19 квітня о 18:00Вебінар: Як організувати якісний урок літератури для учнів із кліповим мисленням

Урок 1 клас інтегрованого курсу "Я досліджую світ". Тема тижня "Світ солодощів".

Про матеріал

У розробці пропонуються матеріали для викладання уроку "Я досліджую світ" у 1 класі . У ході уроку інтегруються математика , українська мова, природознавство та технології. Описано хід ранкової зустрічі. Використовується лего. Весь урок спрямований на роботу у групах.

Перегляд файлу

                                                                      Лобас Олена Іванівна

 

Я досліджую світ                                                              

Тема тижня: «Світ солодощів».

Тема дня: «Звідки береться цукор?»

Ключові компетентності:

  • учень/учениця усно висловлює свою думку;
  • слухає та сприймає інформацію;
  • спілкується, використовуючи невербальні засоби (міміку, жести);
  • імпровізує;
  • аналізує, робить узагальнення за результатами навчального завдання;
  • зберігає правильну поставу тід час читання, письма, малювання;
  • працює на результат.

Очікувані результати

Початковий рівень:

  • учень/учениця вділяє звуки у словах;
  • упізнає відомі літери у словах;
  • визначає позицію букви у слові;
  • знає склад чисел 2-9.

Середній рівень:

  • розуміє усне висловлювання (сюжетний текст);
  • уважно слухає співрозмовника й адекватно відповідає на його запитання;
  • переказує прослуханий текст з опорою на ілюстрацію;
  • відтворює форму зображеного предмета графічними засобами;
  • дотримується правил безпеки під час самостійної роботи;
  • розрізняє культурні і дикорослі рослини.

Достатній рівень:
       -    ділиться своїми враженнями від прослуханого;

  • поділяє слова на склади;
  • використовує голос і мову тіла (міміка, рухи) для імпровізованого відтворення;
  • утворює рівності на основі знань ;
  • розв»язує приклади на додавання та віднімання;
  • бере участь у рухливих іграх;
  •  створює композицію на основі інформації , що дізнався на уроці;
  • Лічить у межах 9 у прямому і зворотному порядку.

Високий рівень:

  • добирає звукову модель до слова;
  •  співвідносить кількість елементів з відповідним натуральним числом;
  • висловлює власні припущення щодо побаченого;
  • висловлює оцінні судження щодо роботи себе й однокласників;
  • співвідносить зображення з певним об»єктом.

Матеріали та обладнання: мультимедійний комплект, зображення об»єктів, пов»язаних з виготовленням цукру, предметні малюнки, зображення людей різних професій , що працюють у полі , на цукропереробному заводі, відеопрезентації про роботу людей у полі та на заводі , картки зі словами, звукові схеми слів, сюжетні малюнки, картки з графічним зображенням цукрового буряка, тростини, трактора, картки для складання прикладів, паперові фігурки буряка , цукрової тростини , презентація «Культурні та дикорослі рослини», аркуш білого паперу, кольорові олівці, простий олівець.

 

 

 

Зміст занять протягом дня.

І частина

І. Створення емоційного фону заняття.

  ( Ранкова зустріч до 9 хв).

  1. Гра «Тримай упевнено».

     Діти стають у коло, вчитель одному з учнів кладе на вказівний палець монету 5 к. Учень повинен передати цю монету своєму сусідові зліва на вказівний палець так , щоб монета не впала. Так діти передають монету один одному , поки монета знову не повернеться до першого учня , який розпочинав.

      По завершенню , вчитель, якщо монета у жодного з дітей не впала, пропонує потиснути руки один одному, щоб так же вдало все виходило протягом дня. Якщо ж монета у когось впала , то вчитель говорить слова підтримки тому учневі чи учням.

  1. Вправа «Очікування»
  • Чого ви очікуєте від сьогоднішнього заняття?
  • Яким повинно бути заняття?
  • Якими повинні бути діти на занятті?
  • Отже, сьогодні ми дізнаємося багато нового, цікавого, невідомого, творчого і корисного.
  1. Щоденні новини . Гра « Гаряча картопля»

         Передаючи один одному «картоплю» , діти швидко називають професії , які вони знають.

ІІ. Оголошення теми і завдань заняття (1-2 хв)

  • Сьогодні ви дізнаєтесь , як до нашого столу потрапляє цукор, звідки він береться і скільки людей різних професій працюють над тим, щоб ви могли з»їсти смачненьку цукерку чи випити солодкого чаю.

ІІІ. З»ясування  досвіду учнів з теми (5-7 хв)

  • Виберіть зображення, які , на вашу думку, мають відношення до цукру.

( Діти , з – поміж ілюстрацій, прикріплених на дошці, вибирають ті, які на їхню думку, мають відношення до цукру, створюють окремо з цих ілюстрацій «асоціативний кущ» , обгрунтовуючи свій вибір.

 

ІV. Розширення уявлень учнів про вироблення цукру (10-12 хв)

  1. Розповідь учителя. Дослідницька діяльність.
  • Сьогодні я вам розповім , як  виробляють цукор.

