились на учнів, школярів. Подивіться, шановні батьки, які в нас гарні діти: чепурні, веселі, жваві, непосидючі, розумні, кмітливі! А батьки? Я впевнена: кращих батьків просто не існує. Мені дуже приємно, що всі ми разом зібралися в одному класі.
Я вітаю вас із цією визначною подією і хочу вручити символічні медалі ключики від Країни Знань.
ІІ. Ігровий момент
Сьогодні всі вітають наших першокласників. А чи готові наші малюки стати
школярами? А хто знає, що школяр складає портфелі? Зараз перевіримо
Ну, дійсно, портфель ви складете. А як школярі готувались до свята?
Дидактична гра «Я – не я»
А тепер давайте грати – треба вам відповідати.
ІІІ. Знайомство.
Практична робота
- Візьміть квіточку, яка лежить у вас на парті, і будьте готовими назвати своє ім’я голосно і чітко.
- Вийдіть до мене, жовті квіточки (дівчатка), назвіть своє ім’я, прізвище і «вплетіть» квіточку у наш віночок.
За допомогою вчителя діти прикріплюють квіти на дошку, заздалегідь оформлену у вигляді віночка.
ІV. Народження нової родини.
- Погляньте, діти, на цей чарівний віночок. Чим квіточки схожі? Чим різняться? І дорослі, і діти зовсім як наші квіти. Подивіться один на одного, посміхніться. Чим ми схожі? Чим відрізняємось?
- Ми всі різні – маємо різний колір очей, волосся, різний зріст, голос. Але тепер у нас буде багато спільного. Нас об’єднала наша школа, наш клас, ми будемо вчитися, співати, танцювати, веселитися. Тепер ми одна родина, один колектив. Цей віночок буде символізувати міцну дружбу нашого класу. Від сьогодні він буде з нами, щоб нагадувати про те, що наша дружба міцна й непорушна, всі ми житимемо у мирі й злагоді. Саме в цю хвилину народився наш клас.
У нас немає ТИ.
У нас немає Я.
Ми - єдиний клас.
Ми - одна сім'я.
А без чого не буває дня народження?
Звичайно, без іменинного торта. (Вчитель дістає торт). Кожен з вас має взяти свічечку і поставити в торт. (Вчитель запалює свічки і всі разом співають)
З днем народження, наш клас!
З днем народження, наш клас
З днем народження, вітаєм!
З днем народження, наш клас!
1 вересня — день народження нашого 1-го класу. У школі з'явився новий клас — нова шкільна родина.
У кожної дитини є с щаслива зірка. Я пропоную батькам взяти зірочки і записати побажання для своєї дитини. Вони повинні обов'язково здійснитися!
(Батьки записують побажання на зворотному боці зірочки з іменем власної дитини і вивішують на макеті неба, хмаринок).