  Цу́кор  — це солодкий на смак харчовий продукт. Батьківщина цукру — Індія, де він відомий 2300 років та їхньою мовою іменувався «сак-кара».В Європі цукор був відомий ще римлянам. Коричневі цукрові крупинки готували з соку цукрової тростини та ввозили в Європу з Індії. Єгипет, провінція Римської імперії, був посередником в торгівлі з Індією.

         Перша згадка в історичних документах про появу в Київській Русі кристалічного цукру, ввезеного «із заморськими товарами», з'явилося в 1273 році, але для населення він ще тривалий час був недоступним продуктом. Ширше цукор почав надходити на ринки Російської імперії починаючи з XVII століття — через порти Чорного та Балтійського морів з різних колоніальних країн. Так на зміну в'яленим і сушеним коренеплодам буряку, брукви, ріпи, які до цього широко застосовувалися для виготовлення солодких  сиропів прийшов справді «золотий» продукт — цукор.

Дослідницька діяльність. Учитель розрізає цукровий буряк на пластинки і дає дітям спробувати на слак , лизнувши. Далі можна пальчиками повозити по пластинці буряка, а потім , через кілька секунд запропонувати дітям зтулити пальчики.

- Що ви відчуваєте? (липкість)

- Який буряк на смак?

- Якого кольору?

- Отже , до якого висновку ми дійшли? Чи є цукор у цьому бурячкові?

2.Ознайомлення з новими словами. Відгадування загадки. .Сприймання графічного образу слова. Списування з друкованого тексту.

     - То як ви гадаєте, без чого не було б цукру?

  • Відгадайте загадку , яка стане вам підказкою , без чого не буде цукру.

В полі хороше мені

Зеленіти навесні.

Чим же я — не молодець? .

Маю диво-корінець,

Все про нього дбаю,

 Цукор відкладаю.

  • Отже, цукор виготовляють з цукрового буряка (перегляд відеофільму про вирощування цукрового буряка та його переробляння на цукор).
  • У кожного на парті є картки , де написано слово «буряк». Спробуйте знайти це слово і обведіть його зеленим олівцем.

поле                   буряк              землероб

         цукерка                 дощ

                       комбайнер       тростина

  • Чи є на цій картці слова , які теж пов»язані із сьогоднішньою темою? Назвіть їх.
  • Обведіть ці слова теж і спишіть усі обведені слова у зошит.
  • Діти, подивіться зараз на екран і, можливо, хтось зможе нам сказати , що це за рослина.

 

http://www.artchive.com/web_gallery/reproductions/133001-133500/133102/size1.jpg

  • Це цукрова тростина. Батьківщиною цієї рослини є Південна Америка. У кожного з вас на парті є зображення цукрової тростини, роздивіться його.
  • Як ви думаєте, яке відношення має ця рослина до нашого уроку?
  • З цукрової тростини також виробляють цукор.
  • Зверніть увагу на дошку, там записане слово «тростина». Запишіть його в зошити.

3.Ознайомлення з професіями, пов»язаними з виробленням цукру. Слухання вірша та заучування його напам»ять.

Шануймо працю землеробів:

І трактористів , й агрономів.

Ми вдячні людям і землі,

Що хліб і цукор на столі.

  1. Руханка «Літачки»

V. Аналітико- синтетичні вправи зі словами (5-7 хв).

1. Співвідношення слів відгадок і звукових схем. Відгадування загадок.

- Діти, землероб – це не одна професія, їх дуже багато. Зараз будемо відгадувати загадки і на малюнках знаходити відгадки

      Пшениці шумлять на волі,

      Де початок їм, де край?

      Землероб — начальник в полі,

       Нам вирощує врожай. (Агроном)

Під весняний пташиний свист

Оре землю ...(тракторист)

            У нас цю професію знають усі:

Сидить за кермом вантажівки й таксі,

Вантаж і людей він по місту розвозить

У літню спекоту й зимові морози.(Шофер)

 

 

 

Серед звукових схем , поданих на дошці,діти обирають ті, що відповідають назвам певних професій.

ІІ частина

VІ. Розвиток уміння давати усну зв»язну відповідь на поставлене запитання, переказувати текст (10 – 11 хв).

  1. Слухання та обговорення казки.

Учитель читає казку.

Цукрові хмарки

Рано-вранці, як тільки сонечко прокинулось і виглянуло з-за обрію, воно серед безмежних вод синього неба побачило новий шматочок суші.

Зовсім невеличкий острівець омивало синє безмежне море, додаючи в свої солоні води краплі солодкі, мов мед.

Просто острівець був посипаний цукром так сильно, що навіть джерельце на ньому було солоденьким.

Тільки біда.

Надто спекотно там було. Тому й рослинки не росли.

Біло-жовтуватий пісок переливався на сонці.

А звичайні хмари туди не заглядали --боялись диво-острів розтопити, як дощиком проллються.

Зате сонечку так сподобався цукор, що він вирішив його з острова трохи собі забрати.

Трішки його розігрів, і мотузочкою догори підіймав.

Але скрутити в клубочок забувся, тому згодом перед ним висіла купка легка і солодка.

--Гарна хмарка вийшла.

І сонечко взялося робити ще одну таку. Легеньку і солоденьку.

Так над островом з'явились хмарки.

З цукрової вати.

І були вони такими гарними, що сонечко навіть їсти їх передумало.

Бесіда за змістом твору.

  • Назвіть дійових осіб казки.
  • Який острівець побачило сонечко?
  • Що захотілося зробити сонечку?
  • Які хмарки з»явилися над островом?

Учитель демонструє ілюстрації до казки, учні відтворюють перебіг подій.

  • Діти , як цю казку можна поєднати з нашою темою?
  • Так , іде мова про цукор.

VІІ. Розвиток мовних умінь.

1.Відгадування загадки

Я білий, як сніг,

В пошані у всіх.

До рота попав —

Там і пропав. (Цукор)

2.Фонетичні вправи. Вправи з лего.

  • Який звук чуємо на початку слова «цукор»?
  • Назвіть звуки в цьому слові.
  • Поділіть слово на склади.
  • Визначте наголошений і ненаголошений склади.
  • Назвіть інші слова, що починаються звуком (ц).

Вправа з лего «Покажи звуки»

Учитель пропонує дітям закрити пальчиками правої руки дупла лего стільки, скільки у слові голосних звуків, а пальцями лівої руки закрити дупла, що позначають приголосні звуки. Порахувати : скільки у слові голосних звуків, скільки приголосних. Або, з»єднати стільки червоних цеглинок, скільки голосних, а зелених – скільки приголосних звуків.

  1. Написання літери Ц.

VІІІ. Виконання творчих завдань.

  1. Відтворення форми предметів графічними засобами.
  • Що зображено на малюнку?
  • Обведіть зображений предмет простим олівцем.
  • Яку фігуру нагадує буряк?
  • Відтворіть форму зображеного предмета різнокольоровими олівцями.

(Відтворюють зображення буряка)

  1. Вправа «Уяви себе»
  • Уявіть себе цукровим буряком. Щоб ви могли про себе розповісти?

Учитель підводить до усвідомлення, що цукровий буряк- культурна рослина.

ІХ. Розвиток математичних умінь.

  1. Лічба предметів у прямому і зворотному порядку у межах 9.
  • Сьогодні ми будемо рахувати різні цукерки: шоколадні, карамельки, льодяники.
  • Полічіть:

Від 1 до 5;                      від 6 до 2;                                  від 4 до 9;

            від  7 до 3;                      від  1 до 8;                                 від 9 до 1.

  1. Повторення складу чисел 2-9. Складання прикладів на додавання та віднімання. Вправа з лего.

На партах лежать картки із зображенням цукерок. Діти складають приклади на додавання і віднімання та записують     у зошити.

Вправа з лего «Покажи склад числа»

Вчитель пропонує дітям показати склад чисел на цеглині лего. Називає число, діти пальцями лівої руки закривають зайві дупла першого доданка у першому ряді цеглини , пальцями правої руки закривають зайві дупла другого доданка, дупла , що залишились незакритими показують склад числа.

ІІІ частина.

        Х. Формування природничих понять.

       1. Формування понять «культурна рослина», «дикоросла рослина». Розповідь з елементами бесіди. 

- Назвіть кожну рослину.

- Об»єднайте ці рослини у дві групи. Які це будуть групи?

- За якими ознаками ви об»єднали рослини?

-  Перша  група   це  рослини,  які  вирощує  людина.  Їх  називають культурними  рослинами.  Друга  група   це  рослини,  які  ніхто  не  саджає. Вони ростуть самі по собі. І їх можна зустріти скрізь: і в лісі, і на лузі, і біля водойми. Ці рослини називають дикорослими.

           2. Презентація «Культурні та дикорослі рослини»

- Назвіть відомі вам культурні рослини.

- Назвіть дикорослі рослини.

            3. Формування вміння групувати рослини за певними ознаками. Гра «Загубилася рослинка».

Діти , серед малюнків рослин, групують на культурні та дикорослі.

          4.Обговорення проблемного питання.

- Чим схожі і чим відрізняються троянда і лопух?

               ХІ. Гімнастика для пальчиків.

                ХІІ. Малювання цукрового буряка.

1.Демонстрація готового виробу.

2. Інструктаж щодо виконання роботи.

3.Повторення правил безпечної поведінки

4.Практична робота.

5.Виставка робіт. Обмін враженнями.

6. Творча робота «Представ свій малюнок». Розвиток зв»язного мовлення.

             ХІІІ. Активний відпочинок. Руханка.

ХІV. Підбиття підсумків.

  Рефлексія.

  • Чи справдилися ваші очікування?
  • Чого ви навчилися на занятті?
  • Що було для вас найцікавіше?
  • Про що ви розповісте своїм рідним удома?
  • З яким настроєм завершуєте заняття?
docx
Додано
29 вересня 2018
Переглядів
3167
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